Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund
Inlägg: 1823
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-19 12:29:18
diftobbe89 skrev: 2024-03-18 23:22:48
Andrekuratorn skrev: 2024-03-18 23:13:23
diftobbe89 skrev: 2024-03-18 23:07:04
Andrekuratorn skrev: 2024-03-18 22:29:32

Hans pappa tog livet av sig för några år sen, bara så du vet.
Det var inget brev till dom personligen, det var ett skämt, jag råkar veta den informationen du gav mig.
Aha, fattar, kul skämt ju!
Fokusera på den första tjommen om du blev så illa bestört som tyckte det var besvärligt att Rensfeldt gick runt i sitt kvarter och mådde bra med tanke på omständigheterna. Eller så tar du allt med en nypa salt och bara gå vidare i livet och håller käft.
Slutspelstider även på forumet. Tuffare och det tillåts mer.

@diftobbe å Andrekuratorn :wink:
Ingen osportsligt bara, så det blir en onödig 2:a!
Daven
Inlägg: 309
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Synd, PJ klar för Skellefteå nästa säsong enligt expressen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Daven skrev: 2024-03-19 13:54:43 Synd, PJ klar för Skellefteå nästa säsong enligt expressen.
Förstår man ju med deras sätt att spela. Puck- skridsko- och spelskickliga backar är grunden i deras spel.
Han kommer passa in perfekt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIFLuWi
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-19 13:59:30
Daven skrev: 2024-03-19 13:54:43 Synd, PJ klar för Skellefteå nästa säsong enligt expressen.
Förstår man ju med deras sätt att spela. Puck- skridsko- och spelskickliga backar är grunden i deras spel.
Han kommer passa in perfekt.
Plus att de gillar att signa DIF.
Manijock
Inlägg: 7864
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:02:16
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-19 13:59:30
Daven skrev: 2024-03-19 13:54:43 Synd, PJ klar för Skellefteå nästa säsong enligt expressen.
Förstår man ju med deras sätt att spela. Puck- skridsko- och spelskickliga backar är grunden i deras spel.
Han kommer passa in perfekt.
Plus att de gillar att signa DIF.
Av samma anledning som Leksand. Robban i Saik och Tjomme i Leksand. Leta där du står!
Daven
Inlägg: 309
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Ponera att vi är kvar i HA nästa säsong, Nilsson och Axel skriver på för SHL, får vi pengar för dom även fast det finns klausuler?
Osten östlund
Inlägg: 1823
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Daven skrev: 2024-03-20 10:31:54 Ponera att vi är kvar i HA nästa säsong, Nilsson och Axel skriver på för SHL, får vi pengar för dom även fast det finns klausuler?
Finns färdig förhandlat mellan SHL och HA.

Tror det var ca 800K per skalle.

Till nästa år så får ju SHL ännu mer. Var det inte runt 64 miljoner mot HA 4 miljoner.

Så man kan ju ponera att SHL klubbarna värvar mer och större trupper!?

Då kan ju såna som Blomgren och våra juniorer vara i riskzonen. Rögle och Leksand har ju visat tidigare, att dom är där och snor!
Nattuggla_
Inlägg: 3236
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Osten östlund skrev: 2024-03-20 10:43:02
Daven skrev: 2024-03-20 10:31:54 Ponera att vi är kvar i HA nästa säsong, Nilsson och Axel skriver på för SHL, får vi pengar för dom även fast det finns klausuler?
Finns färdig förhandlat mellan SHL och HA.

Tror det var ca 800K per skalle.

Till nästa år så får ju SHL ännu mer. Var det inte runt 64 miljoner mot HA 4 miljoner.

Så man kan ju ponera att SHL klubbarna värvar mer och större trupper!?

Då kan ju såna som Blomgren och våra juniorer vara i riskzonen. Rögle och Leksand har ju visat tidigare, att dom är där och snor!
500k är grundersättningen.
Sen läggs det på beroende på lite annat. Har de spelat här senaste 3 säsongerna, spelat JVM, kontraktlängd osv.
Både Wiktor Nilsson och David Blomgren har kontrakt och har spelat här senaste 3 säsongerna så det blir ju mer.

Nu räknade jag med Blomgren här för jag är säker på att han kommer dra, men i media så är det ju bara WN som är helt klar för Frölunda.

Sen är ju "potten" också klar. Dvs det finns ett maxbelopp per år som Hockeyallsvenska klubbarna kan få av SHL för övergångarna. Om detta maxtak uppnås så kommer vi inte få full ersättning.

Förmodligen kommer SHL-klubbar värva större trupper redan till hösten då det varit extremt svårt senaste säsongerna att värva under grundserien och mot deadline. Jag tror att framtiden för Hockeyallsvenska klubbarna ligger i att titta nedåt. Division 1 har många guldkorn och där behöver man inte konkurrera med SHL.

Sen har ju vi faktiskt en edge mot övriga Hockeyallsvenska gäng och det är våra juniorer.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIFLuWi skrev: 2024-03-19 14:02:16
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-19 13:59:30
Daven skrev: 2024-03-19 13:54:43 Synd, PJ klar för Skellefteå nästa säsong enligt expressen.
Förstår man ju med deras sätt att spela. Puck- skridsko- och spelskickliga backar är grunden i deras spel.
Han kommer passa in perfekt.
Plus att de gillar att signa DIF.
Jo, 3 andra klubbar som gärna tar DIF är LHC, Hv och FBK.
Huuskobrödetna, Davidssons, Ljungh, Dicken, Strandberg, Peppe, känns som att listan går göra lång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nattuggla_
Inlägg: 3236
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

En spaning.

Luktar det inte lite Dick Axelsson om Fredric Weigel? (tur att jag skrev hela Dicks namn :lol: )

En spelare man ogillar, men inte på något sätt hatar. Och som egentligen borde spela här?
Perfekt andracenter på den här nivån. En rivighet och tjurighet, precis som Dick, som vi saknar.

Det känns som att det är hatkärlek från Djurgårdsklacken när man möter honom. Mer ironi, precis som när man mötte Dick i Färjestad. Och att han hade varit välkomnad tillbaka, och kanske avsluta karriären här.

Vad känner/tror ni? Är jag rätt på det eller helt fel ute?
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-21 15:09:25 Vad känner/tror ni? Är jag rätt på det eller helt fel ute?
Helt rätt. En spelare jag absolut skulle kunna tänka mig i DIF om han blir ledig och om vi blir kvar i AS.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFLuWi
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-21 15:09:25 En spaning.

Luktar det inte lite Dick Axelsson om Fredric Weigel? (tur att jag skrev hela Dicks namn :lol: )

En spelare man ogillar, men inte på något sätt hatar. Och som egentligen borde spela här?
Perfekt andracenter på den här nivån. En rivighet och tjurighet, precis som Dick, som vi saknar.

Det känns som att det är hatkärlek från Djurgårdsklacken när man möter honom. Mer ironi, precis som när man mötte Dick i Färjestad. Och att han hade varit välkomnad tillbaka, och kanske avsluta karriären här.

Vad känner/tror ni? Är jag rätt på det eller helt fel ute?
Har tänkt på det hela veckan.

Självklart ska vi plocka in Weigel om tillfälle ges.
Perfekt andracenter i HA, kanske tom en fjärdecenter i SHL?

En spelartyp vi alltid skriker efter, om än ibland lite opolerad, likt agerandet vid 6-2-målet i match 1.
Dessutom DIF.

Weigel vill såklart också hit.

EDIT: Såg att hans kontrakt går ut den här säsongen. Bara att signa.
thelinho
Inlägg: 994
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av thelinho »

DIFLuWi skrev: 2024-03-21 16:01:57
Nattuggla_ skrev: 2024-03-21 15:09:25 En spaning.

Luktar det inte lite Dick Axelsson om Fredric Weigel? (tur att jag skrev hela Dicks namn :lol: )

En spelare man ogillar, men inte på något sätt hatar. Och som egentligen borde spela här?
Perfekt andracenter på den här nivån. En rivighet och tjurighet, precis som Dick, som vi saknar.

Det känns som att det är hatkärlek från Djurgårdsklacken när man möter honom. Mer ironi, precis som när man mötte Dick i Färjestad. Och att han hade varit välkomnad tillbaka, och kanske avsluta karriären här.

Vad känner/tror ni? Är jag rätt på det eller helt fel ute?
Har tänkt på det hela veckan.

Självklart ska vi plocka in Weigel om tillfälle ges.
Perfekt andracenter i HA, kanske tom en fjärdecenter i SHL?

En spelartyp vi alltid skriker efter, om än ibland lite opolerad, likt agerandet vid 6-2-målet i match 1.
Dessutom DIF.

Weigel vill såklart också hit.

EDIT: Såg att hans kontrakt går ut den här säsongen. Bara att signa.
Med tanke på den plötsliga munkaveln så är det svårt att inte spekulera. Förutsatt att Weigel är beredd att delklarera råtthatet en gång för alla, är han givetvis välkommen hem.

Visa bröstet, Jossi.

---------------------------------------------------

EDIT: gjorde lite efterforskning:

Weigels känga till förra klubben: ”Inte förvånad”

Efter 17 spelade omgångar ligger AIK på en tionde plats i tabellen. Då skickar Fredric Weigel en känga till sin förra klubb.
– Jag är inte förvånad att det går tungt för dem. Jag vet inte, torskade de i dag igen eller?, säger han till Sportbladet.

Varför är du inte förvånad?
– Det tänker jag inte gå in på.

Har du något otalt med någon?
– Nej absolut inte, men jag behöver inte gå in på det. Jag behöver inte stå och smutskasta en klubb jag har spelat i.

"Pikades av SSK-klacken"
För Weigels Björklöven blev det förlust med 2–0 mot Södertälje under fredagskvällen och där var 30-åringen, som också spelat i SSK, i allra högsta grad i hetluften.

Från klacken skanderades det en och annan ramsa. Exempelvis:

”Fredric Weigel håller på Djurgårn’”

– Det är skönt att de fokuserar mer på mig än på sitt lag, det ser jag som positivt. Jag har ju spelat i Djurgården, AIK och SSK, så jag kanske håller på alla?, säger Weigel med ett brett leende.

Vilka håller du på?
– Ingen, jag tycker bara det är kul med hockey. Just nu håller jag på Björklöven.

Wikegårds järnkaminer
kruger4ever
Inlägg: 10
Blev medlem: 2023-05-12

Silly Season 2024/25

Inlägg av kruger4ever »

Någon som tror på en eventuell comeback av Cederqvist? Utgående kontrakt i AHL och det verkar gå tungt för honom. Blev traded från Buffalo till Montreal’s organisation och sammanlagt 9 poäng på 43 matcher den här säsongen, inte direkt siffror som får en att tro på nytt kontrakt där borta. Kanske på tok för dyr dock?
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

kruger4ever skrev: 2024-03-23 17:15:45 Någon som tror på en eventuell comeback av Cederqvist? Utgående kontrakt i AHL och det verkar gå tungt för honom. Blev traded från Buffalo till Montreal’s organisation och sammanlagt 9 poäng på 43 matcher den här säsongen, inte direkt siffror som får en att tro på nytt kontrakt där borta. Kanske på tok för dyr dock?
Ska redan vara klar för Frölunda

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -frolunda/
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Skriv svar