Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

BIX skrev:
Manijock skrev:
BIX skrev:
Manijock skrev:Drömde i natt att Berglund valde tröjnr 13. Så vaknar man och upptäcker att den siffran redan är vald av herr Östman. Vilken besvikelse! Hade ungefär tio minuter där jag trodde att jag på riktigt var sanndrömmare...

Jag vill förövrigt ha svar nu på den frågan. Oerhört viktig!
13 ? Läste i Västeråsbladet eller va det heter att hans första val va NR 17 !!! ?
Hanks nummer? Skulle inte tro det.[/

Ang Hank så är ryckten från väldigt trovärdiga håll all Axeln är något han kommer att ha med sej sej resten av karriären om jag inte minns fel så hade Garpen liknande problem när han kom hem
Inga tunga tacklingar då kommer han få extrema problem borde inte tackla alls ejentligen kan leda till att behöva stel operera Fixering i fast läge helt enkelt då är det bara att glömma hockeyn

Så räkna inte med några närkamper och sargstök från hank den hockeyn kommer han inte att klara
Efter så pass kraftig Ptteplatt Axelelux untänjning 100% säker på dessa uppgifter dessutom !
Hank har ju dock inte tacklat sen Robbans intåg någonstans. Där började han istället bli expert på kramar och långa bågar ner i sarghörnen. Vet inte varför det blev så. Antingen fick har order om att minimera sitt fysiska spel, eller så är det på eget initiativ. Helt vansinnigt oavsett! Det lämnade endast hans BP-spel som positiva egenskap på isen. Vid sidan av vet vi redan att det är en grym kille. Naturligtvis tråkigt om det är som du säger. Inget man önskar någon! Allra minst en så sympatisk och vettig person.

Angående backsituationen ni pratar om. Sa inte Jocke någonstans att han räknade med Alsing till säsongsstart? Björnfot kan vi väl däremot glömma som det verkar.
daaviid
Inlägg: 4235
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

BIX skrev:
Manijock skrev:
BIX skrev:
Manijock skrev:Drömde i natt att Berglund valde tröjnr 13. Så vaknar man och upptäcker att den siffran redan är vald av herr Östman. Vilken besvikelse! Hade ungefär tio minuter där jag trodde att jag på riktigt var sanndrömmare...

Jag vill förövrigt ha svar nu på den frågan. Oerhört viktig!
13 ? Läste i Västeråsbladet eller va det heter att hans första val va NR 17 !!! ?
Hanks nummer? Skulle inte tro det.[/

Ang Hank så är ryckten från väldigt trovärdiga håll all Axeln är något han kommer att ha med sej sej resten av karriären om jag inte minns fel så hade Garpen liknande problem när han kom hem
Inga tunga tacklingar då kommer han få extrema problem borde inte tackla alls ejentligen kan leda till att behöva stel operera Fixering i fast läge helt enkelt då är det bara att glömma hockeyn

Så räkna inte med några närkamper och sargstök från hank den hockeyn kommer han inte att klara
Efter så pass kraftig Ptteplatt Axelelux untänjning 100% säker på dessa uppgifter dessutom !
Jasså, men om han inte får bidra med tacklingar så är ju frågan vad han kan bidra med över huvud taget? Hank ska tacklas och vara jobbig för motståndarna, om han inte kan vara det så är det ju ganska onödigt att ha honom på isen.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:
Angående backsituationen ni pratar om. Sa inte Jocke någonstans att han räknade med Alsing till säsongsstart? Björnfot kan vi väl däremot glömma som det verkar.
Varför skulle vi glömma Björnfot?
Det är väl i princip uttalat att han skall spela i DIF även om Kings ville binda upp honom (tvinga fram speltid osv)?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
Manijock skrev:
Angående backsituationen ni pratar om. Sa inte Jocke någonstans att han räknade med Alsing till säsongsstart? Björnfot kan vi väl däremot glömma som det verkar.
Varför skulle vi glömma Björnfot?
Det är väl i princip uttalat att han skall spela i DIF även om Kings ville binda upp honom (tvinga fram speltid osv)?
Kings sa att man signade honom för att kunna "kontrollera hans situation" och ta över honom på training camp. I så fall lär han missa säsongsstarten hos oss, värdelöst för honom eftersom det är exakt då han ska spela till sig en ordinarie plats, innan Garrison ansluter.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev:
Manijock skrev:
Angående backsituationen ni pratar om. Sa inte Jocke någonstans att han räknade med Alsing till säsongsstart? Björnfot kan vi väl däremot glömma som det verkar.
Varför skulle vi glömma Björnfot?
Det är väl i princip uttalat att han skall spela i DIF även om Kings ville binda upp honom (tvinga fram speltid osv)?
Tänkte väl mest att de lär behålla honom där över så länge de kan. Menar att vi kan glömma honom till säsongsstart!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:
Praetori skrev:
Manijock skrev:
Angående backsituationen ni pratar om. Sa inte Jocke någonstans att han räknade med Alsing till säsongsstart? Björnfot kan vi väl däremot glömma som det verkar.
Varför skulle vi glömma Björnfot?
Det är väl i princip uttalat att han skall spela i DIF även om Kings ville binda upp honom (tvinga fram speltid osv)?
Tänkte väl mest att de lär behålla honom där över så länge de kan. Menar att vi kan glömma honom till säsongsstart!
Hoppas Alsing är med från säsongsstart iaf. Då känner jag mig trygg. Skulle vara tungt med Alsing, Björnfot och Garrison borta i början av säsongen.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Måste ge dick cred för sin ödmjukhet. Trots att han hålls som en livboj ifall Bemström sticker är det hit han vill.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... t-eller-sa
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Puckey skrev:Måste ge dick cred för sin ödmjukhet. Trots att han hålls som en livboj ifall Bemström sticker är det hit han vill.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... t-eller-sa
Dick lär inte va för dyr heller med tanke på att han kan vara skillnad på en flopp eller SM-guld i ett slutspel.

Sabbar Jocke detta så vet jag fan inte vart jag tar vägen
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4533
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Näe asså, det är bara att ta in killen! Ingen snack att han kommer vara värdefull om inte i slutspelet iallafall! Skärpning DIF, löka inte runt nu utan signa upp honom oavsett Bema. Fyfan vilket mysigt anfall vi skulle ha med spelare som Berglund, JJ och Dicken! PP hade ju varit en dröm!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vr6power »

Puckey skrev:Måste ge dick cred för sin ödmjukhet. Trots att han hålls som en livboj ifall Bemström sticker är det hit han vill.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... t-eller-sa
Eller så har han inget annat säga då ingen visat intresse alls för honom då är det svårt ta andra erbjudande, totalt kall spelare just nu.
Vad anledningen är vet ingen och man kan ju bara gissa men säkert finns det nån.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Den artikeln är solklar. Lägg ett kontrakt på bordet så har vi en av SHLs högsta högstanivå en säsong till. I stort sett oavsett valör. Då gör man plats på något sätt. Begrip vilket lag vi skulle få? Då kan man på allvar hota Frölunda på pappret. Kämpa Jocke!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Känns ju bara som DIF hockey vill ha en teaser till publika ispremiären 1 augusti 17.30. Har svårt o se att man kastar bort godisbiten Dick ur påsen. Sannolikt spar man godbiten till sist. Agera nu DIF. Skulle bli galet besviken o många med mig om ni missar straffsparken att ge ”Dicken” ett prestationskontrakt.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

vr6power skrev: Eller så har han inget annat säga då ingen visat intresse alls för honom då är det svårt ta andra erbjudande, totalt kall spelare just nu.
Vad anledningen är vet ingen och man kan ju bara gissa men säkert finns det nån.
Eller så är det för att Dicks fruga också är hans agent så det behövs inte sägas något alls eftersom man nobbat de trevare som funnits tidigare (med tanke på att hans kontrakt bara var på ett år och tog slut för rätt länge sedan sett till deadlines).
Dick sitter i en sits där han inte behöver agera förrän det börjar bli dags och fram tills dess kan både han och Jocke sitta lugnt i båten. Win-win för alla.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Toronto signar Pontus Åberg till league minimum lön. Där rök den potentiella drömersättaren till Bemström, riktigt långskott men ändå.
Expert.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

SirDIFalot skrev:Toronto signar Pontus Åberg till league minimum lön. Där rök den potentiella drömersättaren till Bemström, riktigt långskott men ändå.
Det är egentligen helt sjukt att han går på minimilön, med rätt omgivning kan det säkert bli över 40p. NY Rangers kunde ha varit en spännande destination annars. En asbillig skarpskytt bredvid Panarin/Zibanejad som ger Kakko chansen att växa in i NHL utan hela Manhattan på sina axlar hade passat bra för ett lag som kämpar med cap hit.

Hur som - det ska bli spännande att se vem som blir siste FW in i truppen, Bemström/Dick eller något nytt i stil med Brodecki?
Låst