Elitserien 2010/2011

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Heaty »

Edin skrev:Jag hoppas faktiskt verkligen att Frölunda hänger kvar, för Elitseriens skull. Fiskrensarna får jättegärna våndas i kvalserien, men det skulle vara katastrof om man byter ut ett lag som år efter år snittar 10.000 mot typ Växjö eller Örebro.
Jag fruktar redan för elitserien, då ett succé lag som skellefteå varit iår inte kan snitta mer än 5.000 per match så vet jag inte vad man egentligen kan hoppas på för att elitserien ska må bra. Det bästa skulle väl vara att få lite ny gamla klubbar in igen. Skulle gärna se att leksand skulle få gå upp någon gång också.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Edin skrev:Jag hoppas faktiskt verkligen att Frölunda hänger kvar, för Elitseriens skull. Fiskrensarna får jättegärna våndas i kvalserien, men det skulle vara katastrof om man byter ut ett lag som år efter år snittar 10.000 mot typ Växjö eller Örebro.
Jag håller med men tycker också att det vore j-ligt kul att se dem svettas i kvalserien först. :P
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Edin »

Heaty skrev:
Edin skrev:Jag hoppas faktiskt verkligen att Frölunda hänger kvar, för Elitseriens skull. Fiskrensarna får jättegärna våndas i kvalserien, men det skulle vara katastrof om man byter ut ett lag som år efter år snittar 10.000 mot typ Växjö eller Örebro.
Jag fruktar redan för elitserien, då ett succé lag som skellefteå varit iår inte kan snitta mer än 5.000 per match så vet jag inte vad man egentligen kan hoppas på för att elitserien ska må bra. Det bästa skulle väl vara att få lite ny gamla klubbar in igen. Skulle gärna se att leksand skulle få gå upp någon gång också.
De enda lagen jag skulle vilja ha upp ifrån Allsvenskan är Leksand och Malmö, sen känns Västerås, Örebro och Växjö bara som att det skulle bli nya Rögle om dom tog sig upp. Att byta ut Timrå och SSK (tyvärr) mot Leksand och Malmö är i mina ögon den bästa tänkbara Elitserien just nu.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av lajjnus »

Fick precis höra att Andreas Falk stängs av två matcher för tacklingen på McNevin (stavning). Är inte det lite hårt?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

lajjnus skrev:Fick precis höra att Andreas Falk stängs av två matcher för tacklingen på McNevin (stavning). Är inte det lite hårt?
2+10 minuter hade till och med varit lite hårt...
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

De tar död på svensk hockey med alla sjuka regler. Är det kvinnor/tanter/fjantar som sitter och bestämmer?!

*oh Ruune! De går så argt till på isen nuförtiiiden. Det måste vi sätta P för!"
*Jaa, Signhild, det gör det. De små liven i sina skydd kaaaan ju skada sig.*

Regeltillägg: Tacklingar förbjuds.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Edin »

Ingen vidare start på finalserien. Först så slaktar Linda Bengtzing nationalsången och sedan gör Kåberg av alla jävla människor 1-0.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:Ingen vidare start på finalserien. Först så slaktar Linda Bengtzing nationalsången och sedan gör Kåberg av alla jävla människor 1-0.
Soldaten Svejk gör 2an.. matchen ser ut som en serielunksmatch. Ingen glöd någonstans. Herrejösses. Tänk om luleee hade vunnit och mött fbk istället för saik. Då hade det sett knastrigt ut.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Edin »

Magnutz skrev:
Edin skrev:Ingen vidare start på finalserien. Först så slaktar Linda Bengtzing nationalsången och sedan gör Kåberg av alla jävla människor 1-0.
Soldaten Svejk gör 2an.. matchen ser ut som en serielunksmatch. Ingen glöd någonstans. Herrejösses. Tänk om luleee hade vunnit och mött fbk istället för saik. Då hade det sett knastrigt ut.
Skellefteå ser ut precis som gnaget gjorde när dom mötte FBK.

Fyfan, riktigt vidrigt att se Färjestad bara promenera hem guldet...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Frasse »

Boorks sågning av Skellefteås juniorer i försvaret är matchens behållning så här långt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:
Magnutz skrev:
Edin skrev:Ingen vidare start på finalserien. Först så slaktar Linda Bengtzing nationalsången och sedan gör Kåberg av alla jävla människor 1-0.
Soldaten Svejk gör 2an.. matchen ser ut som en serielunksmatch. Ingen glöd någonstans. Herrejösses. Tänk om luleee hade vunnit och mött fbk istället för saik. Då hade det sett knastrigt ut.
Skellefteå ser ut precis som gnaget gjorde när dom mötte FBK.

Fyfan, riktigt vidrigt att se Färjestad bara promenera hem guldet...
18-5 i skott till kaffet. Hoppas saik slutar spela boule och att de kommer ut i 2a med skridskoskydden av...
Senast redigerad av Magnutz den 2011-04-05 19:09:11, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av kotten »

Årets final lär knappast komma upp i samma nivå som fjolårets (av förståeliga skäl), men kom igen. Uppryckning å det snaraste SAIK. Går ej att spela ishockey stillastående.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Vad är det ni pratar om? Hockey?
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Vad är det ni pratar om? Hockey?
Jag tror det. :roll:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Anderberg
Inlägg: 101
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Re: Elitserien 2010/2011

Inlägg av Anderberg »

Man kan inte annat än imponeras av FBK. Där snackar vi goda dagliga vanor och noggrannhet. Något som även DIF eftersträvar, men inte lyckas på i närheten samma sätt med. Oavsett vilket lag FBK ställer på isen så är man alltid en given guldkandidat varje säsong. Man har en enormt seriös organisation där det hela tiden ställs mycket stora krav på alla inblandade. När inte spelare eller ledare rättar in sig i ledet så får man inte vara kvar. Så bevarar man en vinnarkultur och jag skulle vilja se att DIF lär av Bollklubben i dessa avseenden, för vi har samma kapacitet som dem i vår organisation.
Skriv svar