SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av #10 »

kaminor skrev:Luktar avstängning:

Haha, den andra är ju ingenting.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av EspenK »

#10 skrev:
kaminor skrev:Luktar avstängning:

Haha, den andra är ju ingenting.

Den första kan tyvärr kosta oss Sören i matchserien. Så onödigt. Tråkigt att det inte finns konsekvens. Alcen, Blomqvist blev inte ens anmält. Blir spännande att se hur långt det blir.
Tycker definitivt att vi skall köra med 13 forwards nästa match med. Det krävs för att orka.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av #10 »

Ingen av afton eller Expressen skriver att den tar i axeln, vill Stockholmstidningarna åt ett drev mot dif eller vad fan är det frågan om?? Vad hade GT skrivit i omvända roller...
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5735
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Vikas »

#10 skrev:Ingen av afton eller Expressen skriver att den tar i axeln, vill Stockholmstidningarna åt ett drev mot dif eller vad fan är det frågan om?? Vad hade GT skrivit i omvända roller...
Aftonhoran och Expressen har bara ett enda mål i sin "journalistik" - att skapa rubriker för att få click. Det kallas sensationalism. Att måla upp allt som hemst och skapa drama är bara ett sätt för dem att tjäna pengar.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Mash »

En bra match, trots med en domarduo som gav spelet en väldigt udda rytm. Speciellt i andra perioden där det var tio stycken tvåor, det var boxplay och powerplay varje minut i princip. Skönt dock att hela laget kan hålla sig lugna och fokusera på spelet och vinna matchen, riktigt underbart och välförtjänt!

Något som jag reagerade på idag var dock på läktaren. Vad är det för order som dessa stackars unga publikvärdarna fått att hålla trappan ren på kortsidan under slutspelet? Aktiv sittplats har betalt för sina platser, och klacken är full till bredden och längden. Vart kan jag ställa mig om inte i trappan? Gulliga försök att hålla trappan ren, men det kommer aldrig gå ihop med en proppfull kurva.

Sörensens två huvudtacklingar ikväll (såg bara en dock) luktar anmälan till disciplinnämnden, tyvärr. Riktigt underligt att domarduon inte tar den sista, den såg alla och reaktionerna var på sin rätt, men så blir det en kvittning för roughing, där det även blir PP och det blir 2-1 - Tack för det!

Bra tryck i dag, men vi kan högre och bättre. På tisdag är spränger vi taket!
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Ingen av afton eller Expressen skriver att den tar i axeln, vill Stockholmstidningarna åt ett drev mot dif eller vad fan är det frågan om?? Vad hade GT skrivit i omvända roller...
Aftonhoran och Expresschecken består till 90% av utomsocknes journalister.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rolv
Inlägg: 250
Blev medlem: 2009-10-29

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av Rolv »

Kan det ligga Sörensen i fatet att 2 incidenter inträffar under samma match? Eller bedöms varje situation individuellt?

Tycker Thoresen visade upp vad han kan komma att betyda för laget. Hn verkar vara lite lagom förbannad, och jävligt taggad för tillfället, och visar jävlar anamma. Ett förebild för resten av laget vad slutspelshockey innebär.
Ser verkligen ut som han trivs med å spela här för och han vill ta detta mycket längre. Han var lycklig som en liten pojke på julafton efter 2-1 målet. Inte bara glad för att det blev mål, utan det var något mer där...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av daaviid »

Mash skrev:En bra match, trots med en domarduo som gav spelet en väldigt udda rytm. Speciellt i andra perioden där det var tio stycken tvåor, det var boxplay och powerplay varje minut i princip. Skönt dock att hela laget kan hålla sig lugna och fokusera på spelet och vinna matchen, riktigt underbart och välförtjänt!

Något som jag reagerade på idag var dock på läktaren. Vad är det för order som dessa stackars unga publikvärdarna fått att hålla trappan ren på kortsidan under slutspelet? Aktiv sittplats har betalt för sina platser, och klacken är full till bredden och längden. Vart kan jag ställa mig om inte i trappan? Gulliga försök att hålla trappan ren, men det kommer aldrig gå ihop med en proppfull kurva.

Sörensens två huvudtacklingar ikväll (såg bara en dock) luktar anmälan till disciplinnämnden, tyvärr. Riktigt underligt att domarduon inte tar den sista, den såg alla och reaktionerna var på sin rätt, men så blir det en kvittning för roughing, där det även blir PP och det blir 2-1 - Tack för det!

Bra tryck i dag, men vi kan högre och bättre. På tisdag är spränger vi taket!
Jag var tyvärr inte på plats idag, men såg matchen på C-more. Där vevades fyrtio repriser och extremt långsamma sådana. Där konstaterades det att den sista tacklingen tar på axeln och "möjligen" glider upp i huvudet. Men eftersom träffen tar på axeln först så är det EJ utvisning enligt regelboken. Anledningen till att Fisk får spela en man mindre är för att en andra fiskspelare går in i det efterföljande bråket som tredje person och därav får sitta två minuter. Voilá, PP DIF helt enligt regelboken.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av kaminor »

Djurgårdens Hans Särkijärvi skickade en passning åt Rönnberg för kritiken:
– Härligt, Roger är stressad, börjat plocka bort våra spelare och snackar om domarna, säger Särkijärvi.

”Situationsrummet äger händelsen”

C Mores Mike Helber menade att tacklingen träffar axeln först.
– Man ser på reprisbilderna hur vänster axel är första kontaktpunkt, säger han.
Efter matchen hänvisade domare Linus Öhlund till situationsrummet:
– Jag ser inte situationen fullständigt, men linjemännen tyckte att tacklingen tog på axeln och därav bedömningen att inte ta utvisning. Sedan äger situationsrummet den händelsen.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av #10 »

Mash skrev:En bra match, trots med en domarduo som gav spelet en väldigt udda rytm. Speciellt i andra perioden där det var tio stycken tvåor, det var boxplay och powerplay varje minut i princip. Skönt dock att hela laget kan hålla sig lugna och fokusera på spelet och vinna matchen, riktigt underbart och välförtjänt!

Något som jag reagerade på idag var dock på läktaren. Vad är det för order som dessa stackars unga publikvärdarna fått att hålla trappan ren på kortsidan under slutspelet? Aktiv sittplats har betalt för sina platser, och klacken är full till bredden och längden. Vart kan jag ställa mig om inte i trappan? Gulliga försök att hålla trappan ren, men det kommer aldrig gå ihop med en proppfull kurva.

Sörensens två huvudtacklingar ikväll (såg bara en dock) luktar anmälan till disciplinnämnden, tyvärr. Riktigt underligt att domarduon inte tar den sista, den såg alla och reaktionerna var på sin rätt, men så blir det en kvittning för roughing, där det även blir PP och det blir 2-1 - Tack för det!

Bra tryck i dag, men vi kan högre och bättre. På tisdag är spränger vi taket!
Kolla reprisen på den sista tack.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vilka pissluder som vistas i den där smutsföreningen.
Ryan Lasch efter matchen:

– Det är solklart vad som händer. Videon säger allt. Det är en tackling från blind side mot mitt huvud.
Kul att smälla av en sån kommentar mot bevis av filmen som finns och visar AXEL och KROPP, och sen som någon annan skrev - är det hans egna fel att han har ett löst dildohuvud mellan axlarna.
Vila i Frid, DIF Hockey.
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av daaviid »

förevigtdjurgården skrev:Vilka pissluder som vistas i den där smutsföreningen.
Ryan Lasch efter matchen:

– Det är solklart vad som händer. Videon säger allt. Det är en tackling från blind side mot mitt huvud.
Kul att smälla av en sån kommentar mot bevis av filmen som finns och visar AXEL och KROPP, och sen som någon annan skrev - är det hans egna fel att han har ett löst dildohuvud mellan axlarna.
Både Lasch och Råååger borde bli avstängda resten utav kvartsfinalserien. Dom försöker sätta press på Disciplinnämnden och få Sörensen avstängd. Dom försöker alltså medvetet ändra förutsättningar, och det borde behandlas som utpressning. Stäng av dom direkt. Jävla fasoner. Smutsigt värre.

Skulle Sörensen få en match för den första tacklingen skulle jag inte säga emot, men får han något för den här andra på Lasch så går jag fan i taket.
Senast redigerad av daaviid den 2016-03-18 23:31:57, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av EspenK »

De är livrädda nu. De märker att deras prestation inte är på den nivå de trodde och ser att de kan förlora matcher mot oss. Då agerar svaga spelare och ledare så här. Oavsett om Sören blir avstängd och hur länge kör vi på. De ska få sig en matchserie de sent glömmer!


Tändvätska? Japp.
Senast redigerad av EspenK den 2016-03-18 23:28:55, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av EspenK »

Lär väl spela som vi gjorde under 2+10.

Brodin, Anderson, Tore
Vejdemo Ljungh, Alvarez
Lehtonen Sallinen Lundberg
Hank Hage Ahlen

Skulle man vilja kan man försöka få igång Sallinen och lira honom med Tore och Anderson i första PP.

Vi kan slå dem med det här laget också.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 2: Djurgårdens IF - Frölunda HF 18/3 201

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det är i övrigt tämligen intressant att Roger också gnäller på att vi har mer PP än vad de har.

PIM 28 (2:22:4) DIF
PIM 18 (4:10:4) FHC
Det kommer att bli ett kokande Frölundaborg och vi ska se till att överträffa ljudkulissen från Hovet. Och då kanske det också är vår tur att få fler powerplay.
Och han verkar också vara väldigt säker på att de kommer trampa ifrån oss ju längre matchserien lider. Där tror jag han kommer få käka upp sina papper lite.

Men mycket hänger såklart på huruvida DN ska ta åt sig ordentligt eller inte av Rogers medietårar. Jävla sopfasoner.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar