Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Seriöst tror jag inte man kommer förlänga med Fleury.

Däremot har jag en känning i magen beträffande att Nilson kan komma att få förlängt.

Det har försvunnit väldigt många äldre spelare från DIF och det skulle kunna tänkas att KG och Co lockas av att förlänga med Nilson till rätt pris och se honom som en "uppgradering" av Ahlén.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Kall-El skrev:Seriöst tror jag inte man kommer förlänga med Fleury.

Däremot har jag en känning i magen beträffande att Nilson kan komma att få förlängt.

Det har försvunnit väldigt många äldre spelare från DIF och det skulle kunna tänkas att KG och Co lockas av att förlänga med Nilson till rätt pris och se honom som en "uppgradering" av Ahlén.
Kommer Nilson stanna och Ahlén försvinna så kommer det bli riktigt hetsigt, folk på olika håll är ju redan upprörda av att vi har planer på att göra oss av med Ahlén, det är jag också.

Sedan rent sportsligt så är det ju ingen uppgradering alls, Ahlén är bättre och gör mer nytta på isen än Nilson, han är även i en utmärkt ålder.

Ne det bästa på alla sett vore om vi skeppade iväg Nilson samtidigt som Ahlén får nytt kontrakt, det skulle göra 90% av alla inblandade lyckliga och det hade inte vart sämre resultat på isen.
Spela fult
Användarvisningsbild
Paerka
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-10-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Paerka »

Sjöwall skrev:
Kall-El skrev:En sportchef vore kanske inte för mycket att begära en presentation av imorgon eller?

Gärna då också kombinerat med att man väljer att inte förlänga med Nilson och Fleury.

Beträffande Alvarez och Deilert som har kontrakt även över nästa säsong tror jag man får vänta på eventuella besked tills efter hockeysäsongen faktiskt är över för alla lag i landet.

Sedan kanske det kan komma att rassla ordentligt samma kväll/dagen efter Leksand spelat sin sista match för säsongen?
Det kanske presenteras en ny sportchef imorgon?
Hahaha Sjöwall, strö inte mer salt i deras sår efter "oj oj oj!" :)
PETTAX
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PETTAX »

Thoresen är tydligen inte helt körd än, enligt expressen.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... i-sverige/
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Angående Thoresen:

Efter att han gick miste om en ny NHL-chans förra sommaren så är siktet nu inställt på Schweiz - eller Sverige.

– Det är de två länderna jag drar mig till när jag söker en ny klubb. Men de måste erbjuda ett totalpaket där familjen trivs och laget har stora ambitioner och vill kämpa i toppen, säger Thoresen till TV2.

En av de största anledningarna till att han lämnar Ryssland är familjen, som redan nu har rest tillbaka till Norge.

– Jag börjar bli lite trött på allt resande. Jag har gått miste om mycket och har ingen list att sitta där när de är 18 år, och så har jag gått miste om allt.


Inte för att jag tror att vi har den minsta chans att signa honom, men någon blir säkert upprymd...
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2245
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Har vi ingen rik jävel här på forumet som kan gå in med ett par millar och visa att vi satsar för toppen? :wink:
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Vikas skrev:Angående Thoresen:

Efter att han gick miste om en ny NHL-chans förra sommaren så är siktet nu inställt på Schweiz - eller Sverige.

– Det är de två länderna jag drar mig till när jag söker en ny klubb. Men de måste erbjuda ett totalpaket där familjen trivs och laget har stora ambitioner och vill kämpa i toppen, säger Thoresen till TV2.

En av de största anledningarna till att han lämnar Ryssland är familjen, som redan nu har rest tillbaka till Norge.

– Jag börjar bli lite trött på allt resande. Jag har gått miste om mycket och har ingen list att sitta där när de är 18 år, och så har jag gått miste om allt.


Inte för att jag tror att vi har den minsta chans att signa honom, men någon blir säkert upprymd...
tror isf att om han kommer till sverige blir det skellefteå eller linköping :/

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Mindre resande i Schweiz, såklart. Men jag vågar vara optimistisk och tro att vi har en chans. Familjen kommer garanterat trivas bra i Stockholm. Låna Granqvist från fotbollen, be honom styra upp fin lägenhet, jobb åt frun och bra skola till ungarna så kan vi säkert landa honom.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Snälla DIF gör nu allt för att signa hem han!
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Brukar inte Djurgården få väldigt mycket beröm för att just vara en förening som hjälper familjen mycket med jobb och skolor etc etc?
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Vi få hoppas som fan att DIF verkligen gör ett försök åtminstone. Även om Schweiz har väldigt lite resande så är väl SHL mycket mindre än KHL. Dessutom är Stockholm typ 45 min från Oslo med flyg. Inte så fasligt. Men ja, Färjestad ...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

diftobbe89 skrev:
Kall-El skrev:Seriöst tror jag inte man kommer förlänga med Fleury.

Däremot har jag en känning i magen beträffande att Nilson kan komma att få förlängt.

Det har försvunnit väldigt många äldre spelare från DIF och det skulle kunna tänkas att KG och Co lockas av att förlänga med Nilson till rätt pris och se honom som en "uppgradering" av Ahlén.
Kommer Nilson stanna och Ahlén försvinna så kommer det bli riktigt hetsigt, folk på olika håll är ju redan upprörda av att vi har planer på att göra oss av med Ahlén, det är jag också.

Sedan rent sportsligt så är det ju ingen uppgradering alls, Ahlén är bättre och gör mer nytta på isen än Nilson, han är även i en utmärkt ålder.

Ne det bästa på alla sett vore om vi skeppade iväg Nilson samtidigt som Ahlén får nytt kontrakt, det skulle göra 90% av alla inblandade lyckliga och det hade inte vart sämre resultat på isen.
Om vi nu skall vara helt ärlig och bara jämföra Ahlén och Nilson sportsligt är i alla fall Nilson ett par nivåer bättre i min bok. Därmed inte sagt att jag vill att vi skall signa honom, men rent objektivt presterar han bättre än Ahlén. Sedan torde de knappast ha samma löneanspråk, men det är en annan historia.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

Håller väl med om att Nilson är en vassare kniv än Ahlén, men Ahlén är just nu viktigare som vår främsta kulturarbetare. Sedan är väl båda två lika mycket Djurgårdare...

Jag befarar dock att ingen av dom kommer vara kvar
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Think if... skrev:Håller väl med om att Nilson är en vassare kniv än Ahlén, men Ahlén är just nu viktigare som vår främsta kulturarbetare. Sedan är väl båda två lika mycket Djurgårdare...

Jag befarar dock att ingen av dom kommer vara kvar
Jag tycker det vore bra om de lämnade för att bereda plats till andra. Ser inte att de bidrar med så mycket. Satsar hellre på junisar för framtiden. Hank får vara kulturbäraren!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Alltså, det saknas ju knappast kulturbärare i laget just nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst