Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Calle
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-10-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Calle »

Ny kapten ska koras efter Timmy. Har det någonsin varit ett enklare val?

Jocke Eriksson borde vara given inför SHL 2014/2015 med Honken som ass. Saviano tycker jag borde få det andra A:et, pådrivare som han är både på och utanför rinken.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av ciirree »

Calle skrev:Ny kapten ska koras efter Timmy. Har det någonsin varit ett enklare val?

Jocke Eriksson borde vara given inför SHL 2014/2015 med Honken som ass. Saviano tycker jag borde få det andra A:et, pådrivare som han är både på och utanför rinken.
Delar självklart din åsikt om C (precis som säkert 90% av alla här inne). Sen har jag också tänkt Saviano och Honken som A.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av diftobbe89 »

Nu är ju inte truppen spikad ännu, men visst känns Jocke som ett vettigt alternativ.

Ett A skulle jag kunna tänka mig att se på Hank, en spelare jag vill ha hos oss i många år framöver, kommer till jobbet varje dag, pådrivare i både båset/omklädningsrum, säkert noga med allt utanför isen också och känns som en riktig ledare. En man ser upp till.

Jag älskar Hank som ni kanske märker :)

Honken finns också givetvis.
Spela fult
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Skidlöparn »

Hoppas också på Jocke som C (Om nu inte Kronwall av någon outgrundlig anledning skulle komma tillbaka).
Sen känns Honken och ett av de nya tunga backnamnen som förhoppningsvis kommer in som givna A. Är vettigt att ha en ledare på backsidan också.
Senast redigerad av Skidlöparn den 2014-05-07 00:19:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av DIF_Soldier »

diftobbe89 skrev:Nu är ju inte truppen spikad ännu, men visst känns Jocke som ett vettigt alternativ.

Ett A skulle jag kunna tänka mig att se på Hank, en spelare jag vill ha hos oss i många år framöver, kommer till jobbet varje dag, pådrivare i både båset/omklädningsrum, säkert noga med allt utanför isen också och känns som en riktig ledare. En man ser upp till.

Jag älskar Hank som ni kanske märker :)

Honken finns också givetvis.
Enig. Jag ville se ett A på Hank redan inför den här säsongen. Tycker det är viktigt att man blandar äldre ledare med yngre.

Tycker också att Jocke och Honken fortsatt bör vara kaptener. Däremot tycker jag att Honken bör få ett C framför Jocke av den anledningen att han känns mer signifikativt anknuten med just Djurgården. Eller, i folkmun, han "känns mer DIF".

Om det ens skulle vara aktuellt med Engqvist är ju han det solklara kaptensvalet av så många olika anledningar, men som det ser ut nu...

C - Honken
A - Jocke
A - Hank
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Sjöwall »

Jocke "C"
Honken "A"
Sörensen "A"
Guter "A"
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Andy »

DIF_Soldier skrev:
diftobbe89 skrev:Nu är ju inte truppen spikad ännu, men visst känns Jocke som ett vettigt alternativ.

Ett A skulle jag kunna tänka mig att se på Hank, en spelare jag vill ha hos oss i många år framöver, kommer till jobbet varje dag, pådrivare i både båset/omklädningsrum, säkert noga med allt utanför isen också och känns som en riktig ledare. En man ser upp till.

Jag älskar Hank som ni kanske märker :)

Honken finns också givetvis.
Enig. Jag ville se ett A på Hank redan inför den här säsongen. Tycker det är viktigt att man blandar äldre ledare med yngre.

Tycker också att Jocke och Honken fortsatt bör vara kaptener. Däremot tycker jag att Honken bör få ett C framför Jocke av den anledningen att han känns mer signifikativt anknuten med just Djurgården. Eller, i folkmun, han "känns mer DIF".

Om det ens skulle vara aktuellt med Engqvist är ju han det solklara kaptensvalet av så många olika anledningar, men som det ser ut nu...

C - Honken
A - Jocke
A - Hank
Jag håller med soldaten på alla punkter!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av medu82 »

Visst Honken eller Jocke skulle absolut vara perfekta kaptener MEN iaf jag skulle vilja se någon som kan köra mera än en säsong som kapten så vi kan få ha en kapten över några år o då gärna med dem som assisterande.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av 1962FenderStrat »

Sjöwall skrev:Jocke "C"
Honken "A"
Sörensen "A"
Guter "A"

Exakt så tänkte jag också.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Manijock »

Jocke har varit den gjutna lagkaptenen sen han kom, så varför inte bara ge honom det där satans C:et nu officiellt också.. Har vi någonsin haft en lika klok och kunnig person i Djurgårdens spelartrupp? Ottosson och Boumedienne är de enda som ens kan jämföra sig med Jocke Eriksson..

C Jocke Eriksson
A Honken
A Hank
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av 4.9.5 »

Manijock skrev:Jocke har varit den gjutna lagkaptenen sen han kom, så varför inte bara ge honom det där satans C:et nu officiellt också.. Har vi någonsin haft en lika klok och kunnig person i Djurgårdens spelartrupp? Ottosson och Boumedienne är de enda som ens kan jämföra sig med Jocke Eriksson..

C Jocke Eriksson
A Honken
A Hank
????
Hur kan du ens sätta det namnet med deras

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SirDIFalot »

4.9.5 skrev:
Manijock skrev:Jocke har varit den gjutna lagkaptenen sen han kom, så varför inte bara ge honom det där satans C:et nu officiellt också.. Har vi någonsin haft en lika klok och kunnig person i Djurgårdens spelartrupp? Ottosson och Boumedienne är de enda som ens kan jämföra sig med Jocke Eriksson..

C Jocke Eriksson
A Honken
A Hank
????
Hur kan du ens sätta det namnet med deras

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Hur kan man ens förneka att Boumedienne var en extremt hockeykunnig människa? Nej, han var ingen djurgårdslegend direkt. Men klok och kunnig, ja.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av seppuko »

Exakt. Sen kanske han inte alltid levererade på isen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Manijock »

Intervjuerna med Josef var en fröjd att höra. Extremt påläst och eftertänksam. Önskade bara att han oftare kunde vara det på isen också. Borde vara ett hett ämne som expert på diverse TV-stationer. Ersättare till Tornberg på Viasat?
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Intervjuerna med Josef var en fröjd att höra. Extremt påläst och eftertänksam. Önskade bara att han oftare kunde vara det på isen också. Borde vara ett hett ämne som expert på diverse TV-stationer. Ersättare till Tornberg på Viasat?
Tror inte han är ett tillräckligt känt namn för att bli expert. Tyvärr.
Skriv svar