Djurgårdens IF - Mora IK, 19/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kennholt
Inlägg: 131
Blev medlem: 2006-09-25
Ort: Oldmanfield

Inlägg av Kennholt »

Så skönt med den upphämtningen vi gör!

Angående klacken :

Stundtals bra drag. Och när det väl blir bra drag inne i Hovet då hörs det som fan. Men det ska någon som Jimmie till för att tända oss. När han går in och tacklar på får han inte bara med sig HELA klacken, men även utvisningar (oftast med sig men även mot sig då domare Sjöberg är dum i huvet) och vi skapar tryck i anfallszon.

Vi borde vara taggade ändå, ge dom ett jävla stöd oavsett om Jimmie tacklar som fan (vilket är precis hans spelstil och han ska aldrig sluta med det). Känns som ärkerävarna tänder till först när det kommer en bra tackling eller en kvittering. Och då ibland med efterfestramsor (Super Djurgårn tex) missta mig inte, den ramsan är skön! Men inte när vi ligger under med ett mål eller och jagar. Utan kanske på fotbollsmatcherna med 4000 i klacken. Då blir den nog betydligt mäktigare.
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kennholt skrev:Så skönt med den upphämtningen vi gör!

Angående klacken :

Stundtals bra drag. Och när det väl blir bra drag inne i Hovet då hörs det som fan. Men det ska någon som Jimmie till för att tända oss. När han går in och tacklar på får han inte bara med sig HELA klacken, men även utvisningar (oftast med sig men även mot sig då domare Sjöberg är dum i huvet) och vi skapar tryck i anfallszon.

Vi borde vara taggade ändå, ge dom ett jävla stöd oavsett om Jimmie tacklar som fan (vilket är precis hans spelstil och han ska aldrig sluta med det). Känns som ärkerävarna tänder till först när det kommer en bra tackling eller en kvittering. Och då ibland med efterfestramsor (Super Djurgårn tex) missta mig inte, den ramsan är skön! Men inte när vi ligger under med ett mål eller och jagar. Utan kanske på fotbollsmatcherna med 4000 i klacken. Då blir den nog betydligt mäktigare.
Håller med, riktigt trist att klackens kapacitet inte uttnyttjades till fullo förren i sista perioden (som vanligt får man väl nästan säga). Kändes helt hopplöst att dra igång ramsor som dog ut väldigt snabbt.

Jag kanske missförstått hela grejen med att stå i en klack, men jag hade för mig att vi ska fungera som en tändvätska för spelarna, framförallt när det går trögt.
Givetvis kan det vara ömsesidigt, men just igår, när det var en så pass viktig match så kändes det konstigt att det var så avslaget stundtals.

Folk kanske sparar sig till Lkpg 2/3?
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Rash skrev:
Kall-El skrev:
Lassila får själv ta på sig två av målen som släpps in 1 och 3 an. Förväntar mig nu att Larsson får chansen mot HV...
Med tanke på att Lassila räddade oss flera gånger igår och från total förnedring borta mot Malmö i lördags samt att Larsson varit borta pga sjukdom en längre tid så har jag väldigt svårt att se hur det ska hända.
Larsson blev av med posten efter en svagare insats. Då skall ta mig tusan samma regler gälla för Lassila. Spelar för övrigt ingen roll hur bra en målvakt varit i en match om han skänker bort två baljor. ( I min bok kan en sådan insats omöjligen ge ett godkännt betyg. ) Det är inte superräddningarna som skapar stabilitet bakåt utan förmågan att inte släppa returer och göra stora misstag. Tyvärr är Lassila för ojämn och då spelar superräddningar mindre roll. Fråga försvarsspelare vad de fördrar en stabil målvakt eller en som är ojämn...
zune
Inlägg: 1
Blev medlem: 2007-02-20

Inlägg av zune »

DIF_Soldier skrev:Linkan-kedjan och publiken var nästintill osynliga/ohörda i 2 perioder. Det är först när DIF producerar som vi tänder till. Dåligt.
Annars bra publiksiffra.

Måste verkligen ge ett plus till förstalinan med Fimpen-Ottosson-Ask. Riktigt bra drag på den, speciellt på Otto som var suverän.

En match, som ni sagt, var dåligt spel från DIF i 40min. Gamla rävarna Falk, Otto m.fl. visar vägen i tredje. härligt!

STORT plus till Fimpen, framförallt vid 3-2. Vilket kämpamål!

Mora som vanligt, hade tur vid 3 av sina mål (alla, altså). Grodan Boll poänglös (Älskar den liknelsen som någon (?) la upp i tråden "Säcken och Tommy Lee lika som bär?" Brendl och Grodan Boll - härligt! :lol: )

jag skulle vilja säga att det är tvärtom dom började inte spela bra förrän det tände till i publiken , vilket bara visar att det är viktigt att alla komer och STÖDER djurgården. har aldrig sett dom förlora när det är drag på publiken. SM GULD
Gäst

Inlägg av Gäst »

Dessa matcher ingår ju i samma omgång..
ja kommer hålla på Modo hela kvällen

MODO Hockey - Frölunda HC 19:00 CANAL+
HV 71 - Färjestads BK 19:00
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Åsså håller vi på HV så att de kommer mätta och belåtna till Globen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

mforce skrev:Åsså håller vi på HV så att de kommer mätta och belåtna till Globen.

Och att Hv:s match blir en riktigt tuff drabbning som går till förlängning
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Kall-El skrev:
Rash skrev:
Kall-El skrev:
Lassila får själv ta på sig två av målen som släpps in 1 och 3 an. Förväntar mig nu att Larsson får chansen mot HV...
Med tanke på att Lassila räddade oss flera gånger igår och från total förnedring borta mot Malmö i lördags samt att Larsson varit borta pga sjukdom en längre tid så har jag väldigt svårt att se hur det ska hända.
Larsson blev av med posten efter en svagare insats. Då skall ta mig tusan samma regler gälla för Lassila. Spelar för övrigt ingen roll hur bra en målvakt varit i en match om han skänker bort två baljor. ( I min bok kan en sådan insats omöjligen ge ett godkännt betyg. ) Det är inte superräddningarna som skapar stabilitet bakåt utan förmågan att inte släppa returer och göra stora misstag. Tyvärr är Lassila för ojämn och då spelar superräddningar mindre roll. Fråga försvarsspelare vad de fördrar en stabil målvakt eller en som är ojämn...
Håller med dig Kalle. Men jag tycker så mycket om Larsson så jag är nog för partisk för att uttala mig i frågan. Jag ser nästa OS-målvakt i honom. Känns bättre än när Tellan debuterade i elitserien tycker jag (Som iofs inte såg så många matcher då som jag gör nu.).
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Lassila borde kanske tagit trean men framförallt borde Lindman rensat ut den! Han tittar på den och petar lite lojt med klubban, då är det inte så jävla konstigt om puckarna går in!
Gäst

Inlägg av Gäst »

man kan väl nämna att modo-frölunda står 2-1 :D
Richard DIF Skåne
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

DIF - MORA 19/2-07 "EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN"

Inlägg av Richard DIF Skåne »

hardrocker35 skrev:Missa inte hockeykväll nu
STARKT JOBBAT HELA DIF - DET ÄR SÅ HÄR EN SLIPSTEN SKALL DRAS! NJUT NU, OCH BLI INTE ÖVERMODIGA NU PÅ TORSDAG MOT HV71.
HELA DIF-SKÅNE JUBLAR!
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Rocker skrev:Lassila borde kanske tagit trean men framförallt borde Lindman rensat ut den! Han tittar på den och petar lite lojt med klubban, då är det inte så jävla konstigt om puckarna går in!
Han borde tagit Moras första också.

Lassila gjorde en kass match igår, riktigt dålig insats.

Så det var riktigt stark av DIF att vända denna match.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Re: DIF - MORA 19/2-07 "EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN"

Inlägg av Bautabröl »

Richard DIF Skåne skrev:DET ÄR SÅ HÄR EN SLIPSTEN SKALL DRAS!
Kunde inte sagt det bättre själv!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Står 4-2 till MoDo Vs Frölunda tackar tackar =)
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

5-2 nu. Nu är det kalkat och klart!
Skriv svar