DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av BaronVonDif »

lefflan skrev:
VäsbyMental skrev:
Jepe skrev:Är väl på Hockeyallsvenskan.se som matchen kommer att sändas och inte på s24?!?
Den visas på Hockeyallsvenskans hemsida. Korrekt !

Och dom tar även ett jävla ockerpris för matchen !


Men lugn nu.. De sa ju precis på viaplay att matchen kommer sändas på S24. Vi får väll se hur det blir med den saken. Han sa att den inte har kommit upp där än bara.
Kul för dom som betalt 120 spänn för att se den på Hockey allsvenskans sida och har S24.:o
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av crike »

Om DIF får 30kr per "biljett" så får folk tycka att det är hur mycket ockerpris som helst med 129kr, jag kommer ändå stödja föreningen då jag inte är på plats.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av BaronVonDif »

crike skrev:Om DIF får 30kr per "biljett" så får folk tycka att det är hur mycket ockerpris som helst med 129kr, jag kommer ändå stödja föreningen då jag inte är på plats.
Löning idag så det svider nog inte för de flesta.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av bastis7 »

Matchen visas väl inte på s24? Vem faan har rätt och vem faan har fel. Har s24 så lite onödigt att köpa den på hockeyallsvenskan.se om den går där!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Jepe »

bastis7 skrev:Matchen visas väl inte på s24? Vem faan har rätt och vem faan har fel. Har s24 så lite onödigt att köpa den på hockeyallsvenskan.se om den går där!
Hockeyallsvenskan har gått ut med att det är där de sänder matchen. I artikeln om Murray på Aftonbladet så listar de DIFs S24 matcher och där är INTE kvällens match med. Är lefflan som säger att personalen på Viasat påstått att matchen sänds på s24.
2014-04-07, vad hände?
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Rådgivaren »

Tycker det är rätt självklart att Viasat ska kunna byta match - jag menar lek med tanken att man hade haft Örebro-Almtuna som utvald match i kväll. Och så visar det sig att Murray, Kronwall och Hörnqvist ska debutera för DIF och Oskarshamn kastar in Sydney Crosby. Då är det ingen här som protesterar mot ett matchbyte.

Har själv följt hockeyallsvenskan rätt väl sista åren - och det är inte mer än tre säsonger sedan TV4 Sport satt på sändingsrättigheterna. På den tiden visades en match i veckan från hockeyallsvenskan i svensk tv.

Nu visas det matcher nästan varje dag.

Därmed inte sagt att kvällens lösning, hockeyallsvenskan.se känns särskilt bra. 129 kr är helt enkelt för mycket så jag får nöja mig med textrapporteringen på hemsidan.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av bastis7 »

Viasat har så många kanaler at de borde kunna visa den på någon annan, typ viasat sport. Men där visar de väl säkert nån jävla repris på en pl-match!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Daniel942 »

bastis7 skrev:Viasat har så många kanaler at de borde kunna visa den på någon annan, typ viasat sport. Men där visar de väl säkert nån jävla repris på en pl-match!
Vet du vad en TV-produktion kostar? Det är inget man slänger ihop på 10 minuter som en pizza.
DIF!
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 673
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Rudi »

Rådgivaren skrev:Tycker det är rätt självklart att Viasat ska kunna byta match - jag menar lek med tanken att man hade haft Örebro-Almtuna som utvald match i kväll. Och så visar det sig att Murray, Kronwall och Hörnqvist ska debutera för DIF och Oskarshamn kastar in Sydney Crosby. Då är det ingen här som protesterar mot ett matchbyte.
Ur konsumentsynpunkt är det rent förkastligt. Hur ska jag kunna veta vad jag betalar för om kanalen har rätt att när som helst, fritt ändra utbudet?

Finemang om man vill utöka spelschemat, det hade varit till konsumentens uppenbara fördel, men Viasat har tagit betalt för något som inte finns. De har sålt ett abonnemang till mig som täckte elva matcher, jag har betalat för elva matcher, men nu får jag bara tio. Jag kommer naturligtvis inte gråta mig till sömns ikväll, men det är fult, gnidigt och jävligt nonchalant mot människor som har betalat abonnemangsavgiften mot bakgrund av det tidigare fastlagda spelschemat. Frågan är då om det efter fritt skön är okej att huxflux ändra i förutsättningarna för att ett avtal ens kommer till stånd?

De här gör man för att tjäna ytterligare några kronor på matchabonnenter som enkom vill se Anze Kopitar, samtidigt som man trots den utskuffade Djurgårdsmatchen kan räkna hem x antal abonnemangsavgifter som betalats under förutsättning att DIF-Oskarshamn faktiskt skulle sändas.

Jag kanske har suttit och eldat upp mig lite för mycket nu, men Viasat är verkligen ingen favorit..
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Staten »

Smidigt att betala för viaplay och sedan inte vara garanterad att få se Djurgårn. Nej tack.
Steef
Inlägg: 361
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Steef »

Hur hittar man till deras support?
*skriv signatur här*
taddis
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-12-01
Ort: Nacka
Kontakt:

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av taddis »

Nu sänds ju faktiskt DIF - Oskarshamn iaf, men då får vi glatt punga upp 129 kr till och se den på en halvsunkig webbsändning... helt sjukt. Den borde vara gratis för oss som i tron har köpt matchen.
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

Tänkte vänta några minuter in i matchen och se vad ni säger om sändningen.. Är den bra kanske jag köper matchen.
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av lefflan »

Skam den som ger sig!!

Nu formulerade jag om allt...


Även jag kommer nu att få 100 kr tillgodo.

Så nästa månad är gratis för mig!!
taddis
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-12-01
Ort: Nacka
Kontakt:

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av taddis »

lefflan? av viasat?
Skriv svar