Silly-season Elitserien 2011/12

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:Sanslöst överpris Växjö betalat för Holös i mitt tycke. Sign-on bonus på 2 miljoner, och typ 250K / månaden.

"Inga externa finansiärer!" Jo tjena!
Hon heter Gudrun, har en enorm mängd träd på sitt samvete som fortfarande bara ligger och väntar på att få krängas.

Mer seriöst så är det som sagt ett sinnessjukt överpris. Han kommer bidrag till Växjö kommer aldrig att rendera inkomster i motsvarighet med de utgifter som han utgör.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
-daniel- skrev:Sanslöst överpris Växjö betalat för Holös i mitt tycke. Sign-on bonus på 2 miljoner, och typ 250K / månaden.

"Inga externa finansiärer!" Jo tjena!
Hon heter Gudrun, har en enorm mängd träd på sitt samvete som fortfarande bara ligger och väntar på att få krängas.
Mm, en stormig tant den där Gudrun! :wink:

Fast egentligen tror jag ju att Stefan Edberg är Växjös starke man som står bakom X antal investeringsmiljoner.
Bild
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Enbom »

Smack. Över 400k i måndaslön. Herrejävlar.
Herrejävlar.

Holös var väl inte ens bra sist han spelade i Sverge?`
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Sanslöst överpris Växjö betalat för Holös i mitt tycke. Sign-on bonus på 2 miljoner, och typ 250K / månaden.

"Inga externa finansiärer!" Jo tjena!
Ska man betala såna summor för en back ska det vara en tvåvägsback i mitt tyckte, inte en som är snäppet bättre defensivt än en vanlig ES-back.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Sanslöst överpris Växjö betalat för Holös i mitt tycke. Sign-on bonus på 2 miljoner, och typ 250K / månaden.

"Inga externa finansiärer!" Jo tjena!
Ska man betala såna summor för en back ska det vara en tvåvägsback i mitt tyckte, inte en som är snäppet bättre defensivt än en vanlig ES-back.
Är helt inne på din linje, de enda jag finner värd de summorna är Ragge / D.Tjärnqvist speltyper.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Sanslöst överpris Växjö betalat för Holös i mitt tycke. Sign-on bonus på 2 miljoner, och typ 250K / månaden.

"Inga externa finansiärer!" Jo tjena!
Ska man betala såna summor för en back ska det vara en tvåvägsback i mitt tyckte, inte en som är snäppet bättre defensivt än en vanlig ES-back.
Är helt inne på din linje, de enda jag finner värd de summorna är Ragge / D.Tjärnqvist speltyper.
Resonerade likadant i vårt Zigomanis fall, ska man betala de där supersummorna kring 300k för en utländsk spelare ska det vara en grym tvåvägsback, en spetsspelare framåt. Någon som bidrar med något rejält som saknas. Inte en defensiv back som går att hitta här, förmodligen sämre, men är det verkligen värt att slanta upp de där rejäla summorna för en back som är inne på ett par mål färre än den andra som kostar hälften så mycket? I Zigomanis fall resonerade man nog så. Man betalar inte en topplön till någon som vinner 70% av tekningarna istället för 50%, och gör att vi är några procent bättre i boxplay än vad vi är utan honom. Ska man ta hit en transatlantisk center ska det vara någon som bidrar med spets.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Salas »

Inte ens Mange Johansson är förtjänt av en sådan lön. Jag bara skrattar åt detta plastiga Växjö, jag hoppas innerligt att dom åker ur elitserien direkt. Det stinker "Linköping 2" om packet.
Holös är värd 200k/månaden, inte ett öre mer.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9540
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Jim Morrison »

lakers11 skrev:Edberg har fortfarande inget med värvningarna att göra. Det är tack vare vår billiga AS trupp att vi kan fortsätta göra dessa värvningar
:lol:

"Postat: 2011-07-12"
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
lakers11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-06-12

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av lakers11 »

Nej, Edberg har fortfarande inget med detta att göra.

Jag följer laget och läser regionala tidningen dagligen (som är mer trovärdig än aftonbladet)

Jag ska tala om precis vad som skrevs och sagts innan säsongsstart, av vår sportchef. Hur det egentligen låg till kring laget....

Efter värvningen av Dan Spang så skulle ytterligare en back värvas, en back i 200k krs klassen. Istället bröt Spang kontraktet och flyttade tillbaka till amerika för att försöka ta en plats i NHL. Den andra backen blev det inget av då det rådde backbrist på marknaden, dvs den typen som Evert var ute efter. Vi började säsongen utan de 2 tilltänkta backar och vår sportchef har scannat marknaden sedan dess.

OM aftonbladets siffror stämmer så är Holös 2 miljoners sign on bonus hela Dan Spangs lön, precis som Evertsson sa till tidningen. De resterade lönen är från den andre backens tilltänkta lön.

Summa summarum istället för 2 backar som planerat fick vi nöja oss med 1 back till samma pris. Tyvärr ser marknaden ut som den gör så vi får vara nöjda med det. Evertsson hade inte värvat Holös om han verkligen inte trodde på honom.


Edit: Enligt expressen tjänar han totalt 300k i månaden.....
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av -daniel- »

@lakers11: tror du på jultomten också?
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:@lakers11: tror du på jultomten också?
Jag tror han tror på jultomten.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lakers11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-06-12

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av lakers11 »

Visst, ni kan intala er själva att snåle Edberg som egentligen har bara köpt ett vanligt sponsor paket står bakom allt.

Ni vet ju allt, och allt det från en endaste artikel från, som ni fint kallar det, aftonhoran :roll:
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Magnutz »

lakers11 skrev:Visst, ni kan intala er själva att snåle Edberg som egentligen har bara köpt ett vanligt sponsor paket står bakom allt.

Ni vet ju allt, och allt det från en endaste artikel från, som ni fint kallar det, aftonhoran :roll:
Vi vet allt. Så är det!

Men, nånstans kommer stålarna från. Om inte från Snik-Edberg så från någon annan. Kampfrad?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av -daniel- »

lakers11 skrev:Visst, ni kan intala er själva att snåle Edberg som egentligen har bara köpt ett vanligt sponsor paket står bakom allt.

Ni vet ju allt, och allt det från en endaste artikel från, som ni fint kallar det, aftonhoran :roll:
Edberg är en investerare av tämligen hög klass (har rätt bra koll på honom för jag är lite smått imponerade över hans investeringsfilosofi själv) och han ser nog stor potential i att ett ES lag från orten kan inbringa skön ROI om alla kort sköts snyggt.

Det är fortfarande vad jag tror, och det har verkligen inte ett skvatt att göra med vad Aftonbladet skriver.
Bild
lakers11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-06-12

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av lakers11 »

Jag kan säga såhär och som det redovisades för ett tag sedan..... Växjö får inte så jätte mycket av sponsorerna. De överlägset största inkomsterna kommer från tv pengarna och publikintäkterna. (där publikintäkterna är nr1)

Växjö är ett av lagen som har sålt flest säsongskort i serien, trots att man har de dyraste priserna i serien(tillsammans med HV71)

Jag gissar på och egentligen vet att våra Allsvenska lirare tjänar väldigt lite med ES mått mätt. Nästan hela budgeten går åt de klasspelare som man värvat
Skriv svar