Säsongskort 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Sv: Re: Sv: Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av isolerad »

cCat skrev:
Daniel942 skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jag undrar om verkligen "mer än 3000" kort är sålda, har hört / läst olika siffror... i intervjun med Tommy Engström i helgen i SvD så stod det något om "knappt 3000 sålda kort" om jag inte minns fel.

Vad gäller? Skapa lite hausse nu DIF! Fram med siffrorna, pusha för säsplåtarna lite hårdare. Gör en barometer.

...annars tolkar man det ju som att de där 3000 man gick ut med tidigt inte ens var nära att stämma. :|
Lugn nu.

Kansliet byter lokaler. Glödlampor ska bytas ut, sladdar ska kopplas in, kaffeautomater ska installeras, whiteboard-tavlor ska spikas upp. Det finns 1000 saker som är högre prioritet än att skapa hauss inför hockeysäsongen.
Jag säger det igen, med risk för att få inlägget borttaget: Erbjud hjälp eller sluta med gnället. Det är i alla fall min inställning.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
MEN SNÄLLA.

Folk måste ju för tusan kunna be om grejer och diskutera utan att behöva hjälpa till? Vi är DIF Hockeys kunder och kan därför sätta krav och be om saker.

Fan vad trött jag är på er som säger att man inte får klaga utan att hjälpa till.
Okej om det hade gällt en 100% ideell förening, men det gör det inte nu.
Jag förstår också frustrationen över att det inte kommer någon info, som (jag håller med även där) förmodligen skulle ge försäljningen en skjuts framåt.

Att sitta och gnälla på att folk inte gör sitt jobb, det ska kopplas in kaffebryggare, etc.
DET tycker jag är att sitta och vara spydig mot folk som jobbar häcken av sig med flytt och allt vad det innebär.

Man kan tycka att det borde vara högsta prioritet med olika saker, men VET man inte hur hårt folk jobbar så tycker jag att det är normalt hyfs att inte säga att folk inte gör sitt bästa för att de är lata, oavsett om det är en syrlig kommentar på ett forum.

Det här är mitt sätt att se på saken och jag säger inte vad som är rätt och fel här.
+1

Jäkligt låg nivå att sitta och skriva att kansliet inte sköter sitt jobb när man i själva verket inte har en aning hur mycket de arbetar.

Nivån på vissa användare har sjunkit markant här inne sedan det började gå dåligt för DIF.
i
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av -daniel- »

Men herregud, att varje gång påtala att man istället skall erbjuda sig att arbeta ideellt så fort man kommer med ett påpekande är så löjligt så jag knappt finner ord.

Sist jag kollade var Djurgården Hockey en professionell verksamhet; att man tydligen inte väljer att försöka pusha för sina säsongskort och dess försäljning (utan att detta istället verkar gå genom Be Right Back) måste definitivt vara mer skadligt än vad man eventuellt vinner på att inte informera.

Det ger ju bara ett intryck av "3000 sålda kort" för LÄNGE sen var ett totalt påhitt. Skall man börja spekulera så kan det ju vara så att man "råkade" gå ut med klart fler sålda kort än vad fallet var (fanns ju en del folk som hade fått felaktiga fakturor etc)...

....man hade sluppit billiga spekulationer som det här ifall man var öppen med vad som gäller.
Bild
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av KYLERKYLER »

Det kanske skulle finnas en "hemsida gnälltråd" 8) OBS!! Ironi

DIF:s hemsida är bra. Jag är ofta inne på andra klubbars hemsidor, de är inte bättre de. Igår på Leksands hemsida hittade jag inte ens ett vettigt matchreferat från AIK matchen i helgen. Hittade en liten spalt. Målskyttar och annan statistik hittade jag inte alls.

Om jag inte missminner mig helt stod det för ett antal dagar sedan på hemsidan att c:a 3000 säsongskort (se även tidigare inlägg) är sålda. Mejl kommer att skickas ut med information om när korten kan hämtas ut.

Självklart tycker jag alla har rätt till att vara kritiska och ha egna synpunkter utan att de ska bli idiotförklarade. Själv tycker jag däremot att vissa kritiska inlägg är rent ut sagt barnsliga och verkar skrivas just för att skapa debatt.

Vi ses på Brynäsmatchen 120830 :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av SirDIFalot »

Asså... Det är ju omöjligt att inte bli upprörd över att det tisslas och tasslas kring antalet sålda säsongskort.

Det är en sån jävla simpel grej att gå ut med på hemsidan hur många säsongskort man har sålt, gärna en gång i veckan hela sommaren. Det bidrar till bra mycket fler sålda säsongskort och skapar en hype av sig själv. Det är knappast tidskrävande och man får sjukt mycket tillbaka. Har Djurgården ett biljettsystem där det tar flera timmar/dagar/veckor/månader att kolla upp den totala siffran på antalet sålda säsongskort så bör man ju byta ut det nu på en gång. Det kan OMÖJLIGT vara tidskrävande.

Det är bara så jävla irriterande för det är en sån simpel grej som skulle ge så mycket tillbaka som man bara skiter i. Handlar det om att man lägger tid på annat så kan man ju gärna meddela vad det skulle vara..? Dels för att motivera vad som är viktigare och dels för att visa vart den tiden lagts. För hemsidan är ju i stort sett död. (Återigen, ingen skugga ska falla på de ideella krafterna som ställer upp, ni är enda anledning till att hemsidan inte är stendöd)
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Sjöwall »

Även om man flyttar ska man väl fan kunna uppdatera hemsidan? Jag håller med totalt med SirDIFalot och tycker det är under all kritik att vi inte informeras bättre.

Kom inte och säg att det beror på att kansliet flyttar, semestertider eller något annat trams. Det var precis samma visa hela jävla våren. (Då om det utsatta läget i laget).

Fakta kvarstår att hemsidan är uselt skött och att det måste till en förändring, snarast.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Lucky Luke »

Sjöwall skrev:Även om man flyttar ska man väl fan kunna uppdatera hemsidan? Jag håller med totalt med SirDIFalot och tycker det är under all kritik att vi inte informeras bättre.

Kom inte och säg att det beror på att kansliet flyttar, semestertider eller något annat trams. Det var precis samma visa hela jävla våren. (Då om det utsatta läget i laget).

Fakta kvarstår att hemsidan är uselt skött och att det måste till en förändring, snarast.
Det verkar som man är på väg att sjösätta en ny hemsida snart. Fick i egenskap att Officiell Partner ett mail idag från DIF hockey där det bl.a stod följande:

"Vi kommer inom kort att byta Hemsida. Era loggor kommer inte upp förrän den är igång, hoppas ni har överseende med detta. Men som sagt, den bör vara uppe och rulla innan seriestart!"
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Original Frasse »

SirDIFalot skrev:Asså... Det är ju omöjligt att inte bli upprörd över att det tisslas och tasslas kring antalet sålda säsongskort.

Det är en sån jävla simpel grej att gå ut med på hemsidan hur många säsongskort man har sålt, gärna en gång i veckan hela sommaren. Det bidrar till bra mycket fler sålda säsongskort och skapar en hype av sig själv. Det är knappast tidskrävande och man får sjukt mycket tillbaka. Har Djurgården ett biljettsystem där det tar flera timmar/dagar/veckor/månader att kolla upp den totala siffran på antalet sålda säsongskort så bör man ju byta ut det nu på en gång. Det kan OMÖJLIGT vara tidskrävande.

Det är bara så jävla irriterande för det är en sån simpel grej som skulle ge så mycket tillbaka som man bara skiter i. Handlar det om att man lägger tid på annat så kan man ju gärna meddela vad det skulle vara..? Dels för att motivera vad som är viktigare och dels för att visa vart den tiden lagts. För hemsidan är ju i stort sett död. (Återigen, ingen skugga ska falla på de ideella krafterna som ställer upp, ni är enda anledning till att hemsidan inte är stendöd)
Hittade det här på ett annat forum där du också skriver, inlagt där den 16:e.
Alla klack-kort är slut 1000st.
Övriga säsongskort c:a 2000st.
Lägg till 1891-klubben (minst 4 plåtar) per paket och potter
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av cCat »

Det är även en person till på väg in i administrationen av hemsidan, så det blir snart bättring.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Sjöwall »

cCat skrev:Det är även en person till på väg in i administrationen av hemsidan, så det blir snart bättring.
Lucky Luke skrev:
Sjöwall skrev:Även om man flyttar ska man väl fan kunna uppdatera hemsidan? Jag håller med totalt med SirDIFalot och tycker det är under all kritik att vi inte informeras bättre.

Kom inte och säg att det beror på att kansliet flyttar, semestertider eller något annat trams. Det var precis samma visa hela jävla våren. (Då om det utsatta läget i laget).

Fakta kvarstår att hemsidan är uselt skött och att det måste till en förändring, snarast.
Det verkar som man är på väg att sjösätta en ny hemsida snart. Fick i egenskap att Officiell Partner ett mail idag från DIF hockey där det bl.a stod följande:

"Vi kommer inom kort att byta Hemsida. Era loggor kommer inte upp förrän den är igång, hoppas ni har överseende med detta. Men som sagt, den bör vara uppe och rulla innan seriestart!"
Tänk att man sak behöva få denna information av andra forumanvändare och inte direkt från DIFHockey. Det tycker jag är under all jävla kritik.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Säsongskort 12/13

Inlägg av cCat »

Bryr man sig om att fråga direkt istället för att anta så får man svar. Dock så kunde givetvis informationen skötas bättre.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av nevyn »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=9630
Över 3000 sålda säsongskort, över 7000 medlemmar...
Långsida Finns fortfarande kvar.
Klack Slutsåld.
Aktiv sittplats Ca 35 säsongskort kvar.
Sektion A11 Ca 15 säsongskort kvar.
Så, nu vet vi. Ser bra ut tycker jag, ser fram emot säsongsstart.
gurra
Inlägg: 310
Blev medlem: 2011-01-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av gurra »

nevyn skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=9630
Över 3000 sålda säsongskort, över 7000 medlemmar...
Långsida Finns fortfarande kvar.
Klack Slutsåld.
Aktiv sittplats Ca 35 säsongskort kvar.
Sektion A11 Ca 15 säsongskort kvar.
Så, nu vet vi. Ser bra ut tycker jag, ser fram emot säsongsstart.
Ja fan det ser lika bra ut som det sades. 3000 är bra. Får hoppas det blir en bra spurt nu sista veckorna innan premiären också. Tror att när vi möter brynäs i ET så kommer det komma mycket folk och förhoppningsvis blir det verklighet för folk att säsongen verkligen är på gång. Fan vad jag längtar tills premiären.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av sensei »

gurra skrev:
nevyn skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=9630
Över 3000 sålda säsongskort, över 7000 medlemmar...
Långsida Finns fortfarande kvar.
Klack Slutsåld.
Aktiv sittplats Ca 35 säsongskort kvar.
Sektion A11 Ca 15 säsongskort kvar.
Så, nu vet vi. Ser bra ut tycker jag, ser fram emot säsongsstart.
Ja fan det ser lika bra ut som det sades. 3000 är bra. Får hoppas det blir en bra spurt nu sista veckorna innan premiären också. Tror att när vi möter brynäs i ET så kommer det komma mycket folk och förhoppningsvis blir det verklighet för folk att säsongen verkligen är på gång. Fan vad jag längtar tills premiären.
Låter helt otroligt att A11 endast har 15 platser kvar. Det måste vara till och med bättre än ifjol?!

För övrigt är det där man hittar undertecknad på matcherna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av SirDIFalot »

Frågor:

Går det att hämta ut säsongskorten några andra dagar eller är det bara torsdag som gäller? Annars, är det några specifika dagar eller är det bara komma när som helst när butiken har öppet?

Går det att hämta ut säsongskortet i samband med Brynäs-matchen? Det hade varit sjukt bra i så fall.
Expert.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 715
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Jimmy Peterson »

SirDIFalot skrev:Frågor:

Går det att hämta ut säsongskorten några andra dagar eller är det bara torsdag som gäller? Annars, är det några specifika dagar eller är det bara komma när som helst när butiken har öppet?

Går det att hämta ut säsongskortet i samband med Brynäs-matchen? Det hade varit sjukt bra i så fall.
1. Ja, det går bra att hämta dem andra dagar också under butikens öppettider.

2. Det går, men som sagt, det kan bli köer så kom i tid så slipper du missa början av matchen.
Skriv svar