Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Östlund
Vejdemo
Norman
Rensfeldt

Blir väl centeruppsättningen fortsättningsvis. Krüger är en klass för sig men helt ok centersida ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av crike »

Ge mig tre säsonger med de här juniorerna, Hammarn, Vejde och Krüger så har vi nästa SM-guld.

Får lobba hårt för en långvarig strejk i NHL från sommaren.
DIF_1891
Inlägg: 99
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_1891 »

EspenK skrev: 2023-04-26 10:30:28
DIF_1891 skrev: 2023-04-26 08:10:00 Min känsla är att vi kommer få se en stark forcering av DIF, men att det inte ger utdelning som det oftast sett ut. Modo får några enkla mål på oss och luften går tillslut ur. Hoppas jag har fel, men utan Lindbom, Arnesson och att defensiven har börjat svikta så känns det orimligt att vi ska lyckas med detta. Vi har kvaliten framåt, men backarna och nu målvakterna gör att jag inte känner mig trygg att en stark offensiv ska ta oss ur detta.
Troligaste scenariet. Vi får ett par mål emot och blir handlingsförlamade. Börjar jaga först i tredje och då blir det öppna spjäll bakåt.

Hoppas jag/vi får skämmas för det vi skriver nu men psyket måste skyddas.

Viktigast om vi förlorar ikväll är att msn är snabb att ge lite hopp inför nästa säsong.
Just nu känns det hopplöst och troligare att vi hamnar i 7-10 i tabellen.
Nu får vi skämmas! Skönt med vinst. Bara Krüger är ok kan vi kanske börja hoppas igen
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Otroligt härligt kämparinsatts idag. En riktig järnkaminsvinst. Och man måste ju gilla Garpen hur han hånar den urdåliga Modopubliken.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
JL18
Inlägg: 114
Blev medlem: 2023-03-30

Säsongen 22/23

Inlägg av JL18 »

Kräver att få se Norman som Krügers ersättare nästa match om han inte kan spela. Norman är mer lik Kruger än Östlund och åker sannslöst mycket skridskor, med fart ! Han borde passa bättre in med Nilsson och Öhgren då den typen av spelare visat sig passa ihop mot Modo nu på slutet.
Och att splittra vår tredje borde inte vara något problem , Brodin och Norman kommer inte riktigt igång. Jagar i bästa fall lite dump puckar i hörnen och är ofta i egen zon.
Norman tar ett jäkla ansvar där ute och siter som djur när Brodin Berglund blir uppsnurrade eller tar felbeslut. Otroligt nyttig!
Han skulle verkligen kunna få en liknade utveckling som Vejdemo, när han får spela center. Ge han mer ansvar ! Låt han leda den kedjan med Öhgren.

Öhgren Norman Nilsson
Klasen Vejdemo Lekki
Brodin Östlund Forsberg
Blomgren Rensfeldt Berglund
Ska garpenlöv fortsätta envisas så kan möjligen Berglund och Forsberg byta plats, men då är det forward Berglund ska gå.

Det vi bland annat vet av den här serien så här långt, är att spelar både Rensfeldt och Berglund center i varsin kedja, så spelar vi som lag sämre, skapar färre målchanser och får sämre resultat.
Så gör nu som jag säger :lol:

Och vad ska man säga om myrenberg?
Hade två ruggigt sjuka räddningar! som jag aldrig trodde att han hade i sig. Och en enorm tavla. Det får väl gå på jämt ut i och med att vi vann.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Modo fortsätter ha otroligt tur i denna serie men idag fick DIF lite tur också och det blev en rättvis seger.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
JL18
Inlägg: 114
Blev medlem: 2023-03-30

Säsongen 22/23

Inlägg av JL18 »

Jim Morrison skrev: 2023-04-26 20:59:34 Östlund
Vejdemo
Norman
Rensfeldt

Blir väl centeruppsättningen fortsättningsvis. Krüger är en klass för sig men helt ok centersida ändå.
Jag håller med dig till 100%.
Det här är den detaljen som jag tror blir som mest avgörande på fredag.
Spela INTE Rensfeldt och Berglund i varsin kedja och slösa bort Norman på en kant i en kedja som inte fungerar.
Norman måste få mer ansvar och han kan få en liknande utveckling som Vejdemo. Är mer lik Kruger dessutom.
Jobbar otroligt hårt och har en jäkla fart dessutom.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

JL18 skrev: 2023-04-26 22:26:14
Jim Morrison skrev: 2023-04-26 20:59:34 Östlund
Vejdemo
Norman
Rensfeldt

Blir väl centeruppsättningen fortsättningsvis. Krüger är en klass för sig men helt ok centersida ändå.
Jag håller med dig till 100%.
Det här är den detaljen som jag tror blir som mest avgörande på fredag.
Spela INTE Rensfeldt och Berglund i varsin kedja och slösa bort Norman på en kant i en kedja som inte fungerar.
Norman måste få mer ansvar och han kan få en liknande utveckling som Vejdemo. Är mer lik Kruger dessutom.
Jobbar otroligt hårt och har en jäkla fart dessutom.
Böjd att hålla med om Norman.Var grymt bra tekare i början av säsongen
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 22/23

Inlägg av Osten östlund »

Hoppas vi tar det på fredag.

Mental biten.... Modo hade bokat lokal, tryckt tröjor , foppa hade på sig sina coolaste glasögon etc etc.. Istället ska dom nu sätta sig på en buss till Stockholm. Den är tuff!
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

Hammarlund kommer ju så klart bli avstängd så att vi har ytterligare en back borta.

Foppa är ute och svingar i pressen.

Jag tycker inte den är medveten utan låg position på huvud och för hög position på klubban samverkar…
Tellqvist32
Inlägg: 600
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Tellqvist32 »

En av de märkligaste matcherna man har sett. Förra matchen var ju udda, den här var ju smått bisarr till vår fördel. Vi är ju inte ens särskilt bra, men ruggigt effektiva och lite medstuds.

Vilket vi fan förtjänar efter alla jävla skador vi åker på hela tiden.

Tappar vi Krüger och Hammarlund till nästa krävs det ett mirakel...
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 22/23

Inlägg av Buford »

Osten östlund skrev: 2023-04-26 23:38:15 Hoppas vi tar det på fredag.

Mental biten.... Modo hade bokat lokal, tryckt tröjor , foppa hade på sig sina coolaste glasögon etc etc.. Istället ska dom nu sätta sig på en buss till Stockholm. Den är tuff!
Alla gamla modo-profiler och annat pack hade klätt upp sig för en redig fest och skumpa efter matchen... Vilka party-killers vi är :lol:
Tellqvist32
Inlägg: 600
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Tellqvist32 »

Kan inte vara bra med Krüger. Skulle aldrig gå ut i det läget om det inte var allvarligt. Tog inte många minuter innan vi hade släppt in två mål heller efter att han klivit av.

Sinnessjukt hur mycket som studsat emot oss den här säsongen. Tänk om vi ska spela final 6 utan seriens bästa målvakt (Lindbom) och seriens bästa center (Krüger).

Så frustrerande. När allt ska avgöras. Men det är bara att acceptera och köra på. Finns inget annat.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

Tellqvist32 skrev: 2023-04-27 00:18:20 Kan inte vara bra med Krüger. Skulle aldrig gå ut i det läget om det inte var allvarligt. Tog inte många minuter innan vi hade släppt in två mål heller efter att han klivit av.

Sinnessjukt hur mycket som studsat emot oss den här säsongen. Tänk om vi ska spela final 6 utan seriens bästa målvakt (Lindbom) och seriens bästa center (Krüger).

Så frustrerande. När allt ska avgöras. Men det är bara att acceptera och köra på. Finns inget annat.

Och då skrapar du bara på ytan. Vi saknar ju 4 ordinarie backar.
maag80
Inlägg: 73
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Säsongen 22/23

Inlägg av maag80 »

Jag har två tankar.....
Djurgården har nästan spelat bättre borta, och det blir en enorm press hemma!

Men väl imorrn, det här om centrarna.
Det jag funderar på är att mönster brukar gå igen, jag skulle gissa att de fortsätter med Berglund som center.
Han har iaf tekat bra, en som jag sällan vinner tekningar är Östlund faktiskt?
Men, han är ju duktig i övrigt.
Den enda förhoppningen är väl då att Nilsson kan gå till höger kanske, nån måste ju ersätta Krüger ändå.
Och då finns det ju hopp för duktiga Norman.
Det blir oerhört intressant, men min spåkula säger mig att Garpen kommer ha Berglund som center.
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Skriv svar