Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Backar behövs väl lite mer än Eric Johansson, Högardh osv?

Niklas Persson vore dock en kanonvärvning.

För övrigt: Anfall är bästa försvar is the shit.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

jag hörde att det var en back från österrikkisk som heter Johannes Reichel som var på väg till sverige är det någon somm vet om dif är intresserade?
reichel är back så det borde inte vara helt omöjlingt!
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Jacke skrev:
chribba skrev:
Jacke skrev:Fickpluntan


Vad gör du för att hjälpa till då? Sitter framför en dator och kastar ur sig massa negativa kommentarer. Du kanske har missat att DIF börjat bygga från grunden med juniorer som om några år är högklassiga elitspelare.

Försöker man göra saken bättre blir det bättre, men sitter man som dig och skriver negativa one-liners kommer ingen någonstans. Visst du kanske inte är Djurgårdare, men varför ödsla din tid här för då?

Uppläxad och klar, go on.
Han har väl all rätt i världen att utrycka sina känslor och funderingar..Vem är du att säga vad som är rätt å vad som är fel..Detta är ett öppet forum där alla åsikter angående DIF är välkomna..


113 WHB

Han har all rätt att säga vad han tycker, men att göra det med outvecklad oneliners och negativa kommentarer uppskattas oftast inte av någon. Men vad vet jag, finns kanske någon som gillar de.
He he...känner igen den där diskussionen. Den finns i nån gnälltråd där jag och "cribba" hade en liten ordbatalj för nån månad sedan. Saken är iallafall den att alla har rätt till en åsikt, det är ju bland annat därför forumen finns. För att kunna ventilera sig och utbyta åsikter med varann. (Det ska tilläggas att jag tillhör de obotliga optimisterna...)
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Diffe89 skrev:Backar behövs väl lite mer än Eric Johansson, Högardh osv?
Nja, skulle det gå att få hit Högardh så skulle nog ingen klaga. Jag tror dock inte han har tänkt sig spel i DIF nästa säsong.
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

Elias skrev:Niklas Persson vore ett minst sagt trevligt tillskott, men är inte han till åren?

Edit: nu är jag ute och cyklar igen.. Killen är tydligen född 1979!
Var även jag övertygad om att Persson va en gammal räv..ack så fel jag hade..han e ju lika gammal, eller ung, som undertecknad dvs 26..
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Hur vore det med lite research innan man kommer med nya namn

Inlägg av Frasse »

jag hörde att det var en back från österrikkisk som heter Johannes Reichel som var på väg till sverige är det någon somm vet om dif är intresserade?
reichel är back så det borde inte vara helt omöjlingt!
Härligt när djungeltelegrafen talar men vad är det som säger att Djurgården skulle plocka hit en back ifrån Österrike när man har som målsättning att värva spelare med Stockholms anknytning?

Man skall inte tro på allt man läser på webben och dessutom så är inte alla spelare som står utan kontrakt av intresse för Djurgården.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

gillar att spekulera och har inget att göra så här kommer dom. nästa säsongs kedjor:

Johan Ryno-Otto-Niklas Persson
Linkan-Pär Bäcker-Thoresen (bara hoppas han ratas av NHL)
Niklas Danielsson-Falken-Ölvestad
Thörn-Hörnqvist-Löfberg

extraforwards: Johan Sjödell-Wiklander, Johan Eneqvist
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

Användarvisningsbild
Bosse
Inlägg: 10
Blev medlem: 2006-02-06

Inlägg av Bosse »

Lugn i backen nu!

"Pajen" kommer att hamna i Modo, jag ska förklara varför och hur jag vet det när det offentliggörs. Mer än så kan jag inte säga.

Vem är inte intresserad av en sån pass bra spelare som Persson?
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Niklas har varit väldigt pressad den här säsongen i Leksand - tänk er själva att vara lagkapten för det laget när det gått som det gått! *huii*

Därför tror jag att Niklas vill söka sig till "så fast mark som möjligt" och i det avseendet talar nog mer för Modo än för DIF skulle jag gissa.

å andra sidan - Modo inviger en ny hall - Pajen är nog less på det där med nya hallar..

å andra sidan - det finns Pendeltåg i Stockholm - Pajen är nog less på det där med pendeltåg..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Om man tillåts fantisera och i en perfekt värld:

SAIK och SSK tar sig till elitserien och DIF kan därför sno Uppsala sonen och DIF bekantingen Marcus Matthiasson (som Wikegård inte kunde kommunicera med??) (säkert inte det minsta troligt men jag sa att det var i en perfekt värld! Mattiasson drar säkert till Schweiz Mattiasson mäktar med 22 mål

Jonas Frögren tröttnar på Loobs petningar och söker nytändning, blir snabbt assisterande kapten i DIF. Liwing idkar självstudier på DVD under sommaren och plötsligt förstår han vad defensivt arbete innebär. Tar sjätte backplatsen.

From Björk kommer upp från juniorerna som back reserv. Spelar 10 matcher med nummer 99. Ribbenstrand växer ytterligare i tröja nummer 7 och röster höjs för att han ska testas i landslaget. Ölvestad börjar göra mål på var tredje solklara målchans och kommer upp i 14 mål och 6 assist tillsammans med 188 utvisningsminuter.

Thoresen stannar trots bud från NHL, Bremberg kan flytta tillbaka till sin kant och Bäcker går in och ballanserar upp defensiven första kedjan föredömligt och kommer samtidigt upp i 30 poäng fördelat på 14 mål och 16 assist.

Thomas Johansson krutar in 17 mål och spelar mest per match i hela serien. Man börjar säsongen med sex ordinarie backar inklusive From Björk men spetsar med en galen Kanadensare från Edmonton på artistkontrakt som skjuter hårdare än Jangler


Thoresen Bäcker Bremberg

Persson Ottosson Mattiasson

Danielsson Ryno Ölvestad

Hörnqvist Falk Thörn


Frögren Thomas Johansson

Ribbenstrand

Pettersson Liwing

From Björk
Senast redigerad av Fricke den 2006-04-01 10:01:43, redigerad totalt 1 gånger.
DIFuse
Inlägg: 10
Blev medlem: 2006-03-27

Inlägg av DIFuse »

Har du sett From Björk i juniorerna?
Har du inte sett bättre backar än honom??
DIFuse
Inlägg: 10
Blev medlem: 2006-03-27

Inlägg av DIFuse »

Om jag tillåts att fortsätta? Jag har dragit mig till Hovet under denna mörka säsong, för att kolla våra lovande tallanger. Och ideligen får jag höra (endast på hemsidor) om From-Björks starka sidor. Jag har sett mer än ett helt back par (två backar), hela säsongen som knycker den plats, som vissa uttrycker som hans. Vad är det som DIF ser i denna omogna spelare?
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Jan Nemecek från Leksand, har spelat i europa och i NHL. Han är en back som har ett bra skott. Bra att använda i powerplay :wink:
men också duktig i defensiven har jag sett när han har spelat.
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Tror att väldigt många här på forumet blandar ihop Niklas Persson med den gamle Leksands-profilen Niklas Ericsson!
Skriv svar