Elitserien 2010/2011

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

kaminor skrev:
Magnutz skrev:
kaminor skrev:Jag gillar Rönnquist. Jihde och Grinndal är sorgligt usla. Boork är seg som en skosula.

Gött att Skellefte vann. Nu får man sova.

Alla TV4:s produktioner är ju kass egentligen. I hockeyn slipper man i alla fall Ekwall och Lundh. Det är väl ett litet plus i sammanhanget.
Rönnqvist är en OK bisittare. Tillsammans med flinet jidhe som tror han är Johnny Rocker samt grindal... och Boork som sitter och hyvlar av klyscha efter klyscha.. näe, vilket hemskt skräp. är fan upprörd över att jag sabbat 3x20min av mitt liv ikväll.
5x20 snarare. :wink:
jag slutade kolla efter 3x20. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av kaminor »

Magnutz skrev: jag slutade kolla efter 3x20. ;)

Haha, ok. Go'natt.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

Grattis fbk
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Edin »

Mäklaren skrev:Grattis fbk
Grattis grattis.

Ganska tråkig finalserie dock, den tände aldrig riktigt till, Skellefteå var helt enkelt inte tillräckligt bra för att kunna bjuda upp FBK till dans.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

Överlägsna FBK; grattis. Hatar er men beundrar er samtidigt. Vilken jävla vinnarklubb.
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Överlägsna FBK; grattis. Hatar er men beundrar er samtidigt. Vilken jävla vinnarklubb.
Instämmer helt och fullt. Hatar FBK men man kan inte undgå att imponeras. Samuelsson, Loob, Rundqvist, Jönsson. Säga vad man vill om dem men de kan ishockey och de kan vinna guld.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Överlägsna FBK; grattis. Hatar er men beundrar er samtidigt. Vilken jävla vinnarklubb.
Instämmer helt och fullt. Hatar FBK men man kan inte undgå att imponeras. Samuelsson, Loob, Rundqvist, Jönsson. Säga vad man vill om dem men de kan ishockey och de kan vinna guld.
Helt klart...

Får rysningar bara av att tänka på den dagen vi återigen får stå och fira bucklan på ett renoverat Hovet. Helvete vilken känsla.
Bild
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Berra »

Tycker att det var ganska avslaget i stämmning. SM-Guld..klapp..klapp..upprepa...upprepa...Bönder
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Daniel942 »

Jaha, är säsongen slut nu? Känns som om slutspelet inte ens har börjat, vad det beror på har jag ingen aning om.

FBK vann ser jag, grattis. Vill skicka ett extra tack för att de pissade ner råttorna med 4-0 i semin, tack!

Men ändå får jag känslan att det skulle vara vi. Detta skulle vara året då vi tog revanch för förra årets SM-Silver. Detta var året som vi skulle vinna över Färjestad i Match 7 hemma på Hovet i Sudden Death för att sedan storma in på isen och fira som aldrig förr tillsammans med hela laget. Nu är det 10 år sen, Nu är det ganska länge sen men snart så är det dags igen...

Men men..
Istället blev det laget från Karlstad som vann senast för två år sedan som står och "firar" nere på isen medans deras ståplats (jag vill inte kalla det klack) står och klappar händerna som under en vanlig serielunksmatch. Vilket roligt slut! Eller hur?

Och TV4, what the fuck? Är det en SM-Final de sänder verkligen? Har aldrig skådat en sämre produktion, det känns inte som slutspel när man kollar på TVn.
Och Max Grinndals intervjuer är det ju världsklass på också.

Det skulle vara vi....
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Överlägsna FBK; grattis. Hatar er men beundrar er samtidigt. Vilken jävla vinnarklubb.
Instämmer helt och fullt. Hatar FBK men man kan inte undgå att imponeras. Samuelsson, Loob, Rundqvist, Jönsson. Säga vad man vill om dem men de kan ishockey och de kan vinna guld.
Agree,
Man är totalt över-äckliga bortom all rädding (aik framstår som en liten ljum bris i jämförelse), jag mår fysiskt illa när fbk radar upp vinster.

Men lik förbaskat är man oerhört skickliga & nogranna med allt man företar sig.
Ingenting lämnas till slumpen i Karlstad, helt logiskt då inkasserar man ytterligare ett SM-tecken.
Grattis! :evil:

Tycker ändå saik vek ner sig tråkigt lätt i finalen.
Känns nästan som att både luleå & Djurgården hade gett fbk en tuffare match.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

Tycker att få se publiken försöka starta "Vågen" och sen misslyckas är finalseriens behållning. Att TV4 köper rättigheterna till SM-slutspelet i hockey och sen gör en sån usel produktion av det är mycket märklig. är det snålheten som slagit till?!

Om jag hade varit ansvarig för detta hade jag gjort reportage om Håkan Loob, om andra profiler. Jag hade tagit en spelare per match och lag som varit extra intressant och följt upp dessa med reportage och annat. Jag hade haft tävlingar under matchen där man kunnat vinna lite justa prylar. Jag hade haft grym musik och happenings i periodpauserna. Jag hade head-huntat fram de bästa kommentatorerna. .. herregud.. Alltså, hela slutspelet från k1 till f5 har känts som en lång rad serielunksmatcher.

Hur kan Peter Jihde få leda detta?! Hur kan Max G få vara med?

TV4 - HAHAHAHAHA... otroligt dåliga ni är.

Nu hoppas jag på en bra säsong 2011/2012...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Tycker ändå saik vek ner sig tråkigt lätt i finalen.
Känns nästan som att både luleå & Djurgården hade gett fbk en tuffare match.
Håller helt med! Saik's defensiv är verkligen urusel, och odisciplinerad så det förslår...Adam Larsson, Rundblad & allt vad de heter är sämre än våra sämsta backar i egen zon. De får liksom ingen trygghet i spelet.

Nä, helt övertygad om att vi hade sopat hem en semifinalserie mot Saik om vi vunnit match 7 mot Luleå.... och sen kunnat gett FBK en match. Men jävligt mycket om. Gör dock fortfarande ont när man tänker på det.
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Tycker ändå saik vek ner sig tråkigt lätt i finalen.
Känns nästan som att både luleå & Djurgården hade gett fbk en tuffare match.
Håller helt med! Saik's defensiv är verkligen urusel, och odisciplinerad så det förslår...Adam Larsson, Rundblad & allt vad de heter är sämre än våra sämsta backar i egen zon. De får liksom ingen trygghet i spelet.

Nä, helt övertygad om att vi hade sopat hem en semifinalserie mot Saik om vi vunnit match 7 mot Luleå.... och sen kunnat gett FBK en match. Men jävligt mycket om. Gör dock fortfarande ont när man tänker på det.
Ja, jag har nog aldrig varit mer bitter än jag har varit/är denna säsong... inte ens Greg** mål från mittzon är lika starkt för min del. Detta gjorde mer ont.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Tycker ändå saik vek ner sig tråkigt lätt i finalen.
Känns nästan som att både luleå & Djurgården hade gett fbk en tuffare match.
Håller helt med! Saik's defensiv är verkligen urusel, och odisciplinerad så det förslår...Adam Larsson, Rundblad & allt vad de heter är sämre än våra sämsta backar i egen zon. De får liksom ingen trygghet i spelet.

Nä, helt övertygad om att vi hade sopat hem en semifinalserie mot Saik om vi vunnit match 7 mot Luleå.... och sen kunnat gett FBK en match. Men jävligt mycket om. Gör dock fortfarande ont när man tänker på det.
Ja, jag har nog aldrig varit mer bitter än jag har varit/är denna säsong... inte ens Greg** mål från mittzon är lika starkt för min del. Detta gjorde mer ont.
Där kan ja inte hålla med, tycker faktiskt inte det här ens var i närheten av lika bittert... men alla är vi olika. ;)
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Där kan ja inte hålla med, tycker faktiskt inte det här ens var i närheten av lika bittert... men alla är vi olika.
Gre***-målet gjorde ont direkt när det hände och en bra stund efteråt. Sen bleknade det ganska fort. Det var ett skitmål, vi spelade bra. Vi var i final.

I år. Spelet de första 3 kvartsfinalmatcherna. Horribelt. Sen lyfter vi i och med Jimmies återkomst. Sen pinkar "Osten" på oss genom att anmäla bort Jimmie inför K7. Det kommer jag aldrig att glömma eller förlåta. Sen får vi stryk i k7 och det gör mig så otroligt bitter. Det som kan få detta att blekna vore om nisse blev ordentligt frisk igen och om nästa säsong blir en BRA säsong. Annars ... kommer jag att komma ihåg känslan länge! :)

Tur att man är Djurgårdare ändå..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar