Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Mash »

BaronVonDif skrev:
minalman skrev:
Mash skrev:Någon måste ta ansvaret och svetsa ihop delarna som fallit ifrån oss. Vi är inte ett lag, vi är inte en förening, vi är tiotals individer som brinner för sporten men ingen jävel kan göra något själv.
Svetsa ihop delarna som fallit bort, ta en jävligt seriös funderare över hur stämningen är i laget och dess förening och börja om från ruta ett. Därifrån kan vi arbeta oss uppåt men ett spel i Allsvenskan vill jag fan inte se.
Kan inte Challe göra en MP och gå in nu!!
Glöm Challe, det man däremot borde göra är att byta Falk som bara ser trött och ledsen ut i båset mot Säcken från våra juniorer . Säcken har elitserierutin, bra defensivt tänk och en bra insyn i
Linköping och Skellefteå. Tror han och Tony kan få ordning på en hel del.
Falken skrek som en jävla dåre på Kyle och Claesson igår, åtminstone vad det hördes (fan vad tyst det var..) så att Falken är trött är felaktigt. Han är aktiv och gör vad han har blivit tillsagd. Montén och Zabel har huvudansvaret och vad jag ser så bär Zabel ansvaret på sina axlar samtidigt som Montén lastar upp mer.
Oaklund
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Oaklund »

vr6power skrev:Var det någon mer än jag som la märke till hur rädd claesson är på isen? han är fruktansvärt rädd för att bli tacklad, har sett denna symptom med han i nästan varje match, Han släpper pucken direkt för att på nå sätt undvika bli tacklad av motståndare och därigenom ger bort pucken i princip. Igår lede denna räddhare till att råttorna fick mål =(.
Ni som inte la märke till det igår kolla igen tror det var 1-2 målet bakom wesslan ger han bort pucken.

Skulle mer än gärna ge bort han till ahl nhl men tror inte dom uppskattar en så feg/rädd back där över.
Jo det märkte man. Sa till min bror precis i den sekvensen "kolla nu när claesson tappar den i hörnet". Han ska ofta ner i hörnet och låsa den, och oftast leder det till att han tappar pucken. Men ingen i laget ville ha pucken efter 1-1, ge bort pucken och ge ansvaret till någon annan. Det såg ju komiskt ut i slutet av tredje när tre vuxna män ser rädda ut för pucken, det var som pucken var en tickande bomb och dom försökte ge skiten till varandra innan det small.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av crike »

Om gårdagens match hade varit för 10 omg. sedan så tror jag att grabbarna hade rest sig till morgondagens match då man efter att ha fått så mycket bögstryk (ursäkta uttrycket) inte kan ta en torsk till mot ett "hat-lag". Nu är det dock inte 10 omg. sedan och jag tror faktiskt att killarna har gett upp. Det kändes kanske bättre med en ny röst i båset för en del men det har inte gett någon positiv effekt på poängskörden och jag tror att dom nu är helt körda i botten, självförtroendemässigt. Spelarna är inställda på KS och jag är inställd på KS. Jag hoppas bara inte dom mår lika illa och har samma mängd ångest som jag över detta för då blir det 10 raka matcher som den igår.
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av vr6power »

Marie hallmans blogg, snabb snack med Linkan, Han vill inte sänka oss i ett ev kval =)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

vr6power skrev:Marie hallmans blogg, snabb snack med Linkan, Han vill inte sänka oss i ett ev kval =)
Skönt, fast det finns hundra spelare till där som skulle kliva över lik för att sänka oss.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Staten »

Är det dags att ta upp Särkijärvi eller bättre att vänta tills kvalserien? Jag tycker han ska upp i båset redan nu, hans erfarenhet behövs där. Säcken får huvudansvaret och Zabel blir assisterande.
Allt måste göras för att försöka undvika kvalserien.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av pulverapa »

Jaha, upp till Luleå nu då. Årets match för dem eftersom de tycker matcherna mot DIF är speciella. Alltså måste vi ge 150% istället för 120% för att överhuvudtaget ha chans att ta en poäng. En pissmatch mot Luleå är ingenting som sticker ut för oss... Men vi kan ju inte ens göra mål på bortaplan... 0-3 i arslet?
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Staten »

Bajen Janne:
Kan du tänka dig att göra någon förändring i tränarstaben?

– Nej. Det är de här tre som kommer att köra resten av säsongen. De har mottagits bra i gruppen och det är den här trion som kommer att köra och försöka vända det här, säger Järlefelt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:Jaha, upp till Luleå nu då. Årets match för dem eftersom de tycker matcherna mot DIF är speciella. Alltså måste vi ge 150% istället för 120% för att överhuvudtaget ha chans att ta en poäng. En pissmatch mot Luleå är ingenting som sticker ut för oss... Men vi kan ju inte ens göra mål på bortaplan... 0-3 i arslet?
Jaa....eftersom Luleå fick torsk igår så känns det än mindre sannolikt att det finns något alls att hämta där uppe för vår del. Tippar på total genomklappning och en vinst med 5 måls marginal för Piss-lule.
Bild
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Mash »

Luleå vill se oss i slutspel, kan man hoppas på en läggmatch a lá Saik?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Hoppas de ställer en väldigt, väldigt smal målvakt i mål. Försvinnande liten, tack.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Mash skrev:Luleå vill se oss i slutspel, kan man hoppas på en läggmatch a lá Saik?
Ja det är ju jättesannolikt. Oerhört troligt att de "vill se DIF" i ett slutspel också.... :|

Det är nog betydligt mer tillfredställande att cementera oss i kvalserien än något annat. Men du kanske inte var allvarlig?
Bild
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Staten »

Aldrig i livet att Luleå eller något annat lag heller för den delen skulle lägga sig mot djurgårn. Tror man skulle njuta mycket av att se djurgårn i kvalserien. Luleå vill väl i sin tur hamna så högt upp i serien som det bara går.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Staten skrev:Aldrig i livet att Luleå eller något annat lag heller för den delen skulle lägga sig mot djurgårn. Tror man skulle njuta mycket av att se djurgårn i kvalserien. Luleå vill väl i sin tur hamna så högt upp i serien som det bara går.
Såg i nån undersökning (på ab..?) att säkert 75% gärna såg att bara ett Stockholmslag spelade i ES nästa säsong (Aik).
Så vänta er inget medlidande eller sympati från övriga lag.

Skit ska skit ha, & det fick vi med råge
Tabellen otroligt rättvis, DIF & TIK är överlägset sämst...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Christopher J »

Bremberg om DIFs situation. Han har så rätt. En skam att han inte är här. Hela ledningen ska bytas ut så linkan kan komma tillbaka nästa säsong.

"Det finns inte tillräckligt med Djurgårdshjärta hos många av spelarna i truppen. Och de har för få spelare som kan göra det oväntade på isen. För få i truppen som kan bryta mönstret"

"- Jag hoppas att de (Djurgården) håller sig kvar i elitserien- för jag håller på DIF. Det gör jag. Så jag hoppas att jag slipper sänka dem sedan i kvalserien".

http://www.hockeymedmariehallman.se/
Skriv svar