Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Manijock skrev:Tellqvist måste väl ändå landa snart? Förlängning på Hank och Honk också. Jakobs-frågan ska lösas och han SKA in i vår trupp. Personligen hoppas jag även på Widing. Backsidan känns svår nu när Ahnelöv rök. Murray är ju drömmen och precis vad vi behöver. En naturlig ledare! Honken Jr är ju tyvärr upptagen men med samma han blir tillgänglig så ska han hem, precis som Engqvist. I övrigt är jag trött på spelare med Djurgårdsanknytning. Ser gärna några saftiga nya nyförvärv inom en VÄLDIGT snar framtid.

Nu måste det för fan snart hända något!!!
:shock: Nej tack på Widing! Det överbetalda misstaget har vi redan gjort engång tidigare.
Huvva, vi behöver inga avdankade brynäsare igen i vårt lag.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Helt sjukt att vi nu går in i maj månad och vi har inte förlängt med en enda av våra egna spelare efter kvalserien. Nästan för stört för att tro på. Kan säkert vara så att DIF gör klart massa saker för att sedan gå ut med det senare när det passar. Typ som med värvningarna hittills. Tror ju knappast att Rundqvist, Armalis, Alvarez och Deilert alla löste sig under samma förmiddag.
Jag håller med dig.
Men det kan kanske vara detta med osäkerheten kring budgeten? Stoppel sa ju det till SB att budgeten inte var färdig ännu.
Man kanske snackar med många internt men det som irriterar är ju som sagt, att dem håller på det.
För om vi INTE hade förlängt med typ Ljungh eller Nisse så hade de säkert gått till andra klubbar vid det här laget!
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Henke_F skrev:
Manijock skrev:Tellqvist måste väl ändå landa snart? Förlängning på Hank och Honk också. Jakobs-frågan ska lösas och han SKA in i vår trupp. Personligen hoppas jag även på Widing. Backsidan känns svår nu när Ahnelöv rök. Murray är ju drömmen och precis vad vi behöver. En naturlig ledare! Honken Jr är ju tyvärr upptagen men med samma han blir tillgänglig så ska han hem, precis som Engqvist. I övrigt är jag trött på spelare med Djurgårdsanknytning. Ser gärna några saftiga nya nyförvärv inom en VÄLDIGT snar framtid.

Nu måste det för fan snart hända något!!!
:shock: Nej tack på Widing! Det överbetalda misstaget har vi redan gjort engång tidigare.
Huvva, vi behöver inga avdankade brynäsare igen i vårt lag.
Vet inte hur herrns minne är och jag väljer att helt ignorera den ekonomiska delen då det inte på något sätt har med Widings insats att göra. MEN, skulle Daniel ha varit ett misstag? Han var en av våra absolut bästa forwards den säsongen bakom Krüger. Inte bara i derbyna där han som oftast fick sin spotlight, men även under övriga matcher. En relativt blek säsong där Widing var en av få som aldrig gjorde bleka insatser(brevid Tim Eriksson naturligtvis!!!) Det som gör mig lite tveksam är hans senaste säsonger, men han är fortfarande "bara" 32. Har helt klart möjlighet till ännu en uppsida. Men framförallt så saknar jag hans inställning och krigaranda som var med och lekte på alla stora Järnkaminers(Ölvestad, Fimpen osv) nivå.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre
Inlägg: 312
Blev medlem: 2010-08-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Ja-ke den andre »

Är Tellan klar? DIF concept store la upp Tellqvist Tre Kronor-tröja på FB?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Ja-ke den andre skrev:Är Tellan klar? DIF concept store la upp Tellqvist Tre Kronor-tröja på FB?
En teaser kanske? ;)

Hängde ju massvis med Tre Kronor prylar där så dem säljer säkert ut nu under VM!
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Manijock skrev:
Henke_F skrev:
Manijock skrev:Tellqvist måste väl ändå landa snart? Förlängning på Hank och Honk också. Jakobs-frågan ska lösas och han SKA in i vår trupp. Personligen hoppas jag även på Widing. Backsidan känns svår nu när Ahnelöv rök. Murray är ju drömmen och precis vad vi behöver. En naturlig ledare! Honken Jr är ju tyvärr upptagen men med samma han blir tillgänglig så ska han hem, precis som Engqvist. I övrigt är jag trött på spelare med Djurgårdsanknytning. Ser gärna några saftiga nya nyförvärv inom en VÄLDIGT snar framtid.

Nu måste det för fan snart hända något!!!
:shock: Nej tack på Widing! Det överbetalda misstaget har vi redan gjort engång tidigare.
Huvva, vi behöver inga avdankade brynäsare igen i vårt lag.
Vet inte hur herrns minne är och jag väljer att helt ignorera den ekonomiska delen då det inte på något sätt har med Widings insats att göra. MEN, skulle Daniel ha varit ett misstag? Han var en av våra absolut bästa forwards den säsongen bakom Krüger. Inte bara i derbyna där han som oftast fick sin spotlight, men även under övriga matcher. En relativt blek säsong där Widing var en av få som aldrig gjorde bleka insatser(brevid Tim Eriksson naturligtvis!!!) Det som gör mig lite tveksam är hans senaste säsonger, men han är fortfarande "bara" 32. Har helt klart möjlighet till ännu en uppsida. Men framförallt så saknar jag hans inställning och krigaranda som var med och lekte på alla stora Järnkaminers(Ölvestad, Fimpen osv) nivå.

Så mycket sviker väl inte minnet, tycker inte han var värd de +300K i månaden det kom fram att han tjänade. Någon säsong tidigare var han bra mycket bättre i Brynäs. Han har aldrig kommit upp i samma nivå som före han drog till Davos.
Han underpresterade och sumpade mycket öppna lägen vet jag. Såg rätt mycket matcher den säsongen och man fick mycket pikar om honom på jobbet då det är en massa geflefjollor här i trakterna.

Hans stats 2010/2011
52 10 11 21 55 (GP G A TP PIM), Playoffs 7 1 0 1 2 (GP G A TP PIM ).

Förlite poäng och förmycket utvisningar för att hans insatser skall räknas som godkända. Han var ju värvad på gamla meriter då han var närmare 1p/match.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Henke_F skrev:
Manijock skrev:
Henke_F skrev:
Manijock skrev:Tellqvist måste väl ändå landa snart? Förlängning på Hank och Honk också. Jakobs-frågan ska lösas och han SKA in i vår trupp. Personligen hoppas jag även på Widing. Backsidan känns svår nu när Ahnelöv rök. Murray är ju drömmen och precis vad vi behöver. En naturlig ledare! Honken Jr är ju tyvärr upptagen men med samma han blir tillgänglig så ska han hem, precis som Engqvist. I övrigt är jag trött på spelare med Djurgårdsanknytning. Ser gärna några saftiga nya nyförvärv inom en VÄLDIGT snar framtid.

Nu måste det för fan snart hända något!!!
:shock: Nej tack på Widing! Det överbetalda misstaget har vi redan gjort engång tidigare.
Huvva, vi behöver inga avdankade brynäsare igen i vårt lag.
Vet inte hur herrns minne är och jag väljer att helt ignorera den ekonomiska delen då det inte på något sätt har med Widings insats att göra. MEN, skulle Daniel ha varit ett misstag? Han var en av våra absolut bästa forwards den säsongen bakom Krüger. Inte bara i derbyna där han som oftast fick sin spotlight, men även under övriga matcher. En relativt blek säsong där Widing var en av få som aldrig gjorde bleka insatser(brevid Tim Eriksson naturligtvis!!!) Det som gör mig lite tveksam är hans senaste säsonger, men han är fortfarande "bara" 32. Har helt klart möjlighet till ännu en uppsida. Men framförallt så saknar jag hans inställning och krigaranda som var med och lekte på alla stora Järnkaminers(Ölvestad, Fimpen osv) nivå.

Så mycket sviker väl inte minnet, tycker inte han var värd de +300K i månaden det kom fram att han tjänade. Någon säsong tidigare var han bra mycket bättre i Brynäs. Han har aldrig kommit upp i samma nivå som före han drog till Davos.
Han underpresterade och sumpade mycket öppna lägen vet jag. Såg rätt mycket matcher den säsongen och man fick mycket pikar om honom på jobbet då det är en massa geflefjollor här i trakterna.

Hans stats 2010/2011
52 10 11 21 55 (GP G A TP PIM), Playoffs 7 1 0 1 2 (GP G A TP PIM ).

Förlite poäng och förmycket utvisningar för att hans insatser skall räknas som godkända. Han var ju värvad på gamla meriter då han var närmare 1p/match.
Du tror att han kräver lika mycket i lön denna gången?

Rappakalja, misstaget du och dina geflefjollor gjorde är att, precis som så många andra, bedöma lyckade säsonger på Elite Prospects. Jag medger, jag hade gärna sett flera poäng från honom den säsongen. Dock så var hela laget svajigt det året, och Widing var allt som oftast en av de få ljusglimtarna spelmässigt. Möjligtvis ihop med Krüger, Tjärnqvists produktion och upptäckten av Zibbe. Han bar sin kedja med sitt slit och spred en jävla energi till hela laget. När produktionen grinade honom i fejan så åtog han sig rollen som brunkare istället för att åka runt och gråta som de flesta poängspelarna gör i en sådan sits. Sen att han dessutom verkar vara en kanonkille att ha i ett lag är ytterligare en fjäder i hatten.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 4.9.5 »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... bjudanden/

Hugger vi?

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

4.9.5 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... bjudanden/

Hugger vi?

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Ja känns som vi är heta när det blir bidding war om svenska spelare som ska hem från KHL...

Bild
Expert.
jetz
Inlägg: 34
Blev medlem: 2013-03-24

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jetz »

Värvade vi inte Nyström från KHL? Tänker angående 1maj deadline för KHL alla pratar om.
olympusPr1me
Inlägg: 100
Blev medlem: 2014-04-21

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av olympusPr1me »

jetz skrev:Värvade vi inte Nyström från KHL? Tänker angående 1maj deadline för KHL alla pratar om.
Han spelade i KHL men han spelade också i AHL samma säsong så det är kanske Hamilton Bulldogs som ägda han? därför det vart så?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
4.9.5 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... bjudanden/

Hugger vi?

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Ja känns som vi är heta när det blir bidding war om svenska spelare som ska hem från KHL...

Bild
En gnutta ironi? Haha :wink:

Står ju faktiskt i artikeln: "– Pengar är inte det viktigaste utan jag känner att vill komma till ett lag där jag kan fortsätta utvecklas"

Om det var pengar du tänkte på?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
4.9.5 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... bjudanden/

Hugger vi?

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Ja känns som vi är heta när det blir bidding war om svenska spelare som ska hem från KHL...

Bild
En gnutta ironi? Haha :wink:

Står ju faktiskt i artikeln: "– Pengar är inte det viktigaste utan jag känner att vill komma till ett lag där jag kan fortsätta utvecklas"

Om det var pengar du tänkte på?
"pengar är inte det viktigaste" absolut inte. Om det handlar om ett bud på 300k i månaden eller 275k i månader. Men kom igen. Det vi kan erbjuda snuddar inte ens på vad storlagen kan slänga upp. Klart det får en större avgörande effekt då.
Expert.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robin_dif »

Josefson va på Hovet igår med deilert och Högström ..bara hålla tummarna !
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andy »

Jag tror att Tellan - Armalis kan bli lite som Söderström - Tellan. Frågan är bara hur många år in på Tellans kontrakt en sådan spadöverlämning skulle kunna ske och om vi skulle förmå behålla Armalis motiverad så länge?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Låst