Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av antti-pekka »

Fricke skrev:Printz och Lassen är usla ikväll och O Eklund direkt dålig. Tycker däremot att Deilert gör det bra i jämförelse.

Ekman är helt häpnadsväckande usel. Widing lyckas i varje fall missa målchanser medan Ekman inte bidragit med flaska sedan sitt mål mot AIK för 600 omgångar sen...
Deilert har tagit ett kliv framåt i sin utveckling den här säsongen. När han fick spela mot Skellefteå före uppehållet tycker jag att han gjorde en väldigt bra match utifrån det jag kräver av honom. Att Lassen står före i kön är väldigt märkligt.

Nu är Deilert långt ifrån en toppback men det är inte heller han som skall dra det stora lasset. Han skall hålla tätt bakåt och det har han lyckats bra med de matcher han har fått spela den här säsongen.Hittills bara inne på ett mål bakåt i spel 5/5. Noterbart är att han har varit inne på fyra framåt. Det ger +3 vilket är bäst i laget. Det säger inte mycket om Deilert utan påvisar mer hur hans medspelare har underpresterat.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Jag älskar Djurgår'n!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av janne08 »

diftobbe89 skrev:
Kall-El skrev:Printz må göra ett gott jobb i det tysta, men tar men en utvisning i boxplay när vi har pucken under kontroll genom att slasha en motståndares vader skall man nog bänkas i minst en match. Haken är att alternativen vi har att kasta in är så bedrövliga att det inte blir fallet. HUr i helvete tänker man i det läget. Vi har puck, hyggligt kontringsläge, boxplay och killen yxar ner en spelare bakifrån. Hade jag varit tränmare hade snubben inte spelat mer efter det tilltaget.

I övrigt är Widing brutalt usel precis om Ekman.

De båda spelarna som skulle ersätta våra stjärnor bidrar inte med mer än våra nya junisar trots detta får de chans på chans. Ekmans treåriga avtal gör att man får ha tålamod. Widings 9 månader gör att man bör leta ny adress åt killen redan i januari; Men frågan måste åter ställas: Vem kom på att värva Widing i första läget???

Jag sa väl precis att sådana situationer får inte förekomma i sådana lägen? Som tur va blev vi inte bestraffade. Och jag tror att David själv vet med sig att det va förbannat onödigt

Men ifall ingen mer en jag fattar att Printz är grymt viktig för Dif oavsett sina ''grodor'' i vissa matcher så får ni väl snacka med någon som fattar, konstigt är ju hur en som knappt håller i elitserieklass är en av dom som i vissa matcher får mest istid i hela laget.

Men jag förstår ju varför
Du skall inte lockas in i Printz gnället, alla som ser längre en näsan räcker ser vilket jobb David gör, även om jag inte är någon Leif Bork älskare så förstår jag vad han menar när han förra året skrev i Expressen att Printz tillhör ES bästa defensiva backar. Och han har inte blivit sämre!!
Men det är lättare att komma ihåg en miss än något bra.
För övrigt är det någon som är nöjd över att vi tog 3 pinnar ?
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

En stor fet bedrövelse detta också. Nu skall Mäklaren kröka... men håll till godo, kamrater. Inom några timmar är matchsammanfattningen fulländad.

Åh en sådan härlig dag!

Skål för Djurgår'n skare va!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Norrortsgrabben
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-11-02
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Norrortsgrabben »

Mäklaren skrev:En stor fet bedrövelse detta också. Nu skall Mäklaren kröka... men håll till godo, kamrater. Inom några timmar är matchsammanfattningen fulländad.

Åh en sådan härlig dag!

Skål för Djurgår'n skare va!
En prilla på det så blir kvällen underbar.

Kör hårt!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Kentta »

Norrortsgrabben skrev:
Mäklaren skrev:En stor fet bedrövelse detta också. Nu skall Mäklaren kröka... men håll till godo, kamrater. Inom några timmar är matchsammanfattningen fulländad.

Åh en sådan härlig dag!

Skål för Djurgår'n skare va!
En prilla på det så blir kvällen underbar.

Kör hårt!
Precis vad jag tänkte skriva! :) Sitter och funderar på hur fan det går till när känslorna växlar så snabbt.. Hockey är trots allt en underbar sport ibland :wink: Passa på att försök njuta en stund av det här!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av seppuko »

Det kändes ett tag sådär bedrövligt som man känt ett antal matcher här nu. När ska det lossna, för spelarna och för laget. Känns som om det är någon sparlåga och det ordnar sig snart som infunnit sig i laget. Men, vi vinner matcher titt som tätt trots att "vi" fans inte är nöjda någonstans, så visst kunde det varit mycket värre.

Vill även säga att de som ständigt och jämnt klagar på backarna är antingen totalt hemmablinda eller ställer alldeles för höga krav. Alla lag har har sina problem över hela banan, vissa har inte visat det än och kommer, andra har visat det ganska frekvent. Vi har i grund och botten en helt ok backuppsättning, men jag kan väl hålla med om att man måste matcha killarna lite bättre så att en viss trygghet kan infinna sig.

Och Widing. Idag tyckte jag likt många andra synd om honom, helt ärligt. Man ser på honom hur han vet att han "gjort bort sig". Han kämpar, spelar fram, tar avslut, missar mål, träffar målvakt men det är inte mycket mer än så som vill hans väg just nu. Jag tror verkligen det kommer lossna för honom, men jag tror inte han kommer spruta in mål. Tar vi oss till slutspel så kommer alla höja sig, speciellt Widing.

Men en annan sak som jag noterade i dagens match, och efter förra matchen är att i dagsläget, just i detta nu har vi bara en enda naturlig målskytt (eftersom Widing är i svacka) i form av Nilson. Alla andra verkar hellre vilja passa eller jobba fram till målet. Detta gör att vi får inga rena avslut mot mål. Och denna tendens höll i sig i matchen idag förutom en sak som skilde sig väsentligt mot de 19 tidigare matcherna, skottstatistiken. Helt klart mer skott mot mål idag, och helt klart mer rakt på mål. Hoppas trenden sitter i, för då kommer det nog lossna fint.

Sen dagens plus, Kronwall och Nilsons samarbete, först Nilsons brända målchans sen hans mål. Där har vi något vinnande framöver :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Sitter och fördriver tiden med att läsa en matchtråd från förra säsongen ungefär vid samma tillfälle, 23 november. en 4-3 torsk borta mot Timrå.
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php ... &start=180

--

Hade inget minne av att det var lika gnälligt förra året, till och med Ragge skulle ju bänkas enligt vissa... Vid förluster antar jag att det är mycket skit som väller ur en. Men fan idag, vi vinner 3-1 och skjuter dubbelt så mycket skott som Modo? Vad begär alla? Hur kan alla vara så jävla förbannade?
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:Sitter och fördriver tiden med att läsa en matchtråd från förra säsongen ungefär vid samma tillfälle, 23 november. en 4-3 torsk borta mot Timrå.
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php ... &start=180

--

Hade inget minne av att det var lika gnälligt förra året, till och med Ragge skulle ju bänkas enligt vissa... Vid förluster antar jag att det är mycket skit som väller ur en. Men fan idag, vi vinner 3-1 och skjuter dubbelt så mycket skott som Modo? Vad begär alla? Hur kan alla vara så jävla förbannade?
Jävligt nyttig läsning faktiskt, hela förra säsongen var verkligen inte en dans på rosor, men ändå gick det som det gick. I år har vi ett bättre spelarmaterial, och om alla bara får chansen att få spelet att sitta borde det bli spännande att följa det här laget.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev:Sitter och fördriver tiden med att läsa en matchtråd från förra säsongen ungefär vid samma tillfälle, 23 november. en 4-3 torsk borta mot Timrå.
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php ... &start=180

--

Hade inget minne av att det var lika gnälligt förra året, till och med Ragge skulle ju bänkas enligt vissa... Vid förluster antar jag att det är mycket skit som väller ur en. Men fan idag, vi vinner 3-1 och skjuter dubbelt så mycket skott som Modo? Vad begär alla? Hur kan alla vara så jävla förbannade?
Matchtråden är intressant att läsa , mycket gnäll på Wesslau och backparen. Det påminner mig om denna säsong har börjat likadant, svagt målvaktsspel, svagt backspel osv.

Nu känner jag att det börjar vända, dock så krävs det vinst mot Luleå på Tisdag för att verkligen grabbarna ska känna ''nu är vi på väg'' och kan få tillbaka sitt förtroende och spelsätt. Vinner vi mot Luleå på hemmaplan så blir jag imponerad, då känner jag att vi är på väg upp igen och slutspel är garanterat. Om Luleå förlorar så blir det deras tredje raka och då börjar dom falla, och det blir inte en bekväm landning ;)

Idag har vi spel 5-3 i två minuter och 5-4 i i tre minuter. Mållöst i ett 5minuter långt PP är bedrövligt dåligt. 15skott på hela första perioden är inte godkänt efter att vi spelat PP 25% av tiden. Istället för att skjuta så passar man en extra gång. Jag tycker det var bedrövligt när jag läste detta, blev nästan chockad.

''Det blir mål om man skjuter'' //Mathias ''Tjärnan'' Tjärnqvist.

Så bra kommentar att säga efter denna match, jag skiter i om pucken går över eller om målvakten räddar, bara jag får se mer skott istället för detta passningsspel runt sarghörnen och inte komma någonstans.

Alltid Oavsett
Senast redigerad av Mash den 2010-11-20 23:54:38, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Kall-El »

NU vill jag än en gång poängtera att Printz tuffa spel är till nytta för laget, men att ta den typen av utvisningar finns bara inte. Det måste tvärbrunnit till i skallen på killen att i det läget dra på sig en tvåa och på det sättet.

Drar man 300 papp per månad kräver jag mer än kämpatag. Jag kräver att ALLA spela skall kämpa för övrigt, drar man däremot 300 loppor var 30e dag krävs det mer än så. Dessutom tycker inte jag att Widings totala poängskörd är mycket att srkyta över heller. Med den lönen han erhåller skall hans resultat vara betydligt giftigare. Tyvärr känns det lite grand som att Widing behöver en annan omgivning för att lyckas, en omgivning vi inte kan ge honom just nu. Bättre då ge honom fram till julluppehållet och se om han kan komma igång på egen hand. Gör han inte detta bör man kika på andra lösningar i januari.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av AMMC »

Det är uppenbart att en del här inte kommer vara i närheten av nöjda så länge vi inte vinner med 6-0 och Ekman och Widing gjort ett varsitt hattrick.

Idag spelade vi riktigt bra hockey, synd att Mackan inte sätter dit sitt öppna mål i första. Då hade det inte behövt bli så spännande, för vi hade dem mot repen ordentligt redan där.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Rix »

Tyckte trots allt att Widing gjorde bra jobb idag, visst han får inte målen, men trillar det in ett för han tror jag det lossnar rejält. Sen hade han ett byte i tredje perioden som var riktigt bra. Han åkte upp i motståndarnas zon, fick pucken av målvakten på sig och lyckades efter att vi trappat den kriga tillbaka den 1 gång, samt stoppa en kontring i nästa sekvens.

Widing får bara ligga i och fortsätta köra så lossnar det nog för han snart.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Magnutz »

AMMC skrev:Det är uppenbart att en del här inte kommer vara i närheten av nöjda så länge vi inte vinner med 6-0 och Ekman och Widing gjort ett varsitt hattrick.

Idag spelade vi riktigt bra hockey, synd att Mackan inte sätter dit sitt öppna mål i första. Då hade det inte behövt bli så spännande, för vi hade dem mot repen ordentligt redan där.
Tror fan vi mest är rädda för att missa slutspel och få vårt förväntade slutspelsdeltagande uppskjutet på obestämd framtid.. ;)

Jag tycker vi spelade BRA idag, men det brister i det sista - målgörandet. Nilsons mål var snyggt och rent men Tjärnas 2-1 var ett redigt turmål, om än så snyggt, som påminner om de mål jag själv brukade göra på innebandyplanen när det begav sig. Vi behöver göra enklare mål. Sen så ska vi se på fan. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av -daniel- »

Underbart med 3 pinnar, räcker gott så.
Bild
Skriv svar