Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
AMMC skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Välkomna alla oroliga själar. Jag har varit missnöjd ett bra tag på årets silly.

Ut:
Timmy, lämnar
Wesslau, lämnar
Ante E, lämnar,
Mackan, tvekar

In:
Ekman, ?
Linkan, nej tack säger Järlan

(Nicke D, Ziggy och de nya juniorerna är däremot inget jag ligger sömnlös eller jublar över.)


Det här kan sluta illa. I alla fall med tanke på att jag tyckte det här med ett långt slutspel var trevligt.
Har du förväntat dig att det ska vara färdigvärvat och klart den 14/5? Varför det?

Om du inte förväntat dig det förstår jag inte riktigt varför du är missnöjd just nu. Ser det ut såhär i Juli...då kommer jag vara riktigt missnöjd tillsammans med dig...
Det är väl färdigvärvat, typ. Janne J sa att de ska in två forwards till förstakedjan(Nilson och Ekman känns gjutna) och sen en riktigt bra back. Sen är ju platserna fyllda.
Ja, och då räknade man med Josefson såklart. Om han sticker kommer man givetvis värva någon för att ersätta.

Om vi redan idag skulle ha gjort klart med Nilson, Ekman och en "toppback" och Josefson inte skulle dra så är missnöjd det sista jag skulle kalla mig angående löjliga säsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Doyle skrev:Kan bara hålla med dig. Ska bli kul och se DIF:s pokerhand bli synad. Förhoppningsvis har Mats Sundin lärt Järlan visa pokerface men snart är det fax att visa korten på bordet.
Det verkar snarare vara Mats Sundin som lärt Josefson hur man sticker och lämnar DIF efter diverse löften. Om jag inte minns fel var nästan exakt såhär när Sundin försvann. Därav är han fortfarande mycket illa omtyckt av större delen DIF-fans, om man bortser från den yngsta skaran som knappt var född när det hände.
Expert.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av warrant »

Sudden försvann utan att säga nånting. Och sen fick man veta att han skrivit kontrakt med Quebec.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

warrant skrev:Sudden försvann utan att säga nånting. Och sen fick man veta att han skrivit kontrakt med Quebec.
Åh fan, frågan är om det är bättre än att lova att man ska stanna?
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AMMC skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Välkomna alla oroliga själar. Jag har varit missnöjd ett bra tag på årets silly.

Ut:
Timmy, lämnar
Wesslau, lämnar
Ante E, lämnar,
Mackan, tvekar

In:
Ekman, ?
Linkan, nej tack säger Järlan

(Nicke D, Ziggy och de nya juniorerna är däremot inget jag ligger sömnlös eller jublar över.)


Det här kan sluta illa. I alla fall med tanke på att jag tyckte det här med ett långt slutspel var trevligt.
Har du förväntat dig att det ska vara färdigvärvat och klart den 14/5? Varför det?

Om du inte förväntat dig det förstår jag inte riktigt varför du är missnöjd just nu. Ser det ut såhär i Juli...då kommer jag vara riktigt missnöjd tillsammans med dig...
Ehhhh, visst vet jag att vi har kvar några nyförvärv. Har följt hockeyn sedan mitten på 80-talet. Det är däremot vanligt att fans spekulerar under silly ifall det ser bra eller dåligt ut.

Det kan även förekomma missnöje även om det är långt kvar till serien.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
AMMC skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Välkomna alla oroliga själar. Jag har varit missnöjd ett bra tag på årets silly.

Ut:
Timmy, lämnar
Wesslau, lämnar
Ante E, lämnar,
Mackan, tvekar

In:
Ekman, ?
Linkan, nej tack säger Järlan

(Nicke D, Ziggy och de nya juniorerna är däremot inget jag ligger sömnlös eller jublar över.)


Det här kan sluta illa. I alla fall med tanke på att jag tyckte det här med ett långt slutspel var trevligt.
Har du förväntat dig att det ska vara färdigvärvat och klart den 14/5? Varför det?

Om du inte förväntat dig det förstår jag inte riktigt varför du är missnöjd just nu. Ser det ut såhär i Juli...då kommer jag vara riktigt missnöjd tillsammans med dig...
Ehhhh, visst vet jag att vi har kvar några nyförvärv. Har följt hockeyn sedan mitten på 80-talet. Det är däremot vanligt att fans spekulerar under silly ifall det ser bra eller dåligt ut.

Det kan även förekomma missnöje även om det är långt kvar till serien.
Jo visst, jag förstår det. Men att ha varit missnöjd en längre tid tycker jag ändå låter en aning orealistiskt så att säga.

Förövrigt hoppas jag till skillnad från dig en del på juniorerna som är på gång upp. Särskilt Norman av de som precis fått kontrakt, sen kan även Weigel (som ej fått kontrakt ännu) visa sig nyttig i centerrollen framöver. Förhoppningsvis med mer hjärna och hjärta än Josefson också (om han lämnar såklart, annars..hurra).
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Ritterwand »

Dags att sluta göra affärer med en viss agent, imho.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

Ritterwand skrev:Dags att sluta göra affärer med en viss agent, imho.
Verkligen. Det är INTE en slump att Peter Walléns spelare sticker iväg över atlanten tidigt. Det är liksom det han jobbar för.

Tyvärr är det väl inte mycket att göra åt saken, bara hoppas att det går dåligt för grabbarna han skickar dit direkt från barnsängen så att andra fattar att det lönar sig att stanna en stund typ.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

Man kan ju sluta jubla över kontraktsförläningar i alla fall, spelarna drar ju ändå om de får ett erbjudande. Rätt ovant. Man är ju van att kontrakten, i alla fall i hockey betyder något. Sällan några transfersummor som i fotboll.
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:Man kan ju sluta jubla över kontraktsförläningar i alla fall, spelarna drar ju ändå om de får ett erbjudande. Rätt ovant. Man är ju van att kontrakten, i alla fall i hockey betyder något. Sällan några transfersummor som i fotboll.
Det är helt korrekt att transferavtalet inte är något att jubla över. Det är skamligt lite pengar det handlar om, täcker en medelgod elitseriespelares lön för en säsong ungefär.

Det som är positivt är väl att vi nu iaf vet redan i Juni hur det ser ut, tidigare kunde NHL ta spelare jävligt sent då de hade klausuler.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AMMC:

Alla i laget är viktiga, såväl juniorer som de rutinerade. Men det är russinen i kakan som är avgörande. Det såg vi om inte annat i finalen.

Att just nu sakna klassback och två 1:a kedjespelare oroar mig. Ju längre tiden går desto färre möjliga bra spelare finns det kvar. Vet inte om du kommer ihåg när Järlan tidigt en vår gick ut med att: "Vi saknar en klassback, men vi har ingen brådska. Det viktiga är att vi hittar rätt".
Sedan gick tiden och, simsalabim, David Schneider anlände.

Men var glad att du slipper dela min oro.
Just nu saknar vi i första hand 3 toppspelare. Sticker Jakob är det 4 st.
Vilka dessa blir avgör till stor del nästa säsong.

Tur att vi har Hardy. När det gäller Järlan däremot....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:AMMC:

Alla i laget är viktiga, såväl juniorer som de rutinerade. Men det är russinen i kakan som är avgörande. Det såg vi om inte annat i finalen.

Att just nu sakna klassback och två 1:a kedjespelare oroar mig. Ju längre tiden går desto färre möjliga bra spelare finns det kvar. Vet inte om du kommer ihåg när Järlan tidigt en vår gick ut med att: "Vi saknar en klassback, men vi har ingen brådska. Det viktiga är att vi hittar rätt".
Sedan gick tiden och, simsalabim, David Schneider anlände.

Men var glad att du slipper dela min oro.
Just nu saknar vi i första hand 3 toppspelare. Sticker Jakob är det 4 st.
Vilka dessa blir avgör till stor del nästa säsong.

Tur att vi har Hardy. När det gäller Järlan däremot....
Undra hur bra scoutad Schneider var jämfört med Kyle. Båda hade ju presterat lika bra i innan typ. Tror DIF mest hade flyt när de hittade en guldkorn i Kyle.
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AMMC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:AMMC:

Alla i laget är viktiga, såväl juniorer som de rutinerade. Men det är russinen i kakan som är avgörande. Det såg vi om inte annat i finalen.

Att just nu sakna klassback och två 1:a kedjespelare oroar mig. Ju längre tiden går desto färre möjliga bra spelare finns det kvar. Vet inte om du kommer ihåg när Järlan tidigt en vår gick ut med att: "Vi saknar en klassback, men vi har ingen brådska. Det viktiga är att vi hittar rätt".
Sedan gick tiden och, simsalabim, David Schneider anlände.

Men var glad att du slipper dela min oro.
Just nu saknar vi i första hand 3 toppspelare. Sticker Jakob är det 4 st.
Vilka dessa blir avgör till stor del nästa säsong.

Tur att vi har Hardy. När det gäller Järlan däremot....
Tycker fortfarande att du är väldigt negativ, men det har du ju rätt att vara även om jag inte håller med dig.

Det kan ju också vara som när vi gjorde klart med Kyle Klubertanz, den 8:e Augusti förra året. Sent även där alltså. Simsalabim typ.

Ekman sägs ju vara "klar" förövrigt, så väntar vi lite till på Mackan. Jag ser liksom inte riktigt att DIF ska agera annorlunda just i det här fallet.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Ritterwand »

Järlefelt gör ett bra jobb med de medel han har, i min mening. Han är inte den enda som scoutar.

Det är inte hans fel att en mindre ärlig agent först ljuger och sedan använder ett nysignat elitseriekontrakt som verktyg för att få upp rookielönen på en av sina adepter.
Låst