Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Det som kanske händer nu är samma sak som när Ragge kom in (-07 var det väl?). Laget inser att även om vi vill spela rolig och offensiv ishockey så måste vi börja från grunden och ha en urstark defensiv. Det är liksom ingen idé att satsa på stordåd då man aldrig kommer ur sängen.
Bytte vi verkligen spelsätt så mycket när Ragge kom in?

Om någon så hände väl något när Säcken lämnade säsongen när Ragge kom snarare. Vi fick ju andra tränare som bestämde. Jag tror det i så fall hade större effekt än att vi bytte ut Ossi mot Ragge.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av pulverapa »

Lidströms mål liknar den andre Lidströms mål i OS-finalen 2006. :)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Sv: Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Det som kanske händer nu är samma sak som när Ragge kom in (-07 var det väl?). Laget inser att även om vi vill spela rolig och offensiv ishockey så måste vi börja från grunden och ha en urstark defensiv. Det är liksom ingen idé att satsa på stordåd då man aldrig kommer ur sängen.
Bytte vi verkligen spelsätt så mycket när Ragge kom in?

Om någon så hände väl något när Säcken lämnade säsongen när Ragge kom snarare. Vi fick ju andra tränare som bestämde. Jag tror det i så fall hade större effekt än att vi bytte ut Ossi mot Ragge.
Jag minns det faktiskt som att Ragge gav oss den styrka längst bak som gjorde att vi kunde spela ut framåt. På samma sätt som Murray gör nu. Sedan att Ragge hade offensiva kvalitéer också gjorde inte saken sämre.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Manijock »

Murray och Landeskog. Där har ni de främsta anledningarna till tre poäng igår. Ottosson och Pickard ska ha en del av sleven naturligtvis. Men våra NH-proffs blommar verkligen ut här i Djurgårdsdressen till riktiga nyckelspelare. Murray lirar ett backspel som utmanövrerar Ragnarsson. Inte en satans miss igår, detta utan att åka runt och toktackla i onödan, utan enkelt smart Lidasspel. Planens absoluta gigant igår!

Landeskog behöver jag inte hylla mer än vad jag gör i Landeskog-tråden, men satans vilken stjärna ut i fingerspetsarna. Vågar inte ens tänka på att han kommer försvinna. Stanna Gabbe snälla :cry:
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Rix »

Skönt att Lidström gjort mål nu, behövdes för hans självförtroende!
Landeskog fortsätter leverera och Otto spelar lika smart och klokt som han alltid borde!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av förevigtdjurgården »

Tibbe skrev:Hajar inte detta med bra bortamatch. Spelet sög ju. Trodde helt seriöst att det skulle bli 0-0 innan period två precis skulle ta slut. Varför ska man spela så defensivt på
bortaplan och offensivt hemma? Hade vi spelat som mot Örebro sist (offensivt) vågar jag påstå att Tingsryd inte hade varit i närheten av att kunna få med sig poäng mot oss idag.

Nej, hade vi mött ett bättre lag än Tingsryd hade vi inte vunnit. Ser hellre ett DIF som anfaller och snittar 15skott per period och förlorar någon match än spelet vi presterade idag och vinner någon match. Kan lova er alla att i längden vinner laget med mest speed och skott på mål.
Vi gör det som krävs och grisar till oss 3p. Jag förstår inte vad det är du har att klaga på?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Vikas »




Lite footage från incidenten på läktaren.

"Allt är 08:ornas fel, de skapar en dålig stämning" - Random TAIF supporter (ej riktigt citat)
riccos
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-11-05
Säsongskort: Ja

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av riccos »

Fan när jag va i Tingsryd för 10 år sen så har jag för mig att draget var bättre än det är. Tycker för övrigt att media skämmer ut sig då dom tycker att kasta in saker på plan är lustigt i Tingsryd men skandal i Sthlm.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av pulverapa »

Tingsryd är riktigt tunga: http://www.youtube.com/watch?v=u_h-od4sInQ
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Tingsryd är riktigt tunga: http://www.youtube.com/watch?v=u_h-od4sInQ
Ett bra exempel på vad som händer med unga män i Sveriges småstäder, när de unga kvinnorna pluggar på någon högskola, får jobb i Stockholm och lämnar sin hembygd. Eller är detta i stället orsaken till att de flyttar?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Manijock »

pulverapa skrev:Tingsryd är riktigt tunga: http://www.youtube.com/watch?v=u_h-od4sInQ
HAHAHA herregud skrattar så jag gråter :lol: Bästa är ändå tjocka luffaren med långt hår. Han kan definitivt välja och vraka på krogen därnere i mörkaste småland med dem där movesen :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av -daniel- »

Herregud, vet inte om det här blivit postat:


Folk klagar på Stockholms-supportrar... :roll:

EDIT: detta alltså efter att bönderna hetsat mot en familj med DIF supporters. Sen vet jag faktiskt inte exakt vad de hade gjort och definitivt tveksam till polisens agerande i sig. Men det är en annan diskussion.
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Herregud, vet inte om det här blivit postat:


Folk klagar på Stockholms-supportrar... :roll:

EDIT: detta alltså efter att bönderna hetsat mot en familj med DIF supporters. Sen vet jag faktiskt inte exakt vad de hade gjort och definitivt tveksam till polisens agerande i sig. Men det är en annan diskussion.
De tar chansen att "ta fajten med 08jävvlarna" - kan tycka att syskon ej ska skaffa barn men det kan ju vara fel av mig?! #banjoftw
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Tingsryds AIF - Djurgårdens IF 12/10 2012

Inlägg av Tessan »

Manijock skrev:
pulverapa skrev:Tingsryd är riktigt tunga: http://www.youtube.com/watch?v=u_h-od4sInQ
HAHAHA herregud skrattar så jag gråter :lol: Bästa är ändå tjocka luffaren med långt hår. Han kan definitivt välja och vraka på krogen därnere i mörkaste småland med dem där movesen :lol:
Men allvarligt?!?!? Vilka jävla bönder! Herregud!
Skriv svar