Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av mannge »

kenny skrev:Tittade på matchen i luleå visst hade luleå klacken kopierat våra ramsor?.
Blir det tifo ikväll nån som vet?.
Inget tifo. Lule har alltid kopierat vårat ramsor.. (i svenska mått, då våra ramsor/melodier oftast kommer ifrån andra länder).

Björnens vrål?... pinsamt..
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Taskman
Inlägg: 282
Blev medlem: 2010-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Taskman »

Måste ge Fabriken eller vilka de var som stod där de brukar stå en jättestor eloge som sjöng på en och samma låt i säkert 10 minuter vilket sällan händer och framförallt inte när de sjunger en BAJEN klapp ramsa!

Skärpning för helvete! AVGÅ!
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av degen »

Taskman skrev:Måste ge Fabriken eller vilka de var som stod där de brukar stå en jättestor eloge som sjöng på en och samma låt i säkert 10 minuter vilket sällan händer och framförallt inte när de sjunger en BAJEN klapp ramsa!

Skärpning för helvete! AVGÅ!
Mm, är faktiskt rätt "sur" på fabriken. Dåligt att inte kunna leverera ett tifo. Jag och några polare försökte med rätt mycket konfetti och någon flagga men vi behöver mer.
Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Jävligt mycket gnäll i allmänhet på klacken & stämningen osv men i kväll levererades det från första nedsläpp. Mäkta imponerad. Vet iofs inte om det mestadels var pga att jag inte hade några förhoppningar alls...

Men utan tvekan säsongens stämning.
Bild
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Jävligt mycket gnäll i allmänhet på klacken & stämningen osv men i kväll levererades det från första nedsläpp. Mäkta imponerad. Vet iofs inte om det mestadels var pga att jag inte hade några förhoppningar alls...

Men utan tvekan säsongens stämning.
Själv tyckte jag att det var på tok för ojämnt. Det var ju stundtals pinsamt tyst, andra perioden är ju rent dålig.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:Jävligt mycket gnäll i allmänhet på klacken & stämningen osv men i kväll levererades det från första nedsläpp. Mäkta imponerad. Vet iofs inte om det mestadels var pga att jag inte hade några förhoppningar alls...

Men utan tvekan säsongens stämning.
Själv tyckte jag att det var på tok för ojämnt. Det var ju stundtals pinsamt tyst, andra perioden är ju rent dålig.
Du måste ha sjukligt höga förväntningar så fall... jag hade förväntat mig ett halvtomt Hovet (medgångare som inte skulle gå) och en rent ut sagt usel stämning för att vara ett slutspel. Stundtals i period 1 men framförallt 3 var det löjligt bra drag. Finns ju inte en match den här säsongen som kommer i närheten av samma ljudtoppar.

Ojämnt, ja visst men hur ofta är det bra i 3x20?
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIF_Soldier »

Är med -daniel- här, faktiskt bra tryck ikväll. I torsdags var det emellertid stundtals värdelöst, och mitt försök att väcka klacken hjälpte föga.
Säg den glädje som varar
Caps
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-02-14

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caps »

Taskman skrev:Måste ge Fabriken eller vilka de var som stod där de brukar stå en jättestor eloge som sjöng på en och samma låt i säkert 10 minuter vilket sällan händer och framförallt inte när de sjunger en BAJEN klapp ramsa!

Skärpning för helvete! AVGÅ!
Förstår inte ditt inlägg, ska de avgå för att de sjunger en sång i 10 minuter?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Är med -daniel- här, faktiskt bra tryck ikväll. I torsdags var det emellertid stundtals värdelöst, och mitt försök att väcka klacken hjälpte föga.
Ja, K2 var det riktigt uselt drag.
Bild
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Caps skrev:Förstår inte ditt inlägg, ska de avgå för att de sjunger en sång i 10 minuter?
Dom ska avgå för att dom förvandlar ett livad stämning till en begravningsstämning mitt i vår kvitteringsjakt. Fabriken brukar allt som oftast välja fel ramsor vid fel tillfällen, dom har noll känsla.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

-
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-03-14 23:27:48, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
a-h
Inlägg: 58
Blev medlem: 2008-10-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av a-h »

Taskman skrev:Måste ge Fabriken eller vilka de var som stod där de brukar stå en jättestor eloge som sjöng på en och samma låt i säkert 10 minuter vilket sällan händer och framförallt inte när de sjunger en BAJEN klapp ramsa!

Skärpning för helvete! AVGÅ!
Bara för att några slängde in en vidrig takt gör det inte ramsan till en bajen ramsa.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Pratar ni om den "nya" (åtminstone för mina öron) som kördes idag? Lät som en pekoral begravningsparad. Helt ärligt alltså. Sjukt dålig och i särklass den sämsta jag någonsin hört sjungas på Hovet.
Bild
Caps
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-02-14

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caps »

Det är så den ska sjungas.

Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av AMMC »

a-h skrev:
Taskman skrev:Måste ge Fabriken eller vilka de var som stod där de brukar stå en jättestor eloge som sjöng på en och samma låt i säkert 10 minuter vilket sällan händer och framförallt inte när de sjunger en BAJEN klapp ramsa!

Skärpning för helvete! AVGÅ!
Bara för att några slängde in en vidrig takt gör det inte ramsan till en bajen ramsa.
"Bajenklapp" är typ halvtaktsklapp över huvudet.

Ogillas, kraftigt.
Skriv svar