Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Man måste erkänna, hur djävla bittert det än känns för ett Djurgårdshjärta, att Elitserien behövde leksand och Allsvenskan behöver Djurgården. Det vet Hockeyguden och han skiter i oss Djurgårdare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av DIF_Soldier »

minalman skrev:Man måste erkänna, hur djävla bittert det än känns för ett Djurgårdshjärta, att Elitserien behövde leksand och Allsvenskan behöver Djurgården. Det vet Hockeyguden och han skiter i oss Djurgårdare.
Tvärtom din galning!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

DIF_Soldier skrev:
minalman skrev:Man måste erkänna, hur djävla bittert det än känns för ett Djurgårdshjärta, att Elitserien behövde leksand och Allsvenskan behöver Djurgården. Det vet Hockeyguden och han skiter i oss Djurgårdare.
Tvärtom din galning!
Fakta1) Hockeyguden har vänt sitt ansikte ifrån oss
Fakta 2) Alla utom vi verkar gilla masjävlarna och att det ger nytt liv till stendöda produkten ES.
Fakta 3) Alla lag i HA tjänar på den uppmärksamhet vi skänker skitligan.
Kalla mig galen, men det är djävligt tuffa fakta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:
DIF_Soldier skrev:
minalman skrev:Man måste erkänna, hur djävla bittert det än känns för ett Djurgårdshjärta, att Elitserien behövde leksand och Allsvenskan behöver Djurgården. Det vet Hockeyguden och han skiter i oss Djurgårdare.
Tvärtom din galning!
Fakta1) Hockeyguden har vänt sitt ansikte ifrån oss
Fakta 2) Alla utom vi verkar gilla masjävlarna och att det ger nytt liv till stendöda produkten ES.
Fakta 3) Alla lag i HA tjänar på den uppmärksamhet vi skänker skitligan.
Kalla mig galen, men det är djävligt tuffa fakta.
Helt riktigt, jag skiter dock blanka fan i Hockeygudarna då vi har vår egen slumrande jätte som förhoppningsvis snart vaknar ur sin sekellånga slummer.
Hockeyallsvenskan var en torr öken som precis fått ett stort potentiellt kadaver att festa på. Gamarna samlas, insekterna surrar och åskådarna flockas, speciellt efter att besten nu svälter efter att ha blivit undanskuffad från oasen som Kvalserien innebär. Samtidigt i Elitserien dök det upp lite nytt blod som blåser liv i Hockeyn i mellansverige.
Hockeyallsvenskan mår bra av ett lag som Djurgården i ligan men tyvärr verkar inte Djurgården må bra av att spela där.

En gång i tiden definierade Djurgården sig själva med Stockholmshockeyn som var något helt annat än det som resten av Hockeysverige sysslande med (möjligtvis med undantag för Brynäs och kanske Färjestad). När vi sedan gick över i någon form av symbiotiskt förhållande med övriga Hockeysverige började förfallet och den frågan som kvarstår är om vi landat i vårt eget lilla helvete eller om resan ner i mörkret kommer fortsätta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Savvis
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-10-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Savvis »

Hockeyallsvenskan var en torr öken som precis fått ett stort potentiellt kadaver att festa på. Gamarna samlas, insekterna surrar och åskådarna flockas, speciellt efter att besten nu svälter efter att ha blivit undanskuffad från oasen som Kvalserien innebär. Samtidigt i Elitserien dök det upp lite nytt blod som blåser liv i Hockeyn i mellansverige.
Hockeyallsvenskan mår bra av ett lag som Djurgården i ligan men tyvärr verkar inte Djurgården må bra av att spela där.
Detta är nog bland det bästa jag har läst...

Kanske var just av en sån anledning av att vi inte gick upp direkt. Faktum är ju att vi drog ju upp publiksnittet och fokuset på HA när vi hamnade.

Djurgården kanske måste acceptera och börja må bra av att spela i HA för att vi ska kunna gå upp till ES.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av nevyn »

Vad hände egentligen när Johner lämnade Tingsryd för DIF? Hans fru verkar lite nöjd över att de ramlade ner i alla fall:
Amy Johner ?@amyjohner 1h
I'm a strong believer in Karma #TAIF
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av pulverapa »

Jag tycker det är dåligt av Challe att säga att Nils Andersson skulle varit en ledande back. Det hade han inte varit, och jag förväntar mig inte att han är det den här säsongen heller. Det känns bara som en dålig bortförklaring om jag ska vara ärlig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Jag tycker det är dåligt av Challe att säga att Nils Andersson skulle varit en ledande back. Det hade han inte varit, och jag förväntar mig inte att han är det den här säsongen heller. Det känns bara som en dålig bortförklaring om jag ska vara ärlig.
Har tänkt på samma faktiskt. Särskilt att han skulle varit ledande i PP som Challe nämnde förut någon gång. Han har ju inte varit offensivt ledande på någon nivå tidigare. Efterhandskonstruktion.

Sedan tyckte jag Nils mer eller mindre såg ut som Kyle 11/12 på försäsongen. Jag var lite orolig då.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

Jag var bortrest och såg typ inte någon match (den första eller möjligtvis de första två) med Nils men jag delar er kritik. Känns lite som en efterkonstruktion. Vi får hoppas han håller en kapabel klass. Kämpa!
Bild
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Vikas »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6606920.ab

Mora får den sedvanliga hjälpen som verkar vara praxis hos bondklubbar.


Heja kommunaldopingen!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Rocky3000 »

Vikas skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6606920.ab

Mora får den sedvanliga hjälpen som verkar vara praxis hos bondklubbar.


Heja kommunaldopingen!
Blir man förvånad? Svar: Nej
Bild
Skriv svar