KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av minalman »

Utan styrelse i morgon lär DIF Hockey vara borta om en vecka. Men revolutioner har aldrig varit genomtänkta.
Jag tycker mycket skulle låta bättre om vi bytte "Avgå alla" med "Ersätt alla".
Varje person på en viktig post måste medverka till att en ersättare kommer innan man går. Men detta måste ske genast. Föreningens medlemsmajoritet kräver att alla i ledningen hittar bra ersättare, för de nuvarande är rökta.
Den som kan förklara för medlemmarna varför han (det finns väl inga hon i ledningen) ska stanna och få gehör för detta kanske kan få vara kvar. Protestera snyggt i kväll. Men gör det så att det är tydligt att det är ledningen vi vill ersätter sig själva och inte att de plötsligt bara försvinner.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Metal Machine »

minalman skrev:Utan styrelse i morgon lär DIF Hockey vara borta om en vecka. Men revolutioner har aldrig varit genomtänkta.
Jag tycker mycket skulle låta bättre om vi bytte "Avgå alla" med "Ersätt alla".
Varje person på en viktig post måste medverka till att en ersättare kommer innan man går. Men detta måste ske genast. Föreningens medlemsmajoritet kräver att alla i ledningen hittar bra ersättare, för de nuvarande är rökta.
Den som kan förklara för medlemmarna varför han (det finns väl inga hon i ledningen) ska stanna och få gehör för detta kanske kan få vara kvar. Protestera snyggt i kväll. Men gör det så att det är tydligt att det är ledningen vi vill ersätter sig själva och inte att de plötsligt bara försvinner.
Bara en liten upplysning. För att kunna ersätta en styresle måste den befintliga dito avgå.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av minalman »

Metal Machine skrev: Bara en liten upplysning. För att kunna ersätta en styresle måste den befintliga dito avgå.
Det fattar jag väl! Men vem i helvete ska hitta en ny styrelse om alla är borta? Jag vill att alla i ledande befattning avgår så fort som möjligt, men först säkerställer att föreningen fungerar!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
DIF e Cult
Inlägg: 57
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av DIF e Cult »

Roppan skrev:Skrev det på JK, och kan posta det här med.. då aktiviteten gällande samma diskussion är högre här.

Jag avstår att gå då jag inte känner för att deltaga i den pöbelmentalitet - som är en naturlig reaktion till vår nuvarande verklighet - jag förmodar kommer råda. Att styrelsen, åtminstone den sportsliga delen av den, kommer försvinna efter avslutat AS-kvalspel står redan skrivet i sten. Att förstärka deras vilja att avgå, genom att sjunga/uppmana detta ikväll, är en självklarhet. Att däremot förlöjliga, spotta och pissa på våra spelare som bär den sköld vi älskar kan jag inte deltaga i. Inte för att jag inte har lust, och inte för att jag inte ser verkligheten som den är - nämligen att spelarna i år är de som spelat oss till helvetets mörkaste och skitigaste hockeyhålor... utan för att det i den här spelartruppen även finns spelare som jag vill se i våra färger även nästa år. Jag är övertygad om att det bortom nästa års självklara, som jag ser det, spelare även finns en del frågetecken. Spelare som inte bestämt sig. Spelare som kanske revanschlystna egentligen VILL spela kvar för att åter ta DIF till det finrum vi hör hemma i.. men som är unga och lite osäkra. Spelare som kanske inte haft det största förtroende och klockrent lyckats axla en roll i elitserien, spelare som jag ser som stora framtidsnamn och som jag INTE vill se spela för andra elitserieklubbar och hyllas som hjältar där efter att de utfört de stordåd jag tror de vill och kan tänka sig utföra i Djurgården. Inte nästa år, att ta oss tillbaka ska ses som en självklar jävla uppgift - inget stordåd, men kanske om två. Spelare som vi behöver och inte har råd att släppa. Jag tänker inte medverka i ett drev och ett förlöjligande av MIN klubb(årets upplaga av MIN klubb har redan lyckats med den bedriften själva) som gör att spelare som Mario m fl, som kanske inte varit på topp hela säsongen - men som FAN i mig klev fram och presterade när det behövdes som mest, darrar lite på manschetten och bekymmersamt funderar på om det är så jävla lukrativt att presentera våra färger när andra klubbar rycker i honom för elitseriespel.

Det finns spelare som liksom vår sportsliga ledning kan dra åt helvete, men det finns också spelare i kvällens trupp som inte förtjänar 60 minuters hat, busvisslingar och förlöjligande. Om hjärnan någon gång ska få företräde att agera före hjärtat så är det fan ikväll. Avstå att applådera spelarna, sjung ledningen åt helvete, fäll ner trästolarna och bara titta på ishockey, stanna hemma och se på CL-fotboll, jobba in en Skellefteå-vinst mot Gnägget Solna. Gör vad fan ni vill.. men skäm för fan inte ut er på sånt sätt att spelare vi vill ha beslutar sig för annat än det som gynnar DIF. Då står vi i slutändan bara där med spelare som Conny Strömberg(disciplinärt avstängd 10 omgångar in i serien eftersom han varit hos Berit på Östra och vält bord dagen före match), en spelare som har blivit så bespottad under hela sin karriär pga sin tvivelaktiga karaktär att han är van vid det och kan finna sig i det. Spelarna skäms redan, med all rätt, som hundar. Men nu är vi där vi är, och återtåget till Elitserien och framtida storhetstider börjar redan ikväll. Avslutningen av en era, men begynnelsen av en ny. Kom ihåg det.

Fimpen, du är för övrigt härmed utsedd till nästa års C. Allt annat vore en jävla skandal. Och Mario, stanna.. du och Fimpen ska spela med Norman eller Tim nästa år. Och Linkan, välkommen - dina lekkamrater nästa år, i Allsvenskans mördarkedja nummer 1, är Ölvestad och Åberg.

Jag ska för övrigt söka tjänsten som Sportchef i DIF. Jag har efter research kommit fram till att jag sportsligt, inom hockeyn, har större personliga meriter än vad Järlefelt har. Det jag saknar är en fd tjänst som agent åt ett NHL-lag. Detta kompenserar jag dock med att bara göra anspråk på 1/4 av Jannes lön, ovetandes om vad han har - och jag har svårt att se att jag ska lyckas göra ett sämre jobb än han gjort. En WIN-WIN situation för mig och DIF.
Helvete vad bra skrivet!! Håller helt med dig.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Inlägg: 218
Blev medlem: 2011-03-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Fiskmaesen »

Är själv sittplatsmänniska, mitt önskemål är att dagens ramsa blir: "Fredrik Bremberg ta oss" tillbaka som battle-ramsa mellan ståplatshalvorna.. just a wish ;)
puttedif2
Inlägg: 91
Blev medlem: 2012-03-30

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av puttedif2 »

minalman skrev:
Metal Machine skrev: Bara en liten upplysning. För att kunna ersätta en styresle måste den befintliga dito avgå.
Det fattar jag väl! Men vem i helvete ska hitta en ny styrelse om alla är borta? Jag vill att alla i ledande befattning avgår så fort som möjligt, men först säkerställer att föreningen fungerar!
Att man åt betyder inte att man slutar existera. Det är vanligt att man avgår men sitter kvar tills en efterträdare valts. Det är nog ingen som eftersträvar anarki.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av minalman »

puttedif2 skrev:
minalman skrev:
Metal Machine skrev: Bara en liten upplysning. För att kunna ersätta en styresle måste den befintliga dito avgå.
Det fattar jag väl! Men vem i helvete ska hitta en ny styrelse om alla är borta? Jag vill att alla i ledande befattning avgår så fort som möjligt, men först säkerställer att föreningen fungerar!
Att man åt betyder inte att man slutar existera. Det är vanligt att man avgår men sitter kvar tills en efterträdare valts. Det är nog ingen som eftersträvar anarki.
good enough!
Nu klår vi värmlänningarna så att de darrar när de återkommer i höst!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Datsyuk_13 »

Fiskmaesen skrev:Är själv sittplatsmänniska, mitt önskemål är att dagens ramsa blir: "Fredrik Bremberg ta oss tillbaka" som battle-ramsa mellan ståplatshalvorna.. just a wish ;)
Helt ärligt. Om du tror att en 39-åring (snart 40) är den främsta lösningen på problemet som ska ta oss tillbaka till elitserien så är du ute på VÄLDIGT tunn is.

Med all respekt, men fy fan vad jag börjar bli trött på tjatet om Linkan. Inse bara att han aldrig kommer att spela mer för DIF igen. Släpp det, och blicka framåt istället...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Kentta »

Känns som.att man är på väg till en begravning eller nåt.
nickepicke
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-04-03

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av nickepicke »

En brynässupporter från Stockholm önskar er all lycka! Alla djurgårdsfans ställ upp för er förening nu i sista hemmamatchen! Tycker fortfarande ni har de överlägset bästa supportrarna i Sverige och dessutom riktigt riktigt hög europeiskt klass, vare sig vilken sport det handlar om. Jag gillar er, kom snart tillbaka där ni hör hemma!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av pulverapa »

Så länge gamla Djurgårn finns känns livet ändå lätt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Så länge gamla Djurgårn finns känns livet ändå lätt.
byt ut "ändå" till "ganska" i kväll...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
lkpgsödra
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-03-31

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av lkpgsödra »

Sänds matchen någonstans ?
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av PNY »

lkpgsödra skrev:Sänds matchen någonstans ?
S24 på Aftonbladet.se för 19 kr
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Morwin »

lkpgsödra skrev:Sänds matchen någonstans ?
ja s24 .... Fy fan va fattigt lite folk det är :( inte ens kul att se för fan
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar