SHL Omgång 43: Djurgården - Brynäs 14/2 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 43: Djurgården - Brynäs 14/2 2017

Inlägg av Praetori »

captcash skrev: Kanske helt enkelt är så att vi är för dåliga för att vara bra över hela banan.. lägger vi krutet framåt så tappar vi defensiven, försöker vi hålla upp defensiven så är vi uddlösa framåt!

Jag är lite inne på att vi inte klarar att spela både effektivt framåt OCH bakåt samtidigt. Man ser ju hur virrigt det blir i defensiven när vi flyttar upp spelet och hur många tabbar vi gör som lämnar kontringar.

Så det är bara att välja här, antingen torskar vi med 6-5 i matcher eller torskar med 2-1... kuggfrågan är bara vad laget mår minst dåligt av? :/
Äh, det går att göra både-och men det kräver att man är tydlig och noggrann istället för naiv.

Vi klarar inte av att störa Brynäs uppspel och backarna tvingas antingen backa istället för att pincha (för att backcheckande forwards inte börjar trampa förrän efter 3-4 sek) eller pinchar trots att vi leder (hybris) och då blir det väldigt jobbigt eftersom resten av laget är en hel zon bort och när de kommer djupt (och drar med sig våra backar) så finns det hur mycket tid som helst för dem att spela runt på medan alla försöker hitta sina gubbar (och då uppstår den defensiva cirkusen/hönsgården). Skit i man-man i försvaret och spela safe när vi inte har koll på läget så kan man stabilisera det hela FÖRST innan man försöker bli kreativ (i de lägen när vi hamnar på hälarna). Juniorhockey med zonspel "här skall du stå/vara" försvar är skitbra när man blir bajsnödig (kolla Kaffe/Örebro) och ger förutsägbarhet för våra darriga målvakter med lite fler skott fast utifrån istället för ständiga sidledsförflyttningar i kaossituationer och one-timers ur skymda lägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 43: Djurgården - Brynäs 14/2 2017

Inlägg av crike »

Visa någon form av respekt för Tellan ändå.
Han gör en pissmatch men vissa yttranden här inne kommer uppenbarligen från personer som tror att Tellan spelar sin andra säsong för klubben.

Urbom, jag gillar dig mer och mer. Bara att han går in och markerar för Ljungh i anfallszon är värt mycket.

Från det att domaren blåste i pipan i OT tills målet gjordes några så fatalt dåliga insatser att jag hade velat se samtliga fyra spelare som var på isen bära lagets trunkar för resten av säsongen.
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Re: SHL Omgång 43: Djurgården - Brynäs 14/2 2017

Inlägg av bolja »

crike skrev:Visa någon form av respekt för Tellan ändå.
Han gör en pissmatch men vissa yttranden här inne kommer uppenbarligen från personer som tror att Tellan spelar sin andra säsong för klubben.

Urbom, jag gillar dig mer och mer. Bara att han går in och markerar för Ljungh i anfallszon är värt mycket.

Från det att domaren blåste i pipan i OT tills målet gjordes några så fatalt dåliga insatser att jag hade velat se samtliga fyra spelare som var på isen bära lagets trunkar för resten av säsongen.
Trunkbärare blir då Vejdemo , Ljung , Varakas o Tellan !
Blev grundlurade av brynäs som tekade för att få pucken framåt samtidigt som DIF
tekade för att få pucken bakåt ! Assist poäng till Vejdemo /Ljung !!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 43: Djurgården - Brynäs 14/2 2017

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Denna säsong gör sig bäst som avslutad (Snälla, försök bara att göra det ovanför plats 13)

Både vid BIF:s 2-2 och 4-4 visste man att i bästa fall blir detta 1p ikväll.
Som någon sa, försöker vi spela tätt och tajt, då blir det 1-2, släpper vi på och kör så blir det 5-6.
Vi är precis så bristfälliga som tabellplaceringen visar (kanske att vi tom ligger nån placering för högt)


Sportcheferna har visat med all tydlighet sin totala brist på verklighetsförankring.
Tro på allvar att vi ska leda hockeyns utveckling, inte bara i Sverige utan i Europa med nuvarande manskap.....och det spel vi försöker spela (vilket det nu är, trodde jag visste ett tag).
-Över tid....


Neej, medlemskortet veks av på mitten och hoppades jämfota på i december, i ren frustration.
Kommer dröja innan det förnyas
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ
Inlägg: 2274
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 43: Djurgården - Brynäs 14/2 2017

Inlägg av BigJ »

crike skrev:Visa någon form av respekt för Tellan ändå.
Han gör en pissmatch men vissa yttranden här inne kommer uppenbarligen från personer som tror att Tellan spelar sin andra säsong för klubben.

Urbom, jag gillar dig mer och mer. Bara att han går in och markerar för Ljungh i anfallszon är värt mycket.

Från det att domaren blåste i pipan i OT tills målet gjordes några så fatalt dåliga insatser att jag hade velat se samtliga fyra spelare som var på isen bära lagets trunkar för resten av säsongen.
Tack, du sätter ord på mina tankar.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 43: Djurgården - Brynäs 14/2 2017

Inlägg av förevigtdjurgården »

LHO:

Det egentligen enda som har föranlett placering 11/12 (eller gud förbjude än högre än så) istället för placering 13/14 den här säsongen är det faktum att Rögle har varit så skadeskjutet att man knappt fått ihop lag till matcherna utan gått på 1½ till 2 junislinor. Örebro har underpresterat å det grövsta, och Leksand är väl ungefär där man kan vänta sig att de skulle vara.

Jocke har ett stort fett underbetyg i hans sportchefsroll, saved by the bell eftersom Högström och (i viss mån också) Hultström blev sugna på att komma tillbaka av olika anledningar. Han har värvat Kousa, Ikonen, Tambellini som tilltänkt spets och skeppat - just det, Kousa, Ikonen och Tambellini. Hans utopi om att lira med fyra kedjor där alla kedjor är lika bra efter att vi mer eller mindre just fixat fortsatt spel i SHL är så urbota befängt att mina ord inte räcker till för att på ett civiliserat sätt förklara det. Utöver detta har vi återvärvningen av Reideborn, som vilken klåpare som helst fattar inte håller för en framtid där man väntar sig att Tellqvist har spelat färdigt efter i år, och denne andra målvakt i duon ska ta över till efterföljande säsong.

Må så vara att vår finansiella situation är sämre än i andra föreningar, och det är väl knappast en hemlighet, men då ser man väl till att signa en eller två spelare som kan bära en trupp under en säsong istället för att tro att man kan värva spelare som de facto har varit 2/3/4-line i deras föregående lag - i utfyllnadsroller - och tro att de ska kunna producera likvärdigt eller bättre i deras nya lag.

-

Förresten, hatten av till Mikael Ahlén som tar steg framåt i sin utveckling till skillnad från många andra. Han är ju fan till och med inne och lirar stundtals igår. Vill se mer av den konstellationen, Ahlén, Johansson och Ridderwall.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar