Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Puckey skrev:
mb81 skrev:
#10 skrev:
mb81 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/

Stämmer detta att vi släpper Hultström. Helt fel i min mening då vi vet hans potential även fast han inte kommit upp i samma nivå som förra säsongen.
Tro inte på allt som står i blaskorna...

Var därför jag frågade. Skulle vara tungt att se honom i något annat shl-lag.
Släpper vi Hultström kommer bägaren att rinna över för många. Ingen bra säsong, men en back med den potentialen och kastar man inte iväg när man dessutom har ett bra kontrakt på honom. 175' i månaden hittar vi inte en likvärdig back för.
Tror inte Expressen har koll på att han har kontrakt. Står ju "inte förlänga med honom", han sitter ju redan på kontrakt?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Mattebo skrev:
Puckey skrev:
mb81 skrev:
#10 skrev:
mb81 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/

Stämmer detta att vi släpper Hultström. Helt fel i min mening då vi vet hans potential även fast han inte kommit upp i samma nivå som förra säsongen.
Tro inte på allt som står i blaskorna...

Var därför jag frågade. Skulle vara tungt att se honom i något annat shl-lag.
Släpper vi Hultström kommer bägaren att rinna över för många. Ingen bra säsong, men en back med den potentialen och kastar man inte iväg när man dessutom har ett bra kontrakt på honom. 175' i månaden hittar vi inte en likvärdig back för.
Tror inte Expressen har koll på att han har kontrakt. Står ju "inte förlänga med honom", han sitter ju redan på kontrakt?
Vet inte hur det där fungerar när han har stuckit till NHL under kontraktet. Förmodar att vi har rätten till honom, men inte är skyldiga att utnyttja den om vi inte vill (kunde annars bli rätt jobbigt om en drös spelare återvänder från NHL när budgeten redan är utnyttjad). Jag räknar kallt med att Hultström är tillbaks i toppen av backarnas poängliga nästa säsong och skulle tappa all lust att teckna säsongskort om vi dumpar honom. Hans försäsong gick rätt åt helvete och sen klev han in i ett total stukat lag, inte direkt optimala förutsättningar till en lyckad säsong.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Om inte Hultström hamnar i NHL gäller hans kontrakt med DIF även nästa säsong.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Steelmountain
Inlägg: 129
Blev medlem: 2008-11-18

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Steelmountain »

[quote="A23"]Adam är helt klart en ok och billig 2:a, men då måste en utpekad 1:a in.

Ante ersätter matt = klart ok
Emil blir svår att ersätta med vår ekonomi.
Varakas ersättare är redan klar.
Aom behöver vi inte ersätta.
Falk vill jag ersätta med vem som helst, håller verkligen inte.
Urbom ???

Bergfors = wow! Den spetsen vi saknat.
Brodin.. svår att ersätta.
Hank i Love you men tyvärr, måste ersättas.

En tydligare 1:a lina med ante, bergfors och ny så har vi bra 2:a och 3:e + junis 4:e.
Har ändå goda förhoppningar, många nya spelare i år som verkligen vuxit i mina ögon![/


Vem är Varakas ersättare?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Varakas ersättare heter Jesper Pettersson.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

PETTAX skrev:tycker att Bergfors har spelat bättre än brodin sen han kom in, men vore i vilket fall tråkigt att tappa brodin.
Tappar hellre Ridderwall än Brodin. Förväntade mig att Ridderwall skulle spela i nivå med det Bergfors levererat men han har varit som en blek Brodin.
Hans stora styrka har legat i nivå med att köpa tid för byten men det är ett jobb som tex Hank gör ännu bättre.

Under kontrakt men förmodligen inte gratis. Måste upp 10 snäpp redan under försäsongen.


Gällande Varakas så tycker jag man kan vara någorlunda tillmötesgående, förutsatt att han vill stanna kvar. Så bra backar växer inte på träd och det dröjer en säsong till innan våra mest lovande juniorer kan vara aktuella som ersättare. Svårt att se att man kan hitta en billigare men bättre ersättare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

pulverapa skrev:Varakas ersättare heter Jesper Pettersson.
#echl
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Här kommer ett långt inlägg med lite tankar för nästa års lag.

Målvakter:
Henrik Karlsson
Adam Reideborn

Ut: Tellqvist
Kommentar:
Tellqvist lägger spaden på hyllan och bör hyllas för sina insatser.

IN:
Henrik Karlsson är från Stockholm, en stor modern målvakt som kan ta en given förstaspade och vinna matcher själv åt oss. Hoppas att man kan skriva åtminstone 2 års.


Försvar:
Urbom
Högström
Hultström
Bernhardt
AOM
Bonaksen (NY) http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17160
Pettersson (NY)
Falk


Ut: Varakas, E. Johansson
Kommentar:
Tyvärr tror jag att vi tappar även Emil då Varakas verkar bestämd redan. Att ersätta dessa är inte helt enklet då de har varit två backar som gjort vad de ska i min bok även om Varakas hade en period från typ jul till transferfönstret där han gick ner sig.
Emil har gått framåt ordentligt tycker jag då han visat att han kan vara en ledande back och han har en riktigt bra spelförståelse.

IN:
Jesper Pettersson känns som en yngre och billigare variant av Varakas, försiktigt optimistisk.
Alexander Bonaksen, stabil tvåvägsback som kanske inte har Emils offensiva uppsida men som jag tror kommer kunna göra ett stabilt jobb och även slå en del bra förstapass.


Centrar:
Engqvist (Ny)
Ljungh
L. Johansson
M. Davidsson

Forwards:
Åberg (spets) http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16835
Bergfors
Ahlén
Ridderwall
Brodin (eller likvärdig ersättare)
J Davidsson
Possler
Lundh
(Fjällby)

Ut: Matt, Fällström, Hank, Vejdemo
Kommentar:
Tyvärr verkar Matt bli för dyr vilket är väldigt tråkigt men samtidigt känns det som att Ante kan vara en framtida stomspelare som kan lösa en toppcenterplats under de närmaste åren.
Fällström lägger av vilket är tråkigt men samtidigt bättre än att han ska leva med enbart rehab hela livet. När det gäller Hank så hoppas jag att vi kan lösa en utlåning till Allsvenskan eller något liknande (Almtuna kanske är intresserade) annars försöka få till en annan lösning då jag inte anser att han håller i SHL längre vilket är tråkigt.
Jag tror att Vejdemo kommer att söka lyckan i AHL och försöka slå sig in i NHL även om det kanske känns långsökt så tror jag att han kommer att göra ett försök.

IN:
Andreas Enqvist, känns verkligen som en framtida stomspelare om man får hans skador att bli historia så bör vi kunna ha en hel del år då han är första/andracenter och kommer att göra det bra.
Pontus Åberg, en riktigt bra målskytt som vi vet vad han kan. Hoppas bara att han vill komma hem till Djurgården och att han inte tittar enbart på plånboken utan även på roll i laget och var i landet han vill bo.


Tänkte försöka skriva lite uppställningar för att summera.

1:a
Bergfors - Engqvist - Åberg
Högström - Urbom

2:a
Ridderwall - Linus J - Brodin
Hultström - Bonaksen

3:e
Possler - Ljungh - Lundh
Pettersson - Bernhardt

4:e
Ahlén - M. Davidsson - Fjällby
Falk - AOM

Extra
J. Davidsson

Kommentar:
Vem som står över i 4:e känns lite hugget som där alla är spelare som jobbar hårt och som ändå kan göra en balja eller två. Fjällby känns som han klivit upp och taget ett stort steg mot att likna Brodin i spelstil och även Ölvestad.

Kanske inte är ett lag för SM-Guld men känns som det borde kunna vara ett stabilt lag för att slåss om en direktplats för slutspel.

Kommentarer?
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Skulle Niklas Arell fortfarande kunna vara aktuell? Har ju inte gjort klart någon ny klubb, men kanske letar sig utomlands...
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Dusinator skrev:Skulle Niklas Arell fortfarande kunna vara aktuell? Har ju inte gjort klart någon ny klubb, men kanske letar sig utomlands...
Signat med Malmö enligt mrmadhawk. Lär väl stämma.
Född till sportchef.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Puckey skrev:
Mattebo skrev:
Puckey skrev:
mb81 skrev:
#10 skrev: Tro inte på allt som står i blaskorna...

Var därför jag frågade. Skulle vara tungt att se honom i något annat shl-lag.
Släpper vi Hultström kommer bägaren att rinna över för många. Ingen bra säsong, men en back med den potentialen och kastar man inte iväg när man dessutom har ett bra kontrakt på honom. 175' i månaden hittar vi inte en likvärdig back för.
Tror inte Expressen har koll på att han har kontrakt. Står ju "inte förlänga med honom", han sitter ju redan på kontrakt?
Vet inte hur det där fungerar när han har stuckit till NHL under kontraktet. Förmodar att vi har rätten till honom, men inte är skyldiga att utnyttja den om vi inte vill (kunde annars bli rätt jobbigt om en drös spelare återvänder från NHL när budgeten redan är utnyttjad). Jag räknar kallt med att Hultström är tillbaks i toppen av backarnas poängliga nästa säsong och skulle tappa all lust att teckna säsongskort om vi dumpar honom. Hans försäsong gick rätt åt helvete och sen klev han in i ett total stukat lag, inte direkt optimala förutsättningar till en lyckad säsong.
Jocke uttryckte sig ju om Hulta nyligen. Då sa han att han förmodligen kommer åka över till Florida över sommaren. Men om han inte spelar i NHL/AHL så kommer han spela för oss. Eftersom vi har kontrakt så är det ungefär som att han har "tjänsteledigt" om han åker över. Tror det var nåt sånt iallafall.

EDIT. Blev nåt fel när inlägget publicerades. Sry
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

pulverapa skrev:Varakas ersättare heter Jesper Pettersson.
Varakas blir i stort sett omöjlig att ersätta med vår ekonomi.
Bra i serien (en del mindre bra matcher).
Grym i slutspelet, klarar det fysiska spelet suveränt och har tillsammans med Urbom och Högström varit de backar som hållit klart högst nivå.

Högström
---------toppklass-----------
Urbom, Varakas


Johansson
-------------------tveksamt----------
Hultström




Falk, AOM

Typ så, om ni fattar min rangordning. Gäller att vara på rätt sida strecket.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Läste precis på sportbladet att A Engqvist nästan är klar :)

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jaccan »

Morwin skrev:Läste precis på sportbladet att A Engqvist nästan är klar :)

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Dock inte spelklar än pga hjärnskakning. Förhoppningsvis helt läkt till nästa säsong men ber till gudarna att det inte är en ny Fällström situation.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Undrar var han befinner sig på hjärntrappan? Jag menar, har han men som Fernholm så är det ju bara att lägga ned. Det gäller att överväga risken nu. Jag vill verkligen ha hit en hel Ante. Men spelar hellre Matt istället för Ljungh som första center...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Låst