Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Det har ju varit klart ett tag, men kul att Dick stannar, fast det kanske inte var nödvändigt då vi har Figren redan. Forwardsidan ser ok ut, men jag saknar tyngd. Dessutom har vi väl bara tre högerskyttar (Figren, Danielsson, Engqvist). Vi har mängder med trollgubbar men endast en målskytt (Danielsson). Hade nog hellre sett att man skippat Dicken i förmån för en stor och tung målskytt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

DIF_Soldier skrev:Det har ju varit klart ett tag, men kul att Dick stannar, fast det kanske inte var nödvändigt då vi har Figren redan. Forwardsidan ser ok ut, men jag saknar tyngd. Dessutom har vi väl bara tre högerskyttar (Figren, Danielsson, Engqvist). Vi har mängder med trollgubbar men endast en målskytt (Danielsson). Hade nog hellre sett att man skippat Dicken i förmån för en stor och tung målskytt.
Håller med. Men vi måste ju ändå säga att vi förbättrat oss på forwardssidan.

Bäcker < Holmqvist
Ryno < Figren
Hörnqvist > Eriksson

Bengan är ju den enda stora förlusten på Forwardssidan. Visst, han kommer att saknas i massor, men vi har förbättrat oss betydligt på de andra forwardsplatserna. Och sen är Tim mycket bättre än vad många tror.
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Tror också som Blocco att forwards sidan går + jämfört med förra laguppställningen, det är bara möjligtvis vårat PP som kommer bli sämre men det går också jämnt ut eftersom vårat spel 5 mot 5 kommer ha blivit bättre med starkare kedjor.

Smällar man får ta, eller vad säger man! :)
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

blocco skrev:
DIF_Soldier skrev:Det har ju varit klart ett tag, men kul att Dick stannar, fast det kanske inte var nödvändigt då vi har Figren redan. Forwardsidan ser ok ut, men jag saknar tyngd. Dessutom har vi väl bara tre högerskyttar (Figren, Danielsson, Engqvist). Vi har mängder med trollgubbar men endast en målskytt (Danielsson). Hade nog hellre sett att man skippat Dicken i förmån för en stor och tung målskytt.
Håller med. Men vi måste ju ändå säga att vi förbättrat oss på forwardssidan.

Bäcker < Holmqvist
Ryno < Figren
Hörnqvist > Eriksson

Bengan är ju den enda stora förlusten på Forwardssidan. Visst, han kommer att saknas i massor, men vi har förbättrat oss betydligt på de andra forwardsplatserna. Och sen är Tim mycket bättre än vad många tror.
Förutom det så har vi forwards som har utvecklats en hel del förra säsongen, Danielsson, Axelsson osv
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

""Många klubbar söker spelskickliga backar. Helst rightare.
Bloggen har kollat över marknaden och stämt av med agenter. Här är tre spelare som söker nytt jobb i Sverige. Alla poängstarka rightbackar.

Brian Fahey, USA
Mathieu Biron, Kanada
Severin Blindenbacher, Schweiz

Detta är givetvis bara en liten del av vad som finns ledigt. Men dessa spelarna har alla som uttalat mål att spela hockey i Sverige och i andrahand kan dom tänka sig att ta ett kontrakt i SM-liiga.""

Kanske någon av dessa herrar är 3e alternativet efter Tjärnan och Ossi.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Aldrig hört talas om dem, förutom den sistnänmde Bindenbauer eller vad han hette.

Kanske Therocket kan berätta lite mer om dessa spelare? ;)
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Alla tre är duktiga spelare, utan tvekan. Vi kommer dock inte få se någon av de i DIF kommande säsong, mest pga. att DIF har siktet inställt på annat.

Ekonomiskt skulle det inte vara omöjligt att vara Väänänen/Tjärnqvist och Fahey/Biron. Dock tror jag knappast att vi kommer att ha 9 senior backar i truppen så någon måste bort om detta ska ske.
Bild
yvvi
Inlägg: 59
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av yvvi »

Bort med Frylén!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag ser nog hellre isåfall att man värvar Biron istället för Tjärnqvist. Tyvärr får jag ändå säga. Hans skaderisk som det ser ut nu är alltför riskabelt.
Säg den glädje som varar
Vipul
Inlägg: 98
Blev medlem: 2006-04-09

Inlägg av Vipul »

Fan va tyst det var här då....
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Vipul skrev:Fan va tyst det var här då....
Det är inte så konstigt, då det för närvarande är helt dött på värvningsfronten.
Sjunger avgå Johnny...
yvvi
Inlägg: 59
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av yvvi »

För er som någonstans fortfarande hoppades på Hannula, kan ni sluta hoppas! Han spelar nästa säsong för CSKA Moskva enligt eliteprospects

http://www.eliteprospects.com/index.php
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

yvvi skrev:För er som någonstans fortfarande hoppades på Hannula, kan ni sluta hoppas! Han spelar nästa säsong för CSKA Moskva enligt eliteprospects

http://www.eliteprospects.com/index.php
vet nån för hur många säsonger? Antar att det är för en sässe då det inte står nåt annat. Det är bra, då kan han tjäna ihop lite slantar till så borde han vara ganska "klar" med ryssland tills nästa år så kan vi ersätta Dicken med honom.
Blue Brigade Sthlm
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

om sudden nu väljer att gå till rangers så kan han väll lika väl gå till djurgården? jag förstår honom om han vill slutföra karriären i toronto men om han ska byta klubb så tycker jag han ska hem till Djurgården :? men kan ju hoppas iaf ? :roll:
DIF <3
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

sportfåne skrev:om sudden nu väljer att gå till rangers så kan han väll lika väl gå till djurgården? jag förstår honom om han vill slutföra karriären i toronto men om han ska byta klubb så tycker jag han ska hem till Djurgården :? men kan ju hoppas iaf ? :roll:
Rangers? Det är väl Canadiens det har snackats om?

Och sen nej. Han borde stanna i NHL där han förblir en stjärna, kommer han hem så blir det en helt annan press på honom. Han har redan ett SM-guld med Djurgården, och jag tror inte han kan hitta någon motivation till att spela i elitserien igen.

Gå till Canadiens och ta hem Stanley Cup Mats, det förtjänar du.
Låst