Verkligen. Antar att det är Nordlund, Arnesson och Deilert(och Fernholm i viss mån räknar inte in Gysbers) som ska ersättas. Vi har redan många backar. Två nya backar ska in varav en ska vara vår första back i pp. Mer får inte plats om vi inte ska börja skeppa unga backar. Men det är rätt puckat tycker jag.SirDIFalot skrev:Ska vi ta in någon utifrån till nästa år så vettefan om jag är sugen på Oscar Eklund. Hoppas på bättre spets helt enkelt.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med. Har inget emot att ta in Eklund som bredd utöver två spetsar. Men det lär ju inte hända.SirDIFalot skrev:Ska vi ta in någon utifrån till nästa år så vettefan om jag är sugen på Oscar Eklund. Hoppas på bättre spets helt enkelt.
Sen så undrar jag varför alla är så sugna på Ahnelöv, är han så jävla bra verkligen?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Eftersom det ser ut som vi inte kommer ha en enda högerfattad eller bra PP-back nästa år.
Stefan Elliott
Avs ser ut att ge upp på honom. Har gått igenom waivers oplockad tidigare. Han kan åka skridskor och han kan skjuta. Hans handledsskott har varit på NHL-nivå sedan han var 17 bast. Typiskt back du ska spela halvmycket i 5 vs 5 och så mycket du kan i PP.
Stefan Elliott
Avs ser ut att ge upp på honom. Har gått igenom waivers oplockad tidigare. Han kan åka skridskor och han kan skjuta. Hans handledsskott har varit på NHL-nivå sedan han var 17 bast. Typiskt back du ska spela halvmycket i 5 vs 5 och så mycket du kan i PP.
Expert.
- diftobbe89
Har för mig jag har sett Elliot i någon match med Colorado denna säsong, hade ju såklart varit en fin värvning.
Oscar Eklund är jag inte så sugen på,, vill ha bättre än så och helst inga fler utpräglade pet-backar.
Edit: Lägger Fernholm av så ser jag gärna Printz som ersättare, perfekt i ett tredje backpar med mycket spel i BP.
Oscar Eklund är jag inte så sugen på,, vill ha bättre än så och helst inga fler utpräglade pet-backar.
Edit: Lägger Fernholm av så ser jag gärna Printz som ersättare, perfekt i ett tredje backpar med mycket spel i BP.
Spela fult
- SirDIFalot
Jag har lite svårt att förstå vart vi ska få plats med alla.diftobbe89 skrev:Har för mig jag har sett Elliot i någon match med Colorado denna säsong, hade ju såklart varit en fin värvning.
Spets - Spets
Högström - Norell
Holm - Falk
Ollas - Englund
Westlund
Ska vi ha fler än nio backar? Två "spets"-backar ska ju in. Blir det tio om Fernholm spelar/ersätts? Har jäkligt svårt att tro att vi skulle låna ut Englund precis efter att han gjort en i princip hel säsong i SHL. Det är nog killar man räknar med ska utvecklas och bli bättre år för år.
Expert.
Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- diftobbe89
Ne jag förstår sällan hur DIF resonerar, detsamma gäller bland forwards, lite ''fel'' spelare som sitter på kontrakt kan jag tycka och vart man ska få plats med alla.SirDIFalot skrev:Jag har lite svårt att förstå vart vi ska få plats med alla.diftobbe89 skrev:Har för mig jag har sett Elliot i någon match med Colorado denna säsong, hade ju såklart varit en fin värvning.
Spets - Spets
Högström - Norell
Holm - Falk
Ollas - Englund
Westlund
Ska vi ha fler än nio backar? Två "spets"-backar ska ju in. Blir det tio om Fernholm spelar/ersätts? Har jäkligt svårt att tro att vi skulle låna ut Englund precis efter att han gjort en i princip hel säsong i SHL. Det är nog killar man räknar med ska utvecklas och bli bättre år för år.
På backsidan vet vi ju dock inte hur det blir med Norell ännu.
Spela fult
- SirDIFalot
Eller Englund för den delen. Han kanske är mer aktuell för AHL än Norell.diftobbe89 skrev:Ne jag förstår sällan hur DIF resonerar, detsamma gäller bland forwards, lite ''fel'' spelare som sitter på kontrakt kan jag tycka och vart man ska få plats med alla.SirDIFalot skrev:Jag har lite svårt att förstå vart vi ska få plats med alla.diftobbe89 skrev:Har för mig jag har sett Elliot i någon match med Colorado denna säsong, hade ju såklart varit en fin värvning.
Spets - Spets
Högström - Norell
Holm - Falk
Ollas - Englund
Westlund
På backsidan vet vi ju dock inte hur det blir med Norell ännu.
Expert.
Lauritzen skall ha nytt kontrakt tycker jag.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Det har nog varit klart ett tag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
Expert.
Jocke och en till.SirDIFalot skrev:Det har nog varit klart ett tag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
Har det ens spekulerats om någon annan?
Melin dementerade väl direkt?
Var det en bekräftelse att Jocke blir sportchef? =)SirDIFalot skrev:Det har nog varit klart ett tag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
Frasse hintade väl om någon sagofigur? Musse? Vet inte hur seriöst det var.ciirree skrev:Jocke och en till.SirDIFalot skrev:Det har nog varit klart ett tag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
Har det ens spekulerats om någon annan?
Melin dementerade väl direkt?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ok, där ser man. Men tolkar ditt nog som inget officiellt va?SirDIFalot skrev:Det har nog varit klart ett tag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte helt lyckat. Kanske Jocke tar jobbet efter säsongen är över?Andspe skrev:Ingen ny sportchef än? Känns som det är klart den första viktigaste posten som måste bli signad..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm