Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 673
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Rudi »

-daniel- skrev:Förstår dock den här Dembo-känslan som vissa har, men jag tror så här: lyckas vi få några vinster i rad kommer hela laget ha en klart högre stresströskel vilket kommer minimera misstagen på backarna och i slutändan får Chet enklare puckar att jobba på.
Men problemet är väl att han ibland släpper de till synes enklare puckarna? :) För egen del drar jag efter andan varje gång Chet tvingas ta emot en riktig skitpuck, å andra sidan har jag fullt förtroende för honom under pressade situationer när han verkligen får jobba. Men som sagt, överlag har han gjort det bra.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Caveman »

Landeskog är ruskigt bra.
Pickard är en riktigt bra målvakt.

Linkan är SLUT. (men twittrar han lite om hur dåligt DIF spelidé är så kommer folk att bli lurade)
Sedan så måste jag säga att TIM är helt menlös, alla ni som hyllar honom ser ni över huvudtaget hans backhandspassningar till motståndarna i mittzon.

Ölvestad & Otto gör en riktigt bra match.
Murray är kung.
Granath är fortsatt värdelös.
Åberg blir bara bättre & bättre.
Ljungh ska inte spela med en massa menlösa spelare, ge honom mer speltid i en offensiv lina.

Jag tycker det är ruskigt tråkigt att gå på Hovet när DIF lirar i Allsvenskan.
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Daniel08 »

Det kändes så bra när vi gjorde 2-0. Därför känns det som en helt klart stulen poäng. Vilken debut av Landeskog och tänk om inte Linkan klivit av, lätt att vi hade satt den i 5-3. Vi äger större delen av matchen men som i vanlig DIF manér sätter vi inte chanserna (vann ju skotten med sjuka siffror). Stort plus till Ottosson, Landeskog, Murray, Tim Eriksson och Åberg.
Zebrorna... Mer uppmärksamhetskåta domare får man leta efter!
Tycker inte Pickard gör en överdrivet dålig insats men Challe måste spela Reideborn snart så inte får en ny Wesslau insats (sämst när det gäller).
Klacken... Skönt att slippa visa hjärta och alla som inte hoppar är gnagarsvin under match! I övrigt en bra insats av klacken! Domarn har en ko i Örebro!
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Caveman »

Vadå tänk om inte Linkan klivit av..

Vad har han gjort som är så bra, det var snarare så att det blev ett bättre flyt efter att Linkan klev av.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:Vadå tänk om inte Linkan klivit av..

Vad har han gjort som är så bra, det var snarare så att det blev ett bättre flyt efter att Linkan klev av.
Landeskog och Linkan klickade inte direkt. Hade ett par passningar som var tänkta till varandra som inte hamnade rätt.

Är dock övertygad att vi kan få ihop en bra kedja med Linkan. Gäller bara att hitta två spelare som han får kemi med. Det dröjde ju rätt länge innan vi parade ihop Anger och Linkan sist. Då båda användes som playmakers i varsin kedja först.
Expert.
Otte
Inlägg: 8
Blev medlem: 2012-02-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Otte »

Jag e jävligt besviken på linkan, han är klart den sämsta värvningen i år. Långsam och seg! Idag så såg vi ju alla vilken skillnad det blir när linkan styr pp och när landeskog gör det.
Åberg visar idag att han borde spela med johner och landeskog de verkar ha bra kemi. men annars klart bästa matchen i år!
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Henkos »

Alexander skrev:blev väldigt glad då jag fick se Erik Gustafsson tacklas i 2 mot 2 läget i första perioden och stoppade en annars väldigt bra målchans (vet inte om någon annan ansåg att det var värt att notera :P)
Noterade också detta, riktigt bra. Fortsätt så Erik!
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:
Caveman skrev:Vadå tänk om inte Linkan klivit av..

Vad har han gjort som är så bra, det var snarare så att det blev ett bättre flyt efter att Linkan klev av.
Landeskog och Linkan klickade inte direkt. Hade ett par passningar som var tänkta till varandra som inte hamnade rätt.

Är dock övertygad att vi kan få ihop en bra kedja med Linkan. Gäller bara att hitta två spelare som han får kemi med. Det dröjde ju rätt länge innan vi parade ihop Anger och Linkan sist. Då båda användes som playmakers i varsin kedja först.

Det var fan vad du ska "gulla" med Linkan... Det kanske är så att DIF inte alls mår bra av att ha Linkan i en ledande roll. (även han måste prestera) Du måste förstå att Linkan nu är runt 40 år, jag tror att både du & han överskattar nummer 23. Han har faktiskt vart en av dom sämre på plan i varje match.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:
Caveman skrev:Vadå tänk om inte Linkan klivit av..

Vad har han gjort som är så bra, det var snarare så att det blev ett bättre flyt efter att Linkan klev av.
Landeskog och Linkan klickade inte direkt. Hade ett par passningar som var tänkta till varandra som inte hamnade rätt.

Är dock övertygad att vi kan få ihop en bra kedja med Linkan. Gäller bara att hitta två spelare som han får kemi med. Det dröjde ju rätt länge innan vi parade ihop Anger och Linkan sist. Då båda användes som playmakers i varsin kedja först.

Det var fan vad du ska "gulla" med Linkan... Du måste förstå att Linkan nu är runt 40 år, jag tror att både du & han överskattar nummer 23. Han har faktiskt vart en av dom sämre på plan i varje match.
Jag menar bara att jag tror att vi kommer kunna få igång en producerande kedja med honom. Även om han inte gör 50 poäng. Och ja, Linkan har varit en besvikelse hittills.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Daniel08 »

Caveman skrev:Vadå tänk om inte Linkan klivit av..

Vad har han gjort som är så bra, det var snarare så att det blev ett bättre flyt efter att Linkan klev av.
Jag tror ändå att det finns något att bygga ett bra pp på mellan Landeskog och Linkan. Längesen jag såg ett så pass kreativt och sansat pp när båda var på isen.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Magnutz »

mutation skrev:Det här med att domaren var kass håller jag inte med om. Klart man reagerar som hemmapublik, men objektivt gjorde han ett bra jobb. Kanske till och med lite i favör till Dif...
Nej. Du har inte ett rätt. Domarinsatsen var så jävla usel att jag rodnade på A23. Katastrof. Att domarna skulle vara sämre än de är i ES förstod jag när denna resa tog sin början men att de skulle vara genomruttna, det trodde jag inte.

I övrigt: Grym match. Murray och Landeskog ger laget rätt inställning. De är vår nye Ragge. De ser till att spelarna fattar att det inte duger att sitta och drömma i båset. De ska STÅ UPP och vara med i spelet.

Vi faller fortfarande ofta ner i knät på Pickard i försvaret och vid 2-1-målet måste våra backar plocka spelare innan denne får skjuta.

Bra var .. alla. Otto, Fimpen, Murray, Gabbe m fl. Mycket bra tendenser visades upp!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Nu har jag sett matchen från TV-håll.

Vårt PP var inte riktigt så bra som det kändes på plats. Det går lite långsamt mellan passningarna och är något enformigt. Det kändes inte som det var samma tryck mot mål på TV som det gjorde live.

Pickard gör några riktigt kvalificerade räddningar som var svåra att se live. Även om han bara får 18 skott så är det väl 4-5 st med frilägekaraktär. På Viasat var det ingen som nämnde något om att han borde tagit deras första mål heller. Såg tamt ut live men på TV hyllade de bara skottet. Tyckte snarare det såg ut som Aulins backhandsskott var ett enklare avslut än deras första mål.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF gör förmodligen sin minst usla match, men det räcker givetvis inte till 3p mot serieledarna.

Flera ledande spelare börjar äntligen vakna till liv.
Pickard är bra igen,
Men om en målvakt har en "sån där kväll" (som han hittills inte haft), då tar han 1-2 målet & kanske även 2-2.
Men givetvis måste vi kunna göra mer än 2 mål framåt, blir oerhört svårt att ta några 3 poängare överhuvudtaget annars.

Sista periodens passiva "ställ upp & vänta hockey" bjöd in Örebro till en vidöppen kvitteringsjakt.
Skylla på domaren gör bara losers (det är ju vi just nu iofs, så kör på).
Men vi sätter oss själva i svåra lägen & tvingas i brist på tajming & tid till att peta in klubbor & fötter där motståndare tar sig fram.

Sammantaget, medium-skit.
Men vi närmar oss sakta den "skitfria-zonen", så kanske om 5-6 omgångar att vi kan börja ta en & annan 3 poängare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av sensei »

Haha, visst.

Jag menar att kombinationen av ett mer avvaktande spel från oss och mindre gynnsamma bedömningar av domarna gav Örebro chansen att komma igen, vilket de tyvärr gjorde.

Att en vanligtvis lugn Timmy stundtals blev helt galen på domarna borde vara ganska talande.

Men skit i det nu, det här var ett stort fall framåt från vårt härliga Djurgårn'
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 10/10 2012

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Haha, visst.

Jag menar att kombinationen av ett mer avvaktande spel från oss och mindre gynnsamma bedömningar av domarna gav Örebro chansen att komma igen, vilket de tyvärr gjorde.

Att en vanligtvis lugn Timmy stundtals blev helt galen på domarna borde vara ganska talande.

Men skit i det nu, det här var ett stort fall framåt från vårt härliga Djurgårn'
Att domarinsatsen bjöd in örebro i matchen råder det då fan inga tvivel om. Vi spelar inte passiv-hockey - vi får mycket konstiga domslut mot oss. Ta en 2a som örebro åker på. Vi plockar Pickard och zebran blåser av fast vi har pucken. Pucken ut i nätet minst två gånger och detta märker inte domarna. Hela sista perioden var ett tragiskt mått på hur illa det är ställt med domarnivån i HA. Tyvärr. jag vet att det är svårt att döma hockey för det går så satans fort men det går ju inte att använda en sådan ursäkt tycker jag.

Så, vi krigar i 3 perioder - vinner matchen och det är ett gott steg framåt. I första perren kom inte örebro ut ur egen zon i samlad trupp mer än kanske ett par gånger. Med bättre skärpa avgör vi matchen där.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar