Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: 2021-04-01 07:32:51
Harmageddon skrev: 2021-04-01 07:01:09
mb81 skrev: 2021-03-31 20:36:47
Praetori skrev: 2021-03-31 19:46:32
mb81 skrev: 2021-03-31 19:39:30

Kan väl fortfarande bli Färjestad?
Ja och LHC kan vinna mot HV med mist 21 mål och då blir det inget alls. 8)
Det är väl ändå en rätt stor skillnad. Men det verkar bli Frölunda.
Den enda mikroskopiska hotet är om HV väljer att vila spelare och ställer upp med ett reservlag. Tror inte de vill drabbas av skador på ”bärande” spelare inför playout. Sen är det största frågan hur motiverad hv är och taggad lhc är.
Det är skönt att DIF har en handikapp på 21 mål iaf. Vore jobbigare om det bara är 9 mål att gå på.
ja 21 mål känns som det kommer bli läggmatchutredning om det mot förmodan skulle inträffa
Det är ju målskillnad. Så varje mål som HV gör så måste LHC göra ett till. Men nej den risken är nog minimal.
Största målskillnaden i SHL/Elitseriens historia i en match är 11 (Brynäs-Örebro 15-4 1976).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag är faktiskt riktigt orolig att Hv ska klappa igenom mot ett heltaggat LHC.

https://hockeynews.se/articles/19412/

Hv har skadebekymmer och kommer vila spelare. Fort gör LHC 3 raka mål och sedan är bollen i rullning.
Hv är grymt veka just nu, mest mentalt.

Kan bli en orolig väntan detta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Samtidigt vill väl HV avsluta serien bra och ta med det in i kvalet.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-01 08:42:55 Jag är faktiskt riktigt orolig att Hv ska klappa igenom mot ett heltaggat LHC.

https://hockeynews.se/articles/19412/

Hv har skadebekymmer och kommer vila spelare. Fort gör LHC 3 raka mål och sedan är bollen i rullning.
Hv är grymt veka just nu, mest mentalt.

Kan bli en orolig väntan detta.
Sluta nu, det här är ju på gasponivå ggr hundra
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Poängmässigt har matchen noll betydelse för HV, ja, men på det mentala planet kan den ha betydelse.
Att avsluta med en vinst, eller att med en bättre prestation iaf stoppa läckaget bakåt skulle kanske ge en bättre känsla inför Play Out.
Om HV skulle vila ”bärande” spelare och slänga in juniorer behöver det inte vara någon nackdel, då det är främst dessa bärande spelare som floppat/inte presterat

HV71-LHC 0-21 (0-5, 0-5, 0-11)
Njaa, det resultatet tror ju inte ens jag är möjligt, trots att jag har en tendens att se problem/hinder snarare än möjligheter :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

Säsongen 20/21

Inlägg av Harmageddon »

Buford skrev: 2021-04-01 09:16:55 Samtidigt vill väl HV avsluta serien bra och ta med det in i kvalet.
Det är väldigt sant, blir en liten balansgång som laget måste ta hänsyn till.
Hitta formen med gott självförtroende inför playout men inte dra på sig onödiga avstängningar och skador i matchen.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

Säsongen 20/21

Inlägg av Harmageddon »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-04-01 09:32:30 Poängmässigt har matchen noll betydelse för HV, ja, men på det mentala planet kan den ha betydelse.
Att avsluta med en vinst, eller att med en bättre prestation iaf stoppa läckaget bakåt skulle kanske ge en bättre känsla inför Play Out.
Om HV skulle vila ”bärande” spelare och slänga in juniorer behöver det inte vara någon nackdel, då det är främst dessa bärande spelare som floppat/inte presterat

HV71-LHC 0-21 (0-5, 0-5, 0-11)
Njaa, det resultatet tror ju inte ens jag är möjligt, trots att jag har en tendens att se problem/hinder snarare än möjligheter :D
Mao borde vi känna oss lugna :D
Nej, tror inte ens att lhc mäktar med åtta mål utan tror att det kan bli en avslagen och tråkig match. Men hellre vara redo och ta emot smällen om det sker.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-01 08:42:55 Jag är faktiskt riktigt orolig att Hv ska klappa igenom mot ett heltaggat LHC.

https://hockeynews.se/articles/19412/

Hv har skadebekymmer och kommer vila spelare. Fort gör LHC 3 raka mål och sedan är bollen i rullning.
Hv är grymt veka just nu, mest mentalt.

Kan bli en orolig väntan detta.
Exakt! :P
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-04-01 09:32:30 Poängmässigt har matchen noll betydelse för HV, ja, men på det mentala planet kan den ha betydelse.
Att avsluta med en vinst, eller att med en bättre prestation iaf stoppa läckaget bakåt skulle kanske ge en bättre känsla inför Play Out.
Om HV skulle vila ”bärande” spelare och slänga in juniorer behöver det inte vara någon nackdel, då det är främst dessa bärande spelare som floppat/inte presterat

HV71-LHC 0-21 (0-5, 0-5, 0-11)
Njaa, det resultatet tror ju inte ens jag är möjligt, trots att jag har en tendens att se problem/hinder snarare än möjligheter :D
Skulle dessutom detta otänkbara inträffa måste väl ändå SHL granska matchen och se det som en "läggmatch". Jag menar, vi pratar ju inte uddamålet precis.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 20/21

Inlägg av m0ng00se »

LHC verkar vara klara för spel i SHL nästa säsong (enl sanny å svensson) så matchen HV vs LHC kan nog bli en riktigt lam tillställning med möjligen HV som skulle vilja hitta nån sorts form till kvalet.

Om det nu teoretiskt fanns en avlägsen obskyr möjlighet för nån sorts total genomklappning av HV och en 21-0 överkörning av LHC så blev den ju om möjligt ännu mindre nu:)

Läääänge leve åttondelarna!!😁👍
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av -daniel- »

Haha det kan väl ändå inte vara någon som på allvar tror HV kommer förlora med 21 mål? :lol: Kan vara det roligaste någonsin på det här forumet, och då har man ändå läst mycket.
Bild
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

mb81 skrev: 2021-03-31 12:29:21
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-31 12:06:41
gaspo skrev: 2021-03-31 11:46:25 https://hockeynews.se/articles/19395/ Känns väll sådär va?
Märkligt faktiskt.
Vore ju klart mer sportsligt att lufta upp genom att låta kvart, semi och final gå bäst av 5. Då finns åtminstone lite utrymme för att pausa någon dag.

Saik, DIF, Rögle och några lag till har ju nog kvar ett par "icke-immuna" spelare och kan säkert drabbas under slutspelets gång.
Bottenlagen har ju lämpligt nog pausat lite nu och då. :shock:

Att man envisas med bäst av 7 är helt fel om ni frågar mig.
Borde faktiskt försökt fått till en bubbla i slutspelet. Spelat i hovet och globen till exempel. Men jag förstår att man kör wo vid utbrott i något lag. Det brukar ta 1-2 veckor innan lagen är i spel igen. Det är inte bara en match utan en hel slutspelsserie och mer än som man kan vara tvungen att flytta i så fall. Jag tror inte luften från bäst i fem skulle hjälpa direkt. Nu är man dessutom nere på bäst av fem till semin också.

WO är såklart värdelöst men om ett guld ska kunna delas ut så blir det faktiskt så man måste göra. Annars räcker det med att ett kvartsfinallag blir smittade för att hela slutspelet måste flyttas två veckor. Sen hoppas och tror jag vi inte får se några utbrott. Lagen kommer nog alla gå in i "bubblor" så gott det går under slutspelet då det är för stor risk att ryka utan att spela annars.

Med kvalet blir det ändå en annan sak då det inte är några andra lag som drabbas och tiden finns att spela.
Tänkte på detta... Om ett lag under slutspelet får en spelare smittad, vad hindrar dem från att sätta upp spelaren som "skadad" istället för att rapportera? Det är ändå mycket som står på spel för varje lag och det kan "vara värt" att sopa det under mattan så att säga, då en WO kostar så mycket mer.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-04-01 13:51:54
Tänkte på detta... Om ett lag under slutspelet får en spelare smittad, vad hindrar dem från att sätta upp spelaren som "skadad" istället för att rapportera? Det är ändå mycket som står på spel för varje lag och det kan "vara värt" att sopa det under mattan så att säga, då en WO kostar så mycket mer.
Ja du. Att det är en allmänfarlig smitta och därmed eventuellt brottsligt att mörka? Lagläkarna skulle ALDRIG göra det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Säsongen 20/21

Inlägg av Puckey »

-daniel- skrev: 2021-04-01 12:34:30 Haha det kan väl ändå inte vara någon som på allvar tror HV kommer förlora med 21 mål? :lol: Kan vara det roligaste någonsin på det här forumet, och då har man ändå läst mycket.
Jag tycker ändå att Peppe och Ljungh sett heta ut på sistone!
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Säsongen 20/21

Inlägg av Berra »

-daniel- skrev: 2021-04-01 12:34:30 Haha det kan väl ändå inte vara någon som på allvar tror HV kommer förlora med 21 mål? :lol: Kan vara det roligaste någonsin på det här forumet, och då har man ändå läst mycket.
För att vara på den säkra sidan och så att sig landa mjukt kanske man skulle spela en tia på det. Undrar vilket resultat som är troligast 1-22, 2-23, 3-24? Nej förresten, personalen på pressbyrån skulle säkert tro att man var tokig.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Skriv svar