Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jim Morrison skrev: Det var ju knappast Granströms förtjänst. Hur många gnuggarbrunkare har Skellefteå, Frölunda, Linköping, Växjö?
Men årets slutspel skiljer sig lite från övriga, sällan det är 4st så tydligt spelförande lag framme i semi.
Det brukar mer handla om att hitta ett sätt att vinna, komma under skinnet på motståndaren.
Luleå var ju i princip bara nån snedstuds från att slå ut frölunda
Fast hur många gnuggarbrunkare har Hv71, Brynäs och Örebro då? Färjestad hade Hedman som dom brutit kontraket med.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Harold Camping »

Jim Morrison skrev:
Debacle skrev:
Jim Morrison skrev:
Debacle skrev:Kulturbärare finns absolut, men som många tidigare och nuvarande Djurgårdsprofiler betonat så finns inte den gamla DIF-mentaliteten kvar. Man ligger inte ner när du blivit tacklad och du klagar inte när det blir jobbigt.

Ahlén behövs. Så är det, vem annan i laget är vår Granström? Vem visar att det inte är okej att göra vad man vill mot junisar, målvakt eller stjärnor. Det var Ahlén som faktiskt visade att förstöra en Djurgårdsspelares karriär med ett av det fulaste tilltagen i historien inte är okej. Ska Lundberg kliva in och vara jobbig samt stå upp när det blåser..?

Och att säga att Nilson är lika mycket Djurgårdare som Ahlén är bland det sjukaste påståendena jag läst på detta forum...
Hur gick det för Luleå i slutspelet?
Dom kissade ner oss?
Det var ju knappast Granströms förtjänst. Hur många gnuggarbrunkare har Skellefteå, Frölunda, Linköping, Växjö?
Martin Lundberg
Nick Sörensen
Pontus Petterström

Joel Lundqvist
Robin Figren
Nicklas Lasu

Nicklas Hardt
Sebastian Karlsson
Oscar Sundh

Alexander Johansson
Jani Lajunen


De här lagen har ju sådana här spelare istället. Som spelar hårt och är en pina för motståndarna att möta. Samtidigt som dom klarar av att hålla en skaplig offensiv nivå. Är väl det som gör att det är 4 lag i semifinal.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, alla dom där är ju duktiga hockeyspelare också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Mackan borde väl vara vår nästa sportchef? Han kan ju det här med kontrakt vid det här laget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

minalman skrev:Mackan borde väl vara vår nästa sportchef? Han kan ju det här med kontrakt vid det här laget.
Haha +1
Using Tapatalk
PETTAX
Inlägg: 188
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PETTAX »

Think if... skrev:
minalman skrev:Mackan borde väl vara vår nästa sportchef? Han kan ju det här med kontrakt vid det här laget.
Haha +1
och hardy nilsson som coach ;)
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

PETTAX skrev:
Think if... skrev:
minalman skrev:Mackan borde väl vara vår nästa sportchef? Han kan ju det här med kontrakt vid det här laget.
Haha +1
och hardy nilsson som coach ;)


En motiverad Hardy Nilsson hade jag tagit alla dagar i veckan!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Fredrik Grönberg lämnar löven (som sportchef) visst va han hos oss innan som nått?
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

bastis7 skrev:Fredrik Grönberg lämnar löven (som sportchef) visst va han hos oss innan som nått?
http://difhockey.se/artikel/1725/

Stämmer.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

bastis7 skrev:Fredrik Grönberg lämnar löven (som sportchef) visst va han hos oss innan som nått?
Ryktas vara aktuell som sportchef för Södertälje.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Stiwky
Inlägg: 88
Blev medlem: 2008-11-11

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stiwky »

Dumpar man Ahlén så blir jag fan riktigt less...
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Dumpades spelare som Saviano och Lauritzen ( både bättre än Ahlén ) borde risken vara rätt stor att Även Ahlén får lämna. Inte minst om Hedman är på ingång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Personligen tycker jag att det skulle vara tjänstefel att inte värva Sillen. Hela säsongen+försäsong spolierad av skador - har sen bara blivit bättre och bättre ju mer han har fått spela.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Personligen tycker jag att det skulle vara tjänstefel att inte värva Sillen. Hela säsongen+försäsong spolierad av skador - har sen bara blivit bättre och bättre ju mer han har fått spela.
Jag tycker samma sak. Speciellt angående hans utveckling från dess att han kom till Leksand. Cehlin spelar dessutom grymt bra ihop med Sallinen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:Personligen tycker jag att det skulle vara tjänstefel att inte värva Sillen. Hela säsongen+försäsong spolierad av skador - har sen bara blivit bättre och bättre ju mer han har fått spela.
Jag tycker samma sak. Speciellt angående hans utveckling från dess att han kom till Leksand. Cehlin spelar dessutom grymt bra ihop med Sallinen.
Han är ju en sån spelare som kommer stanna i SHL ett tag också. Skulle bli del av vår stomme.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst