Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

ciirree skrev:Finns väl ingen anledning att tokvärva redan.

Josefson har redan axlat förstecenter-platsen sedan försäsongen, även om den kedjan på pappret är andra.
Bemström har startat hur bra som helst och han har spelat center en del. Dessutom finns ju Falk och bakom honom Grewe.
Så det kommer förmodligen inte värvas än.
Tar vi in något borde det vara ett långsiktigt alternativ. Mina tankar går till Tobias Lindberg, som hamnade på waivers här om dagen. Ger han upp på NHL skulle han hinna göra en jäkla massa säsonger i Djurgården :wink:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:Finns väl ingen anledning att tokvärva redan.

Josefson har redan axlat förstecenter-platsen sedan försäsongen, även om den kedjan på pappret är andra.
Bemström har startat hur bra som helst och han har spelat center en del. Dessutom finns ju Falk och bakom honom Grewe.
Så det kommer förmodligen inte värvas än.
Beror väl på vad vi vill med säsongen. Exempelvis så är jag övertygad om att vi gått till final med en frisk Ante i våras, eller att vi i tid insett behovet av en ersättare.
Väl där hade vi mött ett Växjö som vi spelat riktigt bra mot hela säsongen.
Att nu först rätt oväntat tappa Högström utan att ersätta och (ja, jag går händelserna en aning i förväg) nu tappa Ante gör att vi är i behov av att förstärka.
När kommer vi ha liknande förutsättningar att gå hela vägen?


Men visst, vi har börjat på ett bra sätt och resultaten har gått vår väg.Men laget känns obalanserat. Vem ska Axelsson lira med? Ska vi gå långt måste vi hitta ett sätt att få honom att producera.
Det gör vi aldrig med Possler och Strandberg utmed hans sida.

Grewe är för ung, men om vi inte värvar får jag önska mig att lillfalken får samma utveckling som Elias Pettersson. Då ska ni slippa mitt tjat om värvningar. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:Finns väl ingen anledning att tokvärva redan.

Josefson har redan axlat förstecenter-platsen sedan försäsongen, även om den kedjan på pappret är andra.
Bemström har startat hur bra som helst och han har spelat center en del. Dessutom finns ju Falk och bakom honom Grewe.
Så det kommer förmodligen inte värvas än.
Beror väl på vad vi vill med säsongen. Exempelvis så är jag övertygad om att vi gått till final med en frisk Ante i våras, eller att vi i tid insett behovet av en ersättare.
Väl där hade vi mött ett Växjö som vi spelat riktigt bra mot hela säsongen.
Att nu först rätt oväntat tappa Högström utan att ersätta och (ja, jag går händelserna en aning i förväg) nu tappa Ante gör att vi är i behov av att förstärka.
När kommer vi ha liknande förutsättningar att gå hela vägen?


Men visst, vi har börjat på ett bra sätt och resultaten har gått vår väg.Men laget känns obalanserat. Vem ska Axelsson lira med? Ska vi gå långt måste vi hitta ett sätt att få honom att producera.
Det gör vi aldrig med Possler och Strandberg utmed hans sida.

Grewe är för ung, men om vi inte värvar får jag önska mig att lillfalken får samma utveckling som Elias Pettersson. Då ska ni slippa mitt tjat om värvningar. :D

Precis så
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Hoppas verkligen Axel går före Bobbo i hierarkin, BP har verkligen sett allt annat än bra ut sen han kom. Vad har hänt med Bernhardt btw?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

AlltidoavsettDIF skrev:Hoppas verkligen Axel går före Bobbo i hierarkin, BP har verkligen sett allt annat än bra ut sen han kom. Vad har hänt med Bernhardt btw?
Jag tycker tyvärr att Bernhardt verkar ha kört fast. Gissar att han går på lån till Almtuna, som har Jacob Ragnarsson skadad. Axel Andersson räknar jag med att få se ges chansen - kanske gör vi som 14/15 och kör fyra backpar ett par veckor, för att se vilka som ska få fortsatt förtroende.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Widings vara eller icke vara kommer bestämmas inom de närmaste dagarna, kontraktet går ut på söndag. Tyvärr har jag missat några matcher pga jobb, någon som har sett honom mycket och har någon åsikt om han ska vara kvar eller inte. Har väl stått som extra forward de flesta matcherna?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Benjamin L. Willard skrev:Widings vara eller icke vara kommer bestämmas inom de närmaste dagarna, kontraktet går ut på söndag. Tyvärr har jag missat några matcher pga jobb, någon som har sett honom mycket och har någon åsikt om han ska vara kvar eller inte. Har väl stått som extra forward de flesta matcherna?
Spelade 7:10 första matchen, till att senast luftats 29 sekunder. Kommer rimligtvis inte få förlängt.
Bild
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Widings vara eller icke vara kommer bestämmas inom de närmaste dagarna, kontraktet går ut på söndag. Tyvärr har jag missat några matcher pga jobb, någon som har sett honom mycket och har någon åsikt om han ska vara kvar eller inte. Har väl stått som extra forward de flesta matcherna?
Spelade 7:10 första matchen, till att senast luftats 29 sekunder. Kommer rimligtvis inte få förlängt.
Vore väldigt konstigt om vi förlängde. Speltiden har till och med gått ner under tiden Ante varit borta.

Edit: Hockeynews skriver om Widing. https://hockeynews.se/articles/4165/
Praetori
Inlägg: 13765
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Widings vara eller icke vara kommer bestämmas inom de närmaste dagarna, kontraktet går ut på söndag. Tyvärr har jag missat några matcher pga jobb, någon som har sett honom mycket och har någon åsikt om han ska vara kvar eller inte. Har väl stått som extra forward de flesta matcherna?
Spelade 7:10 första matchen, till att senast luftats 29 sekunder. Kommer rimligtvis inte få förlängt.
Här borde man kanske ha is i magen och vara ärlig med att en förlängning handlar om huruvida Ågren återhämtar sig och i vilken tidsrymd och beroende på hur det går för AJF och Jonte.
Widing är ingen belastning för laget direkt men det kanske är bättre inför framtiden att låta junisarna få speltid så vi vet var vi har dem på SHL-nivå. Men det vore ju inte direkt dumt att förlänga ett tag till heller.

Edit: Såg nu i bland annat artikeln att det verkar vara precis så man resonerar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:
-daniel- skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Widings vara eller icke vara kommer bestämmas inom de närmaste dagarna, kontraktet går ut på söndag. Tyvärr har jag missat några matcher pga jobb, någon som har sett honom mycket och har någon åsikt om han ska vara kvar eller inte. Har väl stått som extra forward de flesta matcherna?
Spelade 7:10 första matchen, till att senast luftats 29 sekunder. Kommer rimligtvis inte få förlängt.
Här borde man kanske ha is i magen och vara ärlig med att en förlängning handlar om huruvida Ågren återhämtar sig och i vilken tidsrymd och beroende på hur det går för AJF och Jonte.
Widing är ingen belastning för laget direkt men det kanske är bättre inför framtiden att låta junisarna få speltid så vi vet var vi har dem på SHL-nivå. Men det vore ju inte direkt dumt att förlänga ett tag till heller.

Edit: Såg nu i bland annat artikeln att det verkar vara precis så man resonerar.
Fast ska man verkligen ens försöka hoppas på att AJF kommer tillbaka. Tyckte man fick indikation väldigt tidigt att AJF vill stanna kvar på andra sidan om han inte lyckas ta en plats i NHL. Jonte tror jag kommer tillbaka och om Widing ändå inte spelar är det väl lika bra att inte förlänga och låta en junior ta den platsen. Av det jag sett och det ni har delat med er tror jag inte vi kommer lida om Widing får gå.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
Praetori skrev:
-daniel- skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Widings vara eller icke vara kommer bestämmas inom de närmaste dagarna, kontraktet går ut på söndag. Tyvärr har jag missat några matcher pga jobb, någon som har sett honom mycket och har någon åsikt om han ska vara kvar eller inte. Har väl stått som extra forward de flesta matcherna?
Spelade 7:10 första matchen, till att senast luftats 29 sekunder. Kommer rimligtvis inte få förlängt.
Här borde man kanske ha is i magen och vara ärlig med att en förlängning handlar om huruvida Ågren återhämtar sig och i vilken tidsrymd och beroende på hur det går för AJF och Jonte.
Widing är ingen belastning för laget direkt men det kanske är bättre inför framtiden att låta junisarna få speltid så vi vet var vi har dem på SHL-nivå. Men det vore ju inte direkt dumt att förlänga ett tag till heller.

Edit: Såg nu i bland annat artikeln att det verkar vara precis så man resonerar.


Fast ska man verkligen ens försöka hoppas på att AJF kommer tillbaka. Tyckte man fick indikation väldigt tidigt att AJF vill stanna kvar på andra sidan om han inte lyckas ta en plats i NHL. Jonte tror jag kommer tillbaka och om Widing ändå inte spelar är det väl lika bra att inte förlänga och låta en junior ta den platsen. Av det jag sett och det ni har delat med er tror jag inte vi kommer lida om Widing får gå.
Men någon dialog med Acke måste funnits då man ens nämner honom. Jag tror han blir kvar i AHL men det måste ändå finnas möjligheter att han kommer tillbaka.

Btw tyckte jag redan i somras att man skulle värva Weigel för att ta bredd på centersidan(givetvis inte samma klass) och för han nu skulle vara bra långsiktigt och rätt billig. Men nu har ha tyvärr gjort sig omöjlig hos oss.
Så tråkigt att se honom leda poängligan i allsvenskan för kolsäckarna.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Om Jonte kommer tillbaka tycker jag man ska testa:

Dick - Ante(?) - Bergfors
Lilja - Josefsson - Brodin
Davidsson - Davidsson - Possler
Hank - Strandberg - Bemström
Manijock
Inlägg: 7855
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Måste börja få besked angående Jonte nu snart. Är det ett troligt nej från Columbus sida så måste Jocke ut och värva center NU. Som sämst en andracenter med bra fysisk status utan tidigare större skadehistorik.

Blir det ett ja för Jonte så måste vi också ut och värva en center. Som sämst en andracenter med bra fysisk status utan tidigare större skadehistorik.

Frågan är bara om pengarna finns? Tror inte Widing kostar något så lär ju inte få loss en jättepost efter honom. Hoppas verkligen att Jocke har ett ess i rockärmen. Att han hade beredskap för det här som på förhand kändes som 60/40 MINST att det skulle hända. Ett rent tjänstefel faktiskt, om han INTE har det.

Hur går det för Vejdemo? Är ett lån möjligt? Skulle vara perfekt som extracenter OM Jonte kommer hem också. Annars måste det vara mer spets.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Manijock skrev:Måste börja få besked angående Jonte nu snart. Är det ett troligt nej från Columbus sida så måste Jocke ut och värva center NU. Som sämst en andracenter med bra fysisk status utan tidigare större skadehistorik.

Blir det ett ja för Jonte så måste vi också ut och värva en center. Som sämst en andracenter med bra fysisk status utan tidigare större skadehistorik.

Frågan är bara om pengarna finns? Tror inte Widing kostar något så lär ju inte få loss en jättepost efter honom. Hoppas verkligen att Jocke har ett ess i rockärmen. Att han hade beredskap för det här som på förhand kändes som 60/40 MINST att det skulle hända. Ett rent tjänstefel faktiskt, om han INTE har det.

Hur går det för Vejdemo? Är ett lån möjligt? Skulle vara perfekt som extracenter OM Jonte kommer hem också. Annars måste det vara mer spets.
Jonte kan väl spela som högst 9 matcher nu i början av säsongen innan Columbus måste bestämma sig, så det kan ta ett tag innan Jocke vet hur det blir med Jonte.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Hur ligger det till med Vejdemo annars? Klockren om vi behöver en center. Men är det helt klart att han kommer vara kvar i Nordamerika?
Låst