Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Sline
Inlägg: 197
Blev medlem: 2011-09-15

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av Sline »

Vi förtjänar inte en målvakt som Wesslau. Spelarna borde skämmas att prestera så oerhört mycket sämre än Wesslan.
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
riccos
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-11-05
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av riccos »

Synd på bara en pinne idag tycker vi ska ha 3 men vi kan inte göra mål.

Tänkte på en sak varför varför varför tar man in Mika som tekare när det är 12 sek kvar av OT han förlorade alla tekningar under matchen. Fimpen och Otto va dom enda som teka bra idag. Tycker det visar dålig coachning av Hardy att inte ha koll på det
Senast redigerad av riccos den 2011-11-01 21:46:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av kalle99 »

diffarn1 skrev:Såg hyfsat ut idag, bra fart på de flesta.

Kan inte säga att jag hade blivit skitförbannad om frölunda hade hängt en i slutet, hade alla andra rätt i oddset powerplay... :roll:
Håller med dig. En del saker var faktiskt bättre över lag. Inställning. Hur vi pressade Frölunda i slutet av andra då de fick slå i från sig. Så skall vi spela oftare. Men sen skall ju puckjäveln in också.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson



Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av SebastianK »

JIIR skrev:Frågan är om inte målburarna måste bli större ändå? Skulle bli roligare för alla som vill se mycket mål, men straffläggningarna skulle också vara över snabbare för oss som vill se laget vinna till varje pris.

För övrigt: Avgå någon som är problemet, det här håller inte. I fotbollen tog man in Magnus Pehrsson när det sket sig med den gamla tränaren, varför går inte det i hockeyn?
Han är ju i just fotbollen.
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Hoppas vi kan undvika att gräva ner oss helt över detta. Vi gör ändå två väldigt bra perioder innan vi kollapsar. Får ta med oss det.

Det är många som är betydligt bättre idag. Inklusive Kyle och BomBom. Ironiskt nog var ju DT helt väck.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF förtjänar lätt tabellplaceringen, det saknas skicklighet i årets DIF.
Men en mänsklig målvakt i denna match hade vi torskat med 2-6.
Ser inte fram emot den dagen då Wesslau får en lite svacka.
17 matcher spelade och vi har ofantligt svårt att både skapa bra lägen och att förvalta de få som dyker upp.
Fan vilket blekt & platt lag vi har.
På pappret en bra mycket bättre trupp än budget-05/06, men på isen...?
Njaa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av Kentta »

Orkar inte bli besviken över den här "förlusten", för att vi spelade ändå gaanska bra i två perioder. Men visst, utan Wesslan (och stolpen..) skulle det blivit kanske både 2-3 och 2-4.

Men fortfarande, SKJUT! Klubertanz måste börja våga avlossa lite från blå, annars kommer det inte hända ett skit framåt för hans del.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av -daniel- »

Känns inte som det finns så mycket mer att säga just nu än "jahapp".

Så jag säger just det. Jahapp.
Bild
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av Tibbe »

Vi ger bort matchen totalt i sista perioden. Precis som mot HV. Dom två första perioderna såg dock mycket bättre ut än på länge.

Hoppas bara Hardy & Co kan få grabbarna att åka lika mycket skridskor i sista perioden när vi leder med ett mål eller två. Vi kan just nu inte vinna en match i full tid eller med max ett mål. Vad är resultaten 5-2 etc? Finns inte på kartan just nu att vi skulle klara det om vi inte ledde med 5-0 inför sista perioden.

Dom ända idag som försöka spela lite i motståndarzonen i sista perioden, var kedjan med Kempe, T.Eriksson och Fimpen. Alla andra backade bara hemåt. Sååå jävla tråkigt att se på!

Framåt, framåt, framåt DIF!!!
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av Fricke »

Hade det inte varit för att Andersen stod på huvudet i dom två första perioderna så hade det varit 3 enkla poäng.

Två bra perioder men total jävla mål impotens trots aningen bättre offensivt spel idag. Men trots att tredjeperioderna på hemmaplan är fruktansvärda så går det ändå åt rätt håll. Peppar peppar...
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av Mäklaren »

Åh herregud vad dåliga vi är. Det blir vi och Timrå som slåss i botten den här säsongen. Folk tycker att vi spelade bra första två, ja okej då. Om man jämför med hur jävla genomkatastrofusla vi varit tidigare under säsongen, så var vi väl okej. Men ''väldigt bra''? Haha vad fan har ni för låga jävla krav?

Frölunda skapade fler målchanser på tio minuter i tredje perioden än vad vi har gjort på hela säsongen, utan att de ens behövde spela överdrivet bra. Säger en del om fetto-DIF.

Wesslau helt enormt bra. Mackan Nilson sämst som vanligt. Magiskt usel i alla avseenden. Jimmie otroligt bra. Kempe skämtsamt dålig. Zibanejad åkte omkring och bad om ursäkt på isen. Väldigt försiktig. Han ska fan inte spela center.

Vilket tragiskt Djurgårdslag detta är.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av sensei »

Praktusel coachning av trojkan i båset. Trots att jag inte är någon hockeyexpert på långa vägar så var det uppenbart för mig att Almtorp och Carlsson hade en dålig dag och var tom sämre än normalt. Ändå spelas de i samma formation när matchen står och väger.

Efter 2-2 står genierna och kliar sig i huvudet. Jag börjar undra om de ens vill vinna? Stort frågetecken på lagledningen idag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av -daniel- »

Finns förresten en sak att ta upp, hur tänker Montén när han sätter Boumedienne och Gustafsson i samma backpar? Vad gör Gustafsson på isen till att börja med? Han är, för att uttrycka sig milt, genomruttet usel. Jag är ledsen men det håller inte i ES att "skolas in" mot serie 2:an.

Låt någon annan dubbla sina byten, men låt mig slippa se honom igen närmsta tiden. Tackar.
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Finns förresten en sak att ta upp, hur tänker Montén när han sätter Boumedienne och Gustafsson i samma backpar? Vad gör Gustafsson på isen till att börja med? Han är, för att uttrycka sig milt, genomruttet usel. Jag är ledsen men det håller inte i ES att "skolas in" mot serie 2:an.

Låt någon annan dubbla sina byten, men låt mig slippa se honom igen närmsta tiden. Tackar.
Ja, det är också ett mysterium. Tycker riktigt synd om Josef som får dras med en rookie som har stora problem att göra något rätt överhuvud taget.

Nej, nu är det dags att se över ledarskapet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av Fricke »

sensei skrev:Praktusel coachning av trojkan i båset. Trots att jag inte är någon hockeyexpert på långa vägar så var det uppenbart för mig att Almtorp och Carlsson hade en dålig dag och var tom sämre än normalt. Ändå spelas de i samma formation när matchen står och väger.

Efter 2-2 står genierna och kliar sig i huvudet. Jag börjar undra om de ens vill vinna? Stort frågetecken på lagledningen idag.
Almtorp och Carlsson har inte haft en dålig dag utan en usel säsong. Järlan borde få sparken för dom obegripliga skitvärvningarna.
Skriv svar