Challe hoppar av, vem tar över?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Jim Morrison »

Godnoken skrev:
Jim Morrison skrev:Spelar ingen roll, Godnoken, är hon 14 så är det utnyttjande av barn. Hört talas om begreppet gromning?
"Och med det kommer naturligtvis: "Hon är ju bara ett litet barn, hon har inte förmåga att tänka själv"."

Det är kul att du gång på gång skiter i att läsa vad jag skriver. Har redan konstaterat att man döms för utnyttjande av barn om man har sex med en 14-åring.
Ja, men sluta försvara det med ordet "samtycke". Hela begreppet gromning går ut på att den myndige skapar samtycke genom det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Debacle »

Godnoken skrev:
Debacle skrev:
Godnoken skrev:
Debacle skrev:
Godnoken skrev: Tror du på riktigt att någon spelare i Djurgården tycker att det hör hemma hos fotbollen? Hatar du dom då också eller?
Att ta avstånd och visa avsky mot en sexbrottsling som utnyttjat ett barn tar jag för givet att ingen spelare i vare sig hockey eller fotboll tycker är fel, i vilket forum det än görs...
Fast du. Det där vet du väl ändå ingenting om? Eller du kanske var där?

Det var samtycke i samlaget. Enda anledningen till att han dömdes var att hon inte var 15.
Hur dom vrider på det när domen faller spelar egentligen ingen roll då lagarna i Sverige är helt åt helvete.
Det blir automatiskt "utnyttjande av barn" när en 14-åring och en 18+ har sex. Även fast hon säger att det var vad hon ville. Och med det kommer naturligtvis: "Hon är ju bara ett litet barn, hon har inte förmåga att tänka själv".

Det finns så många stories runt det där att det är omöjligt att veta hur det utspelades.

Men det är klart, det är lättare att döma, eller hur?

Sen att han praktiskt sett är pedofil med de lagarna vi har är en annan sak.
Omöjligt att veta om han tänder på småflickor. Hon såg ju inte ut som 14-år direkt, det är en sak som är säker. Att han dock hade sex med henne kan ju tyda på att han är halvt efterbliven (med lagarna i tanke).

Försvarar inte på något sätt pedofiler och sexbrottslingar, men att 5 tusen gapar ut sina fördomar mot en person på en fotbollsplan (Fotbollsplan, hör ni det?) utan att ha full tillgång till storyn ÄR förkastligt.


Du försvarar inte sexbrottslingar?

Usch.
Hade agerat likadant om det handlat om Gerndt eller Bremberg.

Hade du agerat likadant om det var din dotter?
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Godnoken »

Jim Morrison skrev:
Godnoken skrev:
Jim Morrison skrev:Spelar ingen roll, Godnoken, är hon 14 så är det utnyttjande av barn. Hört talas om begreppet gromning?
"Och med det kommer naturligtvis: "Hon är ju bara ett litet barn, hon har inte förmåga att tänka själv"."

Det är kul att du gång på gång skiter i att läsa vad jag skriver. Har redan konstaterat att man döms för utnyttjande av barn om man har sex med en 14-åring.
Ja, men sluta försvara det med ordet "samtycke". Hela begreppet gromning går ut på att den myndige skapar samtycke genom det.
Se det så här då. Du tycker inte att det är lite sjukt att om hon bara var några månader äldre så hade han aldrig dömts? Tror du att hon automatiskt utvecklas när hon når 15-strecket?
"Grooming" skulle kunna användas i vilken ålder som helst. ALLA kan manipuleras.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Godnoken »

Debacle skrev:
Godnoken skrev:
Debacle skrev:
Du försvarar inte sexbrottslingar?

Usch.
Hade agerat likadant om det handlat om Gerndt eller Bremberg.

Hade du agerat likadant om det var din dotter?
Ja? Går man bärsärk på någon för att den *kanske* har utnyttjat min dotter så är man dum i huvudet.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av pulverapa »

Jag är så trött på folk som tycker sig ha "rätten på sin sida" att bua ut/skrika okvädningsord mot en spelare i ett annat lag. Det känns lite som AFA som anser sig stå för "det goda våldet" och således tycker det är helt befogat att vandalisera och misshandla annat folk. Hormonstinna män som ÄNTLIGEN hittat en ursäkt att få bli lite förbannad. Nä, fy fan.

Jag skulle aldrig komma på tanken att bua ut... ...vad hette han i BP? Seth Malmberg? Den striden får staten ta åt mig.

I övrigt så tycker jag det är helt fel att Putte Carlsson kommer in i föreningen igen, om han nu gjort det? Det är lika bra att ta in Wikegård nu. Han har väl tröttnat på tv... Jag gillar hans snack. Speciellt intervjun i DIF-dokumentären, den var riktigt bra. Wikegård är proffsig, jag tror han klarar sportchefsjobbet galant.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av robin_dif »

Skulle inte Robert Nordmark kunna vara ett bra alternativ för framtiden?
Vet hur DIF fungerar, varit över i NHL, spelat i 4 ligor ute i Europa.
Han borde ha ett bra kontakt nät , jobbar förnärvarande som scout för Edmonton.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Godnoken »

pulverapa skrev:Jag är så trött på folk som tycker sig ha "rätten på sin sida" att bua ut/skrika okvädningsord mot en spelare i ett annat lag. Det känns lite som AFA som anser sig stå för "det goda våldet" och således tycker det är helt befogat att vandalisera och misshandla annat folk. Hormonstinna män som ÄNTLIGEN hittat en ursäkt att få bli lite förbannad. Nä, fy fan.

Jag skulle aldrig komma på tanken att bua ut... ...vad hette han i BP? Seth Malmberg? Den striden får staten ta åt mig.

I övrigt så tycker jag det är helt fel att Putte Carlsson kommer in i föreningen igen, om han nu gjort det? Det är lika bra att ta in Wikegård nu. Han har väl tröttnat på tv... Jag gillar hans snack. Speciellt intervjun i DIF-dokumentären, den var riktigt bra. Wikegård är proffsig, jag tror han klarar sportchefsjobbet galant.
Det är officiellt på hemsidan, han skall vara hjälpmedel till J-18, J-20 och A-laget.

Hur jag känner för det sportsligt sett vet jag inte då jag inte har något att gå på. Det är ju ändå bara tillfälligt och han är endast tilltänkt som back-up egentligen.

Skulle älska att ha Wikegård. Ingen aning om hur han skulle ha skött sportchefs jobbet sett till spelarrekrytering men hans tänk om att få in Djurgårdskänslan i hela föreningen är grym.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av SirDIFalot »

Jag är ytterst obekväm med att ha en människa som Putte i organisationen. Jag är dock lite lättad att det bara vara i en "bollplanksroll". Men känner jag DIF rätt så kommer lösningen bli permanent förr eller senare. Man är ju så sanslöst dåliga på att rekrytera och har varit en längre tid.
Expert.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av DIFtomppa »

Jag som är från Finland har aldrig hört talas om denna Putte? Men det verkar ju vara som om han gjort något fel iallfall. Någon som kan beskriva denna man lite?
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av macin »

Jag tänker att chanserna för att få in ett bra namn framöver är stort. Ni undrar såklart "men varför skulle någon vilja vara sportchef i DIF då våran trupp redan är värvad och klar?".

Vi har en fin insamling på g, där en framtida sportchef absolut kan värva spets oavsett om det är till slutspel vi kommer, eller om det är om nedflyttning vi spelar. Skulle vi gå till slutspel så skulle det innebära grymma publiksiffror och en boost för ekonomin. Lägg därtill att vi inte skulle bli rånade nästa säsong på 6-8 miljoner som gick till AIK. Jobbet inför nästa års säsong blir alltså högoktanigt, då vi kanske gjort så pass bra resultat att vi redan säsongen efter kan klassas som etablerade.

Skulle det gå åt motsatt håll, att vi spelar kring de nedre strecken där de flesta tippar oss, så finns fortfarande utrymme för nyförvärv (läs spets) till kommande nedflyttningsmatcher. Skulle vi då klara oss kvar i SHL så måste ju rimligtvis något ske inför nästa säsong för att vi någon gång skall kunna etablera oss i den serie vi hör hemma.

Så oavsett om vi går till slutspel eller får spela nedflyttningsmatcher så kommer det garanterat finnas utrymme för en sportchef till slutet av denna säsong, och början på nästa. Sen vet jag å andra sidan inte om hur DIF's kravprofil är. De kanske söker någon nasa-robot-2.0 högskoleprovet-mensamedlem kille till jobbet.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Vikas »

Vårt främsta vapen för att klara oss bra i SHL den här säsongen är inte spelarmaterialet utan främst god sammanhållning inte bara inom laget utan även på läktaren.

Ledningen vet verkligen hur man saboterar säsongen på förhand.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Manijock »

För att vara helt ärlig så måste man ju erkänna att en ledning för Djurgårdens IF inte har några särskilt fria tyglar. "Plockar ni in honom så bojkottar jag!!!", "plockar ni in henne så river jag mitt medlemskap", "plockar ni in hen så börjar jag hålla på Bp" osv... Många olika grupper och sorters personer att ta hänsyn till. Ledningen har ett smärre minfält att vandra igenom varje år.

Med det sagt så stör jag mig nog ändå mest på att man tar in en satans trött pensionär som inte ens orkade sitta kvar i Fotbollens styrelse för att det var för tidskrävande. Vad har då denne farbror i en ass sportchefsroll att göra? Låt gubben vara just en gubbe. Ett samhällsproblem i övrigt visserligen men förstår verkligen inte resonemanget. Han är erfaren, men det är Lasse Björn också...

MEN väljer folk att bojkotta av den anledningen att DIF Hockey plockat in ett bollplank åt Stoppel som inte faller i smaken, så är vi där igen, letar man inte då anledningar att få bojkotta? Då bör man snarast ta sig en ordentlig funderare om man i själva verket ens är intresserad av att stå på Hovets läktare från första början??

(Tillägger för hetskåta gossar att jag iom detta inlägg INTE försvarar några pedofilhandlingar)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av pulverapa »

Bra sagt Manijock, skriver under på vartenda ord du säger.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Axel_K »

Jag gillar inte hans syn på oss supportrar men ledningen verkar inte ha givit honom något större ansvar eller roll. Han lär inte ha mycket att säga till om förutom när det kommer till spelare, som tur är.
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av Tuzzen »

Här kom en förklaring om det hela, men jag köper fortfarande inte putte, blir intressant och se hur mycket han orkar va på hovet dagarna i ända och se träningar o matcher, är det nu vi ska damma av 1-3-1 systemet?

http://www.difhockey.se/artikel/4532/
Skriv svar