DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Alexander »

Nystartad FB-grupp som heter "Alla vi som tycker Martin Hansson ska lägga ner!", både Erton och Sharbel Touma blev tydligen tillagda...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Malto skrev:Äh, med en seende domare, lite självförtroende och beslutsamhet hade grabbarna vunnit med ett par bollar.

Tyckte det såg rätt bra ut.
Så har vi sagt i mer eller mindre varje match hittills.
Expert.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Det som gör otroligt ont är att man vägrar satsa på att ta in en ny etablerad tränare när Magnus går. Chansen att Anders och Martin skulle lyckas få ihop detta laget är ungefär 2%. Är det någon grej som DIF fotboll och Hockey har gemensamt kommit fram till? Att bara satsa på tränare som aldrig bevisat något på seniornivå?
Avgå Jocke.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

Malto skrev:Äh, med en seende domare, lite självförtroende och beslutsamhet hade grabbarna vunnit med ett par bollar.

Tyckte det såg rätt bra ut.
Ja, självklart. Men det är lätt att säga att grabbarna bara behöver lite mer kämpaglöd på ett nätforum.(absolut inget illa menat mot dig nu, förstå mig rätt här) Om vi säger såhär i hur många matcher som helst så kommer vi liksom ingen vart.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:
Malto skrev:Äh, med en seende domare, lite självförtroende och beslutsamhet hade grabbarna vunnit med ett par bollar.

Tyckte det såg rätt bra ut.
Så har vi sagt i mer eller mindre varje match hittills.
Var faktiskt första hela matchen jag orkade med att se, så lite bättre än tidigare var det nog.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:Det som gör otroligt ont är att man vägrar satsa på att ta in en ny etablerad tränare när Magnus går. Chansen att Anders och Martin skulle lyckas få ihop detta laget är ungefär 2%. Är det någon grej som DIF fotboll och Hockey har gemensamt kommit fram till? Att bara satsa på tränare som aldrig bevisat något på seniornivå?
MP stack ju igår. Klart de ser över tränaralternativ. Hasse Backe har ju fått en förfrågan tydligen. Men sagt nej.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

DIF Fotboll

Inlägg av Malto »

Stentuff skrev:
Malto skrev:Äh, med en seende domare, lite självförtroende och beslutsamhet hade grabbarna vunnit med ett par bollar.

Tyckte det såg rätt bra ut.
Ja, självklart. Men det är lätt att säga att grabbarna bara behöver lite mer kämpaglöd på ett nätforum.(absolut inget illa menat mot dig nu, förstå mig rätt här) Om vi säger såhär i hur många matcher som helst så kommer vi liksom ingen vart.
Haha, kämpaglöd skrev jag väl inte att de saknade, det tycker jag de hade, men lite mer beslutsamhet när de väl ska avsluta vore bra.
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: DIF Fotboll

Inlägg av laxen »

Hörde jag burop idag? Hoppas det var något som bortaklacken gjorde man buade åt. Missade det isf.

Vem fan buar en dag som denna. Buar man nu så krigar man fan inte för DIF. Då viker man ner sig och vänder truppen ryggen. Fy fan. Martin Hansson. Helt otroligt.
Nissehult
Inlägg: 45
Blev medlem: 2012-02-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Nissehult »

Vi kan nu konstatera att detta lag inte håller allsvensk standard. Nedflyttning alltså till hösten utan tvekan.
Ingen ordförande och inga tränare som vill ta över. Ser ju hur bra ut som helst.
Man kan konstatera vidare att de tomtar som hotade MP har lyckats med en sak,nämligen att skapa ett totalt haveri för DIF, inte bara fotbollen utan hela varumärket.
Att ta sig upp igen kommer, om det över huvud taget nånsin går, ta flera decennier. Jag kommer aldrig att få uppleva DIF i de högsta serierna igen. Vem vill träna DIF och vilka kan tänka sig att spela för klubben? De (spelarna) var ju ganska klara med att, i sitt öppna brev, de inte hade lust stanna kvar. Och vem kan klandra dem.
Nåja, vi har ju i alla fall ett allsvenskt lag.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:Det som gör otroligt ont är att man vägrar satsa på att ta in en ny etablerad tränare när Magnus går. Chansen att Anders och Martin skulle lyckas få ihop detta laget är ungefär 2%. Är det någon grej som DIF fotboll och Hockey har gemensamt kommit fram till? Att bara satsa på tränare som aldrig bevisat något på seniornivå?
MP stack ju igår. Klart de ser över tränaralternativ. Hasse Backe har ju fått en förfrågan tydligen. Men sagt nej.
Det visste jag inte. Jag har tolkat DIF och tidningarna som att "de assisterande tränarna tar över".
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:Det som gör otroligt ont är att man vägrar satsa på att ta in en ny etablerad tränare när Magnus går. Chansen att Anders och Martin skulle lyckas få ihop detta laget är ungefär 2%. Är det någon grej som DIF fotboll och Hockey har gemensamt kommit fram till? Att bara satsa på tränare som aldrig bevisat något på seniornivå?
MP stack ju igår. Klart de ser över tränaralternativ. Hasse Backe har ju fått en förfrågan tydligen. Men sagt nej.
Det visste jag inte. Jag har tolkat DIF och tidningarna som att "de assisterande tränarna tar över".
Om det går bra kanske dom får fortsätta. Vad vet jag. Men MP avgick igår. Givet att ingen ny tränare fanns tillgänglig idag.
Expert.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:Det som gör otroligt ont är att man vägrar satsa på att ta in en ny etablerad tränare när Magnus går. Chansen att Anders och Martin skulle lyckas få ihop detta laget är ungefär 2%. Är det någon grej som DIF fotboll och Hockey har gemensamt kommit fram till? Att bara satsa på tränare som aldrig bevisat något på seniornivå?
MP stack ju igår. Klart de ser över tränaralternativ. Hasse Backe har ju fått en förfrågan tydligen. Men sagt nej.
Det visste jag inte. Jag har tolkat DIF och tidningarna som att "de assisterande tränarna tar över".
Om det går bra kanske dom får fortsätta. Vad vet jag. Men MP avgick igår. Givet att ingen ny tränare fanns tillgänglig idag.
Nej givetvis, men det ända jag har läst är att de assisterande tar över. Inget "De här kan ta över" eller "Nu jagar DIF Hasse Backe". Det har jag tolkat som att man tror att Martin och Anders kommer hålla laget kvar.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: DIF Fotboll

Inlägg av pulverapa »

laxen skrev:Hörde jag burop idag? Hoppas det var något som bortaklacken gjorde man buade åt. Missade det isf.

Vem fan buar en dag som denna. Buar man nu så krigar man fan inte för DIF. Då viker man ner sig och vänder truppen ryggen. Fy fan. Martin Hansson. Helt otroligt.
Var väl sopdomarna man buade åt.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »



Ja, vad fan ska man säga. Titta på egen risk. (bortdömda målet)
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Stentuff »

Malto skrev:
Stentuff skrev:
Malto skrev:Äh, med en seende domare, lite självförtroende och beslutsamhet hade grabbarna vunnit med ett par bollar.

Tyckte det såg rätt bra ut.
Ja, självklart. Men det är lätt att säga att grabbarna bara behöver lite mer kämpaglöd på ett nätforum.(absolut inget illa menat mot dig nu, förstå mig rätt här) Om vi säger såhär i hur många matcher som helst så kommer vi liksom ingen vart.
Haha, kämpaglöd skrev jag väl inte att de saknade, det tycker jag de hade, men lite mer beslutsamhet när de väl ska avsluta vore bra.
Okej då, vi tolkar kämpaglöd på lite olika sätt. Men jag håller helt med i att de behövs mer beslutsamhet i avsluten.
Skriv svar