Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Vad blir här näst? Att Marcus Nilson gör comeback och allt är förlåtet och som vanligt igen?
Bild
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Varför ska vi värva gamla gubbar som inte platsar i Örebro? Nej tack till Kåberg.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Ge mig spets nu. Snälla.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Malto »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:Kåberg är ju solklart tänkt såfall som en ersättare för Ahlén eller Hank, men visst fan blir man skeptisk. Han är numer långsam som en raggmunk och agerar tämligen trögt överallt på isen. Men största "WHAT?" är fortfarande han som karaktär; skulle Djurgården plocka in en ärkegris och Färjestadsikon? Det känns faktiskt jävligt avlägset och märkligt.
Både Runkens son och Kåberg? Då blir jag riktigt besviken. Vi ska inte värva massa spelare med hjärtat i världens näst vidrigaste klubb.
Sen då? Richard Wallin? Jörgen Jönsson sportchef?
Wallin vore perfekt spelartyp i och för sig med det unga lag som är. Men nej.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Kan inte släppa att det ens ryktas om Kåberg. Alla andra värvningar kan jag iaf köpa.
Förstår verkligen inte vad Challe, Säcken med flera ser som inte Ahlén kan göra?
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sthlm1891 »

nej fan det kan inte stämma med kåberg, det vore den dummaste värvningen i världshistorien
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Malto skrev:
mb81 skrev:
-daniel- skrev:Kåberg är ju solklart tänkt såfall som en ersättare för Ahlén eller Hank, men visst fan blir man skeptisk. Han är numer långsam som en raggmunk och agerar tämligen trögt överallt på isen. Men största "WHAT?" är fortfarande han som karaktär; skulle Djurgården plocka in en ärkegris och Färjestadsikon? Det känns faktiskt jävligt avlägset och märkligt.
Både Runkens son och Kåberg? Då blir jag riktigt besviken. Vi ska inte värva massa spelare med hjärtat i världens näst vidrigaste klubb.
Sen då? Richard Wallin? Jörgen Jönsson sportchef?
Wallin vore perfekt spelartyp i och för sig med det unga lag som är. Men nej.
Ja Wallin och Berglund tex skulle passa perfekt i laget. Bara att jag skulle må dåligt att se dem i DIF
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Antagligen har man "läckt" ryktet om Kåberg (som ett falskt sidospår) från kansliet, som en åtgärd att få alla skeptiska röster att helt plötsligt tvärvända och se alla andra värvningar som fullträffar i skenet av denna. Kåberg, den räven, är förstås införstådd och spelar med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

minalman skrev:Antagligen har man "läckt" ryktet om Kåberg (som ett falskt sidospår) från kansliet, som en åtgärd att få alla skeptiska röster att helt plötsligt tvärvända och se alla andra värvningar som fullträffar i skenet av denna. Kåberg, den räven, är förstås införstådd och spelar med.
Konspiration!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:Antagligen har man "läckt" ryktet om Kåberg (som ett falskt sidospår) från kansliet, som en åtgärd att få alla skeptiska röster att helt plötsligt tvärvända och se alla andra värvningar som fullträffar i skenet av denna. Kåberg, den räven, är förstås införstådd och spelar med.
Lite så har jag med tänkt efter jag läste detta:

"Örebroprofilen, som trots högljudda fansprotester inte fick förnyat kontrakt med klubben efter årets säsong, börjar skratta när han ska kommentera uppgifterna.
– Nej, nej. Jag kan säga att inget är klart, haha, säger han."

Får hoppas du har rätt!
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Som ni vet har jag en hel del frågor och funderingar angående lagbygget. Tänkte skriva av mig här så att ni vet hur jag tänker:

Min syn på hockey är att lag med mycket puckinnehav och övertag i skott vinner flest matcher och spelar också stabilast hockey. Därför vill jag formera laget enligt följande till säsongen i SHL:

Målvakter:

Denna position känns nästan spikad redan? Finns inte jättemånga frågetecken.

Mantas Armalis - Känns som en väldigt bra backup till Tellqvist, kommer kunna spika igen fullständigt vissa matcher.
Mikael Tellqvist - Behöver väl ingen närmre presentation, mycket bra värvning (Om det nu blir så)
Johan Matsson - Utvecklingsbar, kan lånas ut till HockeyAllsvenskan

Backar:
Här vill jag ha skridskostarka packar som har möjlighet att följa med upp och fylla på i anfallen. Ju mer vi spelar i offensiv zon ju färre mål släpper vi in. Vill verkligen inte ha några sarg ut-backar. Om vi utgår från att det är Alexander Deilert och Marcus Högström som är klara behöver vi göra så här för att lyckas:

Förläng med Philip holm, låt Nils Andersson gå till Modo. Dumpa: Timmy, Lidström, Falk. Det ger oss följande backar:

Philip Holm
Alexander Deilert
Marcus Högström

Tre backar under kontrakt, minst 4 måste in, räknar med att den 8:e platsen går till en junior, antingen Englund eller Ollas-Mattsson. Lite kluven också med hur vi ska göra med Robin Norell, han gjorde det bra i Allsvenskan, frågan är hur det kommer gå på SHL-nivå?

En drömvärvning här vore självklart Jonas Ahnelöv, han hade kunnat spela med Högström där Högström är spelaren som kliver med offensivt vilket han bevisligen klarar av.

Ahnelöv - Högström
NY - NY
Deilert - Holm
NY
Junior

Forwards:

Forwardsidan börjar se ut som en ren jävla mardröm. Vi har över huvudtaget inte gjort en enda spetsvärvning och det kommer vi behöva för att klara SHL-kontrakt nästa säsong. Vi börjar med spelare som ska skeppas iväg: Mikael Ahlén, Henrik Eriksson, Dustin Johner, Mattias Kalin, Måns Krüger, Emil Lundberg, Henrik Nyberg, Matthias Sundberg. Dessa spelare platsar inte i DIF nästa säsong.

Mikael Ahlén - Tyvärr, Ahlén håller inte. Vi kan inte ha en "brunkarkedja" som hamnar i defensiv zon hela tiden. Tack för din tid men han är inte redo för spel i SHL.
Henrik Eriksson - Bättre än Ahlén men finns tyvärr ingen plats för honom i denna trupp så som Challe har värvat.
Dustin Johner - För dålig för att spela topp-6 i SHL, ska inte spela i tredje/fjärde-kedjan
Mattias Kalin - Säger väl sig självt, låna ut till HA om det inte går att bryta konraktet
Måns Krüger - Säger väl sig självt, låna ut till HA om det inte går att bryta konraktet
Emil Lundberg - Du kom och gjorde det bra, spela några år till i HA.
Henrik Nyberg - Säger väl sig självt, för dålig för SHL.
Matthias Sundberg - Säger väl sig självt, låna ut till HA om det inte går att bryta konraktet

Detta ger oss följande lag:

NY - NY - NY
NY - NY - Sörensen
Guter - Rundqvist - Alvarez
NY - Holmqvist - NY
Nyström

Här är det EXTREMT viktigt att vi får in två riktiga klasscentrar. Då menar jag riktigt klass, 250k i månaden värvningar som har presterat på denna nivå tidigare. Jag kan även tänka mig att Alvarez kan spela i någon av de två första kedjorna tillsammans med Sörensen om en riktigt bra center spelar med dessa herrar. I fjärdekedjan vill jag se en förlängning av Saviano, en perfekt spelare för en tredje/fjärdelina som vet hur man tar in pucken i anfallszon och är grym i boxplay. Ja, ni ser vad som behövs, två grymma centrar, 3-4 bra vingar för första/andra-kedjor i SHL. Dessa växer inte på träd. Möjligtvis kan vi ha tur med någon import eller två?

Som ni ser här finns det heller inte plats för Jakobs förutom i en fjärdekedja med Honken och Saviano. Vet inte om det passar honom. Markus Ljungh går tyvärr också bort i och med värvningen av Rundqvist. Vet att Färjestad varit intresserade av Ljungh, vi kanske kan byta honom mot Åberg?

Sammanfattning:
Får vi ihop laget enligt följande ser jag stora möjligheter att hålla sig kvar i SHL. Ska vi däremot behålla Hank och Ahlén samtidigt som vi plockar in Kåberg kräver jag Challes omedelbara avgång.

Ska bli intressant att följa resterande del av denna Silly.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Kåberg...nu börjar jag bli orolig på riktigt, hur jävla tvärusel är vår ekonomi egentligen? Fortsätter vi så här kommer flertalet allsvenska toppklubbar ha mycket bättre trupper än vi.

Trodde vi hade lärt oss läxan med att ta in omotiverade åldringar, och nu pratar vi inte finlirare som Linkan utan rena brunkare som knappt gjort en poäng per säsong.

Herregud, vad fan håller vi på med.
Manijock
Inlägg: 7888
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Men DIFTobbe och Sensei som älskar elaka spelare som inte kan spela hockey jublar förstås stort :wink:

Det kallas SILLY season av en anledning. Det som är oroväckande är att det inte är någon skribent som sett honom i Globen Shopping eller något, utan det är Sportbladet som fått nys på det. Relativt pålitligt med andra ord... Usch usch!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Allvarligt talat, nu får fan Challe avgå. Sjukt besviken på silly hittills. Det är bara målvaktssidan som man är genuint nöjd med, resten känns otroligt b-aktig. Hade hellre haft kvar legenderna som tog upp oss än att dumpa dem och ta in en massa patrask som inte ens är bättre än det vi har.

Och ni som dissar Johner som, nu skjuter jag från höften, vunnit vår poängliga två säsonger i rad - dra nåt gammalt över er (Kåberg t.ex.)!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Sjöwall

Skulle vi bygga laget med de backtyperna du eftersträvar skulle det resultatmässigt bli en katastrof.

Precis det tänket som användes den säsongen är vi åkte ur.

Vad vi behöver är stygga backar som spelar enkelt och som kan hålla rent i egen zon.

Vi kommer inte att vara ett topplag kommande säsong, vi kommer att få kriga för poängen och då behövs det "defensiva krigarbackar".

Hank, Honken och Ahlén tror jag personligen skulle klara sig rätt bra i SHL, inte minst för att det är mer taktik där och mindre fart/tuta och köra hockey.

Att ens överväga tanken på att inte förlänga med Norell, Engstrand och Arnesson känns totalt galet. Däremot ställer jag mig mycket tveksam till både Holm och Deilert. Tror inte de har vad som krävs för att spela på SHL-nivå.

Det enda som jag är helt överrens med dig om är behovet av riktig bra centrar.

Har du detta duger det rätt bra med hårt jobbandes forwards.
Låst