Djurgårdens IF - Timrå IK, 15/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Hyllningen från klacken var värdig Micke, publiksiffran var det absolut inte. Det var dock jäkligt kul att se på jumbotronen när alla hoppade 8)
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Ragge1 skrev:Man orkar inte mer än 5 rundor sen måste man seriöst ta en vila! De e omöjlig att hoppa, klappa.. sjunga throwa halsduken samtidigt.. haha...
Får väl helt enkelt haka på fotbollens försäsongsträning, vem ska att stå/hoppa i klacken var en räkmacka?

Det är nästan så man skäms över publiksiffran...inte ens 8000 dök upp när Gud hyllades, katastrof.
Dock riktigt kul att hela kurvan står upp. Kan man hoppas på en liknande uppslutning till Mora-matchen. Tänk er det antalet mentala apor i kurvan på Hovet...mäktigt tryck, slut upp!
Lycka är att vara djurgårdare
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

Inlägg av micke_1891 »

Caveman skrev:Tydligen missförstod jag....

Men när det är lite större matcher så kliver också "större" klackledare in, dom som faktiskt kan lite om DIF & deras sånger....

Men för fan, kör aldrig mer hunden Leif, en sådan stämnings mördare..
Hunden Leif är säkert bra när personer från E&F och O eller äldre klackmänniskor överhuvudtaget kör den. Jag kan texten med tanke på att det var många yngre i klacken så är det svårare att få den lyckad. Eller har du emot den totalt?

Lång väg till sm-guldet... va fan körs inte den, visst nu har typ hela serien gått men jag kan knappt påminna mig om att jag hört den i år.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

micke_1891 skrev:
Caveman skrev:Tydligen missförstod jag....

Men när det är lite större matcher så kliver också "större" klackledare in, dom som faktiskt kan lite om DIF & deras sånger....

Men för fan, kör aldrig mer hunden Leif, en sådan stämnings mördare..
Hunden Leif är säkert bra när personer från E&F och O eller äldre klackmänniskor överhuvudtaget kör den. Jag kan texten med tanke på att det var många yngre i klacken så är det svårare att få den lyckad. Eller har du emot den totalt?

Lång väg till sm-guldet... va fan körs inte den, visst nu har typ hela serien gått men jag kan knappt påminna mig om att jag hört den i år.

Ang. Hunden Leif

Precis så är det, jag har själv vart med när den kördes på bortamatcher i Div Norra, då var det något helt annat.

Dom försök jag hört/sett I Globen har varit allt annat än lyckade.
Senast redigerad av Caveman den 2007-02-16 22:39:05, redigerad totalt 1 gånger.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Får jag fråga vad hunden leif är för nån sång?? :o
difaren
Inlägg: 21
Blev medlem: 2007-02-09

leif

Inlägg av difaren »

(alla sitter ner)
1 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 1 man och hans hund Leif gick och såg på djurgårn.
2 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 2 man, 1 man och hans hund Leif gick och såg på djurgårn.
3 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 3 man, 2 man, 1 man och hans hun Leif gick och såg på djurgårn.
4 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 4 man, 3 man, 2 man, 1 man och hans hund Leif gick och såg på djurgårn.
5 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 5 man, 4 man, 3 man, 2 man, 1 man och hans hund Leif gick och såg på djurgårn.
6 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 6 man, 5 man, 4 man, 3 man, 2 man, 1 man och hans hund Leif gick och såg på djurgårn.
7 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 7 man, 6 man, 5 man, 4 man, 3 man, 2 man, 1 man och hans hund leif gick och såg på djurgårn.
8 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 8 man, 7 man, 6 man, 5 man, 4 man, 3 man, 2 man, 1 man och hans hund Leif gick och såg på djurgårn.
9 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 9 man, 8 man, 7 man, 6 man, 5 man, 4 man, 3 man, 2 man, 1 man och hans hund Leif gick och såg på djurgårn.
10 man gick och såg, gick och såg på djurgårn, 10 man, 9 man, 8 man, 7 man, 6 man, 5 man, 4 man, 3 man, 2 man, 1 man och hans hund Leif gick och såg på djurgårn.

Alla sitter ner tills tian då ställer sig alla upp. och allt avslutas med "djurgårn, djurgårn, djurgårn".

Börjar bli lite less på folk som klagar på "de yngre" fast det kanske är typ 7 åringar ni menar (själv 14 år). Blev jävligt less igår på en 7 årig kille/tjej som stod bakom mig i klacken. Jag hörde inte vilket kön människan var och orkade inte vända mig om...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Hedström ska ha en jävla Oscar!! Han passar bättre som dykare. Solklar filmning vid straffläget på slutet :evil:

Oerhört synd om Lassila.
Säg den glädje som varar
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Nu kommer jag ihåg att vi körde den ramsan borta mot LHC nån gång, då misslyckades vi..
Skriv svar