CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Praetori »

Varför spelar vi så jävla ansvarslöst och ruttet?
Inte mycket som stämde ikväll.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Djurgårn »

Jaja, första förlusten måste ju komma någon gång i alla fall. Vi gör en bra första period men sen ser det ut som att vi är helt slutkörda i resten av matchen. Zlin såg faktiskt ganska risiga ut i mina ögon så det här var verkligen ett bottennapp. Bara glömma det här och ta nya tag.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:Här får vi också försmak på hur domarna kommer agera under säsongen.

Släpper 4-5 solklara utvisningar sista 3 minuterna för att inte "avgöra".
Så jävla illa. Hatar sånt
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Rix »

Vi har en hel del kvar att jobba på, man ska väl kanske inte glömma dock att vi möter Tjeckiska mästarna. Vi borde kunna ha gjort något mål till tycker jag.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av android »

android skrev:Torsk med två baljor.
4/4
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Godnoken »

android skrev:Torsk med två baljor.
Är du synsk?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Magnutz »

Hahah vilken jävla humor vissa bjuder på... Sitter ni på fullaste allvar och dömer ut vår säsong baserat på dessa matcher?! På allvar?! Säkert?!?!

Sitt ner i båten. Jag tycker att CHL måste vara marginaliserat i säsongens satsning, även om vi alltid ska gå för vinst. Det viktigaste är utan tvekan serien och SHL. Egentligen vill jag inte se våra viktigaste spelare spela eftersom de kan råka ut för en Lex Nils Andersson och att tappa t ex Samme eller Tellan i en match i Checkotrumslagien mot ett lag jag högaktningsfullt skiter i i en turnering som är krimskrams med fula Top Scorer-hjälmar och tröjor.. det vore döden.

Nej, sitt ner i båten. Det är poäng i varje match i höst/vinter vi ska se efter. Inte detta. Så ser jag det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Axel_K »

Fernholm, Ollas-Mattson, Högström och Guter fattas. PLUS att de satt på flyget och bussen i flera timmar igår. Klart att de kanske inte spelar helt hundra då...
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Axel_K »

android skrev:
android skrev:Torsk med två baljor.
4/4
Klarar vi oss kvar i år?
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Andspe »

Inget var bra idag.. spelet, boxen, energin, domarna, kommentatorn
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Praetori »

Rix skrev:Vi har en hel del kvar att jobba på, man ska väl kanske inte glömma dock att vi möter Tjeckiska mästarna. Vi borde kunna ha gjort något mål till tycker jag.
Effektiviteten som vi var bortskämda med i slutet av förra verkar ju som bortblåst.
Vi skapar kanske fyra-fem hyggliga chanser på hela matchen vilket är på tok för lite även om effektiviteten varit bättre.
Nej detta var ett bottennapp av i princip samtliga inblandade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Säckens engelska <3
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Edin »

android skrev:
android skrev:Torsk med två baljor.
4/4
Det här börjar ju nästan bli läskigt :shock:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ah, vi möter Tjeckiska Mästarna och är klart bättre i period 1, den enda perioden vi orkar köra för fullt i.
1-2 mål att gå på där så kunde det slutat hur som helst

Tycker inte det ser så nattsvart ändå, klart det finns att jobba på, trodde nån nåt annat?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: CHL: PSG Zlin - Djurgårdens 24/8 2014

Inlägg av Manijock »

Ahlén, Samuelsson och Lauritzen ligger bakom allt framåt. Precis som någon va inne på så drar Jocke Eriksson ner tempot något enormt i den kedjan. Truhkno är ingen spelare för en förstakedja i SHL. Sörensen är bra så länge han spelar med huvudet. Måste spela med Alvarez för utan Sören så syns inte Robin. Måste ändra mig, Mantas är inte jättelik Reideborn, den förstnämnda kan göra idioträddningar. Synd bara att han är ett darrande asplöv i övrigt.

Men största problemet är utan tvekan backsidan. Deilert är den sämsta värvningen modern tid om han inte tvärvänder och börjar göra ALLT bättre. Tiodubbelt bättre! Nordlund blir jag inte klok på, vad gör han? Arnesson måste varit Fernholm-sliten, sådär dålig har jag inte sett honom förut.

Som sagt, går man in med inställning om att det här är en vanlig liten mysig träningsmatch utomlands så ser det ut som jag hade väntat mig....
Skriv svar