Ett system där NHLs draft inte fungerar på svensk hockey. Deras draftsystem är popcorn & läsk, precis som hela elitidrotten i Nordamerika, och bör endast beröra spelare från Nordamerika. Hade alla europeiska klubbar satt ner foten och pissat på deras draft så hade dom haft två val, antingen endast signa spelare med utgående kontrakt eller betala för sig. Och ja, hade det kommit upp en supertalang så hade nog Toronto Maple Leafs kunnat betala en väääldigt stor summa för att signa spelaren i fråga. Pengar har dom, mer än dom behöver. Vissa klubbar tjänar löjligt mycket pengar, och stoppas av lönetaket.
95% av de svenska talangerna hade fostrats här oavsett villkor. Det hade kanske blivit en flykt inledningsvis, men på lång sikt hade det bara blivit bättre. Att flytta till USA och satsa på hockey som 15-åring är inte särskilt enkelt.
Svensk hockey har ingen makt över att hindra svenska spelare från att draftas. Hockeyns system funkar inte som fotbolls. Deal with it.
Jag tror inte att du på riktigt tror att dina förslag hade gynnat svensk hockey heller.
Husmusen skrev:Det är ingen tvekan om att vi kommer slåss för att undvika kval. Det här var bland den sämsta sillyn någonsin.
Logiken när vi har 3 spelare som är officiellt klara och nästan ett halvår kvar till nedsläpp.
Jag förstår dig om du tror att det inte kommer in fler spelare än de 3 vi har skrivit kontrakt med.
Det är sedan länge känt att arten människa inte styrs av logik, fast vi ofta kanske vill att det ska vara så.
Nej, vi styrs i första hand helt utav känslor, denna tråd bara understryker det ytterligare.
Ett tips till oroligt kissnödiga personer, titta i kalendern...andas djupt, 8:e april.
Än finns det tid, än finns det hopp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Liksom 75% av alla potentiella återvändare sitter han på kontrakt över 16/17. Därefter lär vi ligga bra till hands, framförallt nu när Modo ligger i HA.
Senast redigerad av Puckey den 2016-04-09 12:44:42, redigerad totalt 1 gånger.
Illari Filppula klar för Malmö, kan nog få ett rätt intressant lag i år. Tror även Malmö är ett av lagen vi kommer slåss mot när det gäller play in platserna.
Benjamin L. Willard skrev:Illari Filppula klar för Malmö, kan nog få ett rätt intressant lag i år. Tror även Malmö är ett av lagen vi kommer slåss mot när det gäller play in platserna.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dem har ju 100 gånger roligare spelare än vad vi har tyvärr :/.
Benjamin L. Willard skrev:Illari Filppula klar för Malmö, kan nog få ett rätt intressant lag i år. Tror även Malmö är ett av lagen vi kommer slåss mot när det gäller play in platserna.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dem har ju 100 gånger roligare spelare än vad vi har tyvärr :/.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Vad är så mycket roligare med Malmös spelare? Jag värvar hellre en ung lovande kille som Possler än Filppula.
Känns som en 11-12 plats i nuläget... Sista värvningarna avgör nästa säsong... Avlider snart om Jocke inte släpper nåt oväntat och extremt positivt.
Om div 1 spelaren Wiegel(eller nån sorts stavning) är på gång blir det som när vi tog in Huddinge kedjan. Ingen är kvar idag... ingen klarade nivån.
Visst bör vi vara med och buda kring Emil Petterson från Modo. Med tanke på hur man kan tolka Jockes intervju(där han fick det att låta som att kvaliteten hos en 1a kedja kanske inte finns nästa år utan 2 eller tre hyggligt bra andrakedjor)så börjar jag i mitt tillstånd av djup ångest tro att det kan se ut så här...
Brodin-Ljung-Possler
Vejdemo-Emil Pettersson-Lundh
J. Ollas -Johansson-x
Ahlén- Junior-Hank
Ingen som räknar med Matt i era laguppställningar. Jag tror inte loppet är kört där. Det ryktades ju om både han och salinen, nu är det knäpptyst?? Borde inte dom blivit klara lika fort som resterande spelare? Jag hoppas iaf att salinen går till khl och matt förlänger.
A23 skrev:Ingen som räknar med Matt i era laguppställningar. Jag tror inte loppet är kört där. Det ryktades ju om både han och salinen, nu är det knäpptyst?? Borde inte dom blivit klara lika fort som resterande spelare? Jag hoppas iaf att salinen går till khl och matt förlänger.
matt har ju kontraktsförslag till både höger och vänster. enligt tidigare kommentar från jocke, om det var till aftonbladet eller expressen kommer jag inte ihåg, så sa han, utan direkt citat, att bollen ligger hos matt.
jag tror att vi förlorar båda, men om någon blir kvar så tror jag att det blir matt.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!