Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Silverminken
Inlägg: 277
Blev medlem: 2007-11-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Uppsala

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Silverminken »

HAHAHAHAHA! Det här var ju fruktansvärt roligt :D men jag hoppas samtidigt innerligt att den inte kommer höras på läktaren
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »



Jahapp, där kom den... Man får väl se det humoristiska på nåt sätt.
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kentta »

Daniel942 skrev:

Jahapp, där kom den... Man får väl se det humoristiska på nåt sätt.
Vet inte om man får en massa skit nu, men skratta fan så jag grät när jag såg den! :lol:

Tur som fan att den aldrig kommer få fäste på läktaren.
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av inloss »

Kentta skrev:
Daniel942 skrev:

Jahapp, där kom den... Man får väl se det humoristiska på nåt sätt.
Vet inte om man får en massa skit nu, men skratta fan så jag grät när jag såg den! :lol:

Tur som fan att den aldrig kommer få fäste på läktaren.

Tyckte också den var galet rolig!
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Edin »

Hade ju hoppats på att vi inte skulle behöva höra den redan fantastiskt urvattnade "Den som inte hoppar" på Hovet den här säsongen, men så är uppenbarligen inte fallet. Riktig katastrof att man ska behöva köra den på en försäsongsmatch mot Luleå tre gånger om jag ska vara ärlig, fantasilöst. Cred till de som försökte dra igång en annan ramsa istället.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Edin skrev:Hade ju hoppats på att vi inte skulle behöva höra den redan fantastiskt urvattnade "Den som inte hoppar" på Hovet den här säsongen, men så är uppenbarligen inte fallet. Riktig katastrof att man ska behöva köra den på en försäsongsmatch mot Luleå tre gånger om jag ska vara ärlig, fantasilöst. Cred till de som försökte dra igång en annan ramsa istället.
Inte någon gång på Hovet alls? En gång per match tycker jag är perfekt, det är ju riktigt mäktigt när alla hoppar. Dock håller jag med dig om att 3 gånger/match är väldigt uttjatat. Förövrigt bra tryck för att vara försäsongsmatch.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Edin »

Raus skrev:
Edin skrev:Hade ju hoppats på att vi inte skulle behöva höra den redan fantastiskt urvattnade "Den som inte hoppar" på Hovet den här säsongen, men så är uppenbarligen inte fallet. Riktig katastrof att man ska behöva köra den på en försäsongsmatch mot Luleå tre gånger om jag ska vara ärlig, fantasilöst. Cred till de som försökte dra igång en annan ramsa istället.
Inte någon gång på Hovet alls? En gång per match tycker jag är perfekt, det är ju riktigt mäktigt när alla hoppar. Dock håller jag med dig om att 3 gånger/match är väldigt uttjatat. Förövrigt bra tryck för att vara försäsongsmatch.
Jag ger den ramsan 5 gånger om året, en gång per derby, sen får det fan vara.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skywalker »

Edin skrev:Hade ju hoppats på att vi inte skulle behöva höra den redan fantastiskt urvattnade "Den som inte hoppar" på Hovet den här säsongen, men så är uppenbarligen inte fallet. Riktig katastrof att man ska behöva köra den på en försäsongsmatch mot Luleå tre gånger om jag ska vara ärlig, fantasilöst. Cred till de som försökte dra igång en annan ramsa istället.
Håller med till 100%

Kör den ramsan om vi möter gnaget. Annars har vi massvis med andra sånger som passar bättre.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Om tillräckligt många inte sjunger med och sitter/står still kommer man ju med all största sannolikhet undvika att dra den.
Att dra upp aih när vi inte ens möter dem känns dessutom smått onödigt.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Pogue Mahone »

tycker inte heller ramsan var något att hurra och tacka gudarna för.

dock så gillar jag folk som försöker komma på nya ramsor, rätt var som det är så träffar någon rätt och får till en riktigt skön ramsa som alla älskar. så + på att personen försöker
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lajjnus »

Från Järnkaminerna.

"Nu är det dags igen. Dubbelderbyt närmar sig med stormsteg och vi har idéerna för att krossa gnaget i tifoväg. Det som behövs är som vanligt pengar.

Djurgårdens IF firar 120 år i år och Järnkaminerna/Blue Saints firar 30 år. Det förtjänas att uppmärksammas ordentligt en gång till, och för att göra firandet värdigt en 120-åring behöver vi kapital snarast. Insamlingarna på matcher har inte varit bra. Mot Malmö slängde vi upp ett grymt tifo, men fick inte in mycket pengar i insamlingar efteråt på grund av den avbrutna matchen.

Inför säsongens första derby gjorde 114 tillsammans med JK-forum en grymt bra insamling och 114 drog in 25.000 kr. Kan vi matcha det den här gången så lovar vi att bjuda på ett minst lika bra tifo.

Lönen har kommit, skicka in stålar på kontot så fort som möjligt!
SEB-konto 5201-08 240 16"

Stöd Fabrikens fantastiska verksamhet! Varje krona behövs!
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Satt och tittade på Lejonkungen nyligen (Både 1 och 2, jävla nostalgichock) och kom att tänka på Djurgården i en av sångerna i tvåan.
"Du ska lära på din färd,
att vår gåtfulla värld,
är mycket stor.
Den är svår att helt förstå,
inget brukar nånsin gå,
så som vi tror.
Men vi följer din väg,
ger dig stöd för varje steg,
om än allting känns hopplöst min vän.
Vi står stolta och ser,
hur du lär dig mer och mer.
Vi är mer än du tror,
vi är en."

Enligt mig hade det varit helt fantastiskt att kunna köra den här på nån match. Dock kan det ju självklart kännas töntigt och allt sådant, men bortse ifrån att det är en disney film, och se till texten i sig. Kluddrade ihop:
Vi följer din väg
Ger dig stöd för var steg
När allt känns hopplöst min vän!
Vi står stolta och ser
hur du kämpar mer o mer
Och vi är mer än du tror
VI ÄR EN!
Nu är jag självklart inte någon höjdare på det här eller så, så kom gärna med kritik (konstruktiv eller inte). Kände bara att jag ville ha lite nya ramsor nu när hockeyn drar igång!
Användarvisningsbild
S:t Djurgården
Inlägg: 41
Blev medlem: 2011-03-17
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av S:t Djurgården »

Fyfan va stolt man blir!

"Under HV71:s seriepremiär mot Djurgården i morgon hyllas Liv med ett stort gemensamt tifo.
– Det var en självklarhet för oss att ställa upp, säger Järnkaminernas ordförande Mikael Nylander."


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3621892.ab
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Stort hyll till er som åkte ner till Jönköping, man hörde er på tv:n väldigt mycket! Och stort kredd för abba-ramsan!


Sitter och tänker på när man får höra "Djurgården, Djurgårdeeen, heja heja Djurgården" Eka över hovets is under introt...Jag är så JÄVLA TAGGAD! Har tamefan väntat på detta sen vi åkte ut i kvarten förra säsongen. Varje dag har bestått av 30 youtubeklipp från klacken, medan jag siter framför datorskärmen och ryser. KROSSA MODO!
Losing all hope was freedom.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFDIF »

17 ÅR, JA HAN ÄR 17 ÅR, PONTUS!
Skriv svar