SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Inlägg av captcash »

Mattias_87 skrev:Visst är det backsidan som gör att vi inte ligger högre upp och hindrar vårat spel. Våra målvakter och anfallssida är jag riktigt nöjd med. Skulle kunna leda till guld om dom spelade samman i något år. Men lägger vi extra miljoner på backsidan så måste vi ju banta bland anfallare om vi inte kunde öka intäkterna på något sätt.

Tycka vad vi vill, men om Aik och Leksand gick upp så skulle det bringa in flera extra miljoner. Men den diskussionen ska vi inte ta här.
Kan ju inte skriva det där och sen säga att vi inte ska diskutera det.. är ju som nån häller upp en öl i ett glas, ger det till dig men säger att du inte får dricka! ;)

Så... Jag måste erkänna att jag vill ha upp Ajk och LIF, jag hatar båda lagen något sjukt mkt och spyr på varje kommunal-fusk som Lyxfällan håller på med men att slippa könlösa CoCo (som kopierat alla våra sånger/ramsor) och Avdankade Utländska-"proffs" Gubbkiss-Modo, vore fan underbart.

Hellre lite äckel-lag att hata och möta än två lag som inte har existensberättigande!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Inlägg av Mattias_87 »

captcash skrev:
Mattias_87 skrev:Visst är det backsidan som gör att vi inte ligger högre upp och hindrar vårat spel. Våra målvakter och anfallssida är jag riktigt nöjd med. Skulle kunna leda till guld om dom spelade samman i något år. Men lägger vi extra miljoner på backsidan så måste vi ju banta bland anfallare om vi inte kunde öka intäkterna på något sätt.

Tycka vad vi vill, men om Aik och Leksand gick upp så skulle det bringa in flera extra miljoner. Men den diskussionen ska vi inte ta här.
Kan ju inte skriva det där och sen säga att vi inte ska diskutera det.. är ju som nån häller upp en öl i ett glas, ger det till dig men säger att du inte får dricka! ;)

Så... Jag måste erkänna att jag vill ha upp Ajk och LIF, jag hatar båda lagen något sjukt mkt och spyr på varje kommunal-fusk som Lyxfällan håller på med men att slippa könlösa CoCo (som kopierat alla våra sånger/ramsor) och Avdankade Utländska-"proffs" Gubbkiss-Modo, vore fan underbart.

Hellre lite äckel-lag att hata och möta än två lag som inte har existensberättigande!
Ok då kör vi. Jag håller med om att dom är äckliga. Men vad gynnar Djurgården? Jo att dom spelar i SHL. Jag älskar Djurgården mer än vad jag hatar dessa lag och jag vill göra allt som gynnar mitt lag. Karlskrona och Rögle är riktigt tråkiga lag som jag inte har några känslor alls för och säljer knappt biljetter.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Inlägg av Think if... »

Föredrar att se framgång som att det är Djurgården som säljer biljetter inte aik eller lif
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Inlägg av Mattias_87 »

Think if... skrev:Föredrar att se framgång som att det är Djurgården som säljer biljetter inte aik eller lif
Vi kommer aldrig sälja lika mycket biljetter mot KHK, Växjö eller Rögle som mot LIF och Aik. Bortasupportrar är viktigt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Inlägg av Think if... »

Håller helt med om att bortaföljen är viktiga och vi ska vårda dessa. Men grunden för vår framgång kan och ska inte byggas på AIK:s eller Leksands supportrar
Using Tapatalk
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:
pulverapa skrev:Vad fan är det för fel på vårt lag? Varför kan vi inte komma in i någon positiv trend över en längre tid? Vi har ju på pappret ett av seriens skickligaste lag offensivt.
Du säger det ju själv, endast bländande skills i offensiven ger sällan stabilitet och trygghet som räcker till att rada upp några sviter.

Ett litet axplock av vad DIF "bjuckar" på i försvarsspelet, i princip i varje match.
1. Genuin osäkerhet, slumppassningar med okänd adress.
2. Lösa chansnings/dropp-pass i sidled vid egen blå när hela laget är på väg fram.
3. Passningar i midjehöjd i rundeln till backkollega i tidsnöd.
4. Uselt markeringsspel med absolut noll känsla för vad som sker bakom ryggen, puck-tittning på hög nivå.
5. Helt onödig frysning av puck i ostressat läge, vilket ofta leder till att vi blir nedtryckta i egen zon.

Det är klart som fan att detta försvårar en hel del.

Vi ryker högst sannolikt i kvartsfinalen direkt, har svårt att se nåt annat.
Är ändå sjukt nöjd med säsongen hittills, så skönt att vara stabilt mittenlag igen
Du trodde ju inte ens att vi skulle fixa horungarna i kvalet för två år sedan så jag är inte förvånad över dina neggiga kommentarer längre
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Inlägg av captcash »

Think if... skrev:Håller helt med om att bortaföljen är viktiga och vi ska vårda dessa. Men grunden för vår framgång kan och ska inte byggas på AIK:s eller Leksands supportrar
Jag skiter dock totalt i pengafrågan här, jag anser bara att det är roligare att spöa skiten ur ajk än coco.. lever lite av principen att "the hunter is nothing without its prey"... Givetvis är vi ju massor utan ajk men lite är ju grejjen att hockeyn blir roligare för mig och mer känsloladdad när jag möter äckliga hatlag än nått hopköpt jävla mög från Rövhålaboda!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:Jag skiter dock totalt i pengafrågan här, jag anser bara att det är roligare att spöa skiten ur ajk än coco.. lever lite av principen att "the hunter is nothing without its prey"... Givetvis är vi ju massor utan ajk men lite är ju grejjen att hockeyn blir roligare för mig och mer känsloladdad när jag möter äckliga hatlag än nått hopköpt jävla mög från Rövhålaboda!
AIK får gärna gå och dö som förening vad mig anbehagar, inte för att jag skulle bry mig nämnvärt. Det finns SSK, VIK, Örebro som är andra bra föreningar i Mälardalen så att det skall till flera klubbar på hög nivå i Stockholm är inte så nödvändigt som för ett par decennier sedan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar