Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 673
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Hur tänker ni som eventuellt ska riva kortet inför säsongskortssläppet? Köper ni ett och begär ett fysiskt kort så ni faktiskt har något att riva sönder sen eller avvaktar ni helt enkelt med att köpa tills det är helt säkert att Åberg inte värvas? Det är intressant att veta hur ni tänker här.

Ska man vara helt allvarlig så finns det ju inget särskilt konkret i här fallet. Det är ju bara en artikel där han säger att vi är ett alternativ.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Blir spännande att se om Reideborn, Gustafsson & Holm är något konkret, nu när deras säsonger är över.

Chicago missar slutspel.
Reideborn vann KHL idag

Att landa EN av dem vore stort. Keps-Classe får dröja tills Tampa är utslagna.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

jsson skrev: 2022-04-30 19:04:29 Blir spännande att se om Reideborn, Gustafsson & Holm är något konkret, nu när deras säsonger är över.

Chicago missar slutspel.
Reideborn vann KHL idag

Att landa EN av dem vore stort. Keps-Classe får dröja tills Tampa är utslagna.
Gustafsson är alldeles för bra för att komma hem tror jag. Spelar fortfarande regelbundet och kan säkert få ett nytt kontrakt i NHL.
Claesson harvar ju mer mellan NHL/AHL, upp och ner och upp igen. Kanske tröttnat på det? Men hans fru är ju från Nordamerika. Så det är ju också en fråga om hon är villig att flytta med?
Hon är privat på IG men enligt bion ser det ut som att hon pluggar dessutom.
Reideborn. Precis vunnit KHL, har familjen i Stockholm. Skulle säkert kunna "offra" ett år i Hockeyallsvenskan för att sedan spela i SHL om man går upp direkt. Har dock ett år kvar på kontraktet, men tror inte att han slutför det.

Enligt min uppfattning skulle jag säga att störst chans är Reideborn, sedan Claesson och sist Gustafsson.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

klintan85 skrev: 2022-04-30 17:00:45
Jim Morrison skrev: 2022-04-30 16:49:26 Jag hade väl själv tyckt att det hade varit osmakligt om han vägrat gå till oss nu för att sedan vilja gå till oss om vi gick upp. Men faktumet att han faktiskt kan tänka sig spela i HockeyAllsvenskan reviderar min bild av honom något. Tar förmodligen en lönesänkning också då.

Angående Åberg alltså.
Ja det visar ju ändå att han har ett Djurgårdshjärta till skillnad från spelare som Sörensen som flydde första bästa chans han fick.
Jämför du på fullaste allvar Sören med Åberg.
Sören kom hem trots en jäkla massa andra förslag. Han kom hem i sin bästa ålder. Kunde fått mer pengar.var han ville.i stort settt. Var grym. Han bar oss. Sen att han Möjligtvis inte borde ha varit kapten och hans beteende efter det säsongen var klar kan absolut diskuteras. Det går att göra . 100
Men utan Sören hade vi blivit ännu mer förnedrande.
För väldigt mycket bra med Sören. Hade vi inte varit så extremt klappruttna så hade han kanske/förmodligen avvaktat med kontrakt från andra klubbar för att se om dif kunde gå för guld nu nästa år , på riktigt, inte bara som ett trött urtjatad utopi som DIF kört med. Mot 17 ....
Skulle han acceptera att stanna i ett lag där han ensam bar oss. Fick noll signaler att något skulle bli bättre. Skulle han stannat även i HA oxå eller..?

Vad har Åberg gjort.? Mer än vänt oss ryggen. Om det berodde på Jocke? Vad är det för löjlig ursäkt.
Som jag skrev. Ska jag sluta gå hockey för att jag tycker han som har platsen bredvid är dum. 😭 Vad är Åberg? Tre år? Eller ett vuxet hockey proffs som uppenbart inte ville spela för oss..så mycket hjärta hade han. Timrå gick före..ett annat skit lag dessutom. Verkligen stort.
Senast redigerad av Djurgårdseken den 2022-04-30 23:08:16, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Olon skrev: 2022-04-30 16:25:55
Djurgårdseken skrev: 2022-04-30 15:06:41
Olon skrev: 2022-04-29 19:50:04 Oavsett vad man tycker om Åberg så är väl en forward det sista vi ska lägga stora pengar på i nuläget? Majoriteten av resterande budget borde gå till två backar och en målvakt. Inte jättesvårt att förstå ungefär vilket löneanspråk han har, och precis som Manijock skriver så är det ju inte som att han har gått ut i media och sagt att han gärna spelar långt under sitt marknadsvärde för att spela för klubben i sitt hjärta direkt... Det enda han säger i intervjun är ju att det visserligen vore bekvämt att bo i Stockholm, men att det å andra sidan är under hans kvalité.

Är han tillgänglig när resten av truppen är satt så kan ju frågan diskuteras, men jag ser hellre att man satsar allt krut på en förstamålvakt och två toppbackar.
Kan vi bara ta det här en sista gång. Pengar finns !! Vi SKA kunna kräva en Bra mv, två topp backar OCH en ny bra forward till första / kedjan. Förra året när vi i var som sämst lät det likadant. Fanns knappt pengar och vi måste vara så försiktiga så... Men exakt som många av oss då sa, så fanns det pengar, jäkligt mycket dessutom.
Sluta med att säga att vi måste vara försiktiga. Trippa inte på tårna i onödan. KG har ju dessutom sagt att allt det jag skrev ovan ska in.
Och när han har sagt det, så bör vi istället ta han på orden och trycka på för vad han själv sagt ska in.
Pengarna kommer INTE ta slut precis då, exakt den dagen två topp backar skriver på.
Vi har flyt nu, det sprudlar om DIF, vi har stark ekonomi och vi kommer att kunna erbjuda BRA pengar , för att citera KG.
Låt KG oroa sig för budgeten.
Haha, full redan? Det är ju ändå Valborg.

Bara för att pengar finns betyder ju inte det att det inte finns en gräns. Naturligtvis finns en budget, och vad den ligger på har KG varit rätt tydlig med. Låt säga att vi har möjlighet att göra ytterligare en helt orimlig värvning som sista spelare in, exempelvis Holm, men han kräver 200 i månaden istället för de 125 som vi kan erbjuda eftersom vi bränt 200 på en ytterforward, vilket slutar med att vi värvar Bobbo Pettersson istället för Holm... Då hade i alla fall jag gärna hållit igen lite på forwardsidan i det här läget.

Men fine, tycker du att vi ska satsa på dyra ytterforwards och sen lira Alexander Falk i första backpar så kör på det.
Vet inte vad du pratar om.
Jag utgår bara från vad KG själv sagt.
En bra MV, två topp backar, och ytterligare en vass vinge ska in.
Vad jag hör härinne från några få är då att efter vi tagit in mv och topp backar, så kommer vi inte ha råd med mer. Även fast kg sagt vad han vill ha in innan allt är klart .
Klart att dessa spelare kostar pengar.
Men då , utifrån vad han själv vill ha in, får han skaffa två topp backar, en mv, och ytterligare en bra forward precis inom ramen. Alternativt lösa det! då det här faktiskt bara handlar om en spelare. Det är inte två, inte tre eller fyra. En. (1)
Och i och med att han sagt det så kommer jag utgå från att det är det vi har att vänta oss. Dom kraven bör vi ha.

Därför tror jag på Alsing eller Gustafsson, och Claesson eller Holm. Jag tror på Adam i kassen. Och att en bra forward till kommer in, som inte heter Åberg . Det är det enda jag hoppas kring det.
Sen får det gärna bli Thoresen eller någon i den klassen.ävem om det tyvärr är mindre troligt. Det köper jag.. Men en i klass med Ågren, tycker faktiskt att han är ett bra riktmärke i kvalitet.
Vikten av att kunna få in en till bra vinge är enorm för oss. Vi kommer då att kunna ha tre så pass giftiga linor så det kommer ofta bli helt hopplöst för motståndet att försöka matcha sina spelare mot oss. Dom räcker inte till. Det om något kommer göra oss jäkligt svårt stoppade.

Edit..att köra falk i ett första backpar är inget jag sagt. Det är något du lägger över på mig som inte stämmer.
Ingen tror eller tycker det.
Har inte heller sagt att vi bara ska satsa på dyra ytterforwards, det är oxå en ren lögn. Jag har varit tydlig med att två topp backar ska in..sen ska det förmodligen in en offensiv skicklig back utöver det också.
Undrar om det är du eller jag som dricker...
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
Klaudius21
Inlägg: 130
Blev medlem: 2012-02-25

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Klaudius21 »

Tror väl någonstans att Åberg inte är aktuell för DIF ändå, med tanke på att han är kontraktslös sedan veckor tillbaka och inga uppgifter finns att KG har kontaktat honom.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Rudi skrev: 2022-04-30 17:22:25 Hur tänker ni som eventuellt ska riva kortet inför säsongskortssläppet? Köper ni ett och begär ett fysiskt kort så ni faktiskt har något att riva sönder sen eller avvaktar ni helt enkelt med att köpa tills det är helt säkert att Åberg inte värvas? Det är intressant att veta hur ni tänker här.

Ska man vara helt allvarlig så finns det ju inget särskilt konkret i här fallet. Det är ju bara en artikel där han säger att vi är ett alternativ.
Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra men värvas Åberg kommer jag hur som inte gå på matcherna, jag klarar inte av en Mackan 2.0.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2022-04-30 16:49:26 Jag hade väl själv tyckt att det hade varit osmakligt om han vägrat gå till oss nu för att sedan vilja gå till oss om vi gick upp. Men faktumet att han faktiskt kan tänka sig spela i HockeyAllsvenskan reviderar min bild av honom något. Tar förmodligen en lönesänkning också då.

Angående Åberg alltså.
Hahhah. Enda anledningen till detta är att han är en tjockis på dekis som inte ens Timrå vill ha kvar. Då plötsligt börjar han bjäbba om klubbhjärta.

Du sköt ned DIF, din dumme fan.

Sociopat. Undvik.
Säg den glädje som varar
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -shl-klass
Någon med AB+ som kan se om det finns något nytt i artikeln? :roll:
daaviid
Inlägg: 4235
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Skidlöparn skrev: 2022-05-01 08:17:58 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -shl-klass
Någon med AB+ som kan se om det finns något nytt i artikeln? :roll:
Inget direkt nytt.

Vi får vänta på topp 2 rekryteringar utav backarna som det verkar. Man värvar bredden först och inväntar vilka som eventuellt blir signade i Europa och SHL innan man kan värva topp 2.

På målvaktssidan så tittar man självklart på Reideborn, men eftersom han har kontrakt ett år till så har man även ett alternativ som man tittar på. Står dock inte vem detta är.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

daaviid skrev: 2022-05-01 08:43:58
Skidlöparn skrev: 2022-05-01 08:17:58 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -shl-klass
Någon med AB+ som kan se om det finns något nytt i artikeln? :roll:
Inget direkt nytt.

Vi får vänta på topp 2 rekryteringar utav backarna som det verkar. Man värvar bredden först och inväntar vilka som eventuellt blir signade i Europa och SHL innan man kan värva topp 2.

På målvaktssidan så tittar man självklart på Reideborn, men eftersom han har kontrakt ett år till så har man även ett alternativ som man tittar på. Står dock inte vem detta är.
Tack! :D
Segt, då lär man ju behöva vänta månader innan spetsen kommer. Får hoppas att Adam kan signa inom kort så lite abstinens försvinner.
daaviid
Inlägg: 4235
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Skidlöparn skrev: 2022-05-01 09:37:29
daaviid skrev: 2022-05-01 08:43:58
Skidlöparn skrev: 2022-05-01 08:17:58 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -shl-klass
Någon med AB+ som kan se om det finns något nytt i artikeln? :roll:
Inget direkt nytt.

Vi får vänta på topp 2 rekryteringar utav backarna som det verkar. Man värvar bredden först och inväntar vilka som eventuellt blir signade i Europa och SHL innan man kan värva topp 2.

På målvaktssidan så tittar man självklart på Reideborn, men eftersom han har kontrakt ett år till så har man även ett alternativ som man tittar på. Står dock inte vem detta är.
Tack! :D
Segt, då lär man ju behöva vänta månader innan spetsen kommer. Får hoppas att Adam kan signa inom kort så lite abstinens försvinner.
Du fick ett pm, så kan du avgöra om det är något mer som bör nämnas.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Det finns mycket motstånd att signa Adam på sociala medier. Men inte så mycket härinne.

Jag tror inte det hjälpte att CSKA vann finalen och Adam får stå och posera med medalj för propagandamaskinen
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

SirDIFalot skrev: 2022-05-01 14:05:49 Det finns mycket motstånd att signa Adam på sociala medier. Men inte så mycket härinne.

Jag tror inte det hjälpte att CSKA vann finalen och Adam får stå och posera med medalj för propagandamaskinen
Varför skulle man vara emot att värva Adam? :S
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 673
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rudi »

För att han inte lämnade KHL när kriget bröt ut, antar jag.
Låst