Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Dennis Persson klar för Timrå.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av reservjesus »

Vet att de är fel forum och kanske fel tråd. Men ack så underbar seger mot Grekland. Zlatan får näta, detta kan bli ett fint Em . SVERIGE!
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

reservjesus skrev:Vet att de är fel forum och kanske fel tråd. Men ack så underbar seger mot Grekland. Zlatan får näta, detta kan bli ett fint Em . SVERIGE!
Orkar man använda sin mus så finns det ju en tråd om Fotbolls EM i Övrig Hockey.

Men i Silly Season för DIF..... NO COMMENTS!

Ontopic:

Något nytt ang Holmqvist?? Tycker det borde komma upp snart, va ju ett tag sen VM tog slut...
There is no I in TEAM!!!!
Bobson
Inlägg: 79
Blev medlem: 2006-12-07
Ort: Stockholm

Inlägg av Bobson »

Bigge skrev:
reservjesus skrev:Vet att de är fel forum och kanske fel tråd. Men ack så underbar seger mot Grekland. Zlatan får näta, detta kan bli ett fint Em . SVERIGE!
Orkar man använda sin mus så finns det ju en tråd om Fotbolls EM i Övrig Hockey.

Men i Silly Season för DIF..... NO COMMENTS!

Ontopic:

Något nytt ang Holmqvist?? Tycker det borde komma upp snart, va ju ett tag sen VM tog slut...
orkar man klicka på "spelare" så ser man....:

http://difhockey.se/truppen.php

mer bekräftelse behöver inte jag iallafall!
Coid
Inlägg: 18
Blev medlem: 2008-05-19

Inlägg av Coid »

stolpskott skrev:För någon säsong sedan, hade Niklas Lidström -4 i +/- statistiken. Säger det något om vilken spelare han är? Men om man förövrigt är och ser honom på någon match i detroit, även den säsongen han hade dålig +/- statistik. Så ser man ju hur bra han är, så lägg ner det där snacket. Givetvis är inte -4 bra på något sätt, men ändå blev han vald till NHL's bäste back... Konstigt nog eller? Enough of this.
Lidas statistik:

1991-1992 Red Wings 80 11 49 60 36 22 5 0 1 168 6.5
1991-1992 Sweden Can-Cup 6 1 1 2 4
1992-1993 Red Wings 84 7 34 41 7 28 3 0 2 156 4.5
1993-1994 Red Wings 84 10 46 56 43 26 4 0 3 200 5.0
1993-1994 Sweden WC-A 4 1 0 1 2
1994-1995 Red Wings 43 10 16 26 15 6 7 0 0 90 11.1
1994-1995 Vasteras Sweden 13 2 10 12 4
1995-1996 Red Wings 81 17 50 67 29 20 8 1 1 211 8.1
1996-1997 Red Wings 79 15 42 57 11 30 8 0 1 214 7.0
1996-1997 Sweden W-Cup 4 2 1 3 0
1997-1998 Red Wings 80 17 42 59 22 18 7 1 1 205 8.3
1997-1998 Sweden Olympics 4 1 1 2 2
1998-1999 Red Wings 81 14 43 57 14 14 6 2 3 205 6.8
1999-2000 Red Wings 81 20 53 73 19 18 9 4 3 218 9.2
2000-2001 Red Wings 82 15 56 71 9 18 8 0 0 272 5.5
2001-2002 Red Wings 78 9 50 59 13 20 6 0 0 215 4.2
2001-2002 Sweden Olympics 4 1 5 6 0
2002-2003 Red Wings 82 18 44 62 40 38 8 1 4 175 10.3
2003-2004 Red Wings 81 10 28 38 19 18 3 1 3 194 5.2
2003-2004 Sweden WC-A 2 0 1 1 0
2004-2005 Sweden W-Cup 4 1 0 1 0 2
2005-2006 Red Wings 80 16 64 80 21 50 9 0 2 243 6.6
2005-2006 Sweden Olympics 8 2 4 6 2
2006-2007 Red Wings 80 13 49 62 40 46 10 0 1 224 5.8
2007-2008 Red Wings 76 10 60 70 40 40 5 0 4 188 5.3

Hittar inte -4....
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

reservjesus skrev:Vet att de är fel forum och kanske fel tråd. Men ack så underbar seger mot Grekland. Zlatan får näta, detta kan bli ett fint Em . SVERIGE!
"Jag är inte svensk. Jag är Djurgårdare."
Användarvisningsbild
carl-bysen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2007-10-12
Ort: Bromma

Inlägg av carl-bysen »

Hade inget att göra så jag gjorde en betyglista med spelarmaterialet vi har just nu.

Målvakter+++
Stefan Ridderwall+++
Ridderwall har visat att han är en bra målvakt, saknar stabiliteten och där för får han inte en 4a.
Gustav Wesslau+++
Gustav är en bra andremålvakt och kan definivt täcka luckan bakom Ridderwall. Har inte sett Wesslau så mycket men jag tror han kan bli en utmärkt andrekeeper.
Mark Owuya+
Det finns inte så mycket att säga om Mark, han lär inte bli en stor målvakt men jag vill ha tålamod med honom. Kanske får han sitt stora genombrott i J20 iår?

Backar+++
David Printz+++
Kanske en av Elitseriens mest underskattade spelare. Printz visade under slutspelet att han är en stabil elitserieback.Kanske en av våra bästa backar under slutspelet?
Ronnie Pettersson++
Ronnie har varit med länge nu. Börjar faktiskt bli lite orolig för om han fortfarande håller elitserieklass. Men det får kommande säsong avgöra.
Alexander Deilert+
Alexander är ett stort backlöfte, men han får ta kommande säsong som ett läroår. Kanske kan han komma bli en storback i framtiden. Får sitt stora genombrott 2009/2010.
Marcus Ragnarsson+++
Vet inte om Ragnarsson kommer passa bra i PP men det får tiden utvisa. Ragnarsson är en stabil back, kan ha tappat i sin skriskoåkning. Sista säsongen för hans del?
Oscar Eklund++
Oscar var väl inte Djurgårdens bästa back 07/08 men jag tror på grabben, han är ju trots allt bara 19 år. Får sitt stora genombrott iår?
Niklas Andersson++
Snudd på +++ men jag är osäker på Anderssons kvaliteer. Har inte sett denna spelare spela någon gång men jag tror att han kan bli en stabil back iår.
Timmy Pettersson++++
Timmy var kanske vår bästa back under vissa perioder förra året. Han har visat att han passar in i Djurgårdens spelstil och är en bra elitserieback.
Edvin Frylén+
Att köpa hem Frylén var ett bottennapp, kanske djurgårdens sämsta köp genom tiderna. Frylén har fått hård kritik men det är han värd. Håller inte elitserieklass.

Forwards++++
Michael Holmqvist++++
Michael är årets värvning i DIF. Han kommer passa in perfekt och kommer göra betydligt bättre säsong än i Frölunda. Kanske får vi se honom proppa brodern Andreas?
Kristoffer Ottosson++++
Visade förra året att han fortfarande håller i elitserien. Ottosson kan komma upp över 40 poäng iår om han får rätt kedjekamrater. Förra året passade han och Anger varandra som handen i handsken.
Robin Figren+++
Snudd på ++++. Robin kommer få ett stort genombrott iår. Sen får vi se om han går till NHL eller lånas utt ett år till. Visade under JVM att han är en utmärkt ishockeyspelare. Kanske får vi se ett sorromål?
Nichlas Falk++
En personlig favorit, men åren börjar rinna ifrån honom. Kanske sista säsongen som ishockeyspelare. Gjorde en bra säsong förra året. Får svårt att göra om förra säsongen.
Niklas Anger++++
Visade förra året att han passar utmärkt med Kristoffer Ottosson. Kan komma upp i över 30 poäng. Kan mycket väl göra om förra säsongen.
Jimmie Ölvestad+++
Jimmie spelar med hjärtat. Gör inte mest poäng i laget, men han tänder laget med sina tacklingar. Får han vara frisk och hel kan han komma upp i 25 poäng iår.
Christian Eklund+++
Liknar Ölvestad i sin spelstil, men gör mer poäng. Christian är en favorit hos många. Kommer upp i över 15 poäng säsong på säsong. Christian passar bra i en checking-line kanske med Ölvestad.
Andreas Engqvist+++
Andreas är en bra center och får troligtvis sitt genombrott denna säsong. Bör flyttas upp till åtminstone en 3e kedja. Men kan mycket väl få spela kvar i 4e linan.
Fredrik Bremberg+++++
Fredrik Bremberg är inte den snabbaste spelaren, men en spelare med ett otroligt spelsinne. Fredrik är Djurgårdens poängmaskin och gör över 40 poäng iår.
Tim Eriksson+++
Lite osäker på Tims förmåga men jag tror han kommer göra mycket poäng iår. Gjorde en bra säsong i lhc men gör troligtvis en ännu bättre i DIF.
Carl Gustafsson++
Calle får väl troligtvis sitt genombrott iår. Kommer väl göra åtminsteone 20 poäng skulle jag tro. Lite svårt att spå hans framtid.
Henrik Eriksson++
Henrik kommer få hoppa in som ersättare i några matcher. Han lär göra det bra men jag är osäker på hans förmåga.
Jacob Josefsson+++
Ett framtidslöfte men inget för denna säsong, platsar i tredjekedjan 2009/2010 får sitt genombrott då?
Nicklas Danielsson++++
Snudd på +++++ men inte riktigt. En grym sniper som passar perfekt med "linkan". Kommer väl förmodligen göra över 30 poäng iår.
Senast redigerad av carl-bysen den 2008-06-11 20:29:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

carl-bysen skrev: Edvin Frylén+
Att köpa hem Frylén var ett bottennapp, kanske djurgårdens sämsta back genom tiderna. Frylén har fått hård kritik men det är han värd. Håller inte elitserieklass.
Jag är inte på något sätt en fan av Edvin, men det där är väl att ta i lite. Frylén är inte ens på topp 20 av de sämsta backarna, imho. Vi behöver bara gå tillbaks till säsongen 05/06 för att hitta ett par riktiga praktexempel.
Användarvisningsbild
carl-bysen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2007-10-12
Ort: Bromma

Inlägg av carl-bysen »

Ritterwand skrev:
carl-bysen skrev: Edvin Frylén+
Att köpa hem Frylén var ett bottennapp, kanske djurgårdens sämsta back genom tiderna. Frylén har fått hård kritik men det är han värd. Håller inte elitserieklass.
Jag är inte på något sätt en fan av Edvin, men det där är väl att ta i lite. Frylén är inte ens på topp 20 av de sämsta backarna, imho. Vi behöver bara gå tillbaks till säsongen 05/06 för att hitta ett par riktiga praktexempel.
Hmm kanske tog i lite. Men han e dålig iaf. Fanns lixom inget att skriva om honom
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Ritterwand skrev:
carl-bysen skrev: Edvin Frylén+
Att köpa hem Frylén var ett bottennapp, kanske djurgårdens sämsta back genom tiderna. Frylén har fått hård kritik men det är han värd. Håller inte elitserieklass.
Jag är inte på något sätt en fan av Edvin, men det där är väl att ta i lite. Frylén är inte ens på topp 20 av de sämsta backarna, imho. Vi behöver bara gå tillbaks till säsongen 05/06 för att hitta ett par riktiga praktexempel.
OM du baserar deras prestationer på isen med vad de har i lön ligger nog Frylén i topp på denna högst förnedrande lista,även om Mika Strömberg antagligen inte kommer långt efter.
hamous
Inlägg: 92
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av hamous »

Både målvakt och backsidan är faktiskt svagare än vi vill erkänna.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

hamous skrev:Både målvakt och backsidan är faktiskt svagare än vi vill erkänna.
Men faktum kvarstår att jämfört med vilket lag vi inledde förra säsongen med är det här laget bättre (på målvaktssidan ungefär lika bra). Man får ha i åtanke att Daniel Larsson var lika oprövad då som Ridderwall är nu. Backsidan har blivit bättre förutsatt att vi få in Ossi eller Tjärna.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av janne08 »

TomyMörth skrev:
Caveman skrev:
TomyMörth skrev:
Caveman skrev:Printz är en spelare som oftas ställs mot motståndarnas bästa spelare, kan det ha att något att göra angående +- & utvisningminuter.

TommyMörth

Du har inte följt DIF i elitserien det märker man då du helt obegripligt säger att Printz var 4-5 bäst i DIF, det är nästintill skrattretande och därför helt logiskt att jag ifrågarsätter hur många matcher du sett...


Daniel Larsson, En klart godkänd säsong är 4/5 i betyg, tavlorna gör att det inte blir en femma.
Jag vet att man inte kan jämföra en målvakts missar med en utespelares därför har jag heller aldrig gjort den jämförelsen.


Du kan inte ha sett många matcher om du påstår att DIF matchade Printz mot dom bästa spelarna i andra lagen! Daniel Larsson skall ha 5 i betyg Printz 2! Dessutom dåliga upspel! För många utvisningar och för dålig +- statistik på honom!
Att inte du ger upp.. Jo, jag var och såg MÅNGA matcher LIVE (säsongskort), tycker det är bättre än att sitta hemma och leta, bläddra ibland statistiken för att få fram spelarnas +- statistik. Det ger mig mer att kolla på matcherna....

Statistiken ljuger aldrig! Förövrigt var jag på en hel del matcher och resten följde jag på Tv! Så lägg ner! Varför tror du NHL har statistik på allt?
Nu förhåller det sig så att med ditt surrande om att statistik aldrig ljuger så var ju faktiskt Printz DIF:s näst bäste poängplockande back, så hur fan kan du ge honom betyg 2.
Vad jag förståt så vinner man matcher om man gör fler mål än motståndaren inte om har mindre utvisningsminuter, och det spelat heller ingen roll om man gör 100 indianare i en match så länge inte motståndarna gör mål, möjligen blir det jävligt jobbigt att spela om det skulle förhålla sig så. Och inte under någon match där David gjorde en idianare gjorde moståndaren mål och det var för övrig inte så många som vissa gör gällande, och jag såg samtliga matcher.....
Dom som förstår sig på hockey som en lagmaskin och vad för olika spelartyper som behövs inser snabbt att en spelare som David både behövs och tillför en hel del till laget, han är på inget sätt saligörande utan bara en bra kugge i maskineriet


Nu är det dax att lägga ner tjafset om David Printz.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

janne08 skrev:
TomyMörth skrev:
Caveman skrev:
TomyMörth skrev:
Caveman skrev:Printz är en spelare som oftas ställs mot motståndarnas bästa spelare, kan det ha att något att göra angående +- & utvisningminuter.

TommyMörth

Du har inte följt DIF i elitserien det märker man då du helt obegripligt säger att Printz var 4-5 bäst i DIF, det är nästintill skrattretande och därför helt logiskt att jag ifrågarsätter hur många matcher du sett...


Daniel Larsson, En klart godkänd säsong är 4/5 i betyg, tavlorna gör att det inte blir en femma.
Jag vet att man inte kan jämföra en målvakts missar med en utespelares därför har jag heller aldrig gjort den jämförelsen.


Du kan inte ha sett många matcher om du påstår att DIF matchade Printz mot dom bästa spelarna i andra lagen! Daniel Larsson skall ha 5 i betyg Printz 2! Dessutom dåliga upspel! För många utvisningar och för dålig +- statistik på honom!
Att inte du ger upp.. Jo, jag var och såg MÅNGA matcher LIVE (säsongskort), tycker det är bättre än att sitta hemma och leta, bläddra ibland statistiken för att få fram spelarnas +- statistik. Det ger mig mer att kolla på matcherna....

Statistiken ljuger aldrig! Förövrigt var jag på en hel del matcher och resten följde jag på Tv! Så lägg ner! Varför tror du NHL har statistik på allt?
Nu förhåller det sig så att med ditt surrande om att statistik aldrig ljuger så var ju faktiskt Printz DIF:s näst bäste poängplockande back, så hur fan kan du ge honom betyg 2.
Vad jag förståt så vinner man matcher om man gör fler mål än motståndaren inte om har mindre utvisningsminuter, och det spelat heller ingen roll om man gör 100 indianare i en match så länge inte motståndarna gör mål, möjligen blir det jävligt jobbigt att spela om det skulle förhålla sig så. Och inte under någon match där David gjorde en idianare gjorde moståndaren mål och det var för övrig inte så många som vissa gör gällande, och jag såg samtliga matcher.....
Dom som förstår sig på hockey som en lagmaskin och vad för olika spelartyper som behövs inser snabbt att en spelare som David både behövs och tillför en hel del till laget, han är på inget sätt saligörande utan bara en bra kugge i maskineriet


Nu är det dax att lägga ner tjafset om David Printz.
men + och minus statistiken är han DIFS näst sämsta back! och om vi räknar med de mål som blev till under hans vistelse i utvisningsbåset är han DIFS sämsta back! Därför ger jag Printz -2 i betyg....Att spela för laget är en sak men att ta en massa korkade utvisningar är inte att spela för laget!
Låst