Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av -daniel- »

Dusinator skrev: 2022-04-02 19:19:59 Får vi in nån form av ”kompensationspeng” första säsongen när vi åker ner?
Tror det är 6 MSEK. Var iaf så tidigare....
Bild
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av diftobbe89 »

Det trodde nog inte den vältalige Mr.Eriksson inför säsongen. Ajajajaj nu har du ställt till det ordentligt..

Bygger vi ett roligt lag till nästa säsong kollar jag mer än gärna ändå. Det behöver inte krylla av stjärnor, men det ska fan krylla av attityd och kaxighet. Sånna här vidriga lagbyggen accepteras inte en gång till.
Spela fult
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Harmageddon »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-04-02 19:12:43
Harmageddon skrev: 2022-04-02 19:07:52
Hoppas det blir en rejäl rensning.
Vi pratade om Arga Snickaren innan säsongen. Nu är tiden inne
De få som vi vill ha kvar kommer lämna, några vi absolut kan tänka oss att vara utan kommer stanna.
Sedan kommer vi bredda med spelare från Segeltorp, Huddinge och Vallentuna
Alltså så länge de kan spela och andas hockey som passar in i det vi förväntar oss av DIF blir jag nöjd.

Vill inte spelarna stanna som vi vill ha så kan man inte göra så mycket åt det. Deras mindset ligger ju hos deras nya klubb nu(snart)
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av #10 »

Eriksson skrev: 2022-04-02 19:22:15
#10 skrev: 2022-04-02 19:13:41
Eriksson skrev: 2022-04-02 19:10:30
#10 skrev: 2022-04-02 19:08:29
Eriksson skrev: 2022-04-02 19:06:23
Haha, måste se om man kan spela på det nånstans
Spelar man överhuvudtaget när vi är i ett playoff är man helt dum i hela huvet enligt mig, men det är min åsikt.
Spelar vad/vem i vilket playoff, DIF är i Playout Pratar du om mig eller nån spelare
Jag pratar inte om nån speciell, men spela på att Djurgården ska förlora tycker jag är så jävla lågt, men som sagt, min åsikt
Du verkar inte ha fattat grejen med att spela "mot" Djurgården, Vinner vi så är jag djävligt nöjd, kan lätt leva med att förlora pengar på det, väljer det faktiskt istället för att vinna en massa pengar.

Men torskar vi, så är det åt minstone plåster på såren, och vad fan i hvete har det här laget och riksmongona som styr klubben gjort för mig, en sak vore det om man gör sitt bästa men en uppsjö av clowner från topp till botten, det är vad Djurgården idag är.

Så behåll din åsikt för dig själv då du inte har en djävla aning om hur mycket pengar jag pumpat in i den här klubben under 45år, nu har jag liksom fått nog, och som jag skrev tidigare, spolar hellre ner mina pengar i toan själv än att nån sketans clown i styrelsen gör det
Det här är ett forum som man vädrar åsikter i, vad har du själv för koll på vad jag pumpat in?
Petsson
Inlägg: 240
Blev medlem: 2016-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Petsson »

diftobbe89 skrev: 2022-04-02 19:23:55 Det trodde nog inte den vältalige Mr.Eriksson inför säsongen. Ajajajaj nu har du ställt till det ordentligt..

Bygger vi ett roligt lag till nästa säsong kollar jag mer än gärna ändå. Det behöver inte krylla av stjärnor, men det ska fan krylla av attityd och kaxighet. Sånna här vidriga lagbyggen accepteras inte en gång till.
Välkommen till huvudstaden bönder! Den attityden som jag alltid älskat, den som dött, och anledning jag tror vi är där vi är.. vi behöver stoltheten, kaxighet och en jävla anamma
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av sauron »

Vi avslutar med 8 (åtta!) raka förluster och lyckas bli sweepade av Timrå. Smaka på den meningen.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Harmageddon »

Vad sa man inför tredje?
För tydligen behövde man repetera i sin TO att det är nu det gäller …. hahha man kan inte låta bli att skratta i DIFs mindset och förberedelser dessa matcher
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Magnutz »

Kränkta hockeypojkar åker runt och pissar på Djurgårdens IF Hockey. Trodde kanske att de skulle försöka ikväll men detta är något helt annat. Detta är ett lag som inte vill spela för att det inte går så bra. VADFAN, är de nio år gamla?!

Sjukt jävla dåligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Mattias_87 »

sauron skrev: 2022-04-02 19:30:20 Vi avslutar med 8 (åtta!) raka förluster och lyckas bli sweepade av Timrå. Smaka på den meningen.
Till och med sämre än i höstas då det var katastrof. Så jävla uselt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Klaudius21 skrev: 2022-04-02 19:17:58 Sanny:

"Just det som är problemet, det finns inga ledande spelare. Sörensen är en duktig spelare, men så lite ledare man kan bli"
Och honom har vi valt till lagkapten. GRÅTSMILEY.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Eriksson »

#10 skrev: 2022-04-02 19:25:58
Eriksson skrev: 2022-04-02 19:22:15
#10 skrev: 2022-04-02 19:13:41
Eriksson skrev: 2022-04-02 19:10:30
#10 skrev: 2022-04-02 19:08:29

Spelar man överhuvudtaget när vi är i ett playoff är man helt dum i hela huvet enligt mig, men det är min åsikt.
Spelar vad/vem i vilket playoff, DIF är i Playout Pratar du om mig eller nån spelare
Jag pratar inte om nån speciell, men spela på att Djurgården ska förlora tycker jag är så jävla lågt, men som sagt, min åsikt
Du verkar inte ha fattat grejen med att spela "mot" Djurgården, Vinner vi så är jag djävligt nöjd, kan lätt leva med att förlora pengar på det, väljer det faktiskt istället för att vinna en massa pengar.

Men torskar vi, så är det åt minstone plåster på såren, och vad fan i hvete har det här laget och riksmongona som styr klubben gjort för mig, en sak vore det om man gör sitt bästa men en uppsjö av clowner från topp till botten, det är vad Djurgården idag är.

Så behåll din åsikt för dig själv då du inte har en djävla aning om hur mycket pengar jag pumpat in i den här klubben under 45år, nu har jag liksom fått nog, och som jag skrev tidigare, spolar hellre ner mina pengar i toan själv än att nån sketans clown i styrelsen gör det
Det här är ett forum som man vädrar åsikter i, vad har du själv för koll på vad jag pumpat in?
Visst får man vädra sina åsikter, och nej jag har ingen koll på vad du pumpat in i Djurgården, det intressear mig liksom inte, du får givetvis fortsätta med det, men jag väljer att inte göra det förräns något radikalt händer i den här föreningen, så länge man har folk i styrelse som spolar ner pengar och det sportsliga i toan så kommer jag inte att stötta ekonomiskt, sker det en förändring ja då kommer jag tillbaka med mina bidrag.

Så att kalla mitt spelande mot djurgården för lågt, är att ta i tycker jag, då du som sagt inte har en aning om vad jag stöttat klubben med i en herres massa djävla år
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1417
Blev medlem: 2021-01-22

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Exile »

Problemet är väl att vi inte har någon ledare i laget, tror inte det hade spelat någon roll vem i dagens lag som har C:et på bröstet.

Tanken var att Videll skulle ta över JJ's mantel, istället blev det en av den sämsta värvningen i klubbens historia.
Senast redigerad av Exile den 2022-04-02 19:34:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Buford »

Enda gången den senaste tiden jag hört någon hylla en ryss, trodde det var tabu i tv.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sauron skrev: 2022-04-02 19:30:20 Vi avslutar med 8 (åtta!) raka förluster och lyckas bli sweepade av Timrå. Smaka på den meningen.
Jaa, det är väl typ 4:e gången denna säsong vi får till en sån tjusig förlustsvit.
Vi har slagit alla bottenrekord denna säsong,

Så, det är fantastiskt rättvist att vi åker ur, hade nästan varit mer pinsamt för Svenska hockey om det fanns ett sämre lag än DIF i högsta serien
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Kvalmatch 4: Timrå - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av -daniel- »

Ja vi är förstås så otroligt värda att åka ur. Allt annat hade varit pinsamt egentligen...
Bild
Skriv svar