Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

EspenK skrev:
Support 81 skrev:
EspenK skrev:Blir inte klar över om Höken menar att det kan bli av redan innan fönstret stänger. I så fall tror jag att vi kan ha nytt på ingång. Tycker Guter borde vara på marknaden också men hans skada försvårar ju chanserna att ”bli av med” honom.

Utlåning av Grewe borde kunna funka. Allsvenskan fram till sommaren med option stt ta tillbaka vid skador.
Hörde något konstigt. Frän en annars trovärdig källa att Greve är på väg till Södertälje. !?!?!?
Är väl inte jättekonstigt. Uppenbarligen ligger han efter en hel rad reserver i hierarkin. Killen är en råtalang som måste få spela mycket för att blomma. Låt han åka till Ssk några månader så ses vi igen till hösten. Borde gjorts för längesen.
nee inte jättekonstigt med tanke på att Samme och Jocke är riktigt bra kompisar och i princip har daglig kontakt och bollar med varandra (enl hockeypuls-podden med Samme)

Btw på tal om rumours så på en direkt fråga från Adam i den podden om han (Samme) tror att Jocke nån gång kommer att jobba för SSK så sticker han ut hakan å svara ja. Lite med glimten i ögat men ändå kanske nått mått av sanning i det, iaf verkar han vilja att det ska vara det.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

https://www.difhockey.se/artikel/0os1ak ... djurgarden

Officiellt nu att Possler lämnar. Han kom upp sig mot slutet men summerar man över hela kontraktsperioden så är detta helt rätt beslut.
DIF!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Sett till vad Possler presterat så var det klockrent att avsluta kontraktet vilket jag tjatat om hela året
Ceterum censeo Solna esse delendam
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Donkels-2.0 skrev:Sett till vad Possler presterat så var det klockrent att avsluta kontraktet vilket jag tjatat om hela året
+1
EspenK
Inlägg: 9086
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Bästa minnet av Possler är när han segerrusig gör krabban i omklädningsrummet.
Tyvärr säger det en del av vad han presterat. Så bra som han varit tillsammans med östman och Hank har han sällan varit. Lycka till i framtiden! Hoppas vi inte släpper till SHL.
EspenK
Inlägg: 9086
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Blir visst Finland för Possler. Loukko Rama läste jag nyss på nån länkad sajt på hockeynews.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Bästa minnet av Possler är när han segerrusig gör krabban i omklädningsrummet.
Tyvärr säger det en del av vad han presterat. Så bra som han varit tillsammans med östman och Hank har han sällan varit. Lycka till i framtiden! Hoppas vi inte släpper till SHL.

Han hade ett bra slutspel där när han gjorde det riktigt bra i förstakedjan med Peppe och Ljungh i Burken och Antes frånvaro.
Som jag sagt massa gånger så otroligt synd att han varit så skadedrabbad under sin tid hos oss(och även innan). Känns som han aldrig fick göra sig själv riktigt rättvisa och komma upp i sin fulla potential.
EspenK
Inlägg: 9086
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
EspenK skrev:Bästa minnet av Possler är när han segerrusig gör krabban i omklädningsrummet.
Tyvärr säger det en del av vad han presterat. Så bra som han varit tillsammans med östman och Hank har han sällan varit. Lycka till i framtiden! Hoppas vi inte släpper till SHL.

Han hade ett bra slutspel där när han gjorde det riktigt bra i förstakedjan med Peppe och Ljungh i Burken och Antes frånvaro.
Som jag sagt massa gånger så otroligt synd att han varit så skadedrabbad under sin tid hos oss(och även innan). Känns som han aldrig fick göra sig själv riktigt rättvisa och komma upp i sin fulla potential.
På pappret en av de bättre värvningar vi lyckats med efter åren i Modo där allt såg väldigt lovande ut. Bra kille verkar det som men ingen man kommer minnas om 10 år.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Erik af Sibirien »

EspenK skrev:................... Bra kille verkar det som men ingen man kommer minnas om 10 år.
Jo, i.o.m. det du just skrev kommer han nu att blomma ut, få vara skadefri i tio år och sänka DIF i en SM-final.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Erik af Sibirien skrev:
EspenK skrev:................... Bra kille verkar det som men ingen man kommer minnas om 10 år.
Jo, i.o.m. det du just skrev kommer han nu att blomma ut, få vara skadefri i tio år och sänka DIF i en SM-final.
För Modo....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Leksand har tydligen gjort förfrågningar om Ryan Spooner. Undrar hur Tjomme tänker där? Leksand behöver ju producera mål och visst kan Spooner tillverka chanser för andra men det är ju inte det problemet som lyxfällan haft i år..

Tjomme har ju värvat smart tidigare så någonting måste ju finnas där. Jag ser det bara inte.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Daniel Bertov uppvaktas hårt av Hv71 och Djurgården enligt Sportbladet
EspenK
Inlägg: 9086
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Bertov och Tobias E i Malmö. Inga toppbackar direkt men jag har haft fel förr när Alsing värvades tex. Jocke kan hockey men jag undrar vem de två ska ersätta. Jesper P har väl kontrakt. Alsing och Hulta har det inte. Ingen av de nya namnen kan väl tänkas ersätta offensiva backar?
Detblir3poäng
Inlägg: 2195
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

EspenK skrev:Bertov och Tobias E i Malmö. Inga toppbackar direkt men jag har haft fel förr när Alsing värvades tex. Jocke kan hockey men jag undrar vem de två ska ersätta. Jesper P har väl kontrakt. Alsing och Hulta har det inte. Ingen av de nya namnen kan väl tänkas ersätta offensiva backar?
Dom båda namnen kanske är ersättare för samma gubbe i vårt lag, ifall vi får nej av nån av dem. Skulle vi ta dom båda känns det som att det skulle bli lite obalans backbesättningen om vi nu ska spela det spel vi försöker spela nästa också... båda känns mer åt det defensiva hållet.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Bertov och Tobias E i Malmö. Inga toppbackar direkt men jag har haft fel förr när Alsing värvades tex. Jocke kan hockey men jag undrar vem de två ska ersätta. Jesper P har väl kontrakt. Alsing och Hulta har det inte. Ingen av de nya namnen kan väl tänkas ersätta offensiva backar?
Tobias Ekberg är en habil tvåvägsback. Lill-Tjomme bör väl få större ansvar nästa säsong också. Så han kan ersätta Alsing internt. Så då har vi ändå Hultström/Ny, Högström och Lill Tjomme som mer offensiva backar. Medans Jeppe, Tom och Norell väl kan klassas mer som defensiva. Sen en eller två backar till som ska in. Då är det inte så konstigt om det är Bertov eller Ekberg. Svårt dock att se att båda kommer.
Låst