Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

1. Falk in som fjärdecenter vore inte så dumt ändå. Bra tekare, bra defensivt.

Han verkar dock vara på glid till fuleå:
http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea- ... 06470.aspx

2. Söderström till bibelbältet är som sagt segt. Dessutom har han väl inte skrivit kontrakt med sitt NHL-lag? Det betyder ju att minst 1/4 av den ersättningen nu kommer tillfalla HV istället. Får hoppas att Jocke & Tjomme tog med det i sin beräkning när de släppte Linus...
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

B.I.B.A skrev:
Bengan08 skrev:
mb81 skrev:
Olon skrev:Andreas Falk har tydligen skrivit på för ett SHL-lag som inte är HV71...

http://www.haimspiel.de/live-abschlussg ... -wer-geht/
Får bara hoppas att det inte är vi. Tippar på Karlskrona.

Vet att han är Djurgårdare så jag ser gärna att det är vi!
Han har väl aldrig spelat med Jocke, så vi kan nog utesluta honom ganska snabbt.

Haha, spot on!
Puckey

Inlägg av Puckey »

Någon som vet när Sallinens out expirerar? Vill minnas att Thoresen nämnde 10e april angående sitt eget kontrakt.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Nu när det är klart att Söderström går till HV och att vi inte erbjöd honom förlängt kontrakt skulle jag gärna vilja höra Jockes tankegång med målvakterna och framtiden på den fronten.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Profilen

Inlägg av Profilen »

jsson skrev:Nu när det är klart att Söderström går till HV och att vi inte erbjöd honom förlängt kontrakt skulle jag gärna vilja höra Jockes tankegång med målvakterna och framtiden på den fronten.

Tror att det finns underliggande orsaker till att man inte förlänger med Söderström.
Dock känns inte värvningen av Reideborn så spektakulär kanske men känns som man anser att
Reideborn är säkrare kort just nu och sen hoppas man och satsar på Jensen som ett namn för framtiden.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Robin Jensen!
Senast redigerad av gaspo den 2016-04-11 18:44:41, redigerad totalt 1 gånger.
gaspo

Inlägg av gaspo »

captcash skrev:Himla trist Linus drar till bibelbältet.. där hade vi en ny supertalang på gång som vi väljer att bara kasta iväg som en svettig runksocka... Jaja, vi har ju en pensionär o Adam, framtiden är safe! ;)

Seriöst dock, tycker det är riktigt tråkigt han drar men får anta att Jocke o boysen har koll på läget. Känns dock som målvakts-sidan är en riktig gamble kommande säsong, kan bli kanon, kan bli kalkon!
Har ni helt glömt Robin Jensen? Han e ju grymt duktig.
Profilen

Inlägg av Profilen »

gaspo skrev:
captcash skrev:Himla trist Linus drar till bibelbältet.. där hade vi en ny supertalang på gång som vi väljer att bara kasta iväg som en svettig runksocka... Jaja, vi har ju en pensionär o Adam, framtiden är safe! ;)

Seriöst dock, tycker det är riktigt tråkigt han drar men får anta att Jocke o boysen har koll på läget. Känns dock som målvakts-sidan är en riktig gamble kommande säsong, kan bli kanon, kan bli kalkon!
Har ni helt glömt Robin Jensen? Han e ju grymt duktig.
Som sagt tror man från ledningen bedömer att Jensen är den man ska satsa på som framtidsnamn
Tills dess får Tellan och Reideborn kampera ihop. Glöm dock inte att Adam bara är 24 år. Och tror många målvakter hade haft problem i Modo iår med det usla försvaret.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Jag ser gärna Jensen i A-laget, men hans kontrakt går ut om ett år. Ska vi då förlänga med honom och köra Reideborn/Jensen 17/18?

Om Reideborn utvecklas i rätt riktning under säsongen ser jag det som ett okej målvaktspar, men om det inte blir så? Ska vi behöva panikvärva en målvakt som tar förstaspaden och Jensen skriver kontrakt med en annan klubb?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Profilen

Inlägg av Profilen »

jsson skrev:Jag ser gärna Jensen i A-laget, men hans kontrakt går ut om ett år. Ska vi då förlänga med honom och köra Reideborn/Jensen 17/18?

Om Reideborn utvecklas i rätt riktning under säsongen ser jag det som ett okej målvaktspar, men om det inte blir så? Ska vi behöva panikvärva en målvakt som tar förstaspaden och Jensen skriver kontrakt med en annan klubb?
Tror tyvärr det är något man får leva med i svensk hockey nuförtiden. Risken att det dyker upp någon annan och skriver kontrakt med unga lovande målvakter, ekonomi styr och där finns det klubbar som har större muskler tyvärr. Bara hoppas att Jensen tar ytterligare kliv i sitt spel och att han vill spela i Djurgården den dagen chansen kommer i A-laget och tror den dagen kommer allt närmare. Han är en bra målvakt o chansen kanske redan kommer nästa säsong faktiskt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag vill också ha en längre utläggning om varför man inte valde att satsa på Söderström.
Sedan vill jag ha samma sak om varför man valde Reideborn som inte alls imponerat och det spelar ingen roll om han stått i ett uselt lag, en målvakt kan ju imponera i alla fall även om torskarna rasar in. Av vad jag sett har ju Reideborn varit en del av det läckandet problemet hos MoDo, en högst påtaglig bidragande orsak dessutom.
Avslutningsvis vill man gärna också ha en längre diskussion på hur man ser på målvaktspositionen inte bara denna säsong utan kanske mer på längre sikt.
Min stora oro på kort sikt är att Tellan inte kan spela mer än kanske 60% av matcherna nästa säsong hur agerar vi då om Reideborn inte räcker till?
Och hur gör vi kommande säsonger om Reideborn inte räcker till? Skall vi plocka in en ny etta då inför den säsongen och "offra" Jensen för att Reideborn har ett år kvar på sitt kontrakt?
Hela upplägget kring målvakterna behöver förklaras och det ordentligt och det nu!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Man satsar förmodligen inte på Söderström då han bara kommer spela i SHL i ett år innan han åker över. Då hade vi fått börja om målvaktsarbetet igen eftersom att Tellan med högsta sannolikhet lägger av. Reideborn ger kontinutet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Profilen

Inlägg av Profilen »

Kall-El skrev:Jag vill också ha en längre utläggning om varför man inte valde att satsa på Söderström.
Sedan vill jag ha samma sak om varför man valde Reideborn som inte alls imponerat och det spelar ingen roll om han stått i ett uselt lag, en målvakt kan ju imponera i alla fall även om torskarna rasar in. Av vad jag sett har ju Reideborn varit en del av det läckandet problemet hos MoDo, en högst påtaglig bidragande orsak dessutom.
Avslutningsvis vill man gärna också ha en längre diskussion på hur man ser på målvaktspositionen inte bara denna säsong utan kanske mer på längre sikt.
Min stora oro på kort sikt är att Tellan inte kan spela mer än kanske 60% av matcherna nästa säsong hur agerar vi då om Reideborn inte räcker till?
Och hur gör vi kommande säsonger om Reideborn inte räcker till? Skall vi plocka in en ny etta då inför den säsongen och "offra" Jensen för att Reideborn har ett år kvar på sitt kontrakt?
Hela upplägget kring målvakterna behöver förklaras och det ordentligt och det nu!
Bra frågor att söka svar på faktiskt.
Varför man inte förlängde med Söderström har jag bara en egen teori om men den tänker jag inte ta upp här. Tror bara det skulle leda till misstolkningar men jag har mina aningar faktiskt.

Förövirigt tror jag Varakas är helt klar nu och presenteras efter några dagar när Växjö åker ur snart.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Profilen skrev:
Kall-El skrev:Jag vill också ha en längre utläggning om varför man inte valde att satsa på Söderström.
Bra frågor att söka svar på faktiskt.
Varför man inte förlängde med Söderström har jag bara en egen teori om men den tänker jag inte ta upp här. Tror bara det skulle leda till misstolkningar men jag har mina aningar faktiskt.

Förövirigt tror jag Varakas är helt klar nu och presenteras efter några dagar när Växjö åker ur snart.
När man skriver som man gör, att vi inte ville förlänga med honom utan att säga något annat så får ju Jocke och Co ta kritiken. Om man nu "skyddar" Linus om det nu var han som ville annat eller vad det nu är går det ju bara att spekulera i.

Tycker bara att det är synd när man inte tar tillvara på egenproducerade talanger. Hade gärna sett både Söderström och Jensen fått utmana om andraspaden bakom Kung-Tellan.

Reideborn-värvningen har jag lite svårt för. Tycker han verkar vara en kappvändare. Men klandrar inte honom för att tackat ja om det nu var Jocke som frågade först. Han har iaf mycket kvar att bevisa enligt mig.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Verkar ju dröja innan Lundh och Varakas kan presenteras.
Låst