Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2022-05-06 16:39:50
Djurgårdseken skrev: 2022-05-06 15:10:53 Sticker ut hakan och förväntar mig brinnande hår från flera.
Vilket är roligt. 🔥😲
Men kom ihåg var ni hörde det först 😁

Vi kommer inte gå upp i SHL om Fagervall är huvudtränare.
Sorry. Han kommer att behöva flytta på sig innan det projektet är klart. Vi kommer att vinna betydligt mer än vi torskar. Absolut. Men att han leder oss upp igen?. Stort TVEK på den
Jag tror på Fagervall. Men med det sagt (och baserat på materialet vi har i truppen så här långt) så skall vi fasiken kunna kräva resultat också. Om vi börjar svaja i Oktober-November på ett okontrollerat sätt så måste föreningen agera i tid. Om det betyder tränarbyte eller något annat vill jag inte sia om. Nu tror jag som sagt att det tvärtom kommer att gå kanon förutsatt att vi får in en stabil keeper och två hyggliga backvärvningar.
Givetvis måste vi agera i tid (för en gångs skull) om det börjar svaja, där måste DIF bli bättre!
DIFLuWi
Inlägg: 2531
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFLuWi »

#10 skrev: 2022-05-06 16:47:57
klintan85 skrev: 2022-05-06 12:52:31 Kort back lite som Christian Due-Boje och han var ju bra. Och Fredrik Stillman han var ju också kort men väldigt bra. Så storleken är inte alltid viktig som man alltid intalar sig själv
😁.
Min fru säger då att storleken har en jävla betydelse och att den inte är till min fördel...
Sagt det förr, säger det igen.
Din fru är fan MVP!
vincebrgstr
Inlägg: 26
Blev medlem: 2021-08-16

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vincebrgstr »

Vilket svek från Davidssons. Förstår att de vill spela SHL men om de nu har så mycket kärlek för klubben så tar man en säsong i HA eller vad det nu blir. Visar vilka som verkligen "är" djurgårdare. Titta på Brodin och Krüger som nekar en rejäl lön för att spela upp DIF från HA.
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

vincebrgstr skrev: 2022-05-06 20:41:01 Vilket svek från Davidssons. Förstår att de vill spela SHL men om de nu har så mycket kärlek för klubben så tar man en säsong i HA eller vad det nu blir. Visar vilka som verkligen "är" djurgårdare. Titta på Brodin och Krüger som nekar en rejäl lön för att spela upp DIF från HA.
Vi hade våran chans. De ville till oss. Vi satsade på Carey och Engsund. Killarna är nu Hv-profiler! Precis som vilken nöt som helst räknat ut. Tack JE... Jävla pest, ska vi aldrig sluta få lida för att vi haft världens mest olämpliga människa som SC?

Davidssons är nu i rätt liga i en klubb som har vett att uppskatta dem. Grattis! Skäms för att vara Djurgårdare när jag ser vart ni och Ollas befinner er.
DavidSvenne
Inlägg: 189
Blev medlem: 2013-03-13

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DavidSvenne »

Kanske off topic…
Har Sörensen uttalat sig något efter säsongen? Inte ett skit har jag sett från hans sida…
Nattuggla_
Inlägg: 3259
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

DavidSvenne skrev: 2022-05-06 21:14:04 Kanske off topic…
Har Sörensen uttalat sig något efter säsongen? Inte ett skit har jag sett från hans sida…
Inte nånting officiellt vad jag kan se, och han gjorde även sin Instagram privat, så där vet jag inte.
Men profilen var öppen först, så det var säkerligen en hel del kommentarer som gjorde att han stängde den, är min gissning.
Döden
Inlägg: 1912
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Döden »

Nattuggla_ skrev: 2022-05-06 21:18:00
DavidSvenne skrev: 2022-05-06 21:14:04 Kanske off topic…
Har Sörensen uttalat sig något efter säsongen? Inte ett skit har jag sett från hans sida…
Inte nånting officiellt vad jag kan se, och han gjorde även sin Instagram privat, så där vet jag inte.
Men profilen var öppen först, så det var säkerligen en hel del kommentarer som gjorde att han stängde den, är min gissning.
Kaptenen är den sista att lämna skeppet eller vad säger man? Det gjorde ju Rensfelt… eller, vänta…? 🤔
Morwiin
Inlägg: 697
Blev medlem: 2018-09-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

maag80 skrev: 2022-05-06 19:20:06 Bröderna Davidsson förlänger med HIV71!
Skönt kan vi räkna bort dem :) Går man till Växjö så kan man hålla sig borta :)
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

vincebrgstr skrev: 2022-05-06 20:41:01 Vilket svek från Davidssons. Förstår att de vill spela SHL men om de nu har så mycket kärlek för klubben så tar man en säsong i HA eller vad det nu blir. Visar vilka som verkligen "är" djurgårdare. Titta på Brodin och Krüger som nekar en rejäl lön för att spela upp DIF från HA.
Allt är det maligna virusets fel som drev bort Djurgårdsprofiler från föreningen och den där totalt no hockey sense ordföranden som lät idioten få fortsatt förtroende att rasera allt
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Buford skrev: 2022-05-06 20:04:33
klintan85 skrev: 2022-05-06 18:11:55 Rhet hade jag gärna sett fortsätta i DIF. Nu vet jag inte om de erbjöd han något eller om han inte var intresserad men han hade nog blivit en väldigt bra poängspelare i HA.
Rhett och Schilling hade jag gärna haft kvar!
Importer som har bra SHL-löner har jag svårt att tro kliver ner i allsvenskan, vårat lönekonto känns stort redan nu.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2699
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Olle Liss har varit en skön profil under HA finalen och också en gedigen poängplockare både under grundserien men också i slutspelet och han är på väg bort från björklöven. Fredric Weigel är på väg till en ny klubb och han är en bra poängspelare på en hockeyallsvensk nivå med rötter i DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
peter johansson
Inlägg: 247
Blev medlem: 2006-06-07

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

klintan85 skrev: 2022-05-07 00:43:00 Olle Liss har varit en skön profil under HA finalen och också en gedigen poängplockare både under grundserien men också i slutspelet och han är på väg bort från björklöven. Fredric Weigel är på väg till en ny klubb och han är en bra poängspelare på en hockeyallsvensk nivå med rötter i DIF.
Då vore ju Liss bäst med tanke på att han är en vinge Weigel är ju en renodlad center och det har vi ju ett gäng av :wink:
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Nattuggla_ skrev: 2022-05-06 21:18:00
DavidSvenne skrev: 2022-05-06 21:14:04 Kanske off topic…
Har Sörensen uttalat sig något efter säsongen? Inte ett skit har jag sett från hans sida…
Inte nånting officiellt vad jag kan se, och han gjorde även sin Instagram privat, så där vet jag inte.
Men profilen var öppen först, så det var säkerligen en hel del kommentarer som gjorde att han stängde den, är min gissning.
I min värld så har Sören gjort sig omöjlig att komma tillbaka till DIF i framtiden! Han gjorde en "Mackan" trots att han visste konsekvenserna.

Ja, han lade upp nåt klipp på stories veckan efter vi åkte ur där hann glatt var i fjällen och åkte skidor...
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Buford skrev: 2022-05-07 08:45:12
Nattuggla_ skrev: 2022-05-06 21:18:00
DavidSvenne skrev: 2022-05-06 21:14:04 Kanske off topic…
Har Sörensen uttalat sig något efter säsongen? Inte ett skit har jag sett från hans sida…
Inte nånting officiellt vad jag kan se, och han gjorde även sin Instagram privat, så där vet jag inte.
Men profilen var öppen först, så det var säkerligen en hel del kommentarer som gjorde att han stängde den, är min gissning.
I min värld så har Sören gjort sig omöjlig att komma tillbaka till DIF i framtiden! Han gjorde en "Mackan" trots att han visste konsekvenserna.

Ja, han lade upp nåt klipp på stories veckan efter vi åkte ur där hann glatt var i fjällen och åkte skidor...
Det tycker inte jag. Sören hade kunnat välja vilket annat lag i Europa som helst och inte behövt gå till oss. Han presterade som förväntat hela säsongen och var vår bästa spelare. Han gjorde mellan raderna klart tidigt att det kunde bli en annan klubb ute i Europa redan när han kom men att DIF är klubben som gäller i Sverige.

Marcus Nilson underpresterade, stämde DIF när han inte fick samma lön som i SHL, lämnade klubben för att spela i en annan svensk klubb - till skillnad från många av hans medspelare i samma ålder som ändå försökte ta något slags ansvar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-05-07 09:08:41
Buford skrev: 2022-05-07 08:45:12
Nattuggla_ skrev: 2022-05-06 21:18:00
DavidSvenne skrev: 2022-05-06 21:14:04 Kanske off topic…
Har Sörensen uttalat sig något efter säsongen? Inte ett skit har jag sett från hans sida…
Inte nånting officiellt vad jag kan se, och han gjorde även sin Instagram privat, så där vet jag inte.
Men profilen var öppen först, så det var säkerligen en hel del kommentarer som gjorde att han stängde den, är min gissning.
I min värld så har Sören gjort sig omöjlig att komma tillbaka till DIF i framtiden! Han gjorde en "Mackan" trots att han visste konsekvenserna.

Ja, han lade upp nåt klipp på stories veckan efter vi åkte ur där hann glatt var i fjällen och åkte skidor...
Det tycker inte jag. Sören hade kunnat välja vilket annat lag i Europa som helst och inte behövt gå till oss. Han presterade som förväntat hela säsongen och var vår bästa spelare. Han gjorde mellan raderna klart tidigt att det kunde bli en annan klubb ute i Europa redan när han kom men att DIF är klubben som gäller i Sverige.

Marcus Nilson underpresterade, stämde DIF när han inte fick samma lön som i SHL, lämnade klubben för att spela i en annan svensk klubb - till skillnad från många av hans medspelare i samma ålder som ändå försökte ta något slags ansvar.
ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ This
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst