Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tobbe350 »

Axel_K skrev:
Tobbe350 skrev:
SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Oavsett hur långt detta långskott är så bör man iallafall höra sig med Mikael Tellqvist inför kommande säsong. Vet att han vill spela på så hög nivå som möjligt men saker kan ju ändras. Enligt EP har han kontrakt 13/14. Om inte annat så vore det tjänstefel att inte försöka.
Surras väl om en budget på 7 mille nästa år. Det känns rätt meningslöst att slösa tid på Tellan. Tyvärr.
Hur mycket ligger budgeten på för dagens trupp?
13 tror jag det är!
Oj, gäller att göra smarta/billiga men ändå bra värvningar isåfall. En fin utmaning till vem som än blir sportchef (ifall Challe lämnar).
7/4-2014
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5738
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Hamnar vi på 7 mille nästa säsong kan vi nog glömma en ens en playoff-plats. Alla andra lag (utom möjligen AIK) kommer satsa enormt både själva och genom kommunala bidrag för att ta sista chansen för uppflyttning.

Om vi spelar det "säkert" eller "långsiktigt" nästa säsong kan vi lika gärna lägga ner.
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tobbe350 »

Vikas skrev:Hamnar vi på 7 mille nästa säsong kan vi nog glömma en ens en playoff-plats. Alla andra lag (utom möjligen AIK) kommer satsa enormt både själva och genom kommunala bidrag för att ta sista chansen för uppflyttning.

Om vi spelar det "säkert" eller "långsiktigt" nästa säsong kan vi lika gärna lägga ner.
Samtidigt ska man inte stirra sig blind vad namnet på ryggen är. Gäller att få ihop ett LAG som verkligen spelar för varandra. Samtidigt ha lite tur att någon / några som man inte räknat med överpresterar under säsongen.

Tycker inte man ska köra allt på ett kort och sätta föreningen på pottkanten även om det är utökning av SHL.
7/4-2014
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Den var 30-35 i ES, halverades första säsongen i AS till 17. Gick ner till 12 i år. Och väntas landa på kring 7 nästa år.
Så det kommer näst intill halveras för varje säsong eller?
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5738
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Ändå...när man jämför årets budget med förra året så inser man ju vilka groteska löner som Bremberg, Ölvestad och Ottosson satt på för att vara HA.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Den var 30-35 i ES, halverades första säsongen i AS till 17. Gick ner till 12 i år. Och väntas landa på kring 7 nästa år.
Så det kommer näst intill halveras för varje säsong eller?
njae, jag har svårt att tro att det kan falla lägre än sju. BIK Karlskoga har väl legat strax över 5 mille senaste åren.
Expert.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av litto »

Dessutom kommer vi slippa Petterssons enorma lön nästa säsong. Antar att vi också släpper Johner... Han sitter väl på en gigantisk lönepost?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Den var 30-35 i ES, halverades första säsongen i AS till 17. Gick ner till 12 i år. Och väntas landa på kring 7 nästa år.
Så det kommer näst intill halveras för varje säsong eller?
njae, jag har svårt att tro att det kan falla lägre än sju. BIK Karlskoga har väl legat strax över 5 mille senaste åren.
Jag tänkte väl det. Tur.
Men till nästa säsong så tänker man ju lite: Måste finnas NÅGON extern finansiär som kan stötta DIF när 4 lag går upp!
Säsongen som kommer kännetecknas som "sista chansen" typ.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag tycker man ska titta på att ta in Tim Eriksson och Fredric Weigel nästa säsong om vi spelar i HA. Vet att Tim inte varit särskilt uppskattad, men jag hör nog till den lilla skara som gillar honom. Weigel äger Div 1. Som Krüger bevisat är dock 1,5p/match i Div 1 ingen garanti för att man lyckas i HA, men man borde ändå kolla upp honom.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av litto »

1962FenderStrat skrev:Jag tycker man ska titta på att ta in Tim Eriksson och Fredric Weigel nästa säsong om vi spelar i HA. Vet att Tim inte varit särskilt uppskattad, men jag hör nog till den lilla skara som gillar honom. Weigel äger Div 1. Som Krüger bevisat är dock 1,5p/match i Div 1 ingen garanti för att man lyckas i HA, men man borde ändå kolla upp honom.

Tim Eriksson? Sluta nu... Vi är färdiga med honom.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Tar gärna hit Alexander Deilert om vi är kvar i HA. Han har utvecklats en hel del och hans kontrakt går ut.
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Den här Fenderstrat är då en väldigt klok skribent. Skriv mera mera :wink:
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av dutti »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Oavsett hur långt detta långskott är så bör man iallafall höra sig med Mikael Tellqvist inför kommande säsong. Vet att han vill spela på så hög nivå som möjligt men saker kan ju ändras. Enligt EP har han kontrakt 13/14. Om inte annat så vore det tjänstefel att inte försöka.
Surras väl om en budget på 7 mille nästa år. Det känns rätt meningslöst att slösa tid på Tellan. Tyvärr.
Vadå 7 mille (?!) Drick mycket Alberget och vipps 7,5 mille ;) haha
7,5 mille eller 7,5 promille? Vi dem nivåerna är väl de flesta döda.

Kanske lika bra?
Du är med oss överallt, Stefan.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

dutti skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Oavsett hur långt detta långskott är så bör man iallafall höra sig med Mikael Tellqvist inför kommande säsong. Vet att han vill spela på så hög nivå som möjligt men saker kan ju ändras. Enligt EP har han kontrakt 13/14. Om inte annat så vore det tjänstefel att inte försöka.
Surras väl om en budget på 7 mille nästa år. Det känns rätt meningslöst att slösa tid på Tellan. Tyvärr.
Vadå 7 mille (?!) Drick mycket Alberget och vipps 7,5 mille ;) haha
7,5 mille eller 7,5 promille? Vi dem nivåerna är väl de flesta döda.

Kanske lika bra?
Haha. Drick för fasiken, drick!
7,5 mille såklart ;)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Man får väl vara nöjd så länge föreningen har råd med kompositklubbor..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst