Flytt till Globen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Don66-2 »

pulverapa skrev:
dutti skrev:För mig föredrar jag ett fullsatt Hovet framför 2-3000 tomma stolar på Globen alla dagar i veckan. Jag tror t.o.m. jag skulle föredra en mindre fullsatt arena även om akustiken var lika bra i den större.

Ur "marknadsföringssynpunkt" tror jag stenhårt att hypen som en fullsatt arena skulle skapa bidrar fan så mycket mer positivt. Drömmen är ju ändå att det nästan skulle vara svårt att få tag på biljetter till varje match. Kortsiktigt är det klart att klubbens ekonomi mår bättre av 10500 sålda biljetter/match, men långsiktigt tror jag en fullsatt arena bidrar mycket bättre till att skapa nya Djurgårdare.


Icke-problem, än så länge dock. Vi kan börja med att fylla Hovet.
Tar 11850 åskådare i globen alla dagar i veckan framför 8094 på hovet.
+1
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av ALLTID DIF »

( En Tanke ! )

Vi har samlat in pengar till klubben och lyckades bra !

OM alla fanatiska djurgårdare fick igång släckt vänner polare att fylla globen gång på gång !
( DET SKULLE GE PENGAR ) mer än insamlingen !!!!

Dessutom skulle vår klack växa till det Monumentala !

Djurgården skulle ekonomiskt slagkraftigt !!!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Mattias_87 »

Vad vi än må tycka om Aik och Leksand så skulle dom inbringa 4-5 miljoner mer i biljettintäkter jämfört med Rögle och Karlskrona. Fyra fyllda globar istället för 6000 på Hovet fyra matcher. Då skulle vi ligga högt upp bland lagen med bäst ekonomiska förutsättningar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Jepe »

Globen som arena är ingen man längtar tillbaka till. Alldeles för "luftig" och opersonlig (om ni förstår vad jag menar). Jag föredrar Hovet alla dagar i veckan.

Ny jumbotron, uppgraderade stolar, lite färg ute i korridorerna och får stopp på saker som faller ner från taket.

För övrigt. Att ens föreslå JK-dagen på Globen...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Mattias_87 »

Började tänka lite på detta. Bör Globen användas i slutspelet eller ska vi hålla oss till Hovet? Vi har ändå inte vunnit en enda match i Globen denna säsong. Men sedan kommer vi till det ekonomiska också och att fler ska få möjlighet att se oss i slutspel live.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Skidlöparn »

Mattias_87 skrev:Började tänka lite på detta. Bör Globen användas i slutspelet eller ska vi hålla oss till Hovet? Vi har ändå inte vunnit en enda match i Globen denna säsong. Men sedan kommer vi till det ekonomiska också och att fler ska få möjlighet att se oss i slutspel live.
Är absolut på att köra nån match per runda i Globen! Viktigt för ekonomin och att bredda publiken.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Andspe »

Skidlöparn skrev:
Mattias_87 skrev:Började tänka lite på detta. Bör Globen användas i slutspelet eller ska vi hålla oss till Hovet? Vi har ändå inte vunnit en enda match i Globen denna säsong. Men sedan kommer vi till det ekonomiska också och att fler ska få möjlighet att se oss i slutspel live.
Är absolut på att köra nån match per runda i Globen! Viktigt för ekonomin och att bredda publiken.
Ponera att vi skulle göra ett magiskt slutspel och få 9 matcher likt Brynäs förra säsongen i slutspelet, så genererar Globen ca 21MKr & Hovet ca 12MKr i biljettintäkter.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar