Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sensei »

Manijock skrev:Haga kör sitt race. Spelar ingen roll vem han spelar med. Ibland funkar det och han blir geniförklarad, ibland funkar det inte, och då ser han bara divig och oskolad ut. Skulle knappast kalla honom en av säsongens bästa. Räknar upp sex man minst som varit bättre över tid. Dock trillar ju en del andraassister in i PP. Sånt skadar inte! Men skulle nog vilja se mera stabilitet och jämnhet ifrån våran egna Fleksnes.

Senaste månaden har varit under all kritik. Egentligen sen laget börjat prestera på allvar.
Har hört just ordet divig från fler håll.. Är själv heller inte jättefan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

sensei skrev:
Manijock skrev:Haga kör sitt race. Spelar ingen roll vem han spelar med. Ibland funkar det och han blir geniförklarad, ibland funkar det inte, och då ser han bara divig och oskolad ut. Skulle knappast kalla honom en av säsongens bästa. Räknar upp sex man minst som varit bättre över tid. Dock trillar ju en del andraassister in i PP. Sånt skadar inte! Men skulle nog vilja se mera stabilitet och jämnhet ifrån våran egna Fleksnes.

Senaste månaden har varit under all kritik. Egentligen sen laget börjat prestera på allvar.
Har hört just ordet divig från fler håll.. Är själv heller inte jättefan.
Jag förnekar inte att killen har massvis med talang och skills. Men han gör inte jobbet med skridskoåkning i båda riktningar som de övriga centrarna i laget. Tycker inte han passar in riktigt i nuläget. Han har en del att slipa på.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
Henkos skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:
EspenK skrev: Haga har varit kall länge nu. Oförklarlig frånvaro senast kan betyda att vi dumpar honom för nåt annat?
Haga är väl på landslagssamling för Norge. De lirar 4-nations-turnering i Österrike med start på Måndag så inget konstigt där inte.

Jag förväntar mig att han kan komma tillbaka med ny energi efter landslagsuppehållet.
Fast lite konstigt om han släpps iväg innan på landslagsuppdrag? Vi har uppehåll just för landslagsspel. Skulle väl utan problem gå att åka på söndag i så fall.

Borde vara en annan anledning.
Haga var ju sjuk. Det sa Bemström till hockeynews.se igår.
Det var som jag misstänkte. Bommade den infon igår.

Alltså inte som Espen började trolla om. Men hans lösning på alla problem är att ändra kedjeformationer så ofta som möjligt. Helst mellan varje period.
Nej Gud förbjude att man börjar ändra något under matchen när det inte fungerar. Brukar var ett vinnande koncept att göra samma sak som inte fungerat i 20 minuter i ytterligare 40, Det är ju så man vinner matcher...
Skämt åsido. Tycker det är vår lednings svaghet så här långt att ha svårt att ändra matchbilder. (Se period tre mot Frölunda som det senaste exemplet där vi kommer in fel i perioden och sedan inte lyckas vända trenden. Kanske inte hade hjälpt med kedjeändringar i det exemplet men vid flera tillfällen under hösten när spelet totalkärvade hade det varit ett drag att använda.). Hitta taktiska drag som förändrar. Bänka nån som inte gör jobbet. Ge mer istid till de som gör det. Det kan innebära att kasta om i kedjorna så att de som är heta för dagen får bättre omgivning eller hittar ny kemi.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Givetvis ska man kunna ändra lite. Men jag tror inte på att kasta runt i kedjorna så mycket. Utan snarare hitta sina kedjor och köra på det. Ge det kontinuitet. Låt spelarna känna sig trygga. Givetvis ska inte vad som helst tolereras. Men jag tror inte det blir bättre av att spelare hela tiden får nya spelare att spela med som de inte tränat med osv. Men ändra någon gång kan ge önskad effekt. Men du vill i princip ändra i varje periodpaus. Satan vad spelarna skulle bli osäkra och inte alls känna förtroende.

Om vi ska återkomma till Haga som jag ändå håller med inte varit lika het på slutet så tror jag också han lider av att man inte hittat rätt formation för honom. De två första kedjorna sitter riktigt bra. Ågren gör det grymt med Josefson och Bulan och Dick-Basse-Berget är grymma tillsammans. Men vi har väl inte haft en helt fungerande "tredjekedja" sen början av säsongen när Hedman-Wandell-Bergfors var en bra kedja. Hoppas vi kan hitta något bra där. Jag gillade Lill-Fimpen-Wandell-Holtz. Men sen vill jag ha in Haga nånstans också. Knepigt. Men det är lyxproblem och nån annan lär väl ha gått sönder innan jag postat det här inlägget.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: Nej Gud förbjude att man börjar ändra något under matchen när det inte fungerar. Brukar var ett vinnande koncept att göra samma sak som inte fungerat i 20 minuter i ytterligare 40, Det är ju så man vinner matcher...
Skämt åsido. Tycker det är vår lednings svaghet så här långt att ha svårt att ändra matchbilder. (Se period tre mot Frölunda som det senaste exemplet där vi kommer in fel i perioden och sedan inte lyckas vända trenden. Kanske inte hade hjälpt med kedjeändringar i det exemplet men vid flera tillfällen under hösten när spelet totalkärvade hade det varit ett drag att använda.). Hitta taktiska drag som förändrar. Bänka nån som inte gör jobbet. Ge mer istid till de som gör det. Det kan innebära att kasta om i kedjorna så att de som är heta för dagen får bättre omgivning eller hittar ny kemi.
Jag är inte överdrivet förtjust i den typen av matchcoachning. Det kan fungera i enstaka matcher (kan vara helt avgörande i ett slutspel) men pajar säsongen i längden. Absolut bäst prestanda får man ut ur ett lag som har kontinuitet och att folk får spela med samma gubbar över tiden (lex Sovjetfemman och Legion of Doom).

Med det sagt så är det klart att man kan låta spelare som hamnar helt fel i matchen vila ett par byten men jag tycker Robban&Co gör helt rätt som har det långa perspektivet och istället går igenom de mindre bra matcherna efteråt och skruvar. Börjar man rulla runt i formationerna blir det jäkligt svårt att peka på detaljerna i efterhand och dessutom skickar det dåliga signaler till spelarna och skapar osäkerhet där det borde finnas självförtroende.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:Givetvis ska man kunna ändra lite. Men jag tror inte på att kasta runt i kedjorna så mycket. Utan snarare hitta sina kedjor och köra på det. Ge det kontinuitet. Låt spelarna känna sig trygga. Givetvis ska inte vad som helst tolereras. Men jag tror inte det blir bättre av att spelare hela tiden får nya spelare att spela med som de inte tränat med osv. Men ändra någon gång kan ge önskad effekt. Men du vill i princip ändra i varje periodpaus. Satan vad spelarna skulle bli osäkra och inte alls känna förtroende.

Om vi ska återkomma till Haga som jag ändå håller med inte varit lika het på slutet så tror jag också han lider av att man inte hittat rätt formation för honom. De två första kedjorna sitter riktigt bra. Ågren gör det grymt med Josefson och Bulan och Dick-Basse-Berget är grymma tillsammans. Men vi har väl inte haft en helt fungerande "tredjekedja" sen början av säsongen när Hedman-Wandell-Bergfors var en bra kedja. Hoppas vi kan hitta något bra där. Jag gillade Lill-Fimpen-Wandell-Holtz. Men sen vill jag ha in Haga nånstans också. Knepigt. Men det är lyxproblem och nån annan lär väl ha gått sönder innan jag postat det här inlägget.
Andra delen av inlägget är vi helt överens om plus att han i mina ögon är vinge och inte center. Spela honom som vi spelar Dick. En duktig Center i mitten som kan täcka upp för att ge honom kreativ frihet. Jag vill givetvis inte ändra i varje periodpaus. Efterfrågar bara mer aktiv coaching när det INTE funkar. Alla lag har sämre matcher/svackor. Kedja tre är en kedja vi inte fått riktig balans i ännu. Där behöver det Enligt mig experimenteras lite.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:
mb81 skrev:Givetvis ska man kunna ändra lite. Men jag tror inte på att kasta runt i kedjorna så mycket. Utan snarare hitta sina kedjor och köra på det. Ge det kontinuitet. Låt spelarna känna sig trygga. Givetvis ska inte vad som helst tolereras. Men jag tror inte det blir bättre av att spelare hela tiden får nya spelare att spela med som de inte tränat med osv. Men ändra någon gång kan ge önskad effekt. Men du vill i princip ändra i varje periodpaus. Satan vad spelarna skulle bli osäkra och inte alls känna förtroende.

Om vi ska återkomma till Haga som jag ändå håller med inte varit lika het på slutet så tror jag också han lider av att man inte hittat rätt formation för honom. De två första kedjorna sitter riktigt bra. Ågren gör det grymt med Josefson och Bulan och Dick-Basse-Berget är grymma tillsammans. Men vi har väl inte haft en helt fungerande "tredjekedja" sen början av säsongen när Hedman-Wandell-Bergfors var en bra kedja. Hoppas vi kan hitta något bra där. Jag gillade Lill-Fimpen-Wandell-Holtz. Men sen vill jag ha in Haga nånstans också. Knepigt. Men det är lyxproblem och nån annan lär väl ha gått sönder innan jag postat det här inlägget.
Andra delen av inlägget är vi helt överens om plus att han i mina ögon är vinge och inte center. Spela honom som vi spelar Dick. En duktig Center i mitten som kan täcka upp för att ge honom kreativ frihet. Jag vill givetvis inte ändra i varje periodpaus. Efterfrågar bara mer aktiv coaching när det INTE funkar. Alla lag har sämre matcher/svackor. Kedja tre är en kedja vi inte fått riktig balans i ännu. Där behöver det Enligt mig experimenteras lite.
Jag tycker han funkar bra som center också men inget emot att ha honom på en kant heller. Jag tror att vi med tanke på alla skador haft svårt att få ordning på alla kedjor. Blir förhoppningsvis bättre nu. Vi har många att välja på till en tredjekedja.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Intervjuv med Josefson på Hockeynews angående att han har rätt att lämna efter denna säsong.

"– Jag tror USA är nog ett avslutat kapitel för mig. Och om jag ska lämna Djurgården nån gång då ska det vara nåt som känns 110 procent bra både för mig hockeymässigt och för min familj. Vi trivs jättebra här med allting både jag och familjen och jag älskar att spela för Djurgården och trivs superbra. Det ska till mycket för att jag ska lämna, betonar Jacob Josefson."
Avskaffa tre mot tre.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Mattias_87 skrev:Intervjuv med Josefson på Hockeynews angående att han har rätt att lämna efter denna säsong.

"– Jag tror USA är nog ett avslutat kapitel för mig. Och om jag ska lämna Djurgården nån gång då ska det vara nåt som känns 110 procent bra både för mig hockeymässigt och för min familj. Vi trivs jättebra här med allting både jag och familjen och jag älskar att spela för Djurgården och trivs superbra. Det ska till mycket för att jag ska lämna, betonar Jacob Josefson."

Ge mig inte hopp. Svider så in i när budet man inte kan tacka nej till ramlar in i juni.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Intervjuv med Josefson på Hockeynews angående att han har rätt att lämna efter denna säsong.

"– Jag tror USA är nog ett avslutat kapitel för mig. Och om jag ska lämna Djurgården nån gång då ska det vara nåt som känns 110 procent bra både för mig hockeymässigt och för min familj. Vi trivs jättebra här med allting både jag och familjen och jag älskar att spela för Djurgården och trivs superbra. Det ska till mycket för att jag ska lämna, betonar Jacob Josefson."
Det räcker ju med nån NLA eller KHL klubb som hostar upp tyvärr. Pengarna du tjänar under den aktiva karrären skall ju bära en livsstil anpassad därefter i 30-40 år till efter att du slutat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Intervjuv med Josefson på Hockeynews angående att han har rätt att lämna efter denna säsong.

"– Jag tror USA är nog ett avslutat kapitel för mig. Och om jag ska lämna Djurgården nån gång då ska det vara nåt som känns 110 procent bra både för mig hockeymässigt och för min familj. Vi trivs jättebra här med allting både jag och familjen och jag älskar att spela för Djurgården och trivs superbra. Det ska till mycket för att jag ska lämna, betonar Jacob Josefson."
Det räcker ju med nån NLA eller KHL klubb som hostar upp tyvärr. Pengarna du tjänar under den aktiva karrären skall ju bära en livsstil anpassad därefter i 30-40 år till efter att du slutat.
Nu har ju Jacob faktiskt varit borta 8 år från DIF och borde ha en helt okej buffert. Men visst, det är många år att fylla. Och stannar han karriären ut så ska tröjan upp, punkt.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Intervjuv med Josefson på Hockeynews angående att han har rätt att lämna efter denna säsong.

"– Jag tror USA är nog ett avslutat kapitel för mig. Och om jag ska lämna Djurgården nån gång då ska det vara nåt som känns 110 procent bra både för mig hockeymässigt och för min familj. Vi trivs jättebra här med allting både jag och familjen och jag älskar att spela för Djurgården och trivs superbra. Det ska till mycket för att jag ska lämna, betonar Jacob Josefson."
Det räcker ju med nån NLA eller KHL klubb som hostar upp tyvärr. Pengarna du tjänar under den aktiva karrären skall ju bära en livsstil anpassad därefter i 30-40 år till efter att du slutat.
Nu har ju Jacob faktiskt varit borta 8 år från DIF och borde ha en helt okej buffert. Men visst, det är många år att fylla. Och stannar han karriären ut så ska tröjan upp, punkt.
Baserat på officiella löneuppgifterna därifrån med skattekostnader och en grov uppskattning om vad han spenderat så tippar jag att han har cirka 20 miljoner på kontot.

Nu har det ju visat sig att det inte spelar någon roll alls hur mycket pengar en människa redan har, man tänker ofta med plånboken ändå. Men vad Josefson i så fall har på kontot är vad Thoresen fick per säsong i KHL när han bytte 20 miljoner per säsong i KHL mot 2 miljoner för en säsong i DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:
Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Intervjuv med Josefson på Hockeynews angående att han har rätt att lämna efter denna säsong.

"– Jag tror USA är nog ett avslutat kapitel för mig. Och om jag ska lämna Djurgården nån gång då ska det vara nåt som känns 110 procent bra både för mig hockeymässigt och för min familj. Vi trivs jättebra här med allting både jag och familjen och jag älskar att spela för Djurgården och trivs superbra. Det ska till mycket för att jag ska lämna, betonar Jacob Josefson."
Det räcker ju med nån NLA eller KHL klubb som hostar upp tyvärr. Pengarna du tjänar under den aktiva karrären skall ju bära en livsstil anpassad därefter i 30-40 år till efter att du slutat.
Nu har ju Jacob faktiskt varit borta 8 år från DIF och borde ha en helt okej buffert. Men visst, det är många år att fylla. Och stannar han karriären ut så ska tröjan upp, punkt.
Baserat på officiella löneuppgifterna därifrån med skattekostnader och en grov uppskattning om vad han spenderat så tippar jag att han har cirka 20 miljoner på kontot.

Nu har det ju visat sig att det inte spelar någon roll alls hur mycket pengar en människa redan har, man tänker ofta med plånboken ändå. Men vad Josefson i så fall har på kontot är vad Thoresen fick per säsong i KHL när han bytte 20 miljoner per säsong i KHL mot 2 miljoner för en säsong i DIF.
...och det valet hade nog 99/100 valt att göra också här inne om man fick möjligheten.
Men fun fact - Josefson hade kunnat betala ut till sig själv 47500kr/mån mellan 65-100år.
Så han är ganska set up for life om det nu stämmer med den siffran du angav. Däremot tror jag nog att dom cashat lägenheten osv så hela sanningen är nog inte där.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:
Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Intervjuv med Josefson på Hockeynews angående att han har rätt att lämna efter denna säsong.

"– Jag tror USA är nog ett avslutat kapitel för mig. Och om jag ska lämna Djurgården nån gång då ska det vara nåt som känns 110 procent bra både för mig hockeymässigt och för min familj. Vi trivs jättebra här med allting både jag och familjen och jag älskar att spela för Djurgården och trivs superbra. Det ska till mycket för att jag ska lämna, betonar Jacob Josefson."
Det räcker ju med nån NLA eller KHL klubb som hostar upp tyvärr. Pengarna du tjänar under den aktiva karrären skall ju bära en livsstil anpassad därefter i 30-40 år till efter att du slutat.
Nu har ju Jacob faktiskt varit borta 8 år från DIF och borde ha en helt okej buffert. Men visst, det är många år att fylla. Och stannar han karriären ut så ska tröjan upp, punkt.
Baserat på officiella löneuppgifterna därifrån med skattekostnader och en grov uppskattning om vad han spenderat så tippar jag att han har cirka 20 miljoner på kontot.

Nu har det ju visat sig att det inte spelar någon roll alls hur mycket pengar en människa redan har, man tänker ofta med plånboken ändå. Men vad Josefson i så fall har på kontot är vad Thoresen fick per säsong i KHL när han bytte 20 miljoner per säsong i KHL mot 2 miljoner för en säsong i DIF.
...och det valet hade nog 99/100 valt att göra också här inne om man fick möjligheten.
Men fun fact - Josefson hade kunnat betala ut till sig själv 47500kr/mån mellan 65-100år.
Så han är ganska set up for life om det nu stämmer med den siffran du angav. Däremot tror jag nog att dom cashat lägenheten osv så hela sanningen är nog inte där.
Det vill man ju tro men det är en annan sak att säga det här och nu kontra att faktiskt säga det när du har kontraktet framför dig på bordet.
Expert.
Darlingdave
Inlägg: 52
Blev medlem: 2019-04-18

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Darlingdave »

Possler påväg bort enligt galenhöken. HPK Hämenlinna är intresserade av Possler.
Låst