Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av diftobbe89 »

Människor, vad tro ni är felet?

De okunniga säger att de kommer lossna, men det ser väl vem som helst att vi har betydligt större bekymmer en någon tillfällig svacka eller annan skit, vi har ett allvarligt problem med årets lag!'

Är det mycket tränarnas fel?

Jag köper som vissa en förlust borta mot elitseriens bästa lag, men snälla nån ni måste väl se att det är mycket värre en så, det klickar inte för någon där ute, vi har dålig tajming,dålig kombination, mycket fel pass, vi spelar inte de minsta aggresivt, det gör vi förövrigt aldrig på bortaplan, vi gör egentligen inte ett ända rätt och våra matcher är rena sömnpillrena!!

Så, vart ligger det STORA felet i årets Djurgårn!?!?!?!? Någon som vill gissa?
Spela fult
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Kentta »

Såg nån förresten vilka kedjor han körde i slutet? Tyckte mig se typ:

Ekman-Ottosson-Nilson
Kronwall-Printz

Tjärnqvist-Krüger-Widing
Boumedienne-Eklund

Kempe-Norman-Eriksson
Holmqvist-Lassen

Ölvestad-Eklund-Brodin

Det var ju då vi fick upp farten, att han inte lirade såhär i början förstår jag inte.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Highwind »

Tagga ner!

Visst var i i final förra året men åren innan har vi kämpat kring strecken under lång tid. Med detta i färskt minne ska vi tänka på att vi faktiskt ligger på slutspelsplats med 2 poäng ner. Dessutom har vi klättrat den senaste 1,5 månaden. Som djurgårdare är jag glad med förhoppningen att uppleva slutspel efter många fattiga år.

Perspektiv.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Highwind skrev:Tagga ner!

Visst var i i final förra året men åren innan har vi kämpat kring strecken under lång tid. Med detta i färskt minne ska vi tänka på att vi faktiskt ligger på slutspelsplats med 2 poäng ner. Dessutom har vi klättrat den senaste 1,5 månaden. Som djurgårdare är jag glad med förhoppningen att uppleva slutspel efter många fattiga år.

Perspektiv.
Jo, visst vore det väl fantastiskt om vi kunde svälja allt förtret och bara tänka som du. Jag kan det inte. Jag är en känslomänniska och hatar att uppleva dåliga matcher. Oavsett fjolårets läge och de magra åren mellan 2001 och 2009...

Det borde gå bättre. Vinst mot fiskrenset är en förutsättning för min mentala hälsa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

Highwind skrev:Tagga ner!

Visst var i i final förra året men åren innan har vi kämpat kring strecken under lång tid. Med detta i färskt minne ska vi tänka på att vi faktiskt ligger på slutspelsplats med 2 poäng ner. Dessutom har vi klättrat den senaste 1,5 månaden. Som djurgårdare är jag glad med förhoppningen att uppleva slutspel efter många fattiga år.

Perspektiv.
När man, säsongen innan, gör sådan praktsuccé och är nära att vinna guld så stiger självklart förväntningarna. Särskilt när spelare som Nisse Ekman - en toppspelare i Europa, Daniel Widing - bör vara seriens bästa målskytt och Staffan Kronwall - en av seriens bästa backar, ansluter till laget. Jag ser det som ett stort fiasko om inte detta lag slutar topp fyra och så som serien hittills har utvecklat sig är jag enormt besviken på detta mätta lags inställning till matcherna. Det finns ingen fart, inget tempo, inget fysiskt spel, inga idéer, ingen kyla och framförallt - det finns inget hjärta. Vi har den bästa forwardsuppställningen på massvis med år, men förmår knappt att skapa en enda målchans i vissa matcher. Mätta jävlar.

Den nöjda bullbakande tränartrojkan verkar dessutom ha blivit helt från vettet. Ingen av dem skriker. Hardy antecknar i sitt förbannade jävla block, som jag är så fruktansvärt leds på att se, Montén står och småler och tänker på flickvännen samtidigt om Micke Johansson drömmer sig tillbaka till det fantastiska 90-talet när han stod för uppvisning efter uppvisning på Globens is. De gör tamigfan INGENTING åt alla horribelt dåliga matcher vi spelar och det verkar som om de är nöjda bara vi inte förlorar med tvåsiffrigt. De ser ut som paralyserade versioner av Daniel ''hundhuvudet'' Rafner när de står där och myser. Skamligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Caveman »

Visst, Luleå är serieledare, dom är starka där uppe i obygden. Men i dag var inte Luleå speciellt bra, inte mycket bättre än DIF. Men att förvalta målchanser har DIF det riktigt jävla svårt med.


Några betyg från Luleå-DIF; Krüger, Holmqvist & BomBom (så vansinnigt veka i närkampsspelet)spelade igår på en nivå som kanske håller i allsvenskan, dessa tre var riktigt bedrövliga igår.

Annars så är jag nöjd med Ridderwall (trots att jag är allergisk mot sådana returer som han släpper vid Luleås 2-1 mål), Otto, Ölvestad, Nilson, Kronwall (är alltid bra).

DIF måste nog försöka ändra taktiken i anfallszonen, detta jävla snurrande, det är inte en motståndare som blir trött & tappa positionerna (det är snarare så att DIF-spelarna är dom som är tröttast & därför orkar dom inte sig in på mål, jag spyr på alla spelare som åker ner till sarghörnan för att försöka få igång något jävla snurr. Spela rakare, vändspelet fortare, gå på mål med folk, lägg puckarna på mål, vin närkampen framför mål, men det kanske viktigaste, åk skridskor. Nu ser man bara lååååååångsamma skär i ett lååååångsamt tempo, ser ut som om det är PRO som är ute på isen.

Jag är lite nyfiken på hur träningsupplägget har sett ut & hur det ser ut för DIF, ibland känns det som om DIF är helt feltränade.....
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
Highwind skrev:Tagga ner!

Visst var i i final förra året men åren innan har vi kämpat kring strecken under lång tid. Med detta i färskt minne ska vi tänka på att vi faktiskt ligger på slutspelsplats med 2 poäng ner. Dessutom har vi klättrat den senaste 1,5 månaden. Som djurgårdare är jag glad med förhoppningen att uppleva slutspel efter många fattiga år.

Perspektiv.
När man, säsongen innan, gör sådan praktsuccé och är nära att vinna guld så stiger självklart förväntningarna. Särskilt när spelare som Nisse Ekman - en toppspelare i Europa, Daniel Widing - bör vara seriens bästa målskytt och Staffan Kronwall - en av seriens bästa backar, ansluter till laget. Jag ser det som ett stort fiasko om inte detta lag slutar topp fyra och så som serien hittills har utvecklat sig är jag enormt besviken på detta mätta lags inställning till matcherna. Det finns ingen fart, inget tempo, inget fysiskt spel, inga idéer, ingen kyla och framförallt - det finns inget hjärta. Vi har den bästa forwardsuppställningen på massvis med år, men förmår knappt att skapa en enda målchans i vissa matcher. Mätta jävlar.

Den nöjda bullbakande tränartrojkan verkar dessutom ha blivit helt från vettet. Ingen av dem skriker. Hardy antecknar i sitt förbannade jävla block, som jag är så fruktansvärt leds på att se, Montén står och småler och tänker på flickvännen samtidigt om Micke Johansson drömmer sig tillbaka till det fantastiska 90-talet när han stod för uppvisning efter uppvisning på Globens is. De gör tamigfan INGENTING åt alla horribelt dåliga matcher vi spelar och det verkar som om de är nöjda bara vi inte förlorar med tvåsiffrigt. De ser ut som paralyserade versioner av Daniel ''hundhuvudet'' Rafner när de står där och myser. Skamligt.
Tack, du sammanfattar precis det jag känner.
Bild
DIFwishes
Inlägg: 254
Blev medlem: 2010-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av DIFwishes »

Jag är ju ingen hockeycoach, men jag tror ändå att jag förstår att:
  • a) Det görs inga mål om man bara snurrar runt i sarghörnen istället för att gå på mål
    b) Statistiken för lyckosamma matchvändningar i spel 6 mot 5 med tom målbur i slutminuterna inte är särskilt lysande. Särskilt inte om det är så mycket som 2.50 kvar. Den kunskapen kunde man ju plockat med sig från matchen innan då MODO misslyckades med samma sak. Då är väl sannolikheten större att man gör mål, och slipper matchdödande baklängesmål, i 5 mot 5 med målvakt på plats i målet.
Men vad vet jag?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:När man, säsongen innan, gör sådan praktsuccé och är nära att vinna guld så stiger självklart förväntningarna. Särskilt när spelare som Nisse Ekman - en toppspelare i Europa, Daniel Widing - bör vara seriens bästa målskytt och Staffan Kronwall - en av seriens bästa backar, ansluter till laget. Jag ser det som ett stort fiasko om inte detta lag slutar topp fyra och så som serien hittills har utvecklat sig är jag enormt besviken på detta mätta lags inställning till matcherna. Det finns ingen fart, inget tempo, inget fysiskt spel, inga idéer, ingen kyla och framförallt - det finns inget hjärta. Vi har den bästa forwardsuppställningen på massvis med år, men förmår knappt att skapa en enda målchans i vissa matcher. Mätta jävlar.

Den nöjda bullbakande tränartrojkan verkar dessutom ha blivit helt från vettet. Ingen av dem skriker. Hardy antecknar i sitt förbannade jävla block, som jag är så fruktansvärt leds på att se, Montén står och småler och tänker på flickvännen samtidigt om Micke Johansson drömmer sig tillbaka till det fantastiska 90-talet när han stod för uppvisning efter uppvisning på Globens is. De gör tamigfan INGENTING åt alla horribelt dåliga matcher vi spelar och det verkar som om de är nöjda bara vi inte förlorar med tvåsiffrigt. De ser ut som paralyserade versioner av Daniel ''hundhuvudet'' Rafner när de står där och myser. Skamligt.
Håller med 100%. Jag förstår inte varför de inte ids bli förbannade på sin personal när den begår tjänstefel på tjänstefel. Jag trodde curling och ishockey var två olika sporter men nog fan verkar det som att våra spelare vadderas i bomull och pysslas om moderligt i båset.. Sarkasmvarning:

"Scchhh, inte vara ledsen nu lille Boumedienne, det blir nog bättre efter jul ska du se. Det gööör inget att du inte vill åka skridskor tillsammans med de andra spelarna, det göööör inget att du inte är villig att mosa motståndare mot plexit eller mot isen. Det är okej att vägra... Och lille söte vän, det är helt okej att lägga en lös puck i egen zon när vi spelar 6-5. Det var inte ditt fel att den taskige Luleåiten tog pucken och gjorde mål..."

Näe, jag tycker nog att det bör höjas röster och vaskas om när de spelar som de gör match efter match. Vråla Widing i örat "UT NU DIN !=)#&%!()!"`?=)/(&% OCH GÖR MÅÅÅL!!!!" och andra saker till andra spelare. Om inte ledningen visar - i båset -att det är viktigt att vinna matcher blir det ju svårt att få med sig en sån känsla när man hoppar ut på isen?! Om man känner att det är accepterat att spela på 50% inställning...

Torsdagens match blir, för mig som supporter, mycket viktig. vinner vi den orkar jag köra 10x2 mil den 7e december för att se DIF-Luleå. Torsk mot fiskrenset? Ja, då blir det en funderare.

EDIT: Läste precis M Johanssons tankar efter matchen och.. det är väl ingen knivskarp analys han gör "Vi måste vara snabbare på rören" men det som lyser igenom lite hos Johansson är att han börjar tröttna på att spelarna inte gör sitt yttersta på isen.
Micke Johanson skrev:- På nåt sätt får vi ändå chansen när det bara står 2-1 i slutet. Men det tycker jag inte är vår förtjänst. Jag tycker kanske att Luleå ska göra nåt mer mål i matchen. De dominerar helt och hållet, tyvärr.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av crike »

Vet inte om det var den första för säsongen men i intervjun med Micke så säger han iaf inget som man inte kan hålla med om. Så snart tränartrojkan får upp ögonen ordentligt på hur det här kan sluta om det inte bli lite skärpning så är jag rätt säker på att även spelarna kommer få reda på det.

I ES funkar det inte att glida runt och tro att det ska räcka med talang för då blir man överkörd. Klart att The Kid skulle kunna göra det men detta är DIF och här går hjärta före talang, för att spöa kaffesumpar, fiskrens, råttor och annat avskum på sammhällets botten så krävs det att det kämpas stenhårt i varje byte från första till sista minut i varje match. När talangen inte räcker till så ska man göra det bästa av den fysik man har och jaga livet ur varenda jäkla motståndare som försöker ta sig in i vår zon. På så sätt ska man visa att det finns inga gratispoäng att hämta när man möter DIF.

KÄMPA!
Kjellc
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-02-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Kjellc »

Jag tyckte Hardy tog Riddervall för tidig, han borde ha väntat till ca minuten kvar. Statistikt så är chansen liten att ett lag gör mål med mv. i båset, därför bör man ta det som den absolut sistan möjligheten
oldcamine
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av oldcamine »

Igår var det hockey som tränare gillar = rätt positioner mm. Men DIF gjorde för många enkla individuella misstag. 1: - Prinz "strirrning" på pucken och totala avsaknad av samarbete med Ridderwall. "Riddarn" tog ju skytten medan nr 55 gjorde vad? ...( Prinz har inte haft många rätt på sistånde ...) Tvåan var totalkatastrof av 1:a femman, "allt" gick fel från Ottos taskiga defensiv och slarviga backchecking, så pucken hoppade fram till ostörd Lulespelare. Trean är ett "klass mål" - backhandindianare av Josef B in egen zon till tackande hemmaspelare! Hur tänker man? Gör man det. Eller är det så illa att passet sitter i ryggmärgen? Skärpning eller bänken.
Iofs hade matchen blivit totalt anorlunda om Tjärnqvist hade träffat det öppna målet. Men det är ju om ...
Widing målskytt? Nisse målskytt? Dom och många fler måste skaka av sig olust, ångest mm och våga skjuta mål. Skjut mera! Med lagkamrater på mål! Tuff match mot "Säck försvarande ( a´la bandyförsvar) V/F. Då om inte förr gäller ovan skrivna!
Skriv svar