Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Antie skrev:
smurf02 skrev:""Boråsaren"" vet du överhuvud taget vad dysslexi är?? om inte så håll käfft med din svenska grammatik!!
för övrigt tycker jag att om klubben vill fixa målskyttar så Prata med Patric Thoresen, Macke nilson dessa 2 tror jag på i sånna fall men ingen skulle gråta ifall Nisse komm!!

Frantisek Kaberle: skulle inte han kunna vara något inte för att jag vet något om honnom men??
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1919

Och ingen skulle väll gråta ifall boyle kom inte för att vi har råd :cry:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5369

Och? Spelar ingen roll att du har dyslexi. Man behöver inte våldta svenskan för det. Du kan skriva som du gör och sen innan du postar så kollar du igenom det du skrivit och tar bort alla dubbelbokstäver och kollar stor bokstav efter punkt osv.

Och förresten, vad är "dysslexi" haha :P
Förlåt jag var tvungen ^^
Spelar ingen roll?

"Dyslexi: läs- och skrivsvårigheter. En del människor, både barn och vuxna, har svårt att hantera det skrivna språket. Det handlar inte om problem med språket i sig, utan med att förvandla symboler till ord och meningar eller ord och meningar till symboler.
Dyslexi är något som i olika grad förekommer hos 5-10% av befolkningen. Den är inte knuten till begåvning på andra områden, men dyslexi gör det ofta svårt för en person att ta till sig information.
"

Så låt grabben vara. Strunta bara i hans inlägg. Det gör jag, bara onödigt att ödsla energi på något sådant.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

När man ser på slutspelet blir man riktigt sne att vi missade värvningarna av Niklas Persson och Oscat Steen. Persson valde ju bort Modo för att gå till oss, men så kom Linköping in i matchen.

Steen ville vi ju inte ge vad han krävde i lön. Kanske hade varit värt.

Tänk er Steen men särskilt Persson som center mellan Linkan och Hörnqvist, i stället för Bäcker.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

smurf02 skrev:""Boråsaren"" vet du överhuvud taget vad dysslexi är?? om inte så håll käfft med din svenska grammatik!!
för övrigt tycker jag att om klubben vill fixa målskyttar så Prata med Patric Thoresen, Macke nilson dessa 2 tror jag på i sånna fall men ingen skulle gråta ifall Nisse komm!!
Äh, dyslexi my ass! Du kan inte stava helt enkelt. Är det dyslexi att pumpa in smajlisar efter varje mening? I think not. För övrigt håller jag med ett flertal andra - sluta statistikbomba forumet med spelare du inte vet något om!
djjjj
Inlägg: 123
Blev medlem: 2007-03-06

Inlägg av djjjj »

Kan man öjligtvis inte kasta ut smurf02?

När det gäller värvningsfronten tycker jag vi ska ha tålamod, allt kommer lösa sig.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Rocker skrev:
smurf02 skrev:""Boråsaren"" vet du överhuvud taget vad dysslexi är?? om inte så håll käfft med din svenska grammatik!!
för övrigt tycker jag att om klubben vill fixa målskyttar så Prata med Patric Thoresen, Macke nilson dessa 2 tror jag på i sånna fall men ingen skulle gråta ifall Nisse komm!!
Äh, dyslexi my ass! Du kan inte stava helt enkelt. Är det dyslexi att pumpa in smajlisar efter varje mening? I think not. För övrigt håller jag med ett flertal andra - sluta statistikbomba forumet med spelare du inte vet något om!
Dyslexi innebär bl a att man inte kan stava.

Tycker snarast det rör sig om slarvig lunarstorm svenska och detta kan vara nog så störande.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Kall-El skrev:
Rocker skrev:
smurf02 skrev:""Boråsaren"" vet du överhuvud taget vad dysslexi är?? om inte så håll käfft med din svenska grammatik!!
för övrigt tycker jag att om klubben vill fixa målskyttar så Prata med Patric Thoresen, Macke nilson dessa 2 tror jag på i sånna fall men ingen skulle gråta ifall Nisse komm!!
Äh, dyslexi my ass! Du kan inte stava helt enkelt. Är det dyslexi att pumpa in smajlisar efter varje mening? I think not. För övrigt håller jag med ett flertal andra - sluta statistikbomba forumet med spelare du inte vet något om!
Dyslexi innebär bl a att man inte kan stava.

Tycker snarast det rör sig om slarvig lunarstorm svenska och detta kan vara nog så störande.
Det var det jag menade...
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Peter »

Kall-El skrev:Tycker snarast det rör sig om slarvig lunarstorm svenska och detta kan vara nog så störande.
Skulle det verkligen vara så att det usla språket berodde på dyslexi ås skulle vi inte se dessa konstanta och konsekventa felstavningar utan snarare en större variation i felstavandet. Tyvärr skyller varenda okunnig lunarunge på dyslexi vilket går ut över dem som faktiskt lider av det på riktigt.

När det gäller smurfen så känns inte det dåliga språket som det största problemet. Att han fortsätter rapa upp precis samma innehåll gång på gång på gång borde däremot leda till avstängning om jag fick bestämma.
smurf02
Inlägg: 95
Blev medlem: 2006-11-01

Inlägg av smurf02 »

jag har dyslexi tolka det hur ni vill jag vet!!
Sen påstår ni att jag inte sett några av dom spelare jag rabblat upp men..jag har sett Jokela på tv Teemu Laakso också. senn har jag i verkligheten sett Frylen, Louma, fernholm, Jiri och en massa andra. + ni säger att klubben inte har råd och inte kan Köpa Louma från Lhc då undrar man hur mkt både fernholm och Jiri kosstar??
Men änn så länge e jag nöjjd med frylen på backen men det hadde jju varit roligare att se kronwall komma hem :wink:

Av anfallarna har jag sett P,Blomdahl, Jämtin, Tolsa mm. Och jag tycker Blomdahl har blommat ut bättre nu i slutspelet änn i Grundserien 8)
peter johansson
Inlägg: 267
Blev medlem: 2006-06-07

Inlägg av peter johansson »

Nu håller det väl på balla ur ordentligt eller!!!!

Är det inte hockey vi disskuterar eller är det någon j-la svenskakurs???


SKÄRPNING :evil:
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Peter »

[quote="smurf02"][/quote]
Tack då vet vi det! Så nu behöver du inte upprepa det. Återkom när du har något nytt att tillföra.
smurf02
Inlägg: 95
Blev medlem: 2006-11-01

Inlägg av smurf02 »

Dom flesta tror inte på att jag har Dyslexi :wink:
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1435
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

MEN SLUTA SNACKA OM NÅGON JÄVLA SVENSKA NU!!
Måste alla trådar på detta forum sluta med pajkastning eller några djupa funderingar som har NOLL med DIF att göra!?

M. Tjärnqvist är helt ur leken eller? Men han är inte direkt någon målskytt..
Sundling
Inlägg: 56
Blev medlem: 2007-02-13
Kontakt:

Dyslexi

Inlägg av Sundling »

Borde finnas en knapp som i ABs blogg (Anmäl detta inlägg) som vi kan använda vid tillfällen som dessa.
Sundling
Inlägg: 56
Blev medlem: 2007-02-13
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Matte möjligen men inte hans äldre bror!
som jag hoppas återvänder och rehabar sig.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1435
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Sundling skrev:Matte möjligen men inte hans äldre bror!
som jag hoppas återvänder och rehabar sig.
Ja det va han jag mena. Men han är väl mest slitvarg så kanske inte va någon kanon ide. Slita kämpa apor har vi ju en del av :wink:
Skriv svar