SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Den där dåligt genomtänkta idiotpassningen av Ahlén mot Hank i andra, som berodde på Mickes överskattning av sina egna förmågor och ledde till 1-0 var den enskilt mest bidragande anledningen till förlusten.
Trams.

Laget har en riktigt dålig dag. Det är inte skarpt nog och fan vet varför men det är människor som spelar hockey så shit can and will happen.. Vi tar dem hemma på Hovet.

ROGER, HALLÅ!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av EspenK »

2-1

Klart man blir besviken när matchen ges bort. Vårt boxplay var ju briljant för en gångs skull.
Tror nästa match blir avgörande. Antingen tar vi den och då tror jag serien går till 7 matcher eller så tappar vi den och fisklunda går vidare med 4-1.

Tycker ändå att vi bjuder upp bra idag. Bort med misstagen så har vi en god chans mot seriens näst bästa lag. Inte så dumt när man ser det så.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Harmageddon skrev:Inför nästa match vill jag höra klacken stötta Sörensson så hans får tillbaks självförtroende. Vi behöver honom

Bara glömma denna match och blicka framåt.
Får han så dåligt samvete för sin tackling och tappar folkus själv, då har han kanske valt fel sport.
DIF skulle ju få momentum av detta, inte tvärt om :evil:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av BigJ »

daaviid skrev:
ciirree skrev:
Malto skrev:
ciirree skrev:Bjudningar på båda målen. Men Tellqvist position vid andra målet är skrattretande dålig. Lämnar en halvmeter vid förstastolpen.
Jo, han borde givetvis förutsett indianaren, den snabba passningen, rullet i sidled och det usla avslutet. Han har ju rutin....
3-1 är också helt normalt att släppa in också då? Tellqvist, sämst när det gäller som mest.
Du är tamej fan mest patetisk på detta forum.
De där två har hållit på hela säsongen på samma sätt, inget att bry sig om. Även om de är Mantas bästa kompisar så är det lågt som de håller på.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av #10 »

Snabbt ut med vårdat lag och supportrar, sen 10 napalmbomber i hallen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av minalman »

EspenK skrev:
Vi ger bort den här matchen. Är vi trötta? Känns så. Eller så går det för fort för våra unga spelare.


Det var inte Fisklunda som vann matchen. Det var vi som förlorade den.
Klart det märks att vi spelat varannan dag nu, i hur länge? (Inklusive slutet av grundserien)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av EspenK »

#10 skrev:
EspenK skrev:Min analys:
Fisklunda väntar ut våra misstag. Spelar såååå enkelt i egen zon. Riskerar ingenting. Vi kommer oftast själva in i zon och lyckas inte skapa press.

Vi ger bort den här matchen. Är vi trötta? Känns så. Eller så går det för fort för våra unga spelare.

Norell ställer till det sjukt mkt. Kan lika gärna spela med den norske junioren eller westlund.

Det var inte Fisklunda som vann matchen. Det var vi som förlorade den.
Men inte fan går serietvåan och väntar på misstag, dom gör så gott dom kan men vi bjuder på matchen
Efter de tagit ledningen så ja det tycker jag faktiskt att de gör. Det är avgörande för oss att få en bra början med första målet mot dem. Får vi det så kan de inte kontra bort oss.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#10 skrev:Snabbt ut med vårdat lag och supportrar, sen 10 napalmbomber i hallen.
Ta din medicin, gå ett varv runt huset
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Edin »

Fyra mål och vi bjuder på samtliga. Går inte att vara så ofokuserade i det här läget.

Frölunda är inte ens bra, och vi hade läget att verkligen knipa den här, helvete.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Harmageddon »

Lee Harvey Oswald skrev:
Harmageddon skrev:Inför nästa match vill jag höra klacken stötta Sörensson så hans får tillbaks självförtroende. Vi behöver honom

Bara glömma denna match och blicka framåt.
Får han så dåligt samvete för sin tackling och tappar folkus själv, då har han kanske valt fel sport.
DIF skulle ju få momentum av detta, inte tvärt om :evil:
Vill du inte stötta våra spelare i motgång kan du lika gärna hålla käften.
Det säger ju sig själv att har han publikens förtroende kommer man prestera bättre och kan lägga det som hänt bakom sig. Alltid oavsett...
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av #10 »

EspenK skrev:
#10 skrev:
EspenK skrev:Min analys:
Fisklunda väntar ut våra misstag. Spelar såååå enkelt i egen zon. Riskerar ingenting. Vi kommer oftast själva in i zon och lyckas inte skapa press.

Vi ger bort den här matchen. Är vi trötta? Känns så. Eller så går det för fort för våra unga spelare.

Norell ställer till det sjukt mkt. Kan lika gärna spela med den norske junioren eller westlund.

Det var inte Fisklunda som vann matchen. Det var vi som förlorade den.
Men inte fan går serietvåan och väntar på misstag, dom gör så gott dom kan men vi bjuder på matchen
Efter de tagit ledningen så ja det tycker jag faktiskt att de gör. Det är avgörande för oss att få en bra början med första målet mot dem. Får vi det så kan de inte kontra bort oss.
Nä för 2an kommer inom 1 minut, men efter det kanske dom gör det
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av kaminor »

Tråkigt. Känns onödigt.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av sauron »

Blir det inte anmälan på armbågen efter signal, vet jag inte vad som krävs för anmälan...

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Vikas »

Nja, här tar nog säsongen slut.

För att vi ska ha den minsta chans i Bo7 mot Fisk så måste vi ha en glödhet målvakt som kan väga upp för de misstag vi eventuellt kommer göra till och från i varje match. Tyvärr har vi lyckats pricka formkurvans bottenpunkt när det gäller målvaktsfronten.

Oh well, ganska underhållande hockey iaf.
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av mawa »

Dagens match var i mitt tycke genomförd på ett bra sätt (bortsett från de oerhört ödesdigra individuella misstagen).

Nästa match på hovet kommer att vara jäkligt intressant, har en bra känsla och tror på 4-2.

Tellan skall få fortsatt förtroende tycker jag om han själv inte stiger åt sidan, given första.

Sören kommer med största sannolikhet briljera nästkommande match.
I framgång och motgång, Djurgården.
Skriv svar